De Puma groeit bij me als kleine suv, zeker als ST.
Ik zag dat Milltek nu met Maxton een mooie diffuser met links-rechts uitlaat heeft ontwikkeld voor de Fiesta ST. Hebben ze die ook voor de Puma ?
De Puma groeit bij me als kleine suv, zeker als ST.
Die hebben ze inderdaad voor de Fiesta, maar (nog) niet voor de Puma. Ik ben bang dat ze het voor de Puma ook niet gaan doen, ze zijn een stuk minder populair dan de Fiesta. Er is wel een andere club die dit maakt met 2 pijpen links en 2 pijpen rechts, zoals een Cupra Ateca. Maar ik nijg zelf altijd naar de wat bekendere merken.JP schreef: 29 nov 2021, 18:43De Puma groeit bij me als kleine suv, zeker als ST.
Ik zag dat Milltek nu met Maxton een mooie diffuser met links-rechts uitlaat heeft ontwikkeld voor de Fiesta ST. Hebben ze die ook voor de Puma ?
Het is van Friedrich Motorsport. Zag er wat mij betreft net iets te min uit. Hier een filmpje: https://youtu.be/gh1nSWH1fBc
Ik kan dit wel weer waarderen. Puma is vrij fors van achteren, dan valt de grootte van de duplex uitlaat best mee. Bovendien is het erg strak gemonteerd.martn schreef: 29 nov 2021, 19:25Het is van Friedrich Motorsport. Zag er wat mij betreft net iets te min uit. Hier een filmpje: https://youtu.be/gh1nSWH1fBc
Lijkt het nu zo of zouden ze aan beide kanten nog een cm of twee naar buiten mogen? meer naar de zijkanten toe dus.Martin* schreef: 29 nov 2021, 21:33Ik kan dit wel weer waarderen. Puma is vrij fors van achteren, dan valt de grootte van de duplex uitlaat best mee. Bovendien is het erg strak gemonteerd.martn schreef: 29 nov 2021, 19:25Het is van Friedrich Motorsport. Zag er wat mij betreft net iets te min uit. Hier een filmpje: https://youtu.be/gh1nSWH1fBc
Ik vind carbon of zwarte eindstukken mooier. Maar dat is persoonlijke smaak.
Yes! Ook bij TopGear zijn ze weer ontzettend enthousiast. Ze moeten hem eens met het chipje proberen, dat maakt hem echt af!sitechris schreef: 25 dec 2021, 09:39 In de Autovisie supertest louter lovende woorden voor de Puma ST. Hij eindigt (uit mijn hoofd) ook 3e of 4e in een zeer competitief deelnemersveld. Yaris GR was winnaar trouwens, voor de 911 GT3.
Moet je je voorstellen hoe dat is met die M260. Ik twijfel nog steeds of ik het ook op de Puma zet. Maar zowel de M235 als de M260 zijn grote fun in droog weer. In mijn ogen echt een stuk beter dan stock, vooral bij de Puma.Knot schreef: 25 dec 2021, 19:07 Ik moet echt erg opletten met doseren met dit weer hoor, hij is vrij fel na half gas, meteen slaande wielen en stuiteren in de motor/baksteunen.
Ik heb hem op Dragy gezet, weliswaar met 4 graden en slechts 2x een 100-200 run.sitechris schreef: 26 dec 2021, 09:27 De Puma kan idd wel een klein kickje gebruiken ja. Je merkt dat de luchtweerstand net ff iets minder is dan Fiesta en ook sleep je iets meer kilootjes mee. Ik ben overigens erg benieuwd naar de kit. Ik zou de auto dolgraag eens op de Dragy zetten.
Yep, M260 is intercooler en boost charge pipe. Intercooler heb ik nog liggen. De boost pipe heb ik op de Fiesta gelaten en moet ik nog opnieuw aanschaffen.Knot schreef: 26 dec 2021, 11:52 Die m260 is nog meer hardware ook dan? Bij de m235 is het enkel luchtfilter, box en elleboog (bonus).