Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 29 dec 2021, 19:30

7D818353-C066-487C-ADF5-92E462AAFEF1.jpeg
7D818353-C066-487C-ADF5-92E462AAFEF1.jpeg (112.37 KiB) 416 keer bekeken
Op naar de 6? Tijd voor een frequent prikker programma op te starten.

MarkS

Bericht door MarkS » 29 dec 2021, 19:34

Martijn_bmw schreef: 29 dec 2021, 19:14
k33z schreef: 29 dec 2021, 19:09
MarkS schreef: 29 dec 2021, 19:00 Dus toch een complot. Wie had dat gedacht.
Tja, lekker makkelijk dit... Ik onderbouw mijn mening hier altijd, breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit, maar met dit soort opmerkingen ben ik er wel weer klaar mee. Gelijk in een hoekje gezet.

Sorry, maar vind dit een nogal trieste reactie op de man.
Eens, niet nodig.

Ben het niet (altijd) eens met de mening van k33z maar je schrijft idd wel altijd genuanceerd en met onderbouwing en heb daarom zeker wel respect voor je Posts :thumbup:
Je schrijft letterlijk dat je gelooft (begint te geloven) dat de QR maatschappij een voorbereiding is op het koppelen van een CO2 budget. Dat is dan toch per definitie een complot als dat zo zou zijn. Je geeft daarbij ook nog zelf aan dat “wappies” dat al een tijdje roepen.

Waar heb ik dan precies geen respect voor je en speel ik op de persoon?? Dat is gewoon een constatering.

k33z

Bericht door k33z » 29 dec 2021, 19:38

Als jij met droge ogen beweert dat jouw reactie niets te maken had dat jij mij als een wappie ziet, prima. Maar de zin 'Wie had dat gedacht' vertelt mij wat anders.

Vind dit soort one-liners weinig toevoegen en dus vooral dit soort reacties uitlokken.

Als je het niet zo bedoelde, denk dan ten minste na over hoe het overkomt.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 29 dec 2021, 19:39

Enrico schreef: 29 dec 2021, 19:30 7D818353-C066-487C-ADF5-92E462AAFEF1.jpeg

Op naar de 6? Tijd voor een frequent prikker programma op te starten.
Zolang er nog geprikt wordt zijn we niet van de QR maatschappij af.

MarkS

Bericht door MarkS » 29 dec 2021, 19:39

k33z schreef: 29 dec 2021, 19:38 Als jij met droge ogen beweert dat jouw reactie niets te maken had dat jij mij als een wappie ziet,
Klopt. Dat beweer ik. Met droge ogen.

k33z

Bericht door k33z » 29 dec 2021, 19:46

MarkS schreef: 29 dec 2021, 19:39
k33z schreef: 29 dec 2021, 19:38 Als jij met droge ogen beweert dat jouw reactie niets te maken had dat jij mij als een wappie ziet,
Dan rest mij alleen te zeggen dat de manier waarop je dat verwoord (blijkbaar niet alleen bij mij, zie reactie van Martijn) een andere suggestie wekt. Waarom ik dit zo opvat staat al in voorgaande reactie.

Verder lijkt het niet dat je op enige manier kan begrijpen waarom ik zo reageer, dus laat het hier maar bij.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 29 dec 2021, 19:47

De QR polonaise is een voorloper voor de digi ID. We hoeven er niet meer om heen te draaien. Von Der Leyen presenteert het zelf op haar conferenties :blink:

MarkS

Bericht door MarkS » 29 dec 2021, 19:48

k33z schreef: 29 dec 2021, 19:46
MarkS schreef: 29 dec 2021, 19:39
Dan rest mij alleen te zeggen dat de manier waarop je dat verwoord (blijkbaar niet alleen bij mij, zie reactie van Martijn) een andere suggestie wekt. Waarom ik dit zo opvat staat al in voorgaande reactie.

Verder lijkt het niet dat je op enige manier kan begrijpen waarom ik zo reageer, dus laat het hier maar bij.
Snap dat je het zo opvat. Omdat je dat aangeeft. Niet zo bedoeld. Was zuiver een korte reactie op jouw post. Meer kan en wil ik er ook niet van maken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 dec 2021, 22:29

Crookie schreef: 29 dec 2021, 19:47 De QR polonaise is een voorloper voor de digi ID. We hoeven er niet meer om heen te draaien. Von Der Leyen presenteert het zelf op haar conferenties :blink:
Heb je daar meer info van?
Want ik dacht dat al. Maar durfde dat letterlijk hier niet neer te typen vanwege de Big Brother mentaliteit die hier helaas toch een beetje heerst.

