Corona in Nederland.....
- Martijn M
Re: Corona in Nederland.....
Corona in Nederland heet dit topic toch.

-
Leg mij eens uit wat het verschil is met het aloude SOFI nummer, de voorloper van het BSN.Henk Jan schreef: 18 feb 2022, 12:12 maar een Digital Identity (QR) met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen.
Ik kan me niet herinneren dat we met de invoering daarvan ook maar enig protest hebben gezien...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja MartijnM. Dronk er er zaterdag jl nog een paar bij de Mexicaan:)
6x 35.5cc= 2.13 liter. In het pack staan ze als een bijna V6 vorm.
Alfa bier ook lekker:)
Meer koffie!
6x 35.5cc= 2.13 liter. In het pack staan ze als een bijna V6 vorm.
Alfa bier ook lekker:)
Meer koffie!
-
Elise ik moet al 15 jaar bij de Mac en in de horeca en in het stadion mijn bsn/sofi nummer laten zien. Anders kom ik niet binnen.
Of ben ik de enige....
Of ben ik de enige....
- JP
Bij de mac kunnen ze beter een bmi ipv een qr-check doen 

-
Ik moet al een kleine 40 jaar mijn rijbewijs laten zien als ik word aangehouden....Robin schreef: 18 feb 2022, 12:21 Elise ik moet al 15 jaar bij de Mac en in de horeca en in het stadion mijn bsn/sofi nummer laten zien. Anders kom ik niet binnen.
Of ben ik de enige....
-
Omdat je te hard in de ballenbak dook bij de Mac?:)
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het rijbewijs is een statisch middel, wat in jouw eigendom is, en gebruikt kan worden voor identificatie.
Een QR app is een dynamisch middel, waarvan het eigendom bij de staat ligt, en het gebruik makkelijk gewijzigd kan worden.
Nu alleen geldig binnen een vaccinatie geldigheidstermijn.
Morgen werkt ie misschien een week niet omdat je op facebook iets verkeerds gezegd hebt. Daar heb je met een rijbewijs geen last van.
Het ding heeft de potentie om volledig mee door te kunnen slaan in het beheersen van menselijk gedrag.
Een QR app is een dynamisch middel, waarvan het eigendom bij de staat ligt, en het gebruik makkelijk gewijzigd kan worden.
Nu alleen geldig binnen een vaccinatie geldigheidstermijn.
Morgen werkt ie misschien een week niet omdat je op facebook iets verkeerds gezegd hebt. Daar heb je met een rijbewijs geen last van.
Het ding heeft de potentie om volledig mee door te kunnen slaan in het beheersen van menselijk gedrag.
Laatst gewijzigd door smiley op 18 feb 2022, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het heeft wel een iets ander doel, vind je niet? De QR codes worden gebruikt om vrijheden in te nemen, waarbij de effectiviteit van de coronapas ook zeer discutabel is gebleken. Hier Draghi, die even zegt dat ongevaccineerden geen onderdeel meer zijn van de maatschappij:Elise schreef: 18 feb 2022, 12:18 Leg mij eens uit wat het verschil is met het aloude SOFI nummer, de voorloper van het BSN.
Ik kan me niet herinneren dat we met de invoering daarvan ook maar enig protest hebben gezien...
https://twitter.com/RadioGenova/status/ ... 5505990656
- MarkS
Laten we daar dan ook eens mee beginnen om niet meer aan mee te doen. We houden dit zelf zo in stand hè.Elise schreef: 18 feb 2022, 12:29Ik moet al een kleine 40 jaar mijn rijbewijs laten zien als ik word aangehouden....Robin schreef: 18 feb 2022, 12:21 Elise ik moet al 15 jaar bij de Mac en in de horeca en in het stadion mijn bsn/sofi nummer laten zien. Anders kom ik niet binnen.
Of ben ik de enige....
