Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Opa » 30 dec 2021, 14:32

tomgtr schreef: 30 dec 2021, 13:16 Maar het te pas en te onpas allerlei dingen bijhalen zoals holocaust, WEF, wereldleiders die corona als instrument zien om ons verder te oesten of corona gemaakt hebben om ons te pesten, dat is een dikke vette grens over en die discussies hebben het coronadebat totaal gegijzeld nu. Daar ga ik niet in mee. Ongeacht hoeveel linkjes daarover gepost worden.
+100

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 dec 2021, 14:56

Het zijn naar mijn mening allemaal interessante topics maar als alles in het corona topic gepropt wordt, lijkt het al snel hierop ja :(

Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 15:16

k33z schreef: 30 dec 2021, 11:35
Elise schreef: 30 dec 2021, 10:27
k33z schreef: 29 dec 2021, 19:09 breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit
Niks persoonlijks, maar niet iedere ontvanger is hetzelfde.
Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt, ik houd van stevige/duidelijke standpunten waarbij je exact weet waar iemand staat....
Misschien zijn het inderdaad twee verschillende dingen. Ik vind een stevig en duidelijk standpunt ook prima, mits dat niet betekent dat je niet meer open staat voor een andere mening.

Helaas gaan deze twee niet altijd goed samen. Mijn ervaring is hoe steviger / feller iemand zijn mening verkondigt hoe minder ze open staan voor een andere mening. En daarmee wil ik niet zeggen dat je die andere mening hoeft te steunen, maar andere meningen direct afwijzen / afkeuren of niet eens luisteren dat is waar we in dit Corona debat een beetje terecht gekomen zijn.
Mijn levenservaring is dat je meestal gewoon moet doen wat er gevraagd wordt, dat is voor alles en iedereen het beste.
Als er een nieuwe project opgestart wordt weet je op voorhand al uit welke hoek de 'bewaren en adviezen' komen en van wie je kunt verwachten dat ze de schouders eronder zetten omdat ze weten dat vele uren vergaderen over de beste aanpak uiteindelijk meer tijd gaat kosten.
En zo zie ik de aanpak van Corona ook, als iedereen zonder gezeur gewoon doet wat ome Hugo vraagt, dan hadden we nu een stuk meer vrijheden gehad.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 15:28

Daar ben ik dan weer verre van overtuigd.

Paul S

Bericht door Paul S » 30 dec 2021, 15:29

Paul S schreef: 19 dec 2021, 18:39 Mensen die het vaccinatiebeleid nog steeds steunen en erin geloven hebben volgens mijn persoonlijke mening echt zaagsel in hun hersenpan zitten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Net zoals de personen die zich aangesproken voelen bij deze reactie hetzelfde omgekeerd denken! ieder zijn eigen mening!!
Check, waarvan akte..!

Een beetje begrijpend lezer merkt ook vast wel de nuance. Ik geef immers aan dat dit gedachtegoed ook vice versa toepasbaar is. En een mening is nog altijd geen feit. Sorry Tom als ik je tegen het verkeerde been geschopt heb. Misschien komt het bericht wat bot over maar daar zijn hier legio voorbeelden van, van botte berichten....

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 15:30

Als ik om mij heen kijk is de anderhalve meter eerder de uitzondering...
om maar wat te noemen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 15:36

Dat klopt, maar we zijn mensen hè. Heb ik me gedurende 2 jaar aan elke regel en advies gehouden? Nee. Wel veel. Niet altijd. Soms wint common sense over regel/advies. En soms wint jeuk/behoefte aan gezellige avond etc. En dat de jeugd er zich niet aan houdt. Alle begrip. Je bent maar 1 keer jong is uiteindelijk gewoon waar.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 dec 2021, 16:02

Paul S schreef: 30 dec 2021, 15:29
Paul S schreef: 19 dec 2021, 18:39 Mensen die het vaccinatiebeleid nog steeds steunen en erin geloven hebben volgens mijn persoonlijke mening echt zaagsel in hun hersenpan zitten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Net zoals de personen die zich aangesproken voelen bij deze reactie hetzelfde omgekeerd denken! ieder zijn eigen mening!!
Check, waarvan akte..!

Een beetje begrijpend lezer merkt ook vast wel de nuance. Ik geef immers aan dat dit gedachtegoed ook vice versa toepasbaar is. En een mening is nog altijd geen feit. Sorry Tom als ik je tegen het verkeerde been geschopt heb. Misschien komt het bericht wat bot over maar daar zijn hier legio voorbeelden van, van botte berichten....
Jij kunt het nuance noemen, dat een ander ook zo mag denken. Ik zie het meer als de discussie dood maken of anders als een reactie uitlokken van ‘iemand die zich aangesproken voelt’ waarop jij je gelijk dan weer kunt halen. Vind het nogal een standpunt.

Enrico

Bericht door Enrico » 30 dec 2021, 16:13

Ondertussen hebben de kippen ook virus problemen.
D965B149-C02E-4AF7-BDD0-9E7AEDCF66BD.jpeg
D965B149-C02E-4AF7-BDD0-9E7AEDCF66BD.jpeg (322.51 KiB) 709 keer bekeken

MarkS

Bericht door MarkS » 30 dec 2021, 16:47

Vind je het gek. Een kip wel eens 1,5m afstand zien houden?

