Hoe lijkt het jou als we dit geheel democratisch aanpakken middels een bindend referendum en we iedereen aan de uitslag gaan houden! Dán weten we precies wat we willen

Goed plan?
Hoe lijkt het jou als we dit geheel democratisch aanpakken middels een bindend referendum en we iedereen aan de uitslag gaan houden! Dán weten we precies wat we willen
Het kabinet zou de lockdown weer stapsgewijs moeten opheffen omdat mensen niet erg ziek worden van de omikronvariant van het coronavirus, zegt hoogleraar geneeskunde Marcel Levi.
,,Andere landen hebben geen lockdown op dit moment en toch loopt het daar niet uit de hand in de ziekenhuizen. Nederland is het meest voorzichtige jongetje van de klas geworden", aldus Levi in het radioprogramma Dit is de Dag.
Hij wijst erop dat de lockdown in Nederland is ingesteld omdat er angst was dat de piek aan besmettingen tot meer ziekenhuisopnames zou leiden. ,,Dat lijkt dus tot nu toe mee te vallen", zegt de internist die ook voorzitter is van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek.
Het huidige beeld met de omikronvariant is volgens hem anders dan wat we eerder hebben gezien. ,,Heel veel mensen raken besmet, maar worden niet zo heel erg ziek. Wat ik hoor van mijn collega's in Engeland, en dat is ook al de ervaring die we in Nederland opdoen, is dat er steeds meer mensen in het ziekenhuis komen, niet dóór corona maar mét corona. Ze komen bijvoorbeeld voor hun hart of met buikklachten. We doen dan een coronatest en dan zien we dat ze positief zijn. Daar hebben ze helemaal geen last van, maar dat telt wel als coronaopname", aldus Levi.
Ze zeggen niet: Als je maar gevaccineerd bent. Ze zeggen als je het niet bent dan..... Niet perse hetzelfde.
Lijkt me een goed voorstel. (Al doen ze toch niks met de uitkomst is laatste paar keren wel gebleken
Heftig zeg…350 Z schreef: 06 jan 2022, 10:58 Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Wij van WC-eend...k33z schreef: 06 jan 2022, 12:06 Pfizer kondigt nieuw vaccin aan tegen Omicron, 3 dosis vaccin. Dus na de booster nog eens 3 prikken in 2022?
Als testen en vaccineren niet voor 100% garantie en dekking zorgt, dan vind ik het niet gek dat een land kiest voor toelaten op basis van het laatste. De gevolgen bij ziek worden zijn dan minder verstrekkend. En in dit geval pakt dat nogal lullig uit voor Djokovich, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Hij wil daar zijn ding doen als gast, Australië hangt daar een aantal consequenties aan vast.PimV schreef: 06 jan 2022, 14:34Bram schreef: 06 jan 2022, 12:59
Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.
Ben het met je eens dat testen ook zeker niet waterdicht is - dat beweerde ik ook helemaal niet overigens - maar het is het enige middel dat we nu hebben om de verspreiding i.i.g. te monitoren / verminderen.Testen werkt net zo goed niet. De selectie van Ajax, allen negatief getest voor vertrek, ging een aantal dagen geleden samen met één van mijn beste vrienden (hij coacht topsporters op het mentale vlak) naar Portugal op trainingskamp.
En die zijn sinds afgelopen nacht weer terug, want besmettingen binnen de groep.
Wat jij hier (vrij vertaald) net zoals landen als Australië / Oostenrijk / Frankrijk etc. mee zegt is dat als je niet gevaccineerd bent, dan ben je een gevaar voor de samenleving en niet welkom. En gevaccineerd is blijkbaar wel goed. Beide gevallen zijn niet waar als je naar mogelijke verspreiding kijkt.
En ik vind het echt heel erg dat er nu een grote groep mensen is, waaronder onze bestuurders, die een vaccin (nog even los van wat voor twijfels en/of bijwerkingen er kunnen zijn) opdringen aan de gehele bevolking om toegang te krijgen tot het sociaalmaatschappelijk leven, terwijl 99,..% van de besmette mensen niet in het ziekenhuis komt, laat staan de IC of komen te overlijden.
Dit creëert schijnveiligheid en een enorme verdeeldheid. Dat willen we toch niet...?![]()
Aangezien de ziekenhuizen niet overlopen zijn, was het maar goed dat ze gevaccineerd waren.Enrico schreef: 06 jan 2022, 17:50 https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... ijgesteld/
Oops, ineens blijken achteraf veel meer gevaccineerden ziek te zijn geworden.
Is t/m 9 maanden na je laatste vaccinatie geldig toch?Joël D. schreef: 06 jan 2022, 17:39 Ik wel, anders kan ik niet skiën in Oostenrijk. Alles voor de QR code!
Heb je al een 3e prik, of? Want als andere landen de 3e prik gaan eisen en je hebt er 2 gehad, kun je nog niks.
Nee, zoals gezegd heb ik 2 vaccinaties gehad en wacht ik in ieder geval nog met die 3e, voorlopig toch nog geen vakantieplannen.Arthur schreef: 06 jan 2022, 20:37Heb je al een 3e prik, of? Want als andere landen de 3e prik gaan eisen en je hebt er 2 gehad, kun je nog niks.