Speedster (fin...)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zo, de auto is terug. Gisterenavond toevallig een nieuwe Supersprint binnengekomen en de einddemper is weer omgewisseld. Eindelijk van de drukgolven in de auto af. Wel loopt het bij sommige toerentallen ergens aan dus moet nog eens daar naar kijken. Het geluid bij stationair is nu ruk maar m'n oren vinden het toch geweldig.
Het wieltje voor de gaskabel is weer iets aangepast waarbij het wegrijden wat makkelijker is. Momenteel wordt er nog naar een definitieve oplossing gezocht maar het gaat al een stuk beter. Bij hogere snelheden voel ik getril in het gaspedaal. Nooit eerder gehad, dus dat vraag ik maandag even na.
Het wieltje voor de gaskabel is weer iets aangepast waarbij het wegrijden wat makkelijker is. Momenteel wordt er nog naar een definitieve oplossing gezocht maar het gaat al een stuk beter. Bij hogere snelheden voel ik getril in het gaspedaal. Nooit eerder gehad, dus dat vraag ik maandag even na.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Juist. Bijna een liter olie bijgevuld dinsdag en naar Bas gereden. Allerlei isolatie, hitteschilden verwijderd en de bijgeluiden van een of ander iets dat aanloopt is minder. Resonantie blijft toch bij gas los.
Bas controleert de olie en constateert dat er weer meer dan een halve liter in gaat. Denk huh! Dat is niet goed. Bleken de bouten van het kleppendeksel wat los zaten. Vreemd, want had er nooit eerder last van. 's-Avonds regenbanden ingeladen en naar huis.
2 Uurtjes Zandvoort verder. Werd er even aan herinnerd om nog even m'n olie te controleren. Meer dan een liter bij moeten vullen. Snapte er niets meer van. Kleppendeksel leek goed vast te zitten. Na de volgende 2 uur niet hoeven bij te vullen. Vannochtend weer gecontroleerd en verdorie toch weer olie weg. Achteraan het kleppendeksel zweet het weer wat.
Verder wilde ik in de laatste 2 uren Zandvoort nog een stukje met Jochem de baan op. Start de wagen en no way. Geen klik helemaal niets. Auto dood. Kon niets vinden wat verkeerd zat en na 3 minuten sloeg hij moeizaam aan. Een paar beetje gas en het blok bleef lopen. Verzopen in z'n brandstof? Geen idee. Auto moet maar snel afgemaakt worden nu. Zonder de nieuwe afstelling loopt het van geen kant en verbruik ik meer dan een big block.
Waar ik vroeger alleen rechtsachter af en toe even de stabi tegen de draagarm hoorde hoor ik nu rondom van dat soort geluiden. Mag Bas ook weer naar kijken. Zal nog eens een project beginnen
Bas controleert de olie en constateert dat er weer meer dan een halve liter in gaat. Denk huh! Dat is niet goed. Bleken de bouten van het kleppendeksel wat los zaten. Vreemd, want had er nooit eerder last van. 's-Avonds regenbanden ingeladen en naar huis.
2 Uurtjes Zandvoort verder. Werd er even aan herinnerd om nog even m'n olie te controleren. Meer dan een liter bij moeten vullen. Snapte er niets meer van. Kleppendeksel leek goed vast te zitten. Na de volgende 2 uur niet hoeven bij te vullen. Vannochtend weer gecontroleerd en verdorie toch weer olie weg. Achteraan het kleppendeksel zweet het weer wat.
Verder wilde ik in de laatste 2 uren Zandvoort nog een stukje met Jochem de baan op. Start de wagen en no way. Geen klik helemaal niets. Auto dood. Kon niets vinden wat verkeerd zat en na 3 minuten sloeg hij moeizaam aan. Een paar beetje gas en het blok bleef lopen. Verzopen in z'n brandstof? Geen idee. Auto moet maar snel afgemaakt worden nu. Zonder de nieuwe afstelling loopt het van geen kant en verbruik ik meer dan een big block.
Waar ik vroeger alleen rechtsachter af en toe even de stabi tegen de draagarm hoorde hoor ik nu rondom van dat soort geluiden. Mag Bas ook weer naar kijken. Zal nog eens een project beginnen

