Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:18

Bepaalde maatregelen zullen m.i. zeker hebben geholpen en vaccineren ook bij velen....

Lockdowns zeer zeker niet. (Verschuiving van het probleem) QR verhaal niet. Avondklokken niet. Mondkapjes wie weet....

k33z

Bericht door k33z » 10 feb 2022, 11:22

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:12
tomgtr schreef: 10 feb 2022, 10:32 Mee eens. Maar eens, tot de Delta variant was vaccinatie wel degelijk belangrijk. Nu mwoh. Het help nog steeds hoor maar echt nodig is het niet meer. Mensen die zeggen dat nu niet meer nodig is ben ik mee eens. Mensen die zeggen, zie je wel het was helemaal niet nodig ben ik pertinent mee oneens.

Hebben maatregelen geholpen? Ik weet het echt niet maar begrijp de keuzes die toen gemaakt zijn. Nu lijken we overdreven bang om maatregelen af te schaffen. Snap ik ook maar de cijfers liegen niet. Even nog doormodderen met wat veel verzuim en dan door (hopend op een niet heftigere mutatie).
100% eens, had zo mijn post kunnen zijn :)
Ik vind dit wel een interessant punt, want er zit een enorm grijs gebied in.

Enerzijds heb je de visie dat vaccineren helemaal niet helpt en onnodig is, aan de andere kant de visie die wij gevolgd hebben en dat is IEDEREEN met drang vaccineren (inclusief daar beleid op voeren en vrijheden beperken / bemoeilijken). Ben het zelf met beide extremen pertinent oneens.

Zelf ben ik meer van de strekking dat ik blij ben met een goed vaccin voor degene die het willen en degene die een risico lopen. Maar dat staat nogal ver af van het beleid dat wij gevoerd hebben, dus ja daar ben ik het mee eens. Net als dat ik het oneens was geweest als wij mensen hadden verboden een vaccin te nemen.

Een vaccin is een onderdeel van de oplossing, nooit de enige oplossing. Zeker niet als gedurende de tijd blijkt dat het vaccin op veel vlakken niet brengt wat wij hadden gehoopt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 11:31

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:18 Bepaalde maatregelen zullen m.i. zeker hebben geholpen en vaccineren ook bij velen....

Lockdowns zeer zeker niet. (Verschuiving van het probleem) QR verhaal niet. Avondklokken niet. Mondkapjes wie weet....
Verschuiven van probleem was ook de reden voor Lockdowns.
Dus die deden wel wat ze moesten doen, namelijk de besmetting curve drukken en uitsmeren en daarmee dus ook de ziekenhuis toeloop doseren. Niet leuk, 100% eens maar wel nodig geweest > anders hadden we mensen in huis dood moeten laten gaan omdat er geen IC bed meer was.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 feb 2022, 11:33

Dat is een beetje makkelijk en wederom achteraf. Er is voor personeel in zorg al jaren een vaccinatieplicht. Mag je mensen rechten ontnemen uit bescherming van zichzelf of anderen? Moeilijk. Maar waarom sta je niet op malieveld om te protesteren tegen plicht gordel te dragen, snelheidslimieten, verbod telefoon vast te houden? Het risico van vaccinaties vs de risico’s op corona worden erg makkelijk uitvergroot. De plicht om te vaccineren is er nooit geweest en beperkingen staan op punt te verdwijnen. Dat dat iets achter loopt op de situatie lijkt me niet te voorkomen. Vervelend maar andersom is een risico wat ik als regering ook niet had genomen.

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:36

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:31
Robin schreef: 10 feb 2022, 11:18 Bepaalde maatregelen zullen m.i. zeker hebben geholpen en vaccineren ook bij velen....

Dus die deden wel wat ze moesten doen, namelijk de besmetting curve drukken en uitsmeren en daarmee dus ook de ziekenhuis toeloop doseren. Niet leuk, 100% eens maar wel nodig geweest > anders hadden we mensen in huis dood moeten laten gaan omdat er geen IC bed meer was.
Die laatste van december is niet nodig geweest. Onnodige stress ellende en financiele aderlatingen terwijl de omringende landen open waren. Totale zotheid. Totale zotheid!

