"even geen werk" omdat je geen opdrachten hebt weten te scoren, of "even geen werk" omdat je van overheidswege verplicht je tent moet sluiten zijn wel 2 verschillende dingen. Eerste is inderdaad ondernemersrisico, tweede m.i. duidelijk niet.Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 12:03Ik werk in loondienst omdat dat zekerheid levert en die zekerheid kost geld.Robin schreef: 10 feb 2022, 11:57 Martijn, als jij nou-zeg 6 maanden- BAM geen salaris betaald krijgt. Vanwege 'corona maatregelen' Dan zing jij het wel uit denk ik hoop ik?
En dat je dan op wat knoppen(niet die van die Breeman receptioniste) drukt en je krijgt een 'subsidie' van 1 maand salaris. En that's it ( Fasteddie, vertaal dit even aub)
Zou je dan geirriteerd zijn of zou je denken: Het zij zo?
Als ik morgen als ZZP-er begin kan ik een uurloon neerleggen wat 2x zo hoog is maar ook risico met zich meebrengt dat ik overmorgen even geen werk heb. Zelfde geldt voor het runnen van eigen zaak, meer inkomen maar ook meer risico.
Uiteraard zou ik wel geïrriteerd zijn, maar dat is iets anders dan direct vinden dat elke maatregel onzin is etc.
Corona in Nederland.....
- frankie
Re: Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die hebben trek, zei m'n moeder altijd. Wij hebben honger....
-
Onlinetomgtr
- Enrico
Nodige lockdowns… let’s talk about Zweden! En de andere landen zonder lockdown na lockdown.
Corona dodelijker? 99.9% overleeft influenza 99.9% overleeft Corona. Echte verschillen, IC bezetting….
Veel landen hebben, gedreven door angst, de logica kwijt geraakt.
Waarom niet klagen over de gordel plicht? Serieus? Zonder gordel heb je 99% kans op ernstige letsel bij een ongeluk. Zonder vaccinatie heb je 99.99% kans om niet dood te gaan aan Corona vs 99.98% kans niet dood te gaan met 3 prikken.
Corona dodelijker? 99.9% overleeft influenza 99.9% overleeft Corona. Echte verschillen, IC bezetting….
Veel landen hebben, gedreven door angst, de logica kwijt geraakt.
Waarom niet klagen over de gordel plicht? Serieus? Zonder gordel heb je 99% kans op ernstige letsel bij een ongeluk. Zonder vaccinatie heb je 99.99% kans om niet dood te gaan aan Corona vs 99.98% kans niet dood te gaan met 3 prikken.
- JP
Toch had ik in het begin weinig meelij met bijvoorbeeld de horeca. Ik heb (totaal 10jaar) in de aanlevering gezeten en gezien hoe prijzen werden verquadruppeld, porties werden verkleind en vooral, leveranciers niet betaald. Vreetschuren en de beste sterrenrestaurants waar ik de chauffeurs elke dag moest laten bedelen voor geld. €10k omzetten in een dag maar €500 aan vlees niet kunnen betalen. Nu zijn ze dicht en momt er niks binnen. Gaan ze verbouwen…..ja dan moet je toch een flinke buffer hebben. Andere sterrenkok, nieuwe zaak, paar miljoen gekost, 6 dagen open geweest voor de eerste lockdown. Betaalde altijd wel zijn mensen door, maar toch graag de aandacht zoeken met hoe erg het is. Dat is het ook, maar de week erna verkoop je je Macan en rolt die nieuwe RS6 binnen. 3 maanden weer open en hop, nog 2 buren uitkopen voor een hotel en winkel te bouwen. Ja dat ia ondernemersbloed, maar ook dat moet ergens op lopen….niet op een paar weken draaien waarbij de helft van de avonden vol zit met je investeerders. Ik heb vroeger ook de detailhandelopleiding gedaan, en ik gun iedereen het beste, maar als er niets binnen komt, dan kan er toch ook niks uit? Geleend geld kost meer geld.
-
Oh ja

Punt is dat het 'daar in Afrika' niet altijd even goed gaat, al decennia.
Als een horecaffer of een ander winkeliertje(ik doel niet op mezelf! Ik red me prima!) door dit veel te lange durend non- beleid bijna kopje onder gaat (en dat zijn er honderden zo niet duizenden in NL die het erg moeilijk hebben!) , is het wel vriendelijk om te zeggen 'dat de kindjes in Afrika het lastig hebben'
.....maar daar redt je hun tent/levenswerk niet mee en daarmee zijn hun problemen ook niet weg.
Ergo, ik denk dat je veel woede over je heen krijgt Tom als je dat zo zou zeggen tegen 'hun'. Neem me niet kwalijk.
