Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 12:26

Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 11:59 1G,
Ok dan dus iedereen (vaxxxed of NOT-vaxxxed-"up until the ears") testen testen testen.....wil de eerste politici wel eens gaan zien die daar vol voor op de barricaden gaat staan....komt lekker over bij de vaxxed-ones die echt nul, nada, niks opgeschoten zijn....ja, kennelijk niet doodgegaan "aan Corona"...
Schijnt hier en daar trouwens ook leuk over te komen als mensen Triple-Vaxxed zijn, en dan te horen krijgen dat ze zoiets als "positief" zijn.....helpt wel als je van nature al positief ingesteld bent, dat wel :mrgreen:
Waarom?

Corona lijkt (en dat is al even de verwachting trouwens, geen nieuws dit) uit te doven, waarom zou je dan blijven testen tot je erbij neervalt?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 12:30

^precies, niet testen...geen 1G.
Back to normal, 2-jaarlijkse verkiezingen, huwelijk "virologen - politici" ongelding verklaren, grondwetswijzigingen openbaar en zonodig terugdraaien.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 12:30

Dat roepen mensen al een hele tijd. Mocht testen/QR codes etc nog gangbaar zijn als virus uitgedoofd is mag iedereen van mij protesteren, sterker nog, ik zal naast je gaan staan en af en toe koffie brengen ok? Maar nu is het speculeren en stemmingmakerij.

JP

Bericht door JP » 25 jan 2022, 12:33

De vraag is wat doen onze buurlanden met de qr-codes. Lijkt me niet dat onze Vladimir Rutte als stoerste jongetje van Europa als eerst gaat roepen, “wij kappen er mee”.

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 12:44

Fasteddie2 schreef: 25 jan 2022, 12:30 ^precies, niet testen...geen 1G.
Back to normal, 2-jaarlijkse verkiezingen, huwelijk "virologen - politici" ongelding verklaren, grondwetswijzigingen openbaar en zonodig terugdraaien.
Grondwetswijzigingen? Zijn die er recentelijk geweest dan?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 12:46

tomgtr schreef: 25 jan 2022, 11:02 Ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft gehad na vaccinatie.
mijn vrouw, naar spoedeisende hulp na de tweede prik.
Vriendin van mijn vrouw, verpleegkundige, d'r man is cardioloog, hij zag toename afspraken bij hem na tweede prik en booster....

Ik ken persoonlijk ook niemand die direct dood is gegaan aan Corona....ja zo wordt 't wel erg 'klein' nietwaar?

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 12:47

Ik twijfel over het halen van de booster trouwens. Heb derde week december corona gehad, dus zou dan in principe eind maart die booster moeten zetten. Maar eens kijken hoe we er dan voorstaan.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 12:54

Ik heb 'm een week nergens last van. Maar ik ben 'nooit' ziek. Ook geen griep/verkoudheid amper etc.
MdV voor géén goud.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2022, 12:54

Robin schreef: 25 jan 2022, 12:46
tomgtr schreef: 25 jan 2022, 11:02 Ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft gehad na vaccinatie.
Vriendin van mijn vrouw, verpleegkundige, d'r man is cardioloog, hij zag toename afspraken bij hem na tweede prik en booster....

Ik ken persoonlijk ook niemand die direct dood is gegaan aan Corona....ja zo wordt 't wel erg 'klein' nietwaar?

Herstel, ik ken wel iemand die een paar dagen na 1e vaccinatie stevig ziek werd. Wel heel a-symphomisch en rijkelijk laat maar in haar opinie kwam door vaccinatie. Aantonen kan ze dat niet, ik kan tegendeel niet aantonen dus ik tel hem mee.