Philipoo

Bericht door Philipoo » 10 feb 2022, 11:41

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:36

Die laatste van december is niet nodig geweest. Onnodige stress ellende en financiele aderlatingen terwijl de omringende landen open waren. Totale zotheid. Totale zotheid!
Dat was de regering die nu eens het braafste kindje uit de klas wilde zijn en het zekere voor het onzekere wilde nemen. Ik snap die keuze, maar ben het ook eens dat het totale onzin was. Zelfde geldt voor boosters overigens, dienen ook voor de jeugd bijna nergens toe, verminderen besmettelijkheid niet.. Ik ga 'm nu toch maar halen omdat ik 3 maart wil skiën, maar pff..

Ik was heel erg pro vaccineren en ik denk nog steeds dat het voor veel mensen nuttig is, maar het vaccinatiebewijs daar ben ik inmiddels wel klaar mee. Dat is zo krom als een hoepel gebleken!

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:43

Buiten dat, er gaan altijd mensen (veelal ouderen) thuis dood. Ook pre Corona. Men gaat nou eenmaal dood.
Dat de Zorg niet op orde is is een verantwoording van de overheid/dit kabinet. Dat ze daardóór lockdowns instellen is de omgekeerde wereld.
Ik weet dat dit 'the same old song' is , maar ik meld het nog maar even: De Zorg totaal kapotbezuinigd, begrotingen verknallen aan bijv EU en nonsense (gemaakte problemen) en dan onze Zorg niet op orde hebben. En wie is de pineut uiteindelijk? Wij burgers en niet eens uiteindelijk, het MKB waaronder ik....(die het wel redt met eigen financiele middelen en noem maar op, wees maar niet bang) maar geen goéd woord over voor die dwazen in Den Haag en het OMT.....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 11:45

Die laatste van december is niet nodig geweest. Onnodige stress ellende en financiële aderlatingen terwijl de omringende landen open waren. Totale zotheid. Totale zotheid!
Achteraf gezien eens was de laatste veel te hard ingegrepen.
Maar achteraf is mooi wonen zeggen ze wel eens :)

Dat wist men toen niet, er waren alleen geruchten en aannames dat omicron minder ziekmakend was.
Daar kan je als overheid geen beleid op voeren.

Stel het was andersom, geen lockdown gedaan zelfde besmettelijkheid maar er zouden toch teveel mensen ziek worden, ziekenhuis in moeten en vervolgens doden vallen door overvolle IC's. Dan waren de rapen gaar geweest...

Philipoo

Bericht door Philipoo » 10 feb 2022, 11:45

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:43 maar geen goéd woord over voor die dwazen in Den Haag en het OMT.....
Ik vind dit tov het OMT te kort door de bocht. zij hebben enkel als taak om het kabinet te adviseren hoe ze het beste "de bevolking" kunnen beschermen van Corona. Zij hoeven daarbij geen rekening te houden met wat de effecten van die keuzes zijn op bijvoorbeeld de economie, die taak ligt bij het kabinet.

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:48

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:45

Die laatste van december is niet nodig geweest. Onnodige stress ellende en financiële aderlatingen terwijl de omringende landen open waren. Totale zotheid. Totale zotheid!
Achteraf gezien eens was de laatste veel te hard ingegrepen.
Maar achteraf is mooi wonen zeggen ze wel eens :)

Dat wist men toen niet, er waren alleen geruchten en aannames dat omicron minder ziekmakend was.
Daar kan je als overheid geen beleid op voeren.

Stel het was andersom, geen lockdown gedaan zelfde besmettelijkheid maar er zouden toch teveel mensen ziek worden, ziekenhuis in moeten en vervolgens doden vallen door overvolle IC's. Dan waren de rapen gaar geweest...
Corona is al twee jaar niet dodelijk gebleken. We vallen niet bij bosjes om, de mensheid is niet gedecimeerd. Rampscenario's . Ik ken er velen. Dat je daar nog intrapt:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 11:49

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:43 En wie is de pineut uiteindelijk? Wij burgers en niet eens uiteindelijk, het MKB waaronder ik....
Niet alleen MKB hoor, MKB direct maar de burgers in zijn algemeenheid straks ook indirect.
De rekening van alle steunpakket moet betaald worden... niks makkelijker dan een %-tje extra BTW e/o loonbelasting verhoging om die rekening straks te gaan betalen. En wat denk je van de inflatie, die ontstaat door alle steunpakketten en te lage rente / opkoop programma's. Alles wordt met rap tempo duurder maar loonsverhoging zit er niet in want werkgevers hebben het al zwaar.

