Ben het op punten wel met je eens hoor. De GGD artsen die dringen inderdaad niet direct aan op vaccineren en nemen ook wel de tijd. Waar het een beetje mank loopt:Elise schreef: 04 feb 2022, 10:28Kees, ik heb even snel alle fragmenten van de undercover opnamen bekeken, alle propaganda van de geïnterviewden heb ik over geslagen. (zonde van mijn tijd).k33z schreef: 03 feb 2022, 21:29 En in dit geval, daarom zei ik het ook, mijns inziens gewoon een prima docu waar duidelijk wordt dat het proces rond het vaccineren van kinderen niet goed werkt.
Naar mijn mening nemen de GGD artsen uitgebreid de tijd voor de jongen getuige de actie vanaf 22:10. Bij 18:45 is het zelfs de arts die aangeeft dat de jongen niet geprikt gaat worden, dus er is nergens sprake van dwang.
Wat mij ook opvalt is dat er zo de nadruk op de McDonalds wordt gelegd en dat dit door de geïnterviewden als geen geldige reden wordt gezien. Als het sociale leven van deze jongen met vriendjes en vriendinnetjes nu geheel in het teken van de McDonalds staat, dan kun je dat als arts en/of ouder geen geldige reden vinden, maar niet bij de McDonalds naar binnen is grote inbreuk op het sociale leven.
Kijk deze even zou ik zeggen https://www.dumpert.nl/item/100012154_c57c1f8a
Overigens verbaast het mij niets dat deze undercover actie het goed doet bij de anti vaxxers, alles wordt gebracht als pure propaganda.
- Goede voorlichting met betrekking tot vaccinatie, dat is wat er in de wet staat. Een kind tussen de 12 en 16 mag uiteindelijk zelf bepalen als ze dit weloverwogen doen. Dat betekent dus de medische gevolgen overwegen, op basis van eerlijk advies. Dat zie ik daar niet gegeven worden. We weten inmiddels best dat jongeren amper ziek worden van Covid, dat er weldegelijk bijwerkingen zijn (ook al zijn die klein, net als het risico om ziek te worden), dat je je oma maar amper beschermd (je doet het voor jezelf), etc.
- Ben het met je eens dat de overweging dit te doen om sociaal emotionele schade te ontlopen een reden is. Niet vaccineren heeft grote gevolgen voor je deelname aan de maatschappij als kind. Maar is de oplossing dan maar vaccineren? Of is de oplossing meer om de waarzin te erkennen van het vaccineren van gezonde kinderen en dat aan de kaak te stellen?
Dat filmpje van dat meisje dat is wel de samenvatting van het hele probleem. De meesten willen die prik niet, weten / denken dat ze het niet nodig hebben, gevolgen op korte termijn lijken klein en is geen voorlichting over, dus dan maar prikken om naar de McDonalds te gaan. Beter kan je vaccinatiedrang niet uitleggen dan in dat filmpje van 20 seconden.