- tomgtr
Ik vind blm en extinction rebellion ook kul. Niet het punt. Het punt is dat er mensen zijn die er heilig in geloven. Een minderheid weliswaar maar dat maakt voor hun niet uit. Een minderheid, net als een minderheid zo fanatiek anti elke maatregel is of zo bang voor een groter plan erachter. Net zo storend als de meerderheid het blm gedoe vindt vindt ook een meerderheid de uit de hand gelopen protesten nogal storend.Robin schreef: 18 feb 2022, 12:04 Ook is Corona(het beleid) een wereldwijd probleem al twee jaar. BLM is een opgezet plan. Extinction Rebellion ook.
Totaal verschillende dingen. Totaal TomGTR....
Het ontwrichten van 'de samenleving' vs 'geneuzel in de ruimte'.
En ja als overheden winkeltjes van de ene in de andere lockdown gooien, niet zeuren winkeliertjes.... dan mogen die sneue winkeliertjes ook gewoon 'hun bek' houden ivm die truckers toch?
Wat maakt 't uit.
Dat is toch een ondernemersrisico. Zo gaat dat he.......
- Henk Jan
Er zijn inmiddels wetten aangenomen, gefabriceerd door de mensen die in de vorige kabinetten zaten (Grapperhaus). Neem de sleepwet (https://www.amnesty.nl/mensenrechten-in ... n/sleepwet) en het vervolg daarop wat die engnek nu als voorstel heeft ingediend, welke nog veel verder gaande gevolgen heeft voor onze privacy (https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... sier=35958). Dit leest wellicht wat makkelijker weg; https://tweakers.net/nieuws/189262/...c ... eling.htmlElise schreef: 18 feb 2022, 12:18Leg mij eens uit wat het verschil is met het aloude SOFI nummer, de voorloper van het BSN.Henk Jan schreef: 18 feb 2022, 12:12 maar een Digital Identity (QR) met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen.
Leg die eens zijdelangs hetgeen we nu weten over een Digital Identity, Digital Currency en die fijne Corona App waar we "afstand van gaan doen", maar vervolgens wel nog even 30mio insteken om deze verder te ontwikkelen.
Big Tech moet je ook bang voor zijn, want die staan vooraan in dit verhaal.
-
OnlineEnrico
Er is een meerderheid die Corona moe is. Van die meerderheid is er en minderheid die dat uit en nog minder die daadwerkelijk iets doen. Neemt niet weg een meerderheid Corona moe is.tomgtr schreef: 18 feb 2022, 12:55Ik vind blm en extinction rebellion ook kul. Niet het punt. Het punt is dat er mensen zijn die er heilig in geloven. Een minderheid weliswaar maar dat maakt voor hun niet uit. Een minderheid, net als een minderheid zo fanatiek anti elke maatregel is of zo bang voor een groter plan erachter. Net zo storend als de meerderheid het blm gedoe vindt vindt ook een meerderheid de uit de hand gelopen protesten nogal storend.Robin schreef: 18 feb 2022, 12:04 Ook is Corona(het beleid) een wereldwijd probleem al twee jaar. BLM is een opgezet plan. Extinction Rebellion ook.
En ja als overheden winkeltjes van de ene in de andere lockdown gooien, niet zeuren winkeliertjes.... dan mogen die sneue winkeliertjes ook gewoon 'hun bek' houden ivm die truckers toch?
Wat maakt 't uit.