Oh ja. :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 29 dec 2021, 22:35

Robin schreef: 29 dec 2021, 22:29 (...)
Want ik dacht dat al. Maar durfde dat letterlijk hier niet neer te typen vanwege de Big Brother mentaliteit die hier helaas toch een beetje heerst.
(...)
Ff knuffelen ?

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 29 dec 2021, 22:42

Ruud!:)

Crookie

Bericht door Crookie » 30 dec 2021, 00:09

Robin schreef: 29 dec 2021, 22:29
Crookie schreef: 29 dec 2021, 19:47 De QR polonaise is een voorloper voor de digi ID. We hoeven er niet meer om heen te draaien. Von Der Leyen presenteert het zelf op haar conferenties :blink:

Kleine selectie google

https://ec.europa.eu/info/strategy/prio ... dentity_nl

https://www3.weforum.org/docs/WEF_INSIG ... entity.pdf

https://www.politico.eu/article/eu-euro ... al-id/amp/

https://ec.europa.eu/commission/pressco ... CH_21_4701

Crookie

Bericht door Crookie » 30 dec 2021, 00:09

Robin schreef: 29 dec 2021, 22:29

Oké ze presenteert het niet letterlijk, de ‘health pass’ wel maar de rest staat gewoon op de website van eu commisie.

Kleine selectie google

https://ec.europa.eu/info/strategy/prio ... dentity_nl

https://www3.weforum.org/docs/WEF_INSIG ... entity.pdf

https://www.politico.eu/article/eu-euro ... al-id/amp/

https://ec.europa.eu/commission/pressco ... CH_21_4701

Overigens 10 jaar geleden al in de steigers gezet.

Die europese BSN (qr) is straks eigenlijk het overhandigen van je soevereiniteit aan een federaal orgaan. Want daarmee ook (europese) belastingen en vele andere privacy narigheid.

Die soevereiniteit was in feite al overboord door de o.a de schuldenunie en zaken zoals europese regelgeving, de euro enz.

Arno Wellens (journalist) gaat er wat verder op in:

(Mijn mening) Corona is geen toeval en we de komende jaren mede door de absurde toestanden zogezegde maatregelen c.q permanente oplossingen krijgen om de zaken te beteugelen.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 30 dec 2021, 00:57

Diederik Gommers doet in dit interview toch ook wel wat interessante uitspraken over het Covid-jongeren beleid, even doorspoelen naar 1:16:00:
https://debalie.nl/programma/nieuwskame ... 9-12-2021/

Blijkbaar is het milieu nog wel een groter probleem aldus Gommers maar dat is dan weer een andere discussie voor de autoliefhebbers onder ons :lol:

Ps: uiteraard krabbelt hij alweer terug: https://nos.nl/artikel/2411301-gommers- ... r-jongeren

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2021, 07:41

Dank voor de info Crookie en je laatste zin: Ik denk ook dat Corona niet iets toevalligs is. Er is 'toevallig' dat virus ontsnapt uit Wuhan, de makers/directe betrokkenen zijn de pijp uit
(want China he. Dochterlief heeft er in 2017 een half jaar in een hotel gewerkt in Sjanghai. Moesten met het hele EU stage-personeel halsoverkop weg daar toen, want een foutje in de behandeling van hun paspoorten door die organisatie daar. Wat betekent dat je gewoon weken de cel in kunt gaan als EU er waarvan - door toedoen van anderen- de paspoortgegevens 'onjuist zijn')

Hoe heet dat mens, Koopmans..... die tijdens een WHO bezoek aan China letterlijk om de tuin werd geleid, niks mocht zien van dat alles qua labs etc en het later een prima reis had gevonden en dat de Chinezen o zo gastvrij waren geweest. Die nonsense....

https://kro-ncrv.nl/omt-lid-koopmans-wa ... -het-virus

En we doen er niks mee. Politiek spelletje lijkt 't wel....