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Vandaag even wat willen regelen in Nijmegen wat niet ging vanwege het weer. Op de terugweg de regenbanden teruggegeven aan Bas en hem even laten testrijden voor de rammeltjes en resonantie omdat ik hem mogen de Eifel in wil sturen. Nou, ik kon hem direct achterlaten want hij vertrouwde iets niet.
Knalrode e36 met dikke spoiler en wieldoppen mee. Mag toch hopen dat m'n wagen vanavond gefixed is want ik heb niet zoveel trek om met die rode heen te gaan.
Nog even onderweg naar een klant de auto omgewisseld bleek ik in de 5 last van m'n oliedruk te hebben... Zucht, het houdt niet op...

Knalrode e36 met dikke spoiler en wieldoppen mee. Mag toch hopen dat m'n wagen vanavond gefixed is want ik heb niet zoveel trek om met die rode heen te gaan.
Nog even onderweg naar een klant de auto omgewisseld bleek ik in de 5 last van m'n oliedruk te hebben... Zucht, het houdt niet op...
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 22:37
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 22:37
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Hey sorry Patrick. Heb ik eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht! Gisteren allemaal wat hectisch. Zal het de volgende keer niet vergeten haha. 
Vandaag wezen toeren met de 5 en nadat Joy 3 kaartjes had gekocht, toch maar voorzichtig de ring op gegaan met het slagschip. M'n eerste keer en wist niet wat ik meemaakte op een vochtige baan. Gelukkig was het rustig in de ochtend. Een miscommunicatie met een 1 serie die ik voor wilde laten terwijl hij blijkbaar dacht achter mij aan te kunnen. Was hij bij mij vandaag aan het verkeerde adres.
Bij de 5 schijnt het iig een kwaaltje met corrosie op een oliedruksensor te zijn. De wagen heeft 600+ km stampen voorbeeldig uitgehouden.
Van de hobbybobwagen heb ik even niets meer gehoord. Wil er ook even niet meer aan denken. Zie wel waar het schip strand. :!:

Vandaag wezen toeren met de 5 en nadat Joy 3 kaartjes had gekocht, toch maar voorzichtig de ring op gegaan met het slagschip. M'n eerste keer en wist niet wat ik meemaakte op een vochtige baan. Gelukkig was het rustig in de ochtend. Een miscommunicatie met een 1 serie die ik voor wilde laten terwijl hij blijkbaar dacht achter mij aan te kunnen. Was hij bij mij vandaag aan het verkeerde adres.

Bij de 5 schijnt het iig een kwaaltje met corrosie op een oliedruksensor te zijn. De wagen heeft 600+ km stampen voorbeeldig uitgehouden.
Van de hobbybobwagen heb ik even niets meer gehoord. Wil er ook even niet meer aan denken. Zie wel waar het schip strand. :!:
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Gisterenavond weer bij Bas. Tijdje rondgereden rond 3600 rpm en ergens bleef iets hinderlijk resoneren. We zijn er niet achtergekomen wat het is. Vandaag gaat de gehele uitlaatlijn, aanddrijflijn en subframe er onderuit.
Na alle tegenslagen tot nu toe begin ik in te zien dat je beter vooral kunt blijven lachen. Jammeren heeft toch geen zin. Bij deze dus een dikke
Na alle tegenslagen tot nu toe begin ik in te zien dat je beter vooral kunt blijven lachen. Jammeren heeft toch geen zin. Bij deze dus een dikke

