30 september mijn ringdoop!!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 12:58

Ik heb 2 wagens met Nederlands platen zien staan met 'pech'. Een blauwe A4 die eraf gegaan was voorbij Hatzenbach (kapot achterlicht, dus zeker met de kont in de decor gegaan), en een blauwe Pug 309 die in het gras stond net voor Aremberg (geen schade gezien). Waren dat toevallig mensen van hier?

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 01 okt 2007, 13:25

Niet dat ik weet.

Nederlandse ALfa 75's waren ook zeer goed vertegenwoordigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 01 okt 2007, 13:26

volvoc30 schreef:Niet dat ik weet.

Nederlandse ALfa 75's waren ook zeer goed vertegenwoordigd.
Nou, wanneer ik een keer een leuke auto op kenteken heb mag je mij rondshowen. :) Heb er dus nog nooit gereden :oops: Wel een aantal keer geweest maar was telkens niet mogelijk om te rijden.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 okt 2007, 13:27

volvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder :D . Tijd lang filmpjes gemaakt bij Adenaurer Forst en dat was zeer vermakelijk.
Ah, klinkt heel bekend! Tip voor toekomstige bezoekers: volg niet (ik herhaal NIET) het motorgeluid boven op de bult, maar loop gewoon de stijle asfaltweg omhoog. :lol:

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 13:33

Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.

Christoph

Bericht door Christoph » 01 okt 2007, 13:42

Frits schreef:Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.
Water overhit? Overdruk > spuit er uit...

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 13:55

Nope, watertemp en olietemp waren OK. Kap opengedaan, en alles zag er smooth uit. Er brandden ook geen lampjes op men dashboard.

Mijn oliepeil stond wel te hoog. Vreemd. Is al de 2de keer dat ik dat aan de hand heb. Olie thuis bijgevuld, op een vlakke ondergrond. Oliepeil tot 2 keer toe gecontroleerd, en perfect op het maximum. Dan naar de Ring rijden, de rest van de naftbak leegrijden, en dan nog eens het oliepeil controleren. En dan staat dat ineens 2mm boven het maximum ???

Tom V

Bericht door Tom V » 01 okt 2007, 13:59

Frits schreef:Nope, watertemp en olietemp waren OK. Kap opengedaan, en alles zag er smooth uit. Er brandden ook geen lampjes op men dashboard.

Mijn oliepeil stond wel te hoog. Vreemd. Is al de 2de keer dat ik dat aan de hand heb. Olie thuis bijgevuld, op een vlakke ondergrond. Oliepeil tot 2 keer toe gecontroleerd, en perfect op het maximum. Dan naar de Ring rijden, de rest van de naftbak leegrijden, en dan nog eens het oliepeil controleren. En dan staat dat ineens 2mm boven het maximum ???
Die olie komt niet zomaar ergens vandaan. Heb je de olie meteen na het rijden gepeild of heb je m even laten staan? De olie moet je even laten zakken na een (wilde) rit.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 01 okt 2007, 14:00

Frits schreef:Is er trouwens toevallig iemand die mijn enorme rookpluim aan Adenaur Forst gezien heeft? Ik keek na het uitkomen van AF effe in mijn spiegel om te zien of ik geen snellere wagens moest doorlaten. Ik zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Effe gas geminderd van 't verschieten. Minder rook. Terug gas, weer veel rook. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden. Probleem was toen precies opgelost... Derna nog 6 probleemloze rondjes gereden. Heel vreemd.
ja heb een enorme rookpluim gezien, maar dat was niet jij volgens mij :D

http://img532.imageshack.us/my.php?imag ... 026tf5.flv

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 14:01

Mmm, ik kan da filmke hier op 't werk niet bekijken precies...

allen

Bericht door allen » 01 okt 2007, 14:02

Het kan zijn dat er even wat olie via de retourslang van het kleppendeksel je spruitstuk is ingelopen. Verder niet ernstig als het een enkele keer betreft.
Watvoor kleur was de rook overigens?

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 14:15

Is inderdaad maar 1 keer gebeurd.

De rook was licht van kleur, lichtgrijs zou ik zeggen?