- tomgtr
Ik ben nog niemand tegen gekomen die Corona leuk vond. Dus daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben ook nog niemand tegen gekomen die de meetregelen leuk vonden. Ik ken heel veel mensen die het met een deel van maatregelen niet eens zijn. En ik ken ook een paar mensen die alle maatregelen afwijzen. Persoonlijk ken ik niemand die met een vrachtwagen de boel blokkeerde maar die zijn er wel. Meerderheid? Neuh. Een meerderheid die dat steunt? Geloof ik ook niet. Omdat het hier en in de maatschappij de groep is met grootste bek wil dat niet zeggen dat het een meerderheid is. Dezelfde groep noemt een democratisch verkozen regering die beslissingen neemt waar zij het niet mee eens zijn ondemocratisch. Dat is apart. Natuurlijk neemt een regering beslissingen waar ik niet blij mee ben. Belasting? Een overgrote meerderheid is voor belastingverlaging. Dus als de regering dat niet doet zijn ze ondemocratisch? Zeker als er al naar een minderheid geluisterd moet worden.Enrico schreef: 18 feb 2022, 13:36Er is een meerderheid die Corona moe is. Van die meerderheid is er en minderheid die dat uit en nog minder die daadwerkelijk iets doen. Neemt niet weg een meerderheid Corona moe is.tomgtr schreef: 18 feb 2022, 12:55Ik vind blm en extinction rebellion ook kul. Niet het punt. Het punt is dat er mensen zijn die er heilig in geloven. Een minderheid weliswaar maar dat maakt voor hun niet uit. Een minderheid, net als een minderheid zo fanatiek anti elke maatregel is of zo bang voor een groter plan erachter. Net zo storend als de meerderheid het blm gedoe vindt vindt ook een meerderheid de uit de hand gelopen protesten nogal storend.Robin schreef: 18 feb 2022, 12:04 Ook is Corona(het beleid) een wereldwijd probleem al twee jaar. BLM is een opgezet plan. Extinction Rebellion ook.
Wat maakt 't uit.
We storen ons mateloos aan een kleine groep BLMers die het debat over gelijkheid gekaapt hebben en hun zin doordrijven. Zijn terecht woest dat de regering in zo veel dingen mee gaat. Maar als het om Corona maatregelen gaar dan moet er wel naar de minderheid die de discussie kaapt geluisterd worden.
-
Corona is belangrijk. BLM is onzin:)
-
Het is een minderheid, maar al lang geen kleine minderheid meer. Hier in Nederland hebben al (bijna) een miljoen mensen de petitie ondertekend. Dat is 1/12e deel van de volwassen bevolking. Geen klein groepje meer. Wereldwijd trekken demonstraties tienduizenden mensen (Parijs, Berlijn, Amsterdam, Toronto). Vergeet ook niet dat die mensen niet allemaal tegen coronamaatregelen zijn; daar begon het natuurlijk mee (en dat zijn inderdaad koppige mensen waarbij je het nooit goed kunnen doen) maar inmiddels lijkt een groot deel vooral tegen de verdeeldheid te zijn. Het idee van een tijdelijke coronapas is natuurlijk prima: mensen met vaccinatie vormen geen risico. Maar het is al maanden duidelijk dat de coronapas helemaal niet effectief is. De maatregel moet wel in verhouding staan.
- MarkS
De Mona petitie … dat was toch de reden dat we binnenkort van bijna alle maatregelen af zijn … aldus Mona zelf
-
Onlinesmiley
De booster staat op 50%. Dat is geen petitie maar wel een signaal wat de helft van Nederland afgeeft.
- MarkS
Idd bijna net zo nietszeggend.
-
Om dat percentage wat op te krikken heb ik gisteren prikje nr. 4 laten zettensmiley schreef: 18 feb 2022, 15:04 De booster staat op 50%. Dat is geen petitie maar wel een signaal wat de helft van Nederland afgeeft.

-
Onlinesmiley
Je bent al op gevorderde leeftijd Elise?
https://www.nu.nl/coronavirus/6184852/g ... sbare.html
-
In plaats van de QR code had vaccinatie ook heel eenvoudig gekoppeld kunnen worden aan je bestaande BSN. Volg ik jouw zienswijze dan zou in dat geval sprake zijn van misbruik van het BSN omdat je het niet eens bent met hoe je BSN ge/misbruikt wordt?Tom schreef: 18 feb 2022, 12:46Het heeft wel een iets ander doel, vind je niet? De QR codes worden gebruikt om vrijheden in te nemen, waarbij de effectiviteit van de coronapas ook zeer discutabel is gebleken. Hier Draghi, die even zegt dat ongevaccineerden geen onderdeel meer zijn van de maatschappij:Elise schreef: 18 feb 2022, 12:18 Leg mij eens uit wat het verschil is met het aloude SOFI nummer, de voorloper van het BSN.
