Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 06 jan 2022, 10:29

BamiesGTA schreef: 06 jan 2022, 10:26
Bram schreef: 06 jan 2022, 09:18 Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.
De vaccinatiecampagne heeft bij sommigen het effect van testen compleet verdrongen hè?

Testen (op meerdere momenten) is nog altijd de enige methode die (zo goed als) zekerheid geeft.
Australië is gek geworden.
Hoe vaak ik het met je oneens ben, hier ben ik het zeker mee eens.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2022, 10:31

Elise schreef: 06 jan 2022, 10:11
PimV schreef: 06 jan 2022, 09:49 Zelfs de meest fanatieke pro-vaxxer kan toch niet meer ontkennen dat wel/niet gevaccineerd verwaarloosbaar verschil in besmettelijkheid is.
Heeft er uiteindelijk geen ene zak mee te maken.
Een land zet een beleid uit en daar dien je je als bezoeker aan te conformeren. Iets wat ik ook graag hier in Nederland zou zien, dat 'bezoekers' zich conformeren aan hoe het hier toegaat. Maar we leven in de omgekeerde wereld waar bezoekers zich niks van het gastland aantrekken, waar de voor het volk geldende regels niet voor hun gelden...
En zo is het........

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jan 2022, 10:43

Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:19
Bram schreef: 06 jan 2022, 09:18 Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.
Oh hij is dus besmet? Onzin reactie uit angst van jou.

Gevaccineerden raakten besmet, dragen het virus over, worden ziek etc etc etc etc wakker worden bram
Dat zeg ik niet. Kans dat hij besmet raakt en daarna anderen besmet is groter.

Los daarvan is Djokovic net zo'n normale boerenlul als de gemiddelde Aussie. Als dit hun regels zijn heeft hij zich daar aan te houden, simpel. Dat is natuurlijk klote voor hem, er hangen nogal wat belangen aan vast.

350 Z

Bericht door 350 Z » 06 jan 2022, 10:58

Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.

KoenM

Bericht door KoenM » 06 jan 2022, 11:00

Dan was ze er vrij snel bij met haar booster als 42 jarige.

Ik snap dat het lastig is om concrete voorbeelden in je omgeving af te zetten tegen de statistieken, maar om je keuzes op zo’n kleine sample te baseren..

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 11:01

350 Z schreef: 06 jan 2022, 10:58 Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Kun je voorstellen als ze niet gevaccineerd en geboosterd zouden zijn.

Oh wacht.......

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 06 jan 2022, 11:04

Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:06 Djokovic zal hiermee ook een punt willen maken. Hope dat het een lange staart krijgt of een snelle afhandeling. Top sporters verplichten zich te spuiten. Moet niet gekker worden. Tja 50 Plussers zijn in Italië aan de buurt. Verplicht vaccinatie.
Ik ben tegen verplichte vaccinatie, maar hier kan ik toch wel mee inkomen. Als 50 plusser zit je gewoon in de risicogroep en heb je een veel grotere kans om opgenomen te worden bij besmetting.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 06 jan 2022, 11:16

PimV schreef: 06 jan 2022, 09:49 Zelfs de meest fanatieke pro-vaxxer kan toch niet meer ontkennen dat wel/niet gevaccineerd verwaarloosbaar verschil in besmettelijkheid is.
Een land zet een beleid uit en daar dien je je als bezoeker aan te conformeren. Iets wat ik ook graag hier in Nederland zou zien, dat 'bezoekers' zich conformeren aan hoe het hier toegaat. Maar we leven in de omgekeerde wereld waar bezoekers zich niks van het gastland aantrekken, waar de voor het volk geldende regels niet voor hun gelden...
Ben ik helemaal met je eens. Je hoort je aan te passen aan je gastland.
Ik vind het Australische (en NZ) model om te emigreren ook iets waar wij wat van kunnen leren. "Als je iets kunt bijdragen ben je welkom"

Maar ik reageer op de uitspraak van Bram. Alsof Djokovic (of hoe die knakker ook heet, tennis boeit me echt nog minder dan elektrische auto's ) vanwege het niet gevaccineerd zijn daar hele volksstammen gaat besmetten en gevaccineerden dat niet zouden kunnen doen.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 11:19

Dit geval kende ik niet. De Djokovic van de NBA.

https://nos.nl/l/2412107

PimV

Bericht door PimV » 06 jan 2022, 11:23

KoenM schreef: 06 jan 2022, 11:00 Dan was ze er vrij snel bij met haar booster als 42 jarige.