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:50

Philipoo schreef: 10 feb 2022, 11:45
Robin schreef: 10 feb 2022, 11:43 maar geen goéd woord over voor die dwazen in Den Haag en het OMT.....
Ik vind dit tov het OMT te kort door de bocht. zij hebben enkel als taak om het kabinet te adviseren hoe ze het beste "de bevolking" kunnen beschermen van Corona. Zij hoeven daarbij geen rekening te houden met wat de effecten van die keuzes zijn op bijvoorbeeld de economie, die taak ligt bij het kabinet.
Het kabinet.....
Het kabinet neemt al twee jaar juist alleen 99% adviezen aan van datzelfde OMT. Andersdenkende wetenschappers en doctoren komen niet aan bod......

Ja OMT wil 20:00 horeca sluiten en Rutte maakt daar 22:00 van. Belachelijk, maar hele volksstammen applaudiseerden daarvoor....

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:51

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:49
Robin schreef: 10 feb 2022, 11:43 En wie is de pineut uiteindelijk? Wij burgers en niet eens uiteindelijk, het MKB waaronder ik....
Niet alleen MKB hoor, MKB direct maar de burgers in zijn algemeenheid straks ook indirect.
Volgens mij zeg ik hetzelfde?

frankie

Bericht door frankie » 10 feb 2022, 11:53

Het OMT zelf vind dat het niet alleen om het medische aspect gaat maar ook over hoe het met de mensen mentaal en sociaal gaat. Veel breder dus dan alleen medische advisering.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 11:56

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:48 Corona is al twee jaar niet dodelijk gebleken. We vallen niet bij bosjes om, de mensheid is niet gedecimeerd. Rampscenario's . Ik ken er velen. Dat je daar nog intrapt:)
Zoals vaker gemeld, mijn vriendin werkt in ziekenhuis en ik heb veel info uit eerste hand, voor omicron was Corona wel degelijk flink dodelijker dan welke griep ook.
En als er geen regels waren geweest, geen lockdowns, etc was de zorg compleet overspoeld geweest en waren er veel meer doden gevallen dan nu gebeurd is afgelopen 2jr. Geen zorg, geen zuurstof is gewoon een verstikkingdood voor mensen die zorg nodig hebben maar dan niet hadden kunnen krijgen. (geen fijne ;) )

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 feb 2022, 11:56

Ik snap dat iedereen vanuit zijn eigen beleving en positie redeneert maar om nou totaal uit het oog te verliezen dat er ook andere mensen zijn met persoonlijke belangen en ervaringen en je eigen persoonlijke belangen en ervaringen de maatstaf zijn voor wat goed is of slecht is iets kort door de bocht vaak.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 11:57

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:51
Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:49
Volgens mij zeg ik hetzelfde?
Ik dacht dat je bedoelde alleen het MKB omdat je die specifiek noemt.

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:57

Martijn, als jij nou-zeg 6 maanden- BAM geen salaris betaald krijgt. Vanwege 'corona maatregelen' Dan zing jij het wel uit denk ik hoop ik?
En dat je dan op wat knoppen(niet die van die Breeman receptioniste) drukt en je krijgt een 'subsidie' van 1 maand salaris. En that's it ( Fasteddie, vertaal dit even aub)
Zou je dan geirriteerd zijn of zou je denken: Het zij zo?

Tuurlijk is dit een fictief verhaal voor jou, net als dat jij met fictieve rampscenario's komt.
Voor velen is dit bovenstaande trouwens niet fictief

Verder werkt de beste vriendin van MdV hier in het ziekenhuis, hoofd verpleging, man is cardioloog.
We worden bedonderd zei ze gisteravond nog.....Dus.....

