Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
k33z

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door k33z » 04 feb 2022, 10:48

Elise schreef: 04 feb 2022, 10:28
k33z schreef: 03 feb 2022, 21:29 En in dit geval, daarom zei ik het ook, mijns inziens gewoon een prima docu waar duidelijk wordt dat het proces rond het vaccineren van kinderen niet goed werkt.
Kees, ik heb even snel alle fragmenten van de undercover opnamen bekeken, alle propaganda van de geïnterviewden heb ik over geslagen. (zonde van mijn tijd).

Naar mijn mening nemen de GGD artsen uitgebreid de tijd voor de jongen getuige de actie vanaf 22:10. Bij 18:45 is het zelfs de arts die aangeeft dat de jongen niet geprikt gaat worden, dus er is nergens sprake van dwang.
Wat mij ook opvalt is dat er zo de nadruk op de McDonalds wordt gelegd en dat dit door de geïnterviewden als geen geldige reden wordt gezien. Als het sociale leven van deze jongen met vriendjes en vriendinnetjes nu geheel in het teken van de McDonalds staat, dan kun je dat als arts en/of ouder geen geldige reden vinden, maar niet bij de McDonalds naar binnen is grote inbreuk op het sociale leven.
Kijk deze even zou ik zeggen https://www.dumpert.nl/item/100012154_c57c1f8a

Overigens verbaast het mij niets dat deze undercover actie het goed doet bij de anti vaxxers, alles wordt gebracht als pure propaganda.
Ben het op punten wel met je eens hoor. De GGD artsen die dringen inderdaad niet direct aan op vaccineren en nemen ook wel de tijd. Waar het een beetje mank loopt:

- Goede voorlichting met betrekking tot vaccinatie, dat is wat er in de wet staat. Een kind tussen de 12 en 16 mag uiteindelijk zelf bepalen als ze dit weloverwogen doen. Dat betekent dus de medische gevolgen overwegen, op basis van eerlijk advies. Dat zie ik daar niet gegeven worden. We weten inmiddels best dat jongeren amper ziek worden van Covid, dat er weldegelijk bijwerkingen zijn (ook al zijn die klein, net als het risico om ziek te worden), dat je je oma maar amper beschermd (je doet het voor jezelf), etc.

- Ben het met je eens dat de overweging dit te doen om sociaal emotionele schade te ontlopen een reden is. Niet vaccineren heeft grote gevolgen voor je deelname aan de maatschappij als kind. Maar is de oplossing dan maar vaccineren? Of is de oplossing meer om de waarzin te erkennen van het vaccineren van gezonde kinderen en dat aan de kaak te stellen?

Dat filmpje van dat meisje dat is wel de samenvatting van het hele probleem. De meesten willen die prik niet, weten / denken dat ze het niet nodig hebben, gevolgen op korte termijn lijken klein en is geen voorlichting over, dus dan maar prikken om naar de McDonalds te gaan. Beter kan je vaccinatiedrang niet uitleggen dan in dat filmpje van 20 seconden.

Elise

Bericht door Elise » 04 feb 2022, 11:14

k33z schreef: 04 feb 2022, 10:48 - Goede voorlichting met betrekking tot vaccinatie, dat is wat er in de wet staat. Een kind tussen de 12 en 16 mag uiteindelijk zelf bepalen als ze dit weloverwogen doen. Dat betekent dus de medische gevolgen overwegen, op basis van eerlijk advies. Dat zie ik daar niet gegeven worden. We weten inmiddels best dat jongeren amper ziek worden van Covid, dat er weldegelijk bijwerkingen zijn (ook al zijn die klein, net als het risico om ziek te worden), dat je je oma maar amper beschermd (je doet het voor jezelf), etc.
Pak deze er even uit.

Wat is eerlijk advies?
Van wat ik van die beelden heb gezien vind ik dat er prima advies gegeven wordt, er wordt niks opgedrongen.
Verder kan ik me niet voorstellen dat een vaccinatiearts tegen vaccinatie is, dus zo bezien is het advies altijd subjectief/gekleurd.

k33z

Bericht door k33z » 04 feb 2022, 11:27

Elise schreef: 04 feb 2022, 11:14
k33z schreef: 04 feb 2022, 10:48 - Goede voorlichting met betrekking tot vaccinatie, dat is wat er in de wet staat. Een kind tussen de 12 en 16 mag uiteindelijk zelf bepalen als ze dit weloverwogen doen. Dat betekent dus de medische gevolgen overwegen, op basis van eerlijk advies. Dat zie ik daar niet gegeven worden. We weten inmiddels best dat jongeren amper ziek worden van Covid, dat er weldegelijk bijwerkingen zijn (ook al zijn die klein, net als het risico om ziek te worden), dat je je oma maar amper beschermd (je doet het voor jezelf), etc.
Pak deze er even uit.

