Horloge / Horloges topic
- ADV
Re: Horloge / Horloges topic
Ik zou gewoon lekker cashen en dan later terug kopen.. jesus
- MParallel
- Auto: BMW
List volgens Rolex.com is €5600.
-
Is er een reden voor die debiele prijzen?
- Martijn_bmw
Zelfde als in aandelen, Bitcoin, oldtimers etc.
Teveel “gratis” geld in omloop waarmee investeerders rendement proberen te maken…
- MParallel
In dit specifieke geval omdat er vorige week een PP Nautilis met echte Tiffany dial voor 5.35 miljoen geveild is en toen dachten ze dat een Rolex zonder Tiffany dial, maar wel in de buurt komt van die kleur, dan ineens ook factor 2/5/100 meer waard is.
Logica is logisch!

- tomgtr
Dat is het echt? Serieus? Heb het ff niet gevolgd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
MParallel schreef: 21 dec 2021, 14:52In dit specifieke geval omdat er vorige week een PP Nautilis met echte Tiffany dial voor 5.35 miljoen geveild is en toen dachten ze dat een Rolex zonder Tiffany dial, maar wel in de buurt komt van die kleur, dan ineens ook factor 2/5/100 meer waard is.
Logica is logisch!![]()

- MParallel
Ik zou willen dat ik het verzonnen had, maar helaas.
Duidelijk veels te veel gratis geld in omloop.

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Wel leuk als je zo'n ding hebt voor list
, snel weg doen lijkt me voordat men tot bezinning komt ...

-
Idd dan!
Ken er niets van dus wist ook niet dat dat de reden was.
Wanneer heb je em nu verkocht DVH?

Ken er niets van dus wist ook niet dat dat de reden was.
Wanneer heb je em nu verkocht DVH?

-
Inderdaad. Lekker verkopen en een Patek of Lange voor het geld halenBooooh schreef: 21 dec 2021, 18:04 Wel leuk als je zo'n ding hebt voor list, snel weg doen lijkt me voordat men tot bezinning komt ...

Het is een geinig klokkie en kwalitatief gewoon dikke prima (voor list), maar 't is geen Nautilus of Paul Newman Daytona en dat zal het ook nooit worden.
- dvh
Ik heb 'm nét voor de hype ( de tiffany hype ) grijs gekocht.. zonder dat ik van de Patek af wist..
Dus gewoon bedoeld om te dragen. Want ik vind hem gewoon tof.
Had ook een YM gekocht.. die ging eerst om de pols. En toen een week later die Tiffany-hype begon heb ik hem maar in het doosje laten zitten.... ^_^'
Kijk het gewoon even aan wat er allemaal gebeurd de komende maanden.
Had ook een YM gekocht.. die ging eerst om de pols. En toen een week later die Tiffany-hype begon heb ik hem maar in het doosje laten zitten.... ^_^'
-
Nu het andere ding:
Worden er ook daadwerkelijk verkocht voor die absurde prijzen?
Want elke dealer kan het nu wel vragen om te proberen maar als er geen verkocht worden?
Worden er ook daadwerkelijk verkocht voor die absurde prijzen?
Want elke dealer kan het nu wel vragen om te proberen maar als er geen verkocht worden?
- MParallel
Helemaal waar. Ik kan het me bijna niet voorstellen. 12k grijs vond ik al aan de hoge kant, maar nog iets bij voor te stellen.
Dit is gewoon meevaren op een hype en hopen op die ene idioot met meer geld dan hersencellen.
Kwam tijdens browsen deze Rolex tegen die ik niet eerder gezien heb. Ik heb het niet zo op gemstones op een klok, maar dit is toch wel heel netjes zo (en origineel Rolex)

Dit is gewoon meevaren op een hype en hopen op die ene idioot met meer geld dan hersencellen.
Kwam tijdens browsen deze Rolex tegen die ik niet eerder gezien heb. Ik heb het niet zo op gemstones op een klok, maar dit is toch wel heel netjes zo (en origineel Rolex)

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Even wat anders:)
Haal gewoon een Swatch, een G Shock, een Diesel, een Pulsar( gaat volgend jaar uit de wereldmarkt, komt niet meer terug)etc.
Dat zijn klokken voor normaal geld die niet claimen meer te zijn dan ze zijn.
Haal gewoon een Swatch, een G Shock, een Diesel, een Pulsar( gaat volgend jaar uit de wereldmarkt, komt niet meer terug)etc.
Dat zijn klokken voor normaal geld die niet claimen meer te zijn dan ze zijn.
- ADV
Ben ik dan de enige die denkt: Ik zou hem nu lekker verkopen, cashen etc.. Nu lekker mee gaan op de hype en je winst pakken.. Ik ben all for niet voor investering horloges kopen etc etc, maar als je zo'n winst kan pakken vind ik het ook zonde om te laten liggen denk ik dan? Voor het geld kan je bijv een mooie daytona terug kopen of gewoon 2 andere sports horloges. Misschien voor dat geld eens een AP ofzo bekijken?dvh schreef: 21 dec 2021, 20:12 Ik heb 'm nét voor de hype ( de tiffany hype ) grijs gekocht.. zonder dat ik van de Patek af wist..
- ADV
Als die diamantiejes whatever niet op de lugs hadden gezeten een heel gaaf dingMParallel schreef: 21 dec 2021, 20:53 Helemaal waar. Ik kan het me bijna niet voorstellen. 12k grijs vond ik al aan de hoge kant, maar nog iets bij voor te stellen.
![]()

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volledig mee eens. Dit is een goudmijntje, maar ook een gigantische bubbel. Snel je winst pakken en weer doorADV schreef: 22 dec 2021, 09:55Ben ik dan de enige die denkt: Ik zou hem nu lekker verkopen, cashen etc.. Nu lekker mee gaan op de hype en je winst pakken.. Ik ben all for niet voor investering horloges kopen etc etc, maar als je zo'n winst kan pakken vind ik het ook zonde om te laten liggen denk ik dan? Voor het geld kan je bijv een mooie daytona terug kopen of gewoon 2 andere sports horloges. Misschien voor dat geld eens een AP ofzo bekijken?dvh schreef: 21 dec 2021, 20:12 Ik heb 'm nét voor de hype ( de tiffany hype ) grijs gekocht.. zonder dat ik van de Patek af wist..