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 16:51

tomgtr schreef: 30 dec 2021, 15:36 Dat klopt, maar we zijn mensen hè. Heb ik me gedurende 2 jaar aan elke regel en advies gehouden? Nee. Wel veel. Niet altijd. Soms wint common sense over regel/advies. En soms wint jeuk/behoefte aan gezellige avond etc. En dat de jeugd er zich niet aan houdt. Alle begrip. Je bent maar 1 keer jong is uiteindelijk gewoon waar.
Ik heb het niet zozeer over de jeugd, sterker nog ik vind met veel dingen dat juist volwassenen beter zouden moeten weten ten bate van de jeugd, maar ze gedragen zich als een hork. Gescheiden afval om maar wat te noemen.... :bag:
Maar dat is weer een heel andere discussie....

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 16:51

MarkS schreef: 30 dec 2021, 16:47 Vind je het gek. Een kip wel eens 1,5m afstand zien houden?
Die zijn er als de kippen bij :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 dec 2021, 16:51

Ze zijn kippig?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 dec 2021, 17:03

Toktok

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 17:13

Paul S schreef: 30 dec 2021, 15:29
Check, waarvan akte..!

Je eigen bericht nuanceren maakt je bericht nog niet genuanceerd. Wellicht voor de bühne. Kan je later meteen zeggen : ja maar ik zei het dus ook over eigen gedachtengoed? Wat je nu ook doet. Ik kan prima begrijpend lezen. Kan jij dat ook? Mijn post zei namelijk dat niemand daar echt van opvloog, er hoogstens een paar keer grappig op werd gereageerd. En dat een grappige reactie gemeld werd, niet jouw bericht.

Daar haal jij dus uit dat ik iets van je bericht zei?

Paul S

Bericht door Paul S » 30 dec 2021, 17:42

Je had het over het "zaagsel bericht". Dus ja, die was van mij. Prima allemaal, sorry voor de zere tenen. Nogmaals excuses als het hier zo over komt. (He toch, doe ik het weer)

Boodschap komt wat onbeholpen over dan van mijn kant, kan ik inkomen. Maar hoe dat er op Kees gereageerd is komt mijns inziens minstens net zo bot over. Dat wordt zelfs expliciet aangegeven dat men het niet anders bedoelt.

Laten we het luchtig houden...

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 17:47

Hugo de Jonge exit, daar komt nu iemand van D66 voor in de plaats.

Problem solved :popcorn:

MarkS

Bericht door MarkS » 30 dec 2021, 18:02

Hugo is nog niet helemaal weg …

MarkS

Bericht door MarkS » 30 dec 2021, 18:04

Paul S schreef: 30 dec 2021, 17:42 Je had het over het "zaagsel bericht". Dus ja, die was van mij. Prima allemaal, sorry voor de zere tenen. Nogmaals excuses als het hier zo over komt. (He toch, doe ik het weer)

Boodschap komt wat onbeholpen over dan van mijn kant, kan ik inkomen. Maar hoe dat er op Kees gereageerd is komt mijns inziens minstens net zo bot over. Dat wordt zelfs expliciet aangegeven dat men het niet anders bedoelt.

Luchtig? Waarom. Is dit zo’n luchtig onderwerp dan? Hard op de inhoud (zacht op de persoon) mag best. Als iemand zich dan toch een keer persoonlijk voelt aangesproken (al dan niet terecht) dan kan het misschien ook geen kwaad om nog eens naar de inhoud van een bericht te kijken.

Het valt me overigens op dat het hier na een aantal laat ik het wat meer genuanceerde posts noemen dan weer ineens helemaal losgaat over wat in mijn beleving de ene na de andere complot theorie betreft. Let op, ik noem niemand hier een wappie (meer) maar “if it quacks like a duck …”.

MarkS

Bericht door MarkS » 30 dec 2021, 18:05

Kuipers op volksgezondheid??

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 18:31

Paul S schreef: 30 dec 2021, 17:42 Je had het over het "zaagsel bericht". Dus ja, die was van mij. Prima allemaal, sorry voor de zere tenen. Nogmaals excuses als het hier zo over komt. (He toch, doe ik het weer)

Sorry voor de lange tenen. Je probeert het inderdaad nog een keer. Niemand meldde je bericht maar een grap over je bericht raakte lange tenen. Je bent echt niet zo goed in begrijpend lezen als je van anderen verwacht lijkt het.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 dec 2021, 18:38

MarkS schreef: 30 dec 2021, 18:05 Kuipers op volksgezondheid??
Dat las ik ook ergens. Dat vind ik opmerkelijk, mocht het kloppen. Gaan we dan ook een oud-militair op defensie zetten?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2021, 18:46

Bram schreef: 30 dec 2021, 18:38
MarkS schreef: 30 dec 2021, 18:05 Kuipers op volksgezondheid??
Dat las ik ook ergens. Dat vind ik opmerkelijk, mocht het kloppen. Gaan we dan ook een oud-militair op defensie zetten?
Waarom niet? Die weten wel als geen ander wat er speelt. Liever iemand uit het veld dan een ingevlogen manager die vanuit de boekjes de boel gaat leiden naar mijn idee :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 dec 2021, 18:54

Nou ja, zo'n minister moet gewoon beleid laten uitvoeren en het politiek kunnen verantwoorden, zijn ambtenaren hebben wel echt verstand van zaken. Als het goed is...

Paul S

Bericht door Paul S » 30 dec 2021, 19:04

tomgtr schreef: 30 dec 2021, 18:31

Sorry voor de lange tenen. Je probeert het inderdaad nog een keer. Niemand meldde je bericht maar een grap over je bericht raakte lange tenen. Je bent echt niet zo goed in begrijpend lezen als je van anderen verwacht lijkt het.
Sorry he Tom. Begrijpend lezen..?? Wat ik verwacht van anderen: helemaal niets! Snap ook niet hoezo dat je daar weer over begint. Maar prima, nogmaals excuses. Ik begrijp je boodschap.

Plaats reactie