Wat is eerlijk advies?
Van wat ik van die beelden heb gezien vind ik dat er prima advies gegeven wordt, er wordt niks opgedrongen.
Verder kan ik me niet voorstellen dat een vaccinatiearts tegen vaccinatie is, dus zo bezien is het advies altijd subjectief.
We wordt inderdaad niet iets opgedrongen, maar eerlijk advies? Nee, dat vind ik zeker niet? Bijvoorbeeld die dame in het twee filmpje (28 minuten), als ze dan ingaat op de lange termijn bijwerkingen. 1 op de 100.000 mensen krijgt op de lange termijn toch nog Covid? Huh, echt? Als dat vaccin zo goed zou werken dan waren we al lang klaar met deze ellende.

Goed, hoe ik er naar kijk zonder teveel in te gaan op specifieke zinnen uit de docu:

- Het filmpje roept vragen op of de GGD medewerkers de wet kennen rond het vaccineren van kinderen
- Mijns inziens wordt er geen objectief beeld geschetst over eventuele bijwerkingen van het vaccin (die zijn er zeker, ook al zijn ze klein net als het risico om Covid te krijgen voor jongeren) en maken de jongeren dus geen weloverwogen besluit
- Drang is er niet, vind GGD medewerkers best meelevend. Maar meelevend is wat anders dan professioneel en volgend aan de wet

Ik zou toch wel verwachten dat dit filmpje aangegrepen zou worden om het bespreekbaar te maken en de discussie aan te gaan.

Dat is mijn gevoel erbij.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2022, 11:48

Ik begrijp niet waarom je uberhaupt opmlokatie met de GGD medewerkers in discussie gaat. Je maakt een weloverwogen keuze om te laten vaccineren, je stapt zelfstandig in de auto/bus/trein richting vaccinatielokatie en niemand dwingt je vanaf de parking richting prikhok. Laat die mensen daar dan met rust. Zijn toch vaak vrijwilligers die met goede bedoelingen daar staan te helpen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 feb 2022, 11:52

Goed punt.

Elise

Bericht door Elise » 04 feb 2022, 12:11

k33z schreef: 04 feb 2022, 11:27 - Drang is er niet, vind GGD medewerkers best meelevend. Maar meelevend is wat anders dan professioneel en volgend aan de wet
Hier een uitspraak van de rechter.

Kleinzoon (12) wil vaccin om doodzieke oma te bezoeken, wint van vader in rechtbank
Een 12-jarige jongen uit Groningen mag van de rechter een coronavaccin krijgen, tegen de wil van zijn vader. De middelbare scholier wil zich graag laten vaccineren tegen het virus zodat hij veilig zijn oma kan bezoeken, die vanwege uitgezaaide longkanker op sterven ligt. Zijn vader wil daar niets van weten, omdat hij vreest voor de bijwerkingen van de prik op de lange termijn. De rechter heeft de jongen alsnog toestemming gegeven.

Jongeren onder de 16 jaar moeten samen met hun ouders een beslissing over dit soort medische zaken nemen, maar bij onenigheid gaat de wens van de jongere zelf voor. Zoals de Rijksoverheid het verwoordt: ,,Kom je er echt niet uit samen? Dan mag je uiteindelijk zelf beslissen of je je laat vaccineren.
Dus er valt helemaal niets te bespreken of te discussiëren.

MarkS

Bericht door MarkS » 04 feb 2022, 13:21

Tom schreef: 04 feb 2022, 10:20 Ik weet niet of je het gedoe rondom Spotify hebt meegemaakt en Joe Rogan? Die heeft een podcast die op Spotify en schijnbaar ook anti-vaxx. Sommige artiesten zoals Neil Young wilden bij Spotify afdwingen dat ze hem geen podium geven (omdat ze het oneens waren en misinformatie vonden), want anders halen ze hun muziek eraf. Ook van die cancel cultuur. Mensen indelen is vakjes goed en fout.
Kleine nuance bij “het gedoe rondom spotify en Joe Rogan”. Het ging niet zo zeer om Joe zelf maar om een aantal gasten die hij een podium had geboden waaronder (en met name) Robert Malone. Je noemt het cancel cultuur maar aangezien Joe niet gebruikt maakt van zijn eigen Joe Rogan platform maar een deal heeft met spotify dat ook platform biedt voor andere aanbieders snap ik de ophef wel.