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2021, 07:53

Gert-jan schreef: 30 dec 2021, 00:57 Diederik Gommers doet in dit interview toch ook wel wat interessante uitspraken over het Covid-jongeren beleid, even doorspoelen naar 1:16:00:
https://debalie.nl/programma/nieuwskame ... 9-12-2021/

Blijkbaar is het milieu nog wel een groter probleem aldus Gommers maar dat is dan weer een andere discussie voor de autoliefhebbers onder ons :lol:

Ps: uiteraard krabbelt hij alweer terug: https://nos.nl/artikel/2411301-gommers- ... r-jongeren
https://www.nu.nl/coronavirus/6175456/d ... t-ook.html

Hier had hij zowaar een prima verhaal vind ik:
https://www.nu.nl/nujij/6175466/antwoor ... geren.html

Crookie

Bericht door Crookie » 30 dec 2021, 09:47

Parlementsleden (verbonden aan die organisaties) zouden een enorme flater staan door (hun woorden) wappie mensen met inzicht over te gebeuren zaken gelijk te geven om ze vervolgens alsnog af te doen als misinformatie complot etc. Als mensen vooraf de consequenties zouden weten zoals nu met corona had ik mij afgevraagd of er niet meer maatschappelijke onrust was. Want het is niet alleen het virus maar ook financiele gevolgen. Welvaart kloof. Torenhoge huizenprijzen de laatste paar jaar. 5-10+% cpi. Sectoren moeten sluiten = geen inkomen. En achter de coulissen vormt een controle staat met als doel alles in betere banen te begeleiden. Je leefstandaard (en dan heb ik het niet over uitbundig leven maar gewoon modaal comfortabel ) gaat flinke klappen krijgen en de burger krijgt de schuld.

Ze greet rezet is dus geen overnacht verandering maar een continu aangestuurd proces gecoacht vanaf de zijlijn.

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 10:27

k33z schreef: 29 dec 2021, 19:09 breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit
Niks persoonlijks, maar niet iedere ontvanger is hetzelfde.
Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt, ik houd van stevige/duidelijke standpunten waarbij je exact weet waar iemand staat....

JP

Bericht door JP » 30 dec 2021, 10:43

Leuker kunnen we het niet maken, maar ook niet makkelijker…..

Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt?

De vaccinatie wordt gezet met een mRNA vaccin: Pfizer/BioNTech of Moderna. Het maakt niet uit welk vaccin iemand als 1e en 2e prik heeft gehad. Er is geen keuzemogelijkheid.

Mensen die een booster krijgen met Pfizer/BioNTech worden gevaccineerd met dezelfde dosis als voor de 1e en 2e prik wordt gebruikt.
Mensen die een booster krijgen met Moderna, krijgen een dosis die de helft is van wat er bij de 1e en 2e prik met Moderna is gegeven.

Waarom is de Moderna-booster een halve dosis?

Het komt vaker voor dat bij een boosterprik een kleinere dosis wordt gegeven dan bij de basisserie.
Het immuunsysteem heeft dan genoeg aan een kleinere dosis om weer aan het werk gezet te worden. Een halve dosis is dus voldoende voor een goede reactie. En het kan zijn dat een halve dosis ook minder bijwerkingen geeft.

In het onderzoek naar de Moderna-booster is een halve dosis (van 50 microgram) 6-8 maanden na de basisserie gegeven. Het bleek dat mensen een goede oppepper van hun immuunssyteem kregen. De EMA heeft vervolgens de boosterprik met Moderna goedgekeurd (alleen) voor die halve dosis.
Bij Pfizer is alleen onderzoek gedaan met dezelfde dosis (30 microgram). Deze dosis is door de EMA goedgekeurd om te gebruiken in de boostercampagne. Of een kleinere dosis Pfizer ook voor net zo’n goede afweerreactie zorgt, is nog niet onderzocht
Geen herkansen van Janssen ?

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 30 dec 2021, 11:02

Ik dacht juist gelezen te hebben dat een Pfizer booster bij een initiële Moderna vaccinatie (en andersom) effectiever was?

EDIT: https://www.reuters.com/business/health ... 021-12-06/

k33z

Bericht door k33z » 30 dec 2021, 11:35

Elise schreef: 30 dec 2021, 10:27
k33z schreef: 29 dec 2021, 19:09 breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit
Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt, ik houd van stevige/duidelijke standpunten waarbij je exact weet waar iemand staat....
Misschien zijn het inderdaad twee verschillende dingen. Ik vind een stevig en duidelijk standpunt ook prima, mits dat niet betekent dat je niet meer open staat voor een andere mening.