-
Dat is één voorbeeld waar ik het 100% met jou eens ben. Ik ken ook handenvol horecamensen hier en daar en overal die 'niet zo zijn'.....JP schreef: 10 feb 2022, 12:24 Toch had ik in het begin weinig meelij met bijvoorbeeld de horeca. Ik heb (totaal 10jaar) in de aanlevering gezeten en gezien hoe prijzen werden verquadruppeld, porties werden verkleind en vooral, leveranciers niet betaald. Vreetschuren en de beste sterrenrestaurants waar ik de chauffeurs elke dag moest laten bedelen voor geld. €10k omzetten in een dag maar €500 aan vlees niet kunnen betalen. Nu zijn ze dicht en momt er niks binnen. Gaan ze verbouwen…..ja dan moet je toch een flinke buffer hebben. Andere sterrenkok, nieuwe zaak, paar miljoen gekost, 6 dagen open geweest voor de eerste lockdown. Betaalde altijd wel zijn mensen door, maar toch graag de aandacht zoeken met hoe erg het is. Dat is het ook, maar de week erna verkoop je je Macan en rolt die nieuwe RS6 binnen. 3 maanden weer open en hop, nog 2 buren uitkopen voor een hotel en winkel te bouwen. Ja dat ia ondernemersbloed, maar ook dat moet ergens op lopen….niet op een paar weken draaien waarbij de helft van de avonden vol zit met je investeerders. Ik heb vroeger ook de detailhandelopleiding gedaan, en ik gun iedereen het beste, maar als er niets binnen komt, dan kan er toch ook niks uit? Geleend geld kost meer geld.
-
-
LOL ik had 'm echt zelf bedacht:)
-
Ha. Dit wordt nog wat. Frankrijk, het land van De Moderne Revolutie (en van de regen in de drup). Het staken om te staken, het demonsteren zit in hun bloedrode bloed.
*wrijft zich in z'n handen*
Hoe gaat dit aflopen:)
https://nos.nl/artikel/2416615-parijse- ... aar-parijs
*wrijft zich in z'n handen*
Hoe gaat dit aflopen:)
https://nos.nl/artikel/2416615-parijse- ... aar-parijs
-
Als die paar weken dicht jou tienduizenden heeft gekost sta je in mijn beleving helemaal achteraan in de rij van mensen die het recht hebben om te klagen.Robin schreef: 09 feb 2022, 09:00 Het verbaast me ook weer niet. Dit kabinet/overheid/OMT is totaal onbetrouwbaar en zet ons op slot de laatste weken van december. Heeft mij serieus tienduizenden gekost. Krijg ik niet terug. Dan mag ik toch over klagen ?
Vooraan in de rij staan de mensen die vol goede moed aan een nieuw avontuur zijn begonnen en geen historische omzetgegevens kunnen aanleveren en buiten de vangnetten vallen.
-
De tweede zin 100% mee eens.Elise schreef: 10 feb 2022, 12:48Als die paar weken dicht jou tienduizenden heeft gekost sta je in mijn beleving helemaal achteraan in de rij van mensen die het recht hebben om te klagen.Robin schreef: 09 feb 2022, 09:00 Het verbaast me ook weer niet. Dit kabinet/overheid/OMT is totaal onbetrouwbaar en zet ons op slot de laatste weken van december. Heeft mij serieus tienduizenden gekost. Krijg ik niet terug. Dan mag ik toch over klagen ?
Vooraan in de rij staan de mensen die vol goede moed aan een nieuw avontuur zijn begonnen en geen historische omzetgegevens kunnen aanleveren en buiten de vangnetten vallen.
De eerste zin: Jij hebt het recht die mening te hebben over mij. Ik heb het recht jou te zeggen dat jij blij mag zijn dat je door 'ons' dat nog kan typen. Beterschap dan maar .....
(ik val ook buiten die vangnetten overigens)
Laatst gewijzigd door Robin op 10 feb 2022, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
even wegblijven hiertussen...
Laatst gewijzigd door Gijzert op 10 feb 2022, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die mag je even uitleggen.Robin schreef: 10 feb 2022, 12:53 jij blij mag zijn dat je door 'ons' dat nog kan typen. Beterschap dan maar .....
-
-
Onlinetomgtr
Heren, er zijn grenzen aan persoonlijk reageren. Graag kappen voordat dit weer gierend uit de klauwen loopt. Bij voorbaat dank.
-
Complex gedoe zeg!
https://www.nu.nl/coronavirus/6182842/g ... lk_wrapper
Gewoon stoppen met testen zoals deze dame al zegt:
https://www.nu.nl/coronavirus/6182842/g ... lk_wrapper
Gewoon stoppen met testen zoals deze dame al zegt:
9 minuten geleden
Evaatje: "Alles om maar te laten testen! Kap daar mee en laat het leven geleefd worden. Wil je een mondkapje op, dan doe je dat. Wil je dat niet, dan doe je dat niet. Ben je bang? Blijf thuis, dan valt het plafond misschien wel naar beneden."