En da oliepeil had ik gemeten kort nadat ik een paar keer goed in toeren gegaan was (checken of hij nu nog zou roken of niet).

allen

Bericht door allen » 01 okt 2007, 14:44

Olie zou op zich ietwat blauwachtige rook moeten opleveren. Ik rook momenteel donkergrijs, maar dat is een blok wat ultrarijk staat (moet nog afgesteld worden). :lol:

Ik gok er nogsteeds op dat bij jou korstondig ietsje olie via de retourslang of misschien zo nu en dan via de klepgeleider binnenkomt. Via de zuigers zou je altijd blauwe rook moeten hebben? Wellicht kan iemand dat verifiëren.

Tom V

Bericht door Tom V » 01 okt 2007, 14:50

Doorgaans :

Blauwe rook : verbrande olie
Witte rook : verbrande kvs
Grijze rook : waneer koud
Zwarte rook : (te) rijk mengsel

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 14:56

Tom944 schreef:Doorgaans :

Blauwe rook : verbrande olie
Witte rook : verbrande kvs
Grijze rook : waneer koud
Zwarte rook : (te) rijk mengsel
Wat is 'kvs'?

Ik kan niet juist zeggen welke kleur de rook had. Lichtblauw? Lichtgrijs? Het was in elk geval VEEL.

Frits

Bericht door Frits » 01 okt 2007, 14:59

By the way... Misschien iets dat ermee verband kan houden...

Ik heb onlangs een servo lekje gehad, en ik heb dan ook servo olie moeten bijkappen. Om aan dat reservoir te geraken, moet die rubberen bocht tussen de luchtdebietmeter en de inlaatcollector eraf. Wel, die rubberen bocht was vanbinnen behoorlijk vettig (olie?). Ik heb een originele luchtfilterbak, dus de carterontluchting is aangesloten op de luchtinglaat, net achter de luchtfilter.

allen

Bericht door allen » 01 okt 2007, 15:03

kvs = koelvloeistof.

Joy

Bericht door Joy » 01 okt 2007, 19:58

[img:790:540]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D4XQYXFQ.jpg[/img]
[img:790:540]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWV4Y4JD.jpg[/img]

Nog 2 foto's gevonden van het afkoelrondje over de parking :D

Jorrit

Bericht door Jorrit » 01 okt 2007, 20:14

Frits schreef: k zag alleen rook... Ik dacht dat ik mijn motor erdoorgeblazen had. Oei? Rustig naar Breidscheid eraf gereden.
Ja zeker OEI! De volgende keer aub zo snel en veilig mogelijk stoppen en controleren

Want dit gebeurt er als je wel een olie spoor had getrokken:
http://www.youtube.com/watch?v=vwukqJeRwdg

De motor rijders uit dit filmpie kwam er zonder kleerscheuren vanaf

Deze waren minder gelukkig:

[img:800:1219]http://www.slidersguesthouse.com/poster.jpg[/img]

[img:800:536]http://jvc.pingus.be/fotos/index_fs/Chris.jpg[/img]

Bij enige form van twijfel direct stoppen!!!!!

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 01 okt 2007, 20:28

volvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder :D .
Meen je dat nou echt met dat zoeken naar A. Forst? Wellicht een ideetje om mijn site eens door te spitten en het Word-bestand met vele kijkersplaatsen inclusief routebeschrijving eens uit te printen. Kan je de volgende keren veel tijd schelen :) Je bent in 15 min. over de verharde weg bij Adenauer Forst.....

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 01 okt 2007, 20:44

Paskal Morriën schreef:
volvoc30 schreef:Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder :D .
Meen je dat nou echt met dat zoeken naar A. Forst? Wellicht een ideetje om mijn site eens door te spitten en het Word-bestand met vele kijkersplaatsen inclusief routebeschrijving eens uit te printen. Kan je de volgende keren veel tijd schelen :) Je bent in 15 min. over de verharde weg bij Adenauer Forst.....
Ja dat meen ik, maar is weer een goed voor de conditie.

HSR

Bericht door HSR » 01 okt 2007, 21:56

volvoc30 schreef:
Paskal Morriën schreef:
Ja dat meen ik, maar is weer een goed voor de conditie.

Moet je mee gaan boksen, luie donder :D

Plaats reactie