Zoals jullie wellicht weten was ik opzoek naar een derde auto ivm de ombouw van de M3. Eigenlijk stond er voor afgelopen vrijdag een trip naar Brabant gepland voor een Cooper S. Totdat donderdagavond ineens de 130i van Eric te koop kwam. In het kader van niet 'lullen maar poetsen' direct contact met Eric opgenomen en afgesproken om de auto vrijdagmiddag te bekijken. Auto even bekeken en een hele uitgebreide proefrit gemaakt, maar ik denk dat ik na 100m al wist dat ik hem wel wilde hebben. Wát een lekker blokje ligt er in zo'n 1 zeg, heerlijk.
De auto heeft afgelopen jaar zeer veel, veelal preventief, onderhoud gehad en is technisch gewoon klaar voor de komende jaren. De buitenkant is netjes, maar de bumpers hebben wel wat beschadigingen, dus die laat ik binnenkort even spuiten. De binnenkant is zeer netjes, bij de bestuurders stoel is het leer wat gebobbeld, maar niet beschadigd.
Verdere plannen bestaan eigenlijk uit het optisch weer origineel maken van de auto. Zo wil ik de originele chrome niertjes erin en de OZ Ultraleggera's gaan er vanaf, ik wil er gewoon de originele 17 inch wieltjes onder (style 207 weet ik inmiddels). Vanmiddag ook al de carbon spiegelkappen en carbon splitters op de voorbumper eraf gehaald. Verder schreeuwt zo'n auto om een sper, maar das natuurlijk een wat grotere uitgave, dus die stel ik even uit, eerst het project M3 afronden.
Het was geen dankbaar weer om een auto te kopen, dus foto's volgen (hopelijk) morgen.