-
- Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Ik denk dat verkopen / winst pakken altijd afhankelijk is van iemands persoonlijke situatie.
- als het werk/inkomen is, verkopen zodra je winst kan pakken
- als je financieel krap zit of het geld goed kan gebruiken, maar dan moet het mij inziens wel een bedrag zijn wat je “leven veranderd”
Als je daardoor bijvoorbeeld een ander huis kan kopen wat je graag wilt, zeker verkopen.
Als je daardoor je schulden afbetaald en een comfortabeler leven hebt, zeker verkopen.
Maar zelfs al zou je bijvoorbeeld 30k schuld hebben,
En 15-20k winst kan pakken, dan veranderd er eigenlijk niet veel, dan zou ik hem persoonlijk houden.
- als het werk/inkomen is, verkopen zodra je winst kan pakken
- als je financieel krap zit of het geld goed kan gebruiken, maar dan moet het mij inziens wel een bedrag zijn wat je “leven veranderd”
Als je daardoor bijvoorbeeld een ander huis kan kopen wat je graag wilt, zeker verkopen.
Als je daardoor je schulden afbetaald en een comfortabeler leven hebt, zeker verkopen.
Maar zelfs al zou je bijvoorbeeld 30k schuld hebben,
En 15-20k winst kan pakken, dan veranderd er eigenlijk niet veel, dan zou ik hem persoonlijk houden.
- dvh
HahaBram schreef: 22 dec 2021, 09:57Volledig mee eens. Dit is een goudmijntje, maar ook een gigantische bubbel. Snel je winst pakken en weer doorADV schreef: 22 dec 2021, 09:55Ben ik dan de enige die denkt: Ik zou hem nu lekker verkopen, cashen etc.. Nu lekker mee gaan op de hype en je winst pakken.. Ik ben all for niet voor investering horloges kopen etc etc, maar als je zo'n winst kan pakken vind ik het ook zonde om te laten liggen denk ik dan? Voor het geld kan je bijv een mooie daytona terug kopen of gewoon 2 andere sports horloges. Misschien voor dat geld eens een AP ofzo bekijken?dvh schreef: 21 dec 2021, 20:12 Ik heb 'm nét voor de hype ( de tiffany hype ) grijs gekocht.. zonder dat ik van de Patek af wist..
Kijk het gewoon even aan wat er allemaal gebeurd de komende maanden.![]()
Maar dan heb ik geen Tiffany meer
Nee ben bezig met paar partijen. Wil een ceramische Daytona ervoor terug. Kijken of t lukt
- Barend
- Auto: F20 m135i
Dat zou een prima deal zijn David! Zou me niet verbazen als het lukt.
-
Als ik een schuld zou hebben zou ik zo'n horloge als eerste de deur uit doen, zelfs met een dik verliesMaupie916 schreef: 22 dec 2021, 10:54 Maar zelfs al zou je bijvoorbeeld 30k schuld hebben,

Maar ik zal wel heel ouderwets zijn.....
- Martijn_bmw
Haha ik ben net zo ouderwetsElise schreef: 22 dec 2021, 11:47Als ik een schuld zou hebben zou ik zo'n horloge als eerste de deur uit doen, zelfs met een dik verliesMaupie916 schreef: 22 dec 2021, 10:54 Maar zelfs al zou je bijvoorbeeld 30k schuld hebben,
En 15-20k winst kan pakken, dan veranderd er eigenlijk niet veel, dan zou ik hem persoonlijk houden.![]()
Maar ik zal wel heel ouderwets zijn.....

Maar idd het is in huidig economische wereld beter om schulden te maken en hopeloos ouderwets wat ik doe.
Toch slaap ik er beter bij… (wel erg off-topic in een off-topic draadje maar oké

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik had ook niet anders van jou verwacht, doe je slimdvh schreef: 22 dec 2021, 11:09HahaBram schreef: 22 dec 2021, 09:57Volledig mee eens. Dit is een goudmijntje, maar ook een gigantische bubbel. Snel je winst pakken en weer doorADV schreef: 22 dec 2021, 09:55
Ben ik dan de enige die denkt: Ik zou hem nu lekker verkopen, cashen etc.. Nu lekker mee gaan op de hype en je winst pakken.. Ik ben all for niet voor investering horloges kopen etc etc, maar als je zo'n winst kan pakken vind ik het ook zonde om te laten liggen denk ik dan? Voor het geld kan je bijv een mooie daytona terug kopen of gewoon 2 andere sports horloges. Misschien voor dat geld eens een AP ofzo bekijken?![]()
Maar dan heb ik geen Tiffany meer
Nee ben bezig met paar partijen. Wil een ceramische Daytona ervoor terug. Kijken of t lukt

- MParallel
Dat is niet ouderwets, dat is gewoon boerenverstand. Als je schulden hebt, dan 'hoor' je geen klok van enkele 10k's te hebben.
M.a.w. juiste prioriteiten stellen.
M.a.w. juiste prioriteiten stellen.