Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 17 feb 2022, 21:17

Wat een kudtsite met die mega reclames.
Optyfen..

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 17 feb 2022, 22:17

Gijzert schreef: 17 feb 2022, 21:17 Wat een kudtsite met die mega reclames.
Optyfen..
Kuipers: wetsvoorstel om 3G in te voeren op werkvloer wordt wél doorgezet door kabinet
Door Michael van der Galien 16 februari 2022
Als mensen dachten dat 3G verdwijnt heeft Ernst Kuipers slecht nieuws voor ze. Niets is namelijk minder waar. Sterker nog, het kabinet zet een wetsvoorstel om 3G ook in te voeren op de werkvloer gewoon dóór.

Nu 2G definitief van tafel is denken veel mensen dat de hele coronatoegangspas voor eens en altijd van de aardbodem verdwenen is. Hoewel dat natuurlijk heel goed zou zijn is dat helaas niet het geval. In een brief aan de Tweede Kamer zegt D66-zorgminister Ernst Kuipers namelijk dat het kabinet het wetsvoorstel om 3G in te kunnen voeren op de werkvloer wél doorzet.

De regering wil kijken “of het verstandig is” om 3G op de werkvloer toch maar in “de gereedschapskist” te houden.

“Het onzekere verloop van het virus en de mogelijkheid van een nieuwe variant maakt dat een gericht wettelijke instrument voor de inzet van een ctb noodzakelijk is om paraat te hebben op het moment dat de epidemiologische situatie daarom vraagt,” schrijft Kuipers.

“Het wetsvoorstel voor inzet van het coronatoegangsbewijs op de arbeidsplaats wil ik aanhouden vanuit de wens nader af te wegen of het verstandig is om dit instrument ‘in de gereedschapskist’ te hebben om een coronatoegangsbewijs te kunnen vragen aan werknemers in sectoren waar het coronatoegangsbewijs voor bezoekers wordt toegepast,” gaat hij even later verder.

“Eerder gaf de Raad van State aan dat het niet logisch is om op plaatsen wel een ctb aan bezoekers te vragen, maar niet aan medewerkers die met de bezoekers in contact komen. Ik wil de tijd nemen voor nader onderzoek ten behoeve van verbetering van de regeling op iets langere termijn.”

Kortom, alle feestjes zijn totaal voorbarig. De kans is levensgroot dat het kabinet na de gemeenteraadsverkiezingen van maart alsnog roept dat de maatregelen “terug moeten komen” vanwege “een nieuwe golf,” waarna het ctb ook meteen gaat gelden op de werkvloer.

Deze strijd is nog lang niet gewonnen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 feb 2022, 22:47

Goh wat raar zeg. Als de situatie het verlangt komt het dus terug, zo niet, dan hebben we er geen last van. Of zie ik iets over het hoofd?

KoenM

Bericht door KoenM » 18 feb 2022, 00:46

Inderdaad erg vreemd dat ze er nu nog mee door gaan. Ze kunnen het beter allemaal uit de handen laten vallen. Mocht er dan volgend jaar weer een golf komen, kunnen ze altijd nog opnieuw beginnen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 06:41

Je hebt het virus Covid en je hebt een beleid.
Dat beleid is veel verstrekkender qua gevolgen voor de bevolking/samenleving dan alleen dat Covid. En Covid is de manier om dat beleid door te blijven drammen.

Als Van Dissel zegt in de (na)zomer van 2021(vorig jaar dus) dat we geen lockdown meer hoeven te verwachten. En dat het toch gebeurt.
Tja. Rampscenario's, paniekzaaierij, zwalkend beleid.

En wat brengt het ons allemaal eigenlijk?

