tomgtr schreef: 25 jan 2022, 12:02
PimV schreef: 25 jan 2022, 11:33
Elke discussie die niet op inhoud gevoerd wordt is kansloos.
Elke afwijzing van bron of inhoud puur op basis dat de bron of inhoud overduidelijk incorrect of dubieus is vind je onacceptabel??
Dus elke bron of elk verhaal moet men serieus op ingaan? Ik moet ook serieus de discussie aangaan en kijken welke standpunten van de flat earth society het overwegen waard zijn?
Dat is je punt helemaal niet. Je vind het niet leuk als nogal onzinnige berichten die jouw visie staven afgeschoten worden. Hoe anoniem, aantoonbaar statistich onzinnig ze ook zijn of via voor mij onbetroubare kanalen de wereld ingeslingerd worden. Ze moeten in jouw ogen serieus overwogen worden. Maar hoe serieus neem jij berichten van overheid? Welk deel van het beleid de afgelopen 2 jaar was je het wel mee eens?
Jij kent me nogal goed he.
Ik was het in 2020 nog wel eens met het beleid. Je weet niets en je hebt amper medicijnen of vaccinaties. Ga het maar fixen dan...
En nog steeds houd ik me aan de basismaatregelen, omdat ik denk dat goede mondkapjes, afstand houden en ventilatie ongeveer de enige echt effectieve maatregelen tegen verspreiding zijn.
Maar waar ik wel moeite mee heb is de tunnelvisie op vaccinaties en QR codes terwijl al lang en breed duidelijk is dat dit ons niet uit de pandemie ging helpen. En het aanwakkeren van de polarisatie in de samenleving.
En ik heb er ook moeite mee dat we nog steeds niks doen aan onze algehele gezondheid, zoals het promoten van sport en gezonder eten, de gezondheidzorg nog steeds niet op orde hebben of aanstalten daartoe maken, nog steeds geen plan voor ventilatie hebben.
Ik ben altijd constructief kritisch geweest, maar de laatste tijd is er geen enkele logica meer aan het beleid vast te knopen.
Dus je kan provoceren wat je wilt, maar ik hoop oprecht dat jij en je naasten - hoeveel spuiten iedereen ook gezet heeft - net zoveel vrijheid en gezondheid hebt als ikzelf en ieder ander. Onvoorwaardelijk.