Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 06 feb 2022, 21:13

JP schreef: 06 feb 2022, 21:10 Die zelftesten, kunnen die ook een negatief resultaat geven of is alles wat je daar indouwt meteen positief ?
Bedoel, heb mijn shots en booster gehad maar loop toch te snotteren, keelpijn, hoofdpijn. Ik wil graag geloven dat het een gewone griep is of bestaat dat niet meer.
Zeker als je geen Corona hebt maar iets anders onder de leden geeft de zelftest negatief.

Maar gezien je klachten en de hoeveelheid mensen die het momenteel hebben… ben ik bang dat je test positief zal zijn :(

k33z

Bericht door k33z » 06 feb 2022, 21:14

Zelftesten zijn hier thuis vaak negatief, dus niet standaard positief. Dus ergens doen werken ze wellicht wel.

Zelf geen voorstander van al die testen, volgens mij is het niet zo moeilijk. Als je niet lekker bent blijf je thuis, zo niet doe dan lekker je ding.

Denk dat die testmaatschappij ons juist in die wurggreep aan het houden is. Stoppen met testen, logisch nadenken en weer door.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 feb 2022, 21:17

Eens Keez zoals we het ooit altijd deden ziek=ziek dan blijf je thuis. Als het over is ga je weer verder met je leven.

Hopelijk gaan we snel daar weer heen.
Dat hele test stress gezeik ben ik ook wel zat, van weekend ook hele weekend weer overhoop door zo’n test :bag:

JP

Bericht door JP » 06 feb 2022, 21:22

Voorheen was het, positief geval in je directe omgeving (gezin) moet je in quarantaine. Nu is het meer van, kom maar werken, je hoeft toch niet met collega's te knuffelen. Zolang je geen klachten hebt is er niets aan de hand, maar je kan het wel meedragen en zwakkere besmetten. Werkgevers kijken ook niet meer zo nauw dus.
Met mijn BMI van 177 hou ik mijn hart vast….en longen.

k33z

Bericht door k33z » 06 feb 2022, 21:23

Het maakt ook geen fluit uit momenteel in mijn omgeving wat je vaccinatie status is. Mensen met boosters testen positief, mensen zonder vaccin, mensen met 2 prikken, iedereen krijgt momenteel een snotneus.

Hier in huis ook weer, eerst onze zoon, nu mijn vrouw, beide een snotneus en mijn vrouw ook een beetje gammel. Ik blijf zo dicht mogelijk bij ze in de buurt, hoop deze week ook een snotneus te krijgen en een positieve test. Is mijn vinkje weer de zomer door geldig, dat is toch absurd?

In december wel met zijn allen 2 weken in quarantaine gezeten, nu wel wat flexibeler mee omgaan. Met klachten thuisblijven, zorgen dat je klachtenvrij bent en dan gaat het leven gewoon weer door. Tenminste, dat is wij er nu in staan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 feb 2022, 23:03

JP schreef: 06 feb 2022, 21:22 Voorheen was het, positief geval in je directe omgeving (gezin) moet je in quarantaine. Nu is het meer van, kom maar werken, je hoeft toch niet met collega's te knuffelen. Zolang je geen klachten hebt is er niets aan de hand, maar je kan het wel meedragen en zwakkere besmetten. Werkgevers kijken ook niet meer zo nauw dus.
Met mijn BMI van 177 hou ik mijn hart vast….en longen.
Zo zijn de regels nu ook; heb jij geen last en ben je gevaccineerd en geboosterd dan mag je gewoon ‘alles’ doen. Ook als een huisgenoot positief is.

FDD

Bericht door FDD » 07 feb 2022, 08:31

Tsja wij zijn momenteel toch als hele familie in quarantaine en zitten de 7 volle dagen gewoon uit…

Corona kwam probeerde wat en verloor alweer na anderhalve dag :lollerdelol: . Ik heb griep gehad waar ik meer last van heb gehad….

Op dag 12 mag ik mijn papieren herstelbewijs aanvragen met een QRcode…

Hopelijk kan ik daarmee ook weer aan het werk, want ik ben sinds 18 december op standby gezet omdat ik niet gevaccineerd ben. :lollerdelol: :lollerdelol:

KoenM

Bericht door KoenM » 07 feb 2022, 08:40

Ik dacht dat jij hier groots verkondigde dat je internationaal werkt en het je totaal niet beperkte om niet gevaccineerd te zijn?

Nu komt deze besmetting eigenlijk mooi van pas.

Overigens helemaal eens met hierboven. Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en thuis blijft bij klachten kunnen we gewoon weer normaal doen lijkt me..

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 feb 2022, 08:49

Lijkt me niet echt om te lachen als mijn werkgever mij tijdelijk parkeert vanwege het niet gevaccineerd zijn?

FDD

Bericht door FDD » 07 feb 2022, 09:35

KoenM schreef: 07 feb 2022, 08:40 Ik dacht dat jij hier groots verkondigde dat je internationaal werkt en het je totaal niet beperkte om niet gevaccineerd te zijn?

