Afgelopen vrijdag opgehaald, dus nog even foto's van de dealer.

Geen zorgen, aanpassingen komen zeker. Vrijwel alle mods van mijn Fiesta passen op de Puma. Zelfde internals en motor. Kijken hoe lang ik stock vol weet te houden. Maar vervolgens gaan we hem zeker weer wat vlotter maken.Martin* schreef: 11 okt 2021, 10:57 Gaaf ding Martijn, maar dat wist je al.![]()
Ik ben benieuwd welke aanpassingen je gaat doen in de toekomst. Of laat je h'm toch standaard, ook als de fabrieksgarantie af loopt?
Kijk, dat ziet er goed uit!
Echt exact dit! Zo probeer ik het ook aan vrienden uit te leggen. Echt een topwagen!sitechris schreef: 11 okt 2021, 19:54 Hele gave kleur. Deze of een rode. Deze auto moet opvallen. IRL ziet de auto er overigens dikker uit dan op de foto's.
Ik ben normaliter geen fan van dit soort crossovertjes, maar de Puma ST is echt een uitzondering. Echt meer dan prima en ook lekker scherp (met Performancepack inc sper). Qua scherpte/prestaties/geluid zit de auto op 90% van de Fiesta ST. Is geen probleem hoor. Haal 10% van je 500 gram ribeye af en je hebt nog steeds een heerlijke steak van 450 gram. Dat werk zeg maar. Plusje is dat de auto net een tandje comfortabeler is dan de Fiesta. Als daily is de Puma ST wat beter inzetbaar.
Ja, hij is een flink stuk ruimer dan de Fiesta. Op de achterbank werk je er weinig van, zeker met een panoramadak is het qua hoogte achterin niet heel handig. Maar de achterbak is veel groter, dat is ook waar ik persoonlijk de ruimte nodig heb. Het mooie is dat er een box van 80 liter onder de klep in de achterbak zat, dat geeft je ontzettend veel ruimte. De laadruimte van de Fiesta is zo’n 270 liter en die van de Puma rond de 460. Geen idioot verschil, maar voor mij een grote stap.
Vergeleken met mijn aangepakte Fiesta is het natuurlijk iets minder strak. Maar ze hebben bij de Puma de achterkant nog 40% stijver gemaakt dan de Fiesta ST. Dus je kunt denk ik wel nagaan dat dat smijten hier echt prima mee gaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in deze eerste dagen de Fiesta nog geen seconde gemist heb! Zoals hierboven gezegd, de Puma komt echt voor 90% in de buurt bij de Fiesta. Er zijn maar weinig auto’s die dat lukt.Karel schreef: 12 okt 2021, 09:43 270 naar 460 is toch al best een groot verschil.
![]()
En kwa stuurgevoel, geluidbeleving nog altijd even fijn als we Fiesta?
Want nieuwere auto’s zijn vaak weer extra gedempt.
Hier mijn review. Helpt om je vrienden te overtuigenmartn schreef: 11 okt 2021, 22:19Echt exact dit! Zo probeer ik het ook aan vrienden uit te leggen. Echt een topwagen!sitechris schreef: 11 okt 2021, 19:54 Hele gave kleur. Deze of een rode. Deze auto moet opvallen. IRL ziet de auto er overigens dikker uit dan op de foto's.
Ik ben normaliter geen fan van dit soort crossovertjes, maar de Puma ST is echt een uitzondering. Echt meer dan prima en ook lekker scherp (met Performancepack inc sper). Qua scherpte/prestaties/geluid zit de auto op 90% van de Fiesta ST. Is geen probleem hoor. Haal 10% van je 500 gram ribeye af en je hebt nog steeds een heerlijke steak van 450 gram. Dat werk zeg maar. Plusje is dat de auto net een tandje comfortabeler is dan de Fiesta. Als daily is de Puma ST wat beter inzetbaar.
Bedankt! Ik heb eigenlijk alleen mijn Fiesta hier in het voorstel-topic gehad: viewtopic.php?f=2&t=39871.Thomasss schreef: 12 okt 2021, 09:52 Enorm leuke auto, veel plezier ermee. Waar kan ik wat meer vinden over je ex-Fiësta en wat je ermee gedaan hebt?
Zekers! Ik vind het ook voldoende ze. Het extra gewicht en de anti-aero vergeleken met de Fiesta kosten snelheid. De 260 tune laat ik in principe voor wat het is. Voor dat kleine beetje extra vind ik het 't risico niet waard om spul potentieel sneller te slopen.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], mauritsklein, RJK, Semrush [Bot] en 13 gasten