Thnx! Precies hoe ik het zie.Will F. schreef: 03 feb 2022, 12:25Je hebt rest bpm (wat je nog terugkrijgt bij export) en bruto bpm wat op het kenteken vermeld wordt. Die laatste is verlaagd op import auto's al is het maar omdat ze hem op de koerslijst handelswaarde geimporteerd hebben dan zie je al een korting op de originele bpm zoals die bij een 1e NIEUWregistratie in NL zou zijn geweest. dit kan echter nooit veel meer dan 1/3 lager zijn. Meestal gaat het op taxatiebasis dat is koerslijst en krasjes of schades. in het laaste geval kan die bruto bpm veel lager uitvallen. Wat je moet doe is een hem door xray.nl tool halen en kijken wat er nu bij import nog betaald zou moeten worden. is dat 2x 4-5k rest bpm weet je dat ie iig schade gehad moet hebbenHsp schreef: 03 feb 2022, 10:22Zelfs op een auto zonder schade kan je de BPM al lager krijgen, hetzij door taxatie of gewoon door een koerslijst te gebruiken. Onlangs hier thuis ook nog gehad, auto helemaal netjes, nooit schade gehad, en altijd in een wrap gezeten dus ook geen krassen etc, maar gebruik maken van een koerslijst scheelde 3100 euro, en in geval van taxeren zelfs 3300. Die is toch maar mooi in de pocket, dat zullen de meeste bedrijven niet laten liggen.Emilio schreef: 03 feb 2022, 09:37 Gisteren kwam weer een mooie online. Net even gebeld maar ook hier weer bpm naar beneden getaxeerd. Iets van 4-5k rest bpm. Dan zal de bruto nog 10 zijn ipv 30?
Er staat oprecht geen 1 geïmporteerde m2 competition in nederland met een normaal bpm bedrag. Misschien bij dealers voor 70k..
Ze zijn echt allemaal teruggetaxeerd op 10/15k ipv de originele 30k. Ik heb het hier dus over de bruto bpm.
Netto na leeftijd is dit 4-7k oid..
Ik begrijp van de verkopers dat het echt om minimale schades gaat als krasjes en stoeprandschade? En dat dit voldoende is om hem al naar deze bedragen te brengen?