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Okay, auto terug, probleem niet verholpen. Ik vloek niet hoor...
Door tijdgebrek moet ik het morgen ook nog eens doen met een 3.15 diff ipv 3.73. De mijne is nog niet teruggezet. Ik vloek niet...
Ik snap nu echt niet meer waar die hinderlijke resonantie vandaan komt. Ik vloek echt niet...
Nu maar even de auto aftanken en een litertje olie halen voor Malmedy morgen.
En ik ga zo nog een potje vloeken, schelden en tieren! :idea:
Door tijdgebrek moet ik het morgen ook nog eens doen met een 3.15 diff ipv 3.73. De mijne is nog niet teruggezet. Ik vloek niet...
Ik snap nu echt niet meer waar die hinderlijke resonantie vandaan komt. Ik vloek echt niet...
Nu maar even de auto aftanken en een litertje olie halen voor Malmedy morgen.
En ik ga zo nog een potje vloeken, schelden en tieren! :idea:
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Van het gevloek of van m'n auto ghehe...
Vandaag weer even met Bas gesproken. Hij gaat een andere achteras en aandrijfassen regelen. Op de een of andere manier zit het project me gewoon niet mee. Ondertussen zal wel gewoon even met dBilas kortgesloten worden wanneer we daar naartoe gaan. Afgezien van de herrie heeft de auto al het gegooi en gesmijt ook overleefd.
Op termijn wil ik er nog een hjs kat ondergooien (nu zit er niets onder) maar dan moet eerst dit allemaal afgerond zijn.
Vandaag weer even met Bas gesproken. Hij gaat een andere achteras en aandrijfassen regelen. Op de een of andere manier zit het project me gewoon niet mee. Ondertussen zal wel gewoon even met dBilas kortgesloten worden wanneer we daar naartoe gaan. Afgezien van de herrie heeft de auto al het gegooi en gesmijt ook overleefd.
Op termijn wil ik er nog een hjs kat ondergooien (nu zit er niets onder) maar dan moet eerst dit allemaal afgerond zijn.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Eindelijk :idea: aan het einde van de tunnel!
Vandaag is er weer even naar de auto gekeken. Olie moet haast wel via de retourslang vertrekken om z'n weg door m'n uitlaat af te leggen. Er komt binnenkort een of andere spatplaat onder m'n kleppendeksel die dat moet verhinderen. Achteras en aandrijfassen zijn onderweg.
Voorts heb ik tezamen met de auto (omdat ik zelf weer wat spulletjes wil inbeunen) een standaard computer van de 316/318 meegekregen. Wissel ik van het weekend even om om te kijken of dat de motor wat beter laat draaien (staat nu ultrarijk).
De Wiechers schroefkooi die daar nog lag heb ik gereserveerd om een keer door Bas in te laten bouwen.
Het mooiste nieuws is dat ik vandaag weer mailtjes kreeg van dBilas wanneer ik nu eindelijk een afspraak ging maken. Bas weer voor me gebeld, we moesten weer even mailen en op antwoord wachten. Nee dus, volgens mij was er nu echt wat irritatie. De telefoniste begreep dat goed, verbond Bas door en we kunnen 26 november daar terecht. Wellicht toch nog voor de winterbouwvak het project af![/list]
Vandaag is er weer even naar de auto gekeken. Olie moet haast wel via de retourslang vertrekken om z'n weg door m'n uitlaat af te leggen. Er komt binnenkort een of andere spatplaat onder m'n kleppendeksel die dat moet verhinderen. Achteras en aandrijfassen zijn onderweg.
Voorts heb ik tezamen met de auto (omdat ik zelf weer wat spulletjes wil inbeunen) een standaard computer van de 316/318 meegekregen. Wissel ik van het weekend even om om te kijken of dat de motor wat beter laat draaien (staat nu ultrarijk).
De Wiechers schroefkooi die daar nog lag heb ik gereserveerd om een keer door Bas in te laten bouwen.
Het mooiste nieuws is dat ik vandaag weer mailtjes kreeg van dBilas wanneer ik nu eindelijk een afspraak ging maken. Bas weer voor me gebeld, we moesten weer even mailen en op antwoord wachten. Nee dus, volgens mij was er nu echt wat irritatie. De telefoniste begreep dat goed, verbond Bas door en we kunnen 26 november daar terecht. Wellicht toch nog voor de winterbouwvak het project af![/list]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Gabriel, HarryC, PetervdH, Thomasss en 9 gasten