Ik snap dat het lastig is om concrete voorbeelden in je omgeving af te zetten tegen de statistieken, maar om je keuzes op zo’n kleine sample te baseren..
Dat werkt overigens twee kanten op he. De één zo lees ik hier kent alleen maar ongevaccineerden die ernstig ziek zijn geworden en niemand met vaccinbijwerkingen, die persoon snapt niet waarom mensen een vaccin afslaan. De ander, waaronder ikzelf en bovenstaand voorbeeld, kennen geen ernstig zieken, maar wel een aantal nare bijwerkingen van vaccins (waaronder iemand van 21 overleden na vaccinatie in mijn geval) en is daarom wat sceptisch over de gehele bevolking inenten.

Is dat niet ook een beetje het probleem van de vaccinatiegate?
Ja vaccineren werkt, maar heeft ook best wat nevenschade.
Iedere coronadode is er één teveel maar iedere bijwerking/vaccinatiedode is collateral damage en hebben we maar te accepteren.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 11:23

Joël D. schreef: 06 jan 2022, 11:04
Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:06 Djokovic zal hiermee ook een punt willen maken. Hope dat het een lange staart krijgt of een snelle afhandeling. Top sporters verplichten zich te spuiten. Moet niet gekker worden. Tja 50 Plussers zijn in Italië aan de buurt. Verplicht vaccinatie.
Ik ben tegen verplichte vaccinatie, maar hier kan ik toch wel mee inkomen. Als 50 plusser zit je gewoon in de risicogroep en heb je een veel grotere kans om opgenomen te worden bij besmetting.
Het zou fijn zijn als objectieve data verspreid zou worden over de exacte aard van de risico group ipv overall en iedereen aan de booster jagen tot aan kinderen toe. Dan kan men een goed overwogen keuze maken.

JP

Bericht door JP » 06 jan 2022, 11:24

Enrico schreef: 06 jan 2022, 11:19 Dit geval kende ik niet. De Djokovic van de NBA.

https://nos.nl/l/2412107
Nu begrijp ik ook waarom ik zo slecht basketbal. Damn spuitjes ! En die Djokovic gaat naar de rechter vanwege zijn uitzetting, hij is er nogal down-under….

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 11:34

21,000 Corona doden telt NL sinds het begin van de telling pak en beet twee jaar geleden.

3,200,000 geregistreerde besmettingen?

Das ,0065 dode per geregistreerde besmette….

Rekening ? +40 miljard? Gepolariseerde maatschappij? Mental uitgeput land? Geen licht op de horizon?

We hebben een mirakel nodig…… prikken zijn zo 2021…

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 11:40

Enrico schreef: 06 jan 2022, 11:23
Joël D. schreef: 06 jan 2022, 11:04
Het zou fijn zijn als objectieve data verspreid zou worden over de exacte aard van de risico group ipv overall en iedereen aan de booster jagen tot aan kinderen toe. Dan kan men een goed overwogen keuze maken.
Helemaal eens.
Maar het leuke beleid hier is alleen maar botte bijl.

De winkels kunnen wel weer open trouwens. Besmettingen nog steeds gigantisch dus dan heeft het blijkbaar geen zin om ze te sluiten.

k33z

Bericht door k33z » 06 jan 2022, 12:06

Pfizer kondigt nieuw vaccin aan tegen Omicron, 3 dosis vaccin. Dus na de booster nog eens 3 prikken in 2022?

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 12:09

k33z schreef: 06 jan 2022, 12:06 Pfizer kondigt nieuw vaccin aan tegen Omicron, 3 dosis vaccin. Dus na de booster nog eens 3 prikken in 2022?
Of dit als je nog niets gehad hebt.
Mogelijk v2 van de booster voor verderop dit jaar?

JP

Bericht door JP » 06 jan 2022, 12:12

Bij onze zuiderburen beginnen ze al met coronapillen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 jan 2022, 12:44

Als ik de cijfers zo bekijk, zou ik Omicron lekker zijn gang laten gaan.
Het aantal besmettingen is sinds de ontdekking gestegen van rond de 20% naar 40% (GGD cijfers), en de ziekenhuiscijfers laten zien dat het de gevaarlijke Delta compleet heeft weggedrukt.
Dit kado uit Zuid Afrika lijkt te doen wat Phizer had moeten doen.
omicron.jpg
omicron.jpg (95.58 KiB) 425 keer bekeken

Plaatje is van het coronadashboard.
https://www.arcgis.com/apps/opsdashboar ... 4029bf6251