https://twitter.com/RadioGenova/status/ ... 5505990656
In de basis kijken wij heel anders tegen dit soort zaken aan. Jij bent tegenstander waar ik juist voorstander ben. Ik zou het toejuichen als er veel meer gecontroleerd wordt en dit ook vastgelegd wordt, samen met de reden van controle, in een dikke database. Aangehouden door politie of boa, legitimatie en vastleggen. Boete voor iets? hoppa in de database.
Alles gaat veel te makkelijk en te vrij in dit landje. Afgewezen asielzoekers die in de illegaliteit verdwijnen, zoiets zou gewoon niet mogelijk moeten zijn. Tokkies die naast de uitkering een beetje links en recht zwart bijklussen? Ik zou alle middelen aangrijpen om dat aan banden te leggen en dat kan allemaal met veel meer controle. Bijvoorbeeld middels een QR code.
Juist omdat we een democratisch land zijn zie ik geen enkel probleem met alles vastleggen in een database, dat zou heel anders zijn als we in Rusland of China zouden wonen.
Verder hebben we democratisch gekozen regering, die de wil van het volk uitoefent. Blijkbaar is de wil van de meerderheid van het volk dat ongevaccineerden bepaalde dingen niet kunnen. Ik heb daar geen problemen mee.
-
Ik hoop ooit zeventigplusser te worden, maar dat zit er, reëel bekeken, hoogstwaarschijnlijk niet in.smiley schreef: 18 feb 2022, 15:16 Je bent al op gevorderde leeftijd Elise?
Risicogroep....dat dan weer wel.
-
Dus je bent tegen de QR vanwege privacy ipv corona?Henk Jan schreef: 18 feb 2022, 13:00Er zijn inmiddels wetten aangenomen, gefabriceerd door de mensen die in de vorige kabinetten zaten (Grapperhaus). Neem de sleepwet (https://www.amnesty.nl/mensenrechten-in ... n/sleepwet) en het vervolg daarop wat die engnek nu als voorstel heeft ingediend, welke nog veel verder gaande gevolgen heeft voor onze privacy (https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... sier=35958). Dit leest wellicht wat makkelijker weg; https://tweakers.net/nieuws/189262/...c ... eling.htmlElise schreef: 18 feb 2022, 12:18Leg mij eens uit wat het verschil is met het aloude SOFI nummer, de voorloper van het BSN.Henk Jan schreef: 18 feb 2022, 12:12 maar een Digital Identity (QR) met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen.
Leg die eens zijdelangs hetgeen we nu weten over een Digital Identity, Digital Currency en die fijne Corona App waar we "afstand van gaan doen", maar vervolgens wel nog even 30mio insteken om deze verder te ontwikkelen.
Big Tech moet je ook bang voor zijn, want die staan vooraan in dit verhaal.
-
Prima dat je voor vaccineren bent. Dat ben ik ook. Maar ik zou toch even verder kijken dan alleen dat. Een groep aanwijzen en die uitsluiten in de maatschappij, bankrekeningen blokkeren, mensen oppakken n.a.v. de politieke voorkeur. Dat was twee jaar terug nog ondenkbaar in vrije en tolerante westerse landen. En de keren dat het is voorgekomen in de geschiedenis liep het slecht af. Maar het is bekend dat Trudeau openlijk sympathisant is van Fidel Castro (zijn familie was bevriend). Hij heeft ook een obsessie met het communisme en dictators. Overgenomen van z'n ouders die de Soviet Unie en Castro wel zagen zitten). Ik keur het wel af. De haat richting ongevaccineerden moet wel heel diep zitten.Elise schreef: 18 feb 2022, 15:35 Blijkbaar is de wil van de meerderheid van het volk dat ongevaccineerden bepaalde dingen niet kunnen. Ik heb daar geen problemen mee.