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2022, 09:51

Bram schreef: 17 feb 2022, 22:47 Goh wat raar zeg. Als de situatie het verlangt komt het dus terug, zo niet, dan hebben we er geen last van. Of zie ik iets over het hoofd?
Precies om hetgeen er nu in Canada gaande is. Justin Trudeau grijpt daar ook een oude noodwet aan om mensen die protesteren op te pakken. Hij dreigt zelfs om bankrekeningen te blokkeren. Hij noemt ze "een bedreiging voor de democratie". Dus burgers die grondrechten gebruiken om ongenoegen naar de overheid te uiten kunnen straks niet meer bij hun geld door diezelfde overheid die tegengesproken wordt. Dat is gewoon Hong Kong protesten 2.0, maar in plaats van een Chinese overheid is het een keurig democratisch land zoals Canada. Eén van zijn ministers riep zelfs dat "Trump supporters" uit moesten kijken.

Wat er in Cananda gaande is vind ik echt compleet bizar. En geen enkele westerse politicus spreekt zich erover uit. Bizar!!!

Inmiddels lijkt daar ook een bank run gaande te zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de media hier is het oorverdovend stil. Ik snap er niks van.

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2022, 09:52

6DAF1A69-9CAE-4788-BE8C-F2871D70FF51.jpeg
6DAF1A69-9CAE-4788-BE8C-F2871D70FF51.jpeg (82.39 KiB) 546 keer bekeken

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2022, 09:53

“If you are a member of a pro-Trump movement who's donating... you ought to be worried”
https://twitter.com/rebelnewsonline/sta ... 3136867329

Knot

Bericht door Knot » 18 feb 2022, 09:59

Ik roep het al tijden... niet die 500 euro die je cash ergens hebt liggen... je kunt beter 50k van de bank af houden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 feb 2022, 10:30

Tom schreef: 18 feb 2022, 09:51
Bram schreef: 17 feb 2022, 22:47 Goh wat raar zeg. Als de situatie het verlangt komt het dus terug, zo niet, dan hebben we er geen last van. Of zie ik iets over het hoofd?
Precies om hetgeen er nu in Canada gaande is. Justin Trudeau grijpt daar ook een oude noodwet aan om mensen die protesteren op te pakken. Hij dreigt zelfs om bankrekeningen te blokkeren. Hij noemt ze "een bedreiging voor de democratie". Dus burgers die grondrechten gebruiken om ongenoegen naar de overheid te uiten kunnen straks niet meer bij hun geld door diezelfde overheid die tegengesproken wordt. Dat is gewoon Hong Kong protesten 2.0, maar in plaats van een Chinese overheid is het een keurig democratisch land zoals Canada. Eén van zijn ministers riep zelfs dat "Trump supporters" uit moesten kijken.

Wat er in Cananda gaande is vind ik echt compleet bizar. En geen enkele westerse politicus spreekt zich erover uit. Bizar!!!

Inmiddels lijkt daar ook een bank run gaande te zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de media hier is het oorverdovend stil. Ik snap er niks van.
Grondrechten gebruiken?

Demonsteren prima, snap ik en moet kunnen want dat is inderdaad een grondrecht.

Maar steden willens en wetens afsluiten, de economie daardoor schade toebrengen en de inwoners van steden belemmeren in het dagelijks leven is geen grondrecht. En dat is al bijna drie weken het geval, niet heel erg raar dat een regering dan met maatregelen komt om dit tot een einde te brengen.

Want als het volk op deze manier besluiten af weet te dwingen is het einde natuurlijk zoek, dan gebeurt dat volgende maand weer als men vindt dat de uitkeringen te laat zijn of ze te weinig vrije dagen hebben of een bepaalde wet moet veranderen omdat die niet bevalt. Dan is een land geen democratie meer.

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 10:47

Kip & ei Bram, kip & ei.....

'Economie schade toebrengen'.....lol (bijna)

Koffie met een koekje?

PS om op 'dan is een land geen democratie meer' maar niet in te gaan: Kip & Ei. Meer niet:)

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 feb 2022, 11:31

Robin schreef: 18 feb 2022, 10:47 Kip & ei Bram, kip & ei.....