Helaas gaan deze twee niet altijd goed samen. Mijn ervaring is hoe steviger / feller iemand zijn mening verkondigt hoe minder ze open staan voor een andere mening. En daarmee wil ik niet zeggen dat je die andere mening hoeft te steunen, maar andere meningen direct afwijzen / afkeuren of niet eens luisteren dat is waar we in dit Corona debat een beetje terecht gekomen zijn.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2021, 12:26

Arstey schreef: 28 dec 2021, 12:15
Robin schreef: 28 dec 2021, 11:31
tomgtr schreef: 28 dec 2021, 11:26

En ik kan je voorspellen, als alle verdachtmakingen over het vaccin over tijd ongegrond bleken te zijn, als de QR code vergeten is, ze zullen niet van gedachte veranderen.
Ik hoop dat je gelijk krijgt Tom...

Verder goed verhaal andere Tom.

Ik neem nog een koffie.

PS overigens geheel met Gert-jan eens.
Ik hoop ook zeker dat bovenstaande waar is, maar 1 ding waar ik niet in geloof is dat de QR-code weer gaat verdwijnen...
Ik ook niet.

Nogmaals deze. Die Crookie hier al boven postte. Echt de moeite waard. Zeer interessant, maar wel huiveringwekkend...
Als je tijd hebt , of tijd wil maken. Heel duidelijk verhaal!

Dank Crookie voor het delen!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 12:36

k33z schreef: 30 dec 2021, 11:35
Elise schreef: 30 dec 2021, 10:27
Misschien zijn het inderdaad twee verschillende dingen. Ik vind een stevig en duidelijk standpunt ook prima, mits dat niet betekent dat je niet meer open staat voor een andere mening.

Helaas gaan deze twee niet altijd goed samen. Mijn ervaring is hoe steviger / feller iemand zijn mening verkondigt hoe minder ze open staan voor een andere mening. En daarmee wil ik niet zeggen dat je die andere mening hoeft te steunen, maar andere meningen direct afwijzen / afkeuren of niet eens luisteren dat is waar we in dit Corona debat een beetje terecht gekomen zijn.
Sorry, ben het niet eens met je. Bijna iedereen is wel eens kort door de bocht. Maar een minderheid lijkt net als in publieke debat hier met een overload aan posts het hoogste woord te hebben en staan bij een iets steviger tegengas vooraan om te roepen hoe onredelijk ze bejegend worden. Op het calimero achtige af. Een redelijke post heb ik nog nooit een onredelijke reactie zien krijgen.

Nog erger, er was iemand uit het, laten we beleidskritische kamp, die iedereen die in vaccinatie gelooft zaagselhoofd noemde. Een paar mensen reageerde daar grappend op maar niemand vloog op. Echter werd wel 1 van de grappende reacties gemeld bij de mods als polariserend of zo (kan me exacte bewoording niet herinneren).

In mijn ervaring hebben de wat kritischere mensen of minder gevoel voor humor of wat langere tenen.

De hele tijd roepen dat er geen begrip is begint bijna op racismekaart te lijken.

k33z

Bericht door k33z » 30 dec 2021, 12:48

Ik vind dat er beide kanten op weinig begrip is op dit moment, we hebben de 'wappies' en de 'schapen'. Beide kanten willen niets van elkaar begrijpen. Voor Corona hadden we dit ook al maar dan was het voor mijn gevoel 5% aan de ene kant en 5% aan de andere kant. De 90% die daartussen zat had ook een meining, maar was meer grijs gebied. Die staan open voor andere meningen en redelijk zijn.

Nu heb ik het idee dat het grijze gebied aan het verdwijnen is en we dus veel minder open staan voor andere meningen. Beide kanten op dus.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 13:16

Ook dat vind ik wel meevallen. Als ik persoonlijk spreek ben ik echt wel wat milder geworden in mijn mening. Of dat is door inhalende realiteit of door gebalanceerde berichten waar ik voor open sta of een combinatie van die 2 weet ik niet.

Maar het te pas en te onpas allerlei dingen bijhalen zoals holocaust, WEF, wereldleiders die corona als instrument zien om ons verder te oesten of corona gemaakt hebben om ons te pesten, dat is ern dikke vette grens over en die discussies hebben het coronadebat totaal gegijzeld nu. Daar ga ik niet in mee. Ongeacht hoeveel linkjes daarover gepost worden.

Nou, als ik eerlijk ben, bekijk ik ze, nee. Ik heb geen zin om mijn social media profiel zo te verzieken. Ik hou het wel bij leuke auto en huisdierfilmpjes zoals het hoort bij mijn generatie 🤓

Plaats reactie