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 12:55

JP schreef: 06 jan 2022, 12:12 Bij onze zuiderburen beginnen ze al met coronapillen.
Vraag mij af of je straks om moet vragen of automatisch na een positieve test mag ophalen. En wat zit er in die pil?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jan 2022, 12:59

PimV schreef: 06 jan 2022, 11:16
Ik vind het Australische (en NZ) model om te emigreren ook iets waar wij wat van kunnen leren. "Als je iets kunt bijdragen ben je welkom"

Maar ik reageer op de uitspraak van Bram. Alsof Djokovic (of hoe die knakker ook heet, tennis boeit me echt nog minder dan elektrische auto's ) vanwege het niet gevaccineerd zijn daar hele volksstammen gaat besmetten en gevaccineerden dat niet zouden kunnen doen.
Testen werkt net zo goed niet. De selectie van Ajax, allen negatief getest voor vertrek, ging een aantal dagen geleden samen met één van mijn beste vrienden (hij coacht topsporters op het mentale vlak) naar Portugal op trainingskamp.

En die zijn sinds afgelopen nacht weer terug, want besmettingen binnen de groep.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 13:50

Niets segende verhaal. Tussen een test in NL en aankomst in welke land dan ook zijn er tig kansen om besmet te raken. De kans op wel of niet besmet raken heeft niets te maken of je gevaccineerd bent of niet.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 13:51

Bram schreef: 06 jan 2022, 12:59
PimV schreef: 06 jan 2022, 11:16

Testen werkt net zo goed niet. De selectie van Ajax, allen negatief getest voor vertrek, ging een aantal dagen geleden samen met één van mijn beste vrienden (hij coacht topsporters op het mentale vlak) naar Portugal op trainingskamp.

En die zijn sinds afgelopen nacht weer terug, want besmettingen binnen de groep.
Is het niet realistisch dat de bubbel niet 100% was?

PimV

Bericht door PimV » 06 jan 2022, 14:34

Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.

Ben het met je eens dat testen ook zeker niet waterdicht is - dat beweerde ik ook helemaal niet overigens - maar het is het enige middel dat we nu hebben om de verspreiding i.i.g. te monitoren / verminderen.

Wat jij hier (vrij vertaald) net zoals landen als Australië / Oostenrijk / Frankrijk etc. mee zegt is dat als je niet gevaccineerd bent, dan ben je een gevaar voor de samenleving en niet welkom. En gevaccineerd is blijkbaar wel goed. Beide gevallen zijn niet waar als je naar mogelijke verspreiding kijkt.
En ik vind het echt heel erg dat er nu een grote groep mensen is, waaronder onze bestuurders, die een vaccin (nog even los van wat voor twijfels en/of bijwerkingen er kunnen zijn) opdringen aan de gehele bevolking om toegang te krijgen tot het sociaalmaatschappelijk leven, terwijl 99,..% van de besmette mensen niet in het ziekenhuis komt, laat staan de IC of komen te overlijden.

Dit creëert schijnveiligheid en een enorme verdeeldheid. Dat willen we toch niet...? :hmmm:
Laatst gewijzigd door PimV op 06 jan 2022, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 14:35

PimV schreef: 06 jan 2022, 14:34
Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.

Ben het met je eens dat testen ook zeker niet waterdicht is - dat beweerde ik ook helemaal niet overigens - maar het is het enige middel dat we nu hebben om de verspreiding i.i.g. te monitoren / verminderen.

Wat jij hier (vrij vertaald) net zoals landen als Australië / Oostenrijk / Frankrijk etc. mee zegt is dat als je gevaccineerd ben is het goed. Je bent dan geen gevaar meer voor de samenleving. En dat is dus gewoon niet waar.
En ik vind het echt heel erg dat er nu een grote groep mensen is, waaronder onze bestuurders, die een vaccin (nog even los van wat voor twijfels en/of bijwerkingen er kunnen zijn) opdringen aan de gehele bevolking om toegang te krijgen tot het sociaalmaatschappelijk leven, terwijl 99,..% van de besmette mensen niet in het ziekenhuis komt, laat staan de IC of komen te overlijden.

Dit creëert schijnveiligheid en een enorme verdeeldheid. Dat willen we toch niet...? :hmmm:
Beter maar niet dingen vrij vertalen.

PimV

Bericht door PimV » 06 jan 2022, 14:45

Was het zo'n slechte vertaling dan? :wink:

Plaats reactie