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 12:56

Hier onze conciërge die er al maanden uit ligt. Kreeg allerlei rare klachten na vaccinatie. Blijkt na een hoop onderzoek kanker te hebben.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 12:59

tomgtr schreef: 25 jan 2022, 12:54
Robin schreef: 25 jan 2022, 12:46

Herstel, ik ken wel iemand die een paar dagen na 1e vaccinatie stevig ziek werd. Wel heel a-symphomisch en rijkelijk laat maar in haar opinie kwam door vaccinatie. Aantonen kan ze dat niet, ik kan tegendeel niet aantonen dus ik tel hem mee.
Huisarts zei dat het 100% aan d'r immuniteitsreactie lag, die reageerde op d'r zwakste schakel op dat moment(maag/darmen)

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 13:02

Bram schreef: 25 jan 2022, 12:47 Ik twijfel over het halen van de booster trouwens. Heb derde week december corona gehad, dus zou dan in principe eind maart die booster moeten zetten. Maar eens kijken hoe we er dan voorstaan.
Maar waarom zou je de booster dan überhaupt nog willen? Je weet hoe ziek je van de Delta variant bent geworden, uit alles blijkt dat de Omicron milder is + je hebt nu natuurlijke immuniteit.

Zo zit ik er in ieder geval in, ik heb in november de Delta gehad, paar daagjes grieperig en that's it. Ik ben nu goed beschermd én ik weet dat mijn lichaam het makkelijk aan kan.
Tot er één of andere nieuwe variant op komt zetten die wederom extreem gevaarlijk is, hoef ik geen booster.

Maar - wat lees ik nu - mijn herstelbewijs is zojuist van 12 mnd naar 6 mnd terug gedraaid. Dus houden we dan 2G in stand, heb ik vanaf mei dus een dik probleem. En daar maak ik me echt wel serieus zorgen om. Hoezo geen vaccinatiedwang...

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 13:03

Die vaccinatiedwang voelde ik zeer zeker zo. Ik wil gaan en staan waar ik wil. punt. Vandaar de booster(dus dit is een contradictie betreffende je relatieve vrijheid, weet ik ook)

PimV

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 13:04

tomgtr schreef: 25 jan 2022, 12:02
PimV schreef: 25 jan 2022, 11:33
Elke discussie die niet op inhoud gevoerd wordt is kansloos.
Elke afwijzing van bron of inhoud puur op basis dat de bron of inhoud overduidelijk incorrect of dubieus is vind je onacceptabel??
Dus elke bron of elk verhaal moet men serieus op ingaan? Ik moet ook serieus de discussie aangaan en kijken welke standpunten van de flat earth society het overwegen waard zijn?

Dat is je punt helemaal niet. Je vind het niet leuk als nogal onzinnige berichten die jouw visie staven afgeschoten worden. Hoe anoniem, aantoonbaar statistich onzinnig ze ook zijn of via voor mij onbetroubare kanalen de wereld ingeslingerd worden. Ze moeten in jouw ogen serieus overwogen worden. Maar hoe serieus neem jij berichten van overheid? Welk deel van het beleid de afgelopen 2 jaar was je het wel mee eens?
Jij kent me nogal goed he.

Ik was het in 2020 nog wel eens met het beleid. Je weet niets en je hebt amper medicijnen of vaccinaties. Ga het maar fixen dan...

En nog steeds houd ik me aan de basismaatregelen, omdat ik denk dat goede mondkapjes, afstand houden en ventilatie ongeveer de enige echt effectieve maatregelen tegen verspreiding zijn.

Maar waar ik wel moeite mee heb is de tunnelvisie op vaccinaties en QR codes terwijl al lang en breed duidelijk is dat dit ons niet uit de pandemie ging helpen. En het aanwakkeren van de polarisatie in de samenleving.
En ik heb er ook moeite mee dat we nog steeds niks doen aan onze algehele gezondheid, zoals het promoten van sport en gezonder eten, de gezondheidzorg nog steeds niet op orde hebben of aanstalten daartoe maken, nog steeds geen plan voor ventilatie hebben.

Ik ben altijd constructief kritisch geweest, maar de laatste tijd is er geen enkele logica meer aan het beleid vast te knopen.

Dus je kan provoceren wat je wilt, maar ik hoop oprecht dat jij en je naasten - hoeveel spuiten iedereen ook gezet heeft - net zoveel vrijheid en gezondheid hebt als ikzelf en ieder ander. Onvoorwaardelijk.

