Performance bargain van nu

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Performance Bargain

Peiling eindigde op 05 mei 2006, 12:20

Lancer EVO IXIIIXX 45K
13
50%
350Z 50K
1
4%
130i M zonder opsmuk 46K
4
15%
Leon 2.0 TFSI VDV pretpakket (250pk) ~ 35K
7
27%
Astra OPC 240pk ~39K
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Performance bargain van nu

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 12:20

In de jaren 90 hadden we de Impreza GTT turbo. 52k euro voor een auto met rond de 230pk standaart. Voor 52K kocht je toen nog een 316i en je reed gasten in 328i het schijt voor de ogen.

Maar wat is vandaag nu een lekker rij ijzer zonder overdreven euro's eraan te spenderen?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 25 apr 2006, 12:23

Een E30 M3 van bijna 15k. :D

Maar als het nieuw moet zijn denk ik dat de SEAT wel bang for the buck is, ook toegankelijk qua rijden. De EVO is natuurlijk ultiem maar die moet je wel "kunnen" rijden denk ik. GF zegt trouwens dat ik de 350z moet kiezen. :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 apr 2006, 12:27

Toch weer de 130iM... de Leon doet niet mee vind ik, moeten standaard auto's zijn. Dus 200pk TFSI zou het dan zijn als je geen 46k op de bank hebt.
Laatst gewijzigd door Knot op 25 apr 2006, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13425
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 25 apr 2006, 12:28

Voor als dagelijkse auto is de Seat een betaalbare auto met genoeg comfort en erg snel. Daarom ook de reden waarom ik Seat rij.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 25 apr 2006, 12:30

@ Knot

De Leon is inclusief pretpakket met afstand de goedkoopste van het groepje.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 12:36

Ik zit hier in de sport auto een verglijk te lezen tussen GTI, Octavia RS, Leon 2.0 TFSI en A3 2.0 TFSI. Allemaal 200pk behalve de Leon, 185pk. De octavia is de snelste gevolgd door de leon en GTI/A3. Kleine verschillen maar toch opvallend dat de Leon met minder pk's de A3 en GTI voor blijft. En bij Skoda hebben ze beter hun huiwerk gedaan dan bij VW/Audi.

Toch zet ik mijn geld op de Lancer en als het buget kleiner is op de Leon/Octavia/ander VAG.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 25 apr 2006, 12:43

De EVO gestemd.
En meteen ook ongelofelijk dat een auto van een ton in guldens waar nog voor 10k euro aan upgrades tegenaan moet om het echt wat te laten zijn tegenwoordig een performance bargain is....
De 130i ook wel met sper en een echt onderstel.
De 350Z misschien ook wel, ken ik niet echt, maar op papier lijkt het allemaal wel ok.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 12:49

PT

Heb je jeroen nooit zien driften met de 350Z dan? Alleen een M3 is net zo makkelijk schuin te zetten en te houden. Je moet denk ik wel van de V6 houden. Beresterk ding maar geen hoogtoeren screamer als een 6 pitter in de 130i. Dat laatste ben ik van gecharmeerd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 25 apr 2006, 12:52

Ja, maar daar had ik het gisteren toevallig nog met Andre over; alles kan schuin, ook een Sierra van 25 euro.
Het is erg mooi dat er tegenwoordig nog auto's gemaakt worden die dat trucje kunnen, respect voor de bouwers en zulke auto's hebben wat mij betreft zeker een streepje (of tien) voor op andere auto's, maar het is niet het enige dat een performance bargain maakt.
Anders zou bijvoorbeeld een M3 als dwars ohne ende auto zowat de ultieme performance bargain moeten zijn en dat is het toch ook weer niet.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 25 apr 2006, 13:00

Waarom staat de WRX er niet tussen? Is toch ook rond de 32k?

Liever 230pk met AWD dan 250pk en doorslippende voorbandjes.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 13:08

Schuin gaan is leuk als je het hebt in een RWD of AWD met bias naar achterwielen. Maar ik heb veel liever gewoon een auto die een controleerbare balans heeft. Die je naar believen wat kunt laten oversturen (of dat nu met lift off is of power overteer) of gewoon netjes strak door de bocht kunt loodsen.

Een sierra van 25 euri gaat dwars ja maar voor de rest totale aanfluiting qua rijbeleving imho. Vorig weekend waren er nog wat van die kamikaze piloten op de Ring met Sierras van een euro. Waren er alleen om die bakken daar af te schrijven. Lomp en dwars ging het. Met de nodige olie lekkage.