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 11:58

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 11:56
Robin schreef: 10 feb 2022, 11:48 Corona is al twee jaar niet dodelijk gebleken. We vallen niet bij bosjes om, de mensheid is niet gedecimeerd. Rampscenario's . Ik ken er velen. Dat je daar nog intrapt:)
Zoals vaker gemeld, mijn vriendin werkt in ziekenhuis en ik heb veel info uit eerste hand, voor omicron was Corona wel degelijk flink dodelijker dan welke griep ook.
En als er geen regels waren geweest, geen lockdowns, etc was de zorg compleet overspoeld geweest en waren er veel meer doden gevallen dan nu gebeurd is afgelopen 2jr. Geen zorg, geen zuurstof is gewoon een verstikkingdood voor mensen die zorg nodig hebben maar dan niet hadden kunnen krijgen. (geen fijne ;) )
Total mee oneens dit verhaal. Zie hierboven....

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 10 feb 2022, 12:00

...voor wie denkt dat "het" allemaal voorbij is:

1....create a problem/crisis
2....let it escalate/escalate fear
3....offer a (pre-planned) solution

Dit wordt een A-B-C'tje :ken ik jou:
Laatst gewijzigd door Fasteddie2 op 10 feb 2022, 12:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 12:00

tomgtr schreef: 10 feb 2022, 11:56 Ik snap dat iedereen vanuit zijn eigen beleving en positie redeneert maar om nou totaal uit het oog te verliezen dat er ook andere mensen zijn met persoonlijke belangen en ervaringen en je eigen persoonlijke belangen en ervaringen de maatstaf zijn voor wat goed is of slecht is iets kort door de bocht vaak.
Geheel mee eens. Dat kleine percentage Corona gerelateerde patienten en al dat geneuzel om 'de wereld' naar z'n mallemoer te helpen de laatste paar jaar. Waar is het Algemeen Belang gebleven. :kikker: :angel:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2022, 12:03

Robin schreef: 10 feb 2022, 11:57 Martijn, als jij nou-zeg 6 maanden- BAM geen salaris betaald krijgt. Vanwege 'corona maatregelen' Dan zing jij het wel uit denk ik hoop ik?
En dat je dan op wat knoppen(niet die van die Breeman receptioniste) drukt en je krijgt een 'subsidie' van 1 maand salaris. En that's it ( Fasteddie, vertaal dit even aub)
Ik werk in loondienst omdat dat zekerheid levert en die zekerheid kost geld.
Als ik morgen als ZZP-er begin kan ik een uurloon neerleggen wat 2x zo hoog is maar ook risico met zich meebrengt dat ik overmorgen even geen werk heb. Zelfde geldt voor het runnen van eigen zaak, meer inkomen maar ook meer risico.

Uiteraard zou ik wel geïrriteerd zijn, maar dat is iets anders dan direct vinden dat elke maatregel onzin is etc.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 10 feb 2022, 12:04

En that's it ( Fasteddie, vertaal dit even aub)
Kom er binnenkort op terug :mrgreen:

Voorlopige vertaling:"Het waren 3 fantastische weken" (...to flatten the curve..)

Robin

Bericht door Robin » 10 feb 2022, 12:08

Martijn_bmw schreef: 10 feb 2022, 12:03
Robin schreef: 10 feb 2022, 11:57 Martijn, als jij nou-zeg 6 maanden- BAM geen salaris betaald krijgt. Vanwege 'corona maatregelen' Dan zing jij het wel uit denk ik hoop ik?
Ik werk in loondienst omdat dat zekerheid levert en die zekerheid kost geld.
Als ik morgen als ZZP-er begin kan ik een uurloon neerleggen wat 2x zo hoog is maar ook risico met zich meebrengt dat ik overmorgen even geen werk heb. Zelfde geldt voor het runnen van eigen zaak, meer inkomen maar ook meer risico.

Uiteraard zou ik wel geïrriteerd zijn, maar dat is iets anders dan direct vinden dat elke maatregel onzin is etc.
Ok en als je dat 3x overkomt in 2 jaar tijd?

Ik neem aan(en ik weet dat dat niet mag) dat je indirect doelt op een vorm van ondernemersrisico.
Zo werkt dat niet ten tijde van Corona beleid he dat weet jij ook. Daar is geen discussie over.

Ook het bedrijf waar jij werkt kan 'kapot' (liever niet!) en dan sta je even op straat en dan zegt 't UWV: even een half jaartje je spaargeld gebruiken Martijn.....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 feb 2022, 12:12

En wij maar denken dat die kindjes in Afrika het lastig hebben!

Plaats reactie