Knot

Bericht door Knot » 25 jan 2022, 13:07

Bram schreef: 25 jan 2022, 12:47 Ik twijfel over het halen van de booster trouwens. Heb derde week december corona gehad, dus zou dan in principe eind maart die booster moeten zetten. Maar eens kijken hoe we er dan voorstaan.
Ik stel het ook steeds uit, heb andere zaken waar ik liever aandacht aan geef. Wel netjes de 2 vaccinaties (pFizer) gehaald maar nu is het even klaar. Als ik alsnog besmet wordt zien we het dan wel weer, denk wel dat ik het zal overleven en zo niet dan was het sowieso mijn tijd.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 13:09

PimV schreef: 25 jan 2022, 13:02
Maar - wat lees ik nu - mijn herstelbewijs is zojuist van 12 mnd naar 6 mnd terug gedraaid. Dus houden we dan 2G in stand, heb ik vanaf mei dus een dik probleem. En daar maak ik me echt wel serieus zorgen om. Hoezo geen vaccinatiedwang...
Herstelbewijs was altijd al 6 maanden geldig..

PimV

Bericht door PimV » 25 jan 2022, 13:12

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:09
In NL is het november 2021 verlengd naar 12 maanden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... and-reizen

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 13:13

Precies !
...you got it ? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fasteddie2 op 25 jan 2022, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 13:13

Knot schreef: 25 jan 2022, 13:07
Ik stel het ook steeds uit, heb andere zaken waar ik liever aandacht aan geef. Wel netjes de 2 vaccinaties (pFizer) gehaald maar nu is het even klaar. Als ik alsnog besmet wordt zien we het dan wel weer, denk wel dat ik het zal overleven en zo niet dan was het sowieso mijn tijd.
Same, enige reden dat ik het nu zou nemen is als ik het nodig heb voor vakantie en dan zou ik het zo lang mogelijk uitstellen zodat de vaccinatie zo lang mogelijk "geldig" is

Bram

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 13:15

Maar waarom zou je de booster dan überhaupt nog willen? Je weet hoe ziek je van de Delta variant bent geworden, uit alles blijkt dat de Omicron milder is + je hebt nu natuurlijke immuniteit.

Zo zit ik er in ieder geval in, ik heb in november de Delta gehad, paar daagjes grieperig en that's it. Ik ben nu goed beschermd én ik weet dat mijn lichaam het makkelijk aan kan.
Tot er één of andere nieuwe variant op komt zetten die wederom extreem gevaarlijk is, hoef ik geen booster.

Heb in het verleden 2x een longontsteking gehad en daar worden je longen, vrij logisch, niet echt beter van. Corona in december was geen pretje, dus daarom ben ik er nog niet over uit, ik wijs die booster niet zomaar af.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 13:15

PimV schreef: 25 jan 2022, 13:12
Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:09
In NL is het november 2021 verlengd naar 12 maanden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... and-reizen
Even gemist, dag na de geboorte van onze zoon. Daarvoor was het altijd al 6 maanden!

Overigens is natuurlijke immuniteit bij corona echt een joke, aantal antistoffen na besmetting is meestal nog geen 10% van het aantal antistoffen na vaccinatie en ook dát werkt niet tegen besmetting

Knot

Bericht door Knot » 25 jan 2022, 13:17

Het is niet haalbaar voor iedereen natuurlijk maar ik blijf bij het meten van antistoffen alvorens een booster te (moeten) nemen.

We gooien toch ook niet op de gok een hele liter olie erbij in het carter omdat er wat verbruik zou zijn?

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 13:17

Toen ik die prik kreeg zei de prikdame: U boft, u had al twee keer Pfizer en nu een Pfizer booster. Normaal krijgen mensen hier Moderna boosters blabla.

Ik:hoera....

Maar hoe zit dat allemaal?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 13:17

...en verder blijven het natuurlijk politici he:
(in dit geval de "duitse variant")

https://www.bild.de/politik/inland/poli ... .bild.html

"Die Regierung verkürzte die Gültigkeit des Genesenenstatus von sechs auf drei Monate.

Für ganz Deutschland? Nein! Im Deutschen Bundestag gilt der Genesenenstatus weiterhin sechs Monate."

:crazy:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 25 jan 2022, 13:19

...kortom, wederom:
Do what we tell you, now !...but not as we do...

Plaats reactie