Nu komt deze besmetting eigenlijk mooi van pas.
Klopt, tot 18 december dus van de 1 op de andere dag. Is gewoon een politieke move in mijn ogen.
Bram schreef: 07 feb 2022, 08:49 Lijkt me niet echt om te lachen als mijn werkgever mij tijdelijk parkeert vanwege het niet gevaccineerd zijn?
Is het ook niet, een rechtszaak zou ik ook zeker winnen, echter dan is de arbeidsrelatie wel verstoort. En dan word je er wel uitgepest. Het oude gezegde hij die betaald bepaald gaat wel aardig op helaas.

Ipv gefrustreert te doen kan ik er beter om lachen in mijn ogen, beter voor mijn gezondheid.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 07 feb 2022, 10:31

Wij hebben sinds dit weekend ook officieel corona.
Begon vrijdag met wat spierpijn, benauwdheid en duizeligheid. Inmiddels voelt het als een verkoudheid met af en toe een vlaag hoofdpijn, gaat elke dag weer wat beter dus als het hier bij blijft dan komen we er goed vanaf :)

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 07 feb 2022, 11:00

Ipv gefrustreert te doen kan ik er beter om lachen in mijn ogen, beter voor mijn gezondheid.
Precies ! :beer:

Het is in essentie een van en door politici (+ virologen) gecreëerd probleem, waarvan onduidelijk is hoe lang en in welke vorm(en) "ze" dit willen gaan onderhouden, volhouden, wegpoetsen enz...

De ene idioot overftreft de andere idioot nog in idioterie :mrgreen: ....day in - day out...

Sit back, relax and watch the show....earth wil survive these idiots....

JP

Bericht door JP » 07 feb 2022, 11:07

Iedereen om me heen raadt me aan om te laten testen, want dan weet je of het covid is. Waarom? Als ik al positief ben (ben ik niet gauw) ja dan krijg ik een groen vinkje voor 6maanden, maar ik heb toch al die booster gehad. Die is nog tot in de eeuwigheid geldig. Ik voel me ziek, ik bliif thuis tot het beter is, en of het nu een voorhoofdsholteontsteking is, of covid, of griep (temp max 37.8 gehad) of pneumokokken, of de pest, of zwangerschap, of gekke koeienziekte….je moet toch gewoon ff uitzieken en dan weer door……!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 feb 2022, 11:16

FDD schreef: 07 feb 2022, 08:31 Tsja wij zijn momenteel toch als hele familie in quarantaine en zitten de 7 volle dagen gewoon uit…
Het is 10 dagen.

k33z

Bericht door k33z » 07 feb 2022, 11:17

U kunt na 7 dagen uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 feb 2022, 11:25

Het is niet eens quarantaine bij een positieve test zie ik nu op RIVM, maar in isolatie. Dan mag je na 7 dagen, indien je 24 uur klachtenvrij bent, uit isolatie.

Naja, better safe than sorry.

Tom

Bericht door Tom » 07 feb 2022, 11:49

Afbeelding

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 07 feb 2022, 11:55

Binnenkort truckie wegslepen...en waarschijnlijk nog wel wat meer.... :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 feb 2022, 11:58

De lokale slepers hadden al vriendelijk bedankt, dus ik geloof dat ze het leger in moeten zetten daarvoor.
Las ook al dat de dieselaanvoer door de politie geblokkeerd werd, dus het zal wel frisjes gaan worden voor die mannen.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 07 feb 2022, 12:31

Borisje vindt ondertussen ook dat ze dan maar tanks moeten inzetten om hem "weg te krijgen":

https://www.thesun.co.uk/news/17566290/ ... reshuffle/

"...vows it will take a ‘division of tanks’ to oust him"....Het A-team is er nog niks bij :mrgreen:

Anyway, mensen (truckers + family) van 1e levensbehoeften gaan onthouden (en dit ook gewoon confisqueren) is wel "next level" hoor... :duh:
...binnenkort "Amnesty International" op de stoep :df:

Wordt dit een gevalletje "...we will not negotiate with terrorists" ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 feb 2022, 12:41

Yes.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 07 feb 2022, 13:25

Starve & Freeze out :ken ik jou:

flieger

Bericht door flieger » 07 feb 2022, 15:33

JP schreef: 07 feb 2022, 11:07 Iedereen om me heen raadt me aan om te laten testen, want dan weet je of het covid is. Waarom? Als ik al positief ben (ben ik niet gauw) ja dan krijg ik een groen vinkje voor 6maanden, maar ik heb toch al die booster gehad. Die is nog tot in de eeuwigheid geldig. Ik voel me ziek, ik bliif thuis tot het beter is, en of het nu een voorhoofdsholteontsteking is, of covid, of griep (temp max 37.8 gehad) of pneumokokken, of de pest, of zwangerschap, of gekke koeienziekte….je moet toch gewoon ff uitzieken en dan weer door……!
Eens vwb het uitzieken, zonder meer. Maar ik vind de test zo weinig voorstellen dat ik 'm uit nieuwsgierigheid zou doen. Dan weet je maar wat (deze variant van) Covid met je doet.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 07 feb 2022, 21:10

Update: de truckers mogen niet meer toeteren, anders worden ze gearresteerd :lollerdelol:

Stop your horns ! :mrgreen:

(oh ja, die regel geldt maar liefst......tromroffel....10 dagen ! :mrgreen: ...."ten days to stop the horns")

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 feb 2022, 21:15

Lijkt me geweldig om daar te wonen met lui die de stad compleet vastzetten en blijkbaar continu op de toeter hangen.

Plaats reactie