Koffie met een koekje?

PS om op 'dan is een land geen democratie meer' maar niet in te gaan: Kip & Ei. Meer niet:)
De overheid mag je toko niet dicht doen maar als er niemand bij je winkel kan komen omdat truckers alle wegen afsluiten dan is het een prima actie?

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 11:34

Gijzert schreef: 18 feb 2022, 11:31

Koffie met een koekje?

De overheid mag je toko niet dicht doen maar als er niemand bij je winkel kan komen omdat truckers alle wegen afsluiten dan is het een prima actie?
Kip (overheid) & ei(truckers). Beide ongewenst. Het één is het gevolg van het ander.
Na twee jaar is de eerste totaal onbegrijpelijk en de tweede nog begrijpelijk.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 feb 2022, 11:38

Robin schreef: 18 feb 2022, 11:34
Gijzert schreef: 18 feb 2022, 11:31

Koffie met een koekje?

Kip (overheid) & ei(truckers). Beide ongewenst. Het één is het gevolg van het ander.
Na twee jaar is de eerste totaal onbegrijpelijk en de tweede nog begrijpelijk.
Een aantal weken lang acceptabel?

JP

Bericht door JP » 18 feb 2022, 11:41

Iets wat hier in NL toch nooit zal voor komen. Hier is vorige week al een paar uur getoeterd tegen de maatregelen, meer badass wordt het niet. Daarna zetten ze je met je vrachtauto op een parkeerplek en houden ze je een dag vast.

Trouwens na omikron is er nu een nieuwe NL'se variant, betaaljekrom.....

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 11:42

Acceptabel en begrijpelijk is niet geheel hetzelfde denk ik.

Die twee of drie weken is ook voor velen zeer belemmerend, dat weet ik ook, maar dat waren bepaalde overheidsmaatregelen in meer dan 'x weken' des te meer.

There are always two sides of a story (Eddie!) en in het Corona geval ben ik, niet en niet meer of nog nooit(...) bereid het gequatsch van bepaalde overheden en dergelijke nóg een kans te geven. Het is nu wel klaar met dat geneuzel.

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2022, 11:44

Natuurlijk is het vast zetten van een stad ongewenst (maar wat Robin zegt: ook onrust die ze zelf veroorzaakt hebben) en mogen ze met passende maatregelen ingrijpen. De crux zit 'm in passende maatregelen. Trudeau grijpt naar een oude noodwet en wil dictatoriale maatregelen nemen. Totaal ongepast. Dat doen ze in China en andere shithole landen. De reden dat het een noodwet was is omdat we het normaal gesproken niet gewenst vinden dat politici rekeningen kunnen blokkeren. Dat doe je bij terroristen, niet bij truckers die voor hun vrijheden op komen.

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 11:49

Trudeau zou jouw en mijn mening onaanvaardbaar noemen, Tom....

Daar ging hij écht nat, de rest is zijn eigen verantwoording. Dit is nog niet over:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 feb 2022, 11:54

Sorry maar onzin imho. Er zijn heel veel protesterende vervelia’s. Urgenda, anti globalisten bij elke mogelijkheid los gaan, extinction rebellion, BLM etc etc. Die dragen jullie geen warm hart toe en mogen dus met de lange lat van het plein geveegd worden. Volledig mee eens. Maar als er een groep (minderheid) veel te ver gaat in protest dan schieten jullie helemaal vol als ze voor iets staan waar jullie het mee eens zijn.

Nou heb ik voorspelbaar niks met die griezel van een Trudeau, maar dat er iets moest gebeuren om deze verlammende demonstraties te beëindigen lijkt me geen discussiepunt? Wat had hij dan wel mogen doen?