Een 130i zonder M bulshit is 42K. Plop! Bilstein en LSD voor zo'n 4000 euri en presto een 46K "bargain".

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 25 apr 2006, 13:14

Als je niet per se schuin wilt, dan lijkt een standaard 130i me ook prima.
1-serie heeft mooie balans, en met 265pk heb je ook vermogen genoeg om mooie bochten te kunnen draaien.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 apr 2006, 13:34

WRX hoort er ook bij, is nog steeds een bang for the buck!

Michel

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 apr 2006, 13:40

Was echt top gisteren op assen om die 130i cup racers te zien gaan. Ik moet ook een knap onderstel onder mijn 130i. Want als ik nu door de bochten ga heb ik bijna de zij spiegels aan de grond. :lol:

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 14:09

He Boppe,

Als je de veerbollen wat aandraait wordt ie wat stugger. Heb ik gehoord van de Francofielen, zal ook wel je bratwurst werken niet? 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 25 apr 2006, 14:20

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind lift off oversteer trouwens 3x niks, dan veel liever hard en beheerst, maar dat is gewoon een persoonlijke afwijking. :wink:
(ben ook niet kapot van driften om het driften trouwens, met de Wanli's achter onder de kettingolie op 5 bar; gewoon de ideale lijn op volle snelheid en gewone banden en dan net wat dwars, da's mooi).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2006, 14:38

Lift off oversteer vind je niks? Lift dan niet off! :D

Op de limiet/sliphoek rijden op volle snelheid vind ik ook gaver dan puur driften. Maar de Hugenholtz tegengesteld full lock en volgas in 3 driften vind ik weer gaver dan rijden op de limiet door diezelfde bocht in juiste richting zonder te driften....

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 25 apr 2006, 14:40

Cisco,

de impreza was 55k guldens, en nog minder in een speciale versie.

Bargain-->tweedehands.

Anders de 130i met 316 badge of 350Z.

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 apr 2006, 15:04

Ondanks dat ik een 130i ///M heb, absoluut de EVO 9. Beter wordt het niet onder de 50k looks en afwerking iets te cheap ass.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 25 apr 2006, 15:13

Waar praten we eigenlijk over. 40+k is dat nog een bargain?
Zelfs 32k is veel geld.

Gebruikersavatar
SweetRyan
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 feb 2006, 13:29

Bericht door SweetRyan » 25 apr 2006, 16:03

Renault Megane RS ???

225PK, voor 32K

Tom
Berichten: 22250
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 apr 2006, 16:08

Geen van bovenstaande vind ik een koopje.. de tering 50k is nog aardig klap geld.

De vorige Civic Type-R was een koopje vond ik..30k en je had een supergoed sturende 200pk hothatch.

Nu zo'n Ford Fiesta ST met 150pk voor 21k. Zoals Dutch besteld heeft. Nooit mee gereden maar dat lijkt me best een leuk sturende auto.

Zijn misschien niet de meest puur sturende auto's zoals de GTT was, maar wel relatief goedkoop voor een snelle auto.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 25 apr 2006, 16:13

Klopt Pinda,

Maar daaronder zit niet veel meer tegenwoordig. Een Saxo VTS deed nog 0-100 in 8,7 sec. Wat doet een Fiesta ST nu? 8,4 sec./1065kg en 21K aftikken. Die civic die ik toen had 20K/160pk/1065kg.

Waar zijn die kleine snelle rakkers gebleven? Ik zit nog te wachten op een Swift met 180pk atmo screamer. Clio is ook al lomp en zwaar geworden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 apr 2006, 16:56

Gaan we toch weer onder de 30k kijken he, kom ik weer met mn Astra GTC Sport 2.0T 170pk...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 25 apr 2006, 17:26

Onder de 50k is de Lancer EVO de auto die de meeste bang for the buck geeft. Voor 5k meer heb je in de 350Z een tien keer leukere stuurauto.

Onder de 30k (ja, het kan) heerst een door JD getunede VDVelden Leon TFSI. Basisprijs is 27.500 en voor onder de 2000 zit er andere electronica en een andere uitlaat onder die je 280, door een prachtig TCS gecomplementeerde, paarden in handen geven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], HarryC, Kasteel, KoenM, Rivanov, tomgtr en 6 gasten