Gerespecteerd14
-
Onlinetomgtr
Stoppen met testen mee eens. Mondkapjes is ander verhaal. Ter zelfbescherming werkt dat niet. Ter bescherming van anderen een beetje. Dat schijnt lastig te zijn om te begrijpen. In Azië dragen mensen al jaren een mondkapje als ze zelf niet fit zijn. Nou weet ik niet of dat op lange termijn handig is. Als je altijd maar in zo’n steriele bubble leeft ben je geheid stevig het bokje als je wel een keer aan de beurt bent. Mijn zoon houdt vol dat hij maar geen Corona krijgt omdat hij heel veel lantaarnpalen en leuningen gelikt heeft als peuter….
Maar zie echt de relatie tussen testen en mondkapjes niet. Voor mij ook de reden dat ik moeite heb met veel kritische mensen. Dat je op een deel kritiek hebt snap ik. Dat je maar overal tegen bent komt een beetje over ale peuterpuberteit.
Maar zie echt de relatie tussen testen en mondkapjes niet. Voor mij ook de reden dat ik moeite heb met veel kritische mensen. Dat je op een deel kritiek hebt snap ik. Dat je maar overal tegen bent komt een beetje over ale peuterpuberteit.
-
Tom, die dame in de comments zegt gewoon: Open die hap en neem je eigen verantwoordelijkheid. Met een voorbeeld van mondkapjes en andere zaken.
Mondkapjes is een welles nietes verhaal, maar als half Azië in de sloot springt, wij dan ook? Ik zei vanochtend ook dat ik m'n twijfels heb over het niet werken van mondkapjes. Er zijn voor- en tegenargumenten. Het beleid de laatste twee jaar was nogal vaag daarin....
Wij dragen in onze winkel 'geen' mondkapjes en klanten vinden dat verfrissend en zijn het er mee eens.....
Als je moeite hebt met veel kritsche mensen hebben die vele kritsche mensen misschien ook wel moeite met jou:)
Dan kom je in het Justin Trudeau verhaal van: Onaanvaardbare meningen.
Daar wil 'jij' ook niet bij horen denk ik:)
Mondkapjes is een welles nietes verhaal, maar als half Azië in de sloot springt, wij dan ook? Ik zei vanochtend ook dat ik m'n twijfels heb over het niet werken van mondkapjes. Er zijn voor- en tegenargumenten. Het beleid de laatste twee jaar was nogal vaag daarin....
Wij dragen in onze winkel 'geen' mondkapjes en klanten vinden dat verfrissend en zijn het er mee eens.....
Als je moeite hebt met veel kritsche mensen hebben die vele kritsche mensen misschien ook wel moeite met jou:)
Dan kom je in het Justin Trudeau verhaal van: Onaanvaardbare meningen.
Daar wil 'jij' ook niet bij horen denk ik:)
-
En als het kabinet volgende week komt met: Geen mondkapjes meer per zaterdag 19 februari 00:00, doet '90 % van de NL bevolking' ze af omdat het kabinet dat zegt.
Want that's the way we roll here. (Fasteddie werk aan de winkel)
Je snapt me wel denk ik.
Je snapt me wel denk ik.
- Martijn_bmw
Daar heb je toch ook een regering en regels voor?Robin schreef: 10 feb 2022, 14:10 En als het kabinet volgende week komt met: Geen mondkapjes meer per zaterdag 19 februari 00:00, doet '90 % van de NL bevolking' ze af omdat het kabinet dat zegt.
Je snapt me wel denk ik.
Als iedereen alleen maar doet waar die zelf zin in heeft en schijt aan alle regels heeft dan werd het een klerezooi in een land.
-
Zoiets als Rutte en Kaag en dat clubje bedoel je?Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 14:12Daar heb je toch ook een regering en regels voor?Robin schreef: 10 feb 2022, 14:10 En als het kabinet volgende week komt met: Geen mondkapjes meer per zaterdag 19 februari 00:00, doet '90 % van de NL bevolking' ze af omdat het kabinet dat zegt.
Je snapt me wel denk ik.
Als iedereen alleen maar doet waar die zelf zin in heeft en schijt aan alle regels heeft dan werd het een klerezooi in een land.
Dit land is over gereguleerd tot en met. Pre Corona hadden we al een miljoen regeltjes waar we ons aan moeten houden....
-
Wie schreef dit Tom?^^^^^Hoe valide is dit?
Edit maakt niet uit.
Mensen regeren over mensen, al duizenden jaren.
En regels, tja regels. Als het die regeer mensen uitkomt blijkbaar.
Ik hoop dat ze Ernst Kuipers en z'n belangenverstrengeling betr dat bedrijf even goed aanpakken. Laten we het daar eens meer over hebben.....
Edit maakt niet uit.
Mensen regeren over mensen, al duizenden jaren.
En regels, tja regels. Als het die regeer mensen uitkomt blijkbaar.
Ik hoop dat ze Ernst Kuipers en z'n belangenverstrengeling betr dat bedrijf even goed aanpakken. Laten we het daar eens meer over hebben.....
-
Is naar boven gekomen via WOB, e-mailverkeer binnen ministerie VWS.