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2022, 13:30

Oh dat is mij niet bekend, zie ook even niet wat dat voor verschil maakt? Sommige artiesten hadden er toch problemen mee dat er anti-vaxx geluiden in podcasts te horen waren en dat Spotify moest ingrijpen want anders zouden zij hun muziek weghalen? Omdat ze niet willen dat hun muziek op een platform staat waarop (ook) meningen te horen waren waar zij zich niet in kunnen vinden.

TLRS

Bericht door TLRS » 04 feb 2022, 13:45

JP schreef: 04 feb 2022, 11:48 Ik begrijp niet waarom je uberhaupt opmlokatie met de GGD medewerkers in discussie gaat. Je maakt een weloverwogen keuze om te laten vaccineren, je stapt zelfstandig in de auto/bus/trein richting vaccinatielokatie en niemand dwingt je vanaf de parking richting prikhok. Laat die mensen daar dan met rust. Zijn toch vaak vrijwilligers die met goede bedoelingen daar staan te helpen.
Dit begrijp ik niet. Je praat over een kind. Welke belangrijke beslissing heeft die moeten nemen in z’n leven? Die komt daar in z’n eentje aan bij mensen waar hij kan verwachten hulp te vinden bij zijn beslissing. Wat is daar mis mee..

Het gevoel dat ik kreeg bij die arts die erbij kwam op de tweede locatie was dat die er heel neutraal in stond. En dat dat er een beetje uit geedit is. Want uiteindelijk is er toch niets mee verloren om die jongen naar huis te sturen en nog wat bedenktijd te geven. Of de kans geven om nog eens met z’n ouders te overleggen.

Soms lijkt het alsof er zoveel mensen zijn die geloven in baadt het niet dan schaadt het niet. Zeiden ze misschien ook toen er nog coke in cola zat en kinderen rookten omdat men dacht dat het gezond was..

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 04 feb 2022, 13:47

Tom schreef: 04 feb 2022, 13:30 Oh dat is mij niet bekend, zie ook even niet wat dat voor verschil maakt? Sommige artiesten hadden er toch problemen mee dat er anti-vaxx geluiden in podcasts te horen waren en dat Spotify moest ingrijpen want anders zouden zij hun muziek weghalen? Omdat ze niet willen dat hun muziek op een platform staat waarop (ook) meningen te horen waren waar zij zich niet in kunnen vinden.
Lekker woke zijn allemaal! Meteen ook allemaal maar weg van YouTube? Daar zal vast ook iemand iets verdienen wat niet stookt met de meningen van anderen. Dus als je spotify boycot, doe dan de rest ook.

Of ga als artiest er lekker liedjes over schrijven als je het er niet mee eens bent. Heb je wat nuttigs te doen zolang je niet mag optreden en verdien je er nog wat aan ook.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2022, 13:56

TLRS schreef: 04 feb 2022, 13:45
JP schreef: 04 feb 2022, 11:48 Ik begrijp niet waarom je uberhaupt opmlokatie met de GGD medewerkers in discussie gaat. Je maakt een weloverwogen keuze om te laten vaccineren, je stapt zelfstandig in de auto/bus/trein richting vaccinatielokatie en niemand dwingt je vanaf de parking richting prikhok. Laat die mensen daar dan met rust. Zijn toch vaak vrijwilligers die met goede bedoelingen daar staan te helpen.
Dit begrijp ik niet. Je praat over een kind. Welke belangrijke beslissing heeft die moeten nemen in z’n leven? Die komt daar in z’n eentje aan bij mensen waar hij kan verwachten hulp te vinden bij zijn beslissing. Wat is daar mis mee..

Het gevoel dat ik kreeg bij die arts die erbij kwam op de tweede locatie was dat die er heel neutraal in stond. En dat dat er een beetje uit geedit is. Want uiteindelijk is er toch niets mee verloren om die jongen naar huis te sturen en nog wat bedenktijd te geven. Of de kans geven om nog eens met z’n ouders te overleggen.

Soms lijkt het alsof er zoveel mensen zijn die geloven in baadt het niet dan schaadt het niet. Zeiden ze misschien ook toen er nog coke in cola zat en kinderen rookten omdat men dacht dat het gezond was..
Vanaf 12 mogen ze toch al zelf beslissen bij wie ze gaan wonen in deze scheidingscultuur en ze zitten in een leeftijd waar ze keuzes moeten maken over hun middelbare school.

Een kind in die leeftijd die alleen naar een priklokatie gaat, wat bijdehante vragen gaat stellen, je zou als GGD medewerker toch afvragen waar Ralph Inbar zich verstopt heeft. Hoe heeft hij die Digid afspraak kunnen maken. Heeft hij geen ouders of hebben ze hem op die leeftijd al gemachtigd.