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 12:00

tomgtr schreef: 18 feb 2022, 11:54 Sorry maar onzin imho. Er zijn heel veel protesterende vervelia’s. Urgenda, anti globalisten bij elke mogelijkheid los gaan, extinction rebellion, BLM etc etc. Die dragen jullie geen warm hart toe en mogen dus met de lange lat van het plein geveegd worden. Volledig mee eens. Maar als er een groep (minderheid) veel te ver gaat in protest dan schieten jullie helemaal vol als ze voor iets staan waar jullie het mee eens zijn.

Nou heb ik voorspelbaar niks met die griezel van een Trudeau, maar dat er iets moest gebeuren om deze verlammende demonstraties te beëindigen lijkt me geen discussiepunt? Wat had hij dan wel mogen doen?
Als je dat al onzin noemt dan houdt het toch op?
Maar goed , Trudeau heeft nog veel meer op z'n kerfstok voordien dus staat niet al te best bekend bij werkend Canada. Dit soort totalitaire dingen gaf de doorslag. En na twee jaar geneuzel snap ik die truckers en aanverwante. Geef eens toe aan hun met 'iets'. Zoals Kuipers en OMT ook zogenaamd doen per 'vandaag' en '25 februari' , al was alleen maar om je eigen politieke opportunisme(lees : verkiezingen) en dat je beter in de markt blijft liggen voor het volk. Dat is namelijk (óók) wél democratie.....!
Naar het volk luisteren dus....

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 12:04

Ook is Corona(het beleid) een wereldwijd probleem al twee jaar. BLM is een opgezet plan. Extinction Rebellion ook.
Totaal verschillende dingen. Totaal TomGTR....
Het ontwrichten van 'de samenleving' vs 'geneuzel in de ruimte'.

En ja als overheden winkeltjes van de ene in de andere lockdown gooien, niet zeuren winkeliertjes.... dan mogen die sneue winkeliertjes ook gewoon 'hun bek' houden ivm die truckers toch?

Wat maakt 't uit.

Dat is toch een ondernemersrisico. Zo gaat dat he.......

MarkS

Bericht door MarkS » 18 feb 2022, 12:07

Volgens sommigen was Corona ook een vooropgezet plan toch? En de QR code … etc

Same difference?

Robin

Bericht door Robin » 18 feb 2022, 12:10

MarkS schreef: 18 feb 2022, 12:07 Volgens sommigen was Corona ook een vooropgezet plan toch? En de QR code … etc

Same difference?
Deze soort QR code al sinds 2014 dacht ik in de maak? Corona denk/dacht ik niet(je weet maar nooit he), maar 'Corona' was/is wél de Ultimate Test gebleken en er is mooi ge(mis)bruik van gemaakt.

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2022, 12:10

tomgtr schreef: 18 feb 2022, 11:54 Maar als er een groep (minderheid) veel te ver gaat
We leven in een wereld waar de minderheden bepalen voor de (democratische) meerderheid!

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 18 feb 2022, 12:12

Of Corona vooropgezet is blijft vooralsnog onduidelijk, maar een Digital Identity (QR) met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen. Covid was enkel "a unique and small window of opportunity", om de basis neer te leggen.

De vraag is alleen hoeveel macht geven we uit handen (aan bijvoorbeeld de EU, welke geen controlerend parlement kent en daarmee dus geen democratie is) en onder welke voorwaarden gaan we straks akkoord met de inperking van (bijvoorbeeld) vrijheid online, in de supermarkt, voor vakantie enz. Bijzondere tijden, dat zeker. Wel extreem bizarre en trieste ontwikkelingen.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen liever geloven in complottheorieën en die naar het rijk der fabelen proberen te wijzen vanuit een zeer beperkte horizon aan informatie. Echter kun je complotpraktijken helaas niet ontkennen of naar het rijk der fabelen verwijzen.

Nuance is key, keer op keer. Maar kijk niet weg voor mogelijkheden, ook al lijken ze nog zo waanzinnig.

Plaats reactie