TLRS

Bericht door TLRS » 04 feb 2022, 14:41

Om eerlijk te zijn hoop ik ontzettend dat kinderen daarbij ook goeie, neutrale hulp krijgen en zo beslissingen leren nemen. Het kan ook zijn dat ze absoluut geen enkel idee hebben van de consequenties, wat dat nu écht betekent. Zorgeloos opgroeien noem ik dat..?

Het is in elk geval een assumptie die ik niet zou durven maken. En dat is wel een beetje waar die richtlijnen naar neigen.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 04 feb 2022, 14:52

k33z schreef: 04 feb 2022, 08:49 Kijk ik er nu eenzijdig naar, of is het toch wel merkwaardig dat de docu van FvD over de misstanden bij het vaccineren van kinderen nergens in het nieuws terugkomt of in de grote late night talkshows?

Voor mij geeft die docu toch aan dat het proces niet klopt, N=1 maakt niet dat dit overal zo is maar het zou op zijn minst besproken en verder onderzocht moeten worden? Net als de TVOH rel zeg maar (waarmee ik die niet 1 op 1 wil vergelijken).

Hoe kijken anderen hier tegenaan?
Wat ik jammer vind bij FVD is dat ze vaak zeg 5 punten benoemen, waarvan 4 inhoudelijk best hout snijden en dan een 5e die compleet uit de bocht vliegt. En omdat ze al het het verdomhoekje zitten, wordt dat laatste punt uitvergroot en de rest volledig genegeerd.

En het lijkt wel of ze ook gewoon geen moeite meer doen om constructief te zijn, volgens mij hebben ze nu inmiddels ook met bijna de hele oppositie ruzie, terwijl ze juist eens minder moeten provoceren/uitdagen, als ze politiek ook nog iets willen bereiken i.p.v. ophef creëren.

Door het benoemen van zaken als holocaust, great reset, en nu laatst false flag 9/11 gaat je verhaal volledig voorbij aan het gros van de bevolking. Ik begrijp dat niet.

Zouden ze denken: we worden toch al voor rotte vis uitgemaakt, dan zullen we het eens lekker laten stinken ook. Toch jammer, want ik had echt goede hoop 2 jaar geleden dat er eindelijk weer een goede partij op rechts bij was gekomen... :?

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2022, 23:55

Tom

Bericht door Tom » 05 feb 2022, 00:12

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 feb 2022, 07:57

^^^^OMT staatsgevaarlijk clubje dat Nederland in de tang heeft.....
Tom schreef: 04 feb 2022, 23:55 https://onverdeeldopen.nl/
https://www.ad.nl/politiek/protestcoali ... ~ac90c7c0/

Kijk we komen er wel, maar het gaat niet zonder slag of stoot.....

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 feb 2022, 12:24

Duurde even eer ik er doorheen kwam maar inmiddels ondertekend!

Enrico

Bericht door Enrico » 05 feb 2022, 13:23

SlowCo schreef: 05 feb 2022, 12:24
Duurde even eer ik er doorheen kwam maar inmiddels ondertekend!
👍🏽

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 05 feb 2022, 13:44

Ik kreeg ´m via Whatsapp en moest inderdaad een aantal keren proberen, maar inmiddels ook ondertekend. :D

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 feb 2022, 18:19

Dit sluit wel redelijk aan bij Europa die het CTB tot midden 2023 wil verlengen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6182501/k ... kamer.html

SlowCo

Bericht door SlowCo » 06 feb 2022, 19:27

smiley schreef: 06 feb 2022, 18:19 Dit sluit wel redelijk aan bij Europa die het CTB tot midden 2023 wil verlengen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6182501/k ... kamer.html
Hij is meteen keurig in de pas gaan lopen...

MarkS

Bericht door MarkS » 06 feb 2022, 20:17

Het is of in de pas lopen of voor de fanfare uit lopen blijkbaar.

k33z

Bericht door k33z » 06 feb 2022, 20:37

Straks gaan we Hugo nog missen :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 feb 2022, 20:49

Als ze samen de schouders eronder zetten krijgt iedereen een huis voor een prikkie.

JP

Bericht door JP » 06 feb 2022, 21:10

Die zelftesten, kunnen die ook een negatief resultaat geven of is alles wat je daar indouwt meteen positief ?
Bedoel, heb mijn shots en booster gehad maar loop toch te snotteren, keelpijn, hoofdpijn. Ik wil graag geloven dat het een gewone griep is of bestaat dat niet meer.

Plaats reactie