
Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Hier zie je dat doodlopende stuk?Femme schreef:Dat is de standaard Alpina-uitlaat. Er zitten kennelijk twee losse dempers onder en ook wel opvallend is dat er halverwege een soort t-splitsing in zit die aan één kant doodloopt. Je zou er nog leuk twee uitlaatpijpen en een dempertje bij kunnen klussen.
[img:600:402]http://tweakers.net/ext/f/cf30c673d832b ... c/full.jpg[/img]
Zit je reservewiel wel in de weg volgens mij.

[img:620:480]http://www.motorworkswest.com/gallery/e ... xhaust.jpg[/img]
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De Koni FSD's zaten onder de B10 maar het reed voor geen meter. Bij elke drempel komt hij op de bumpstops. De voorkant was veel lager komen te staan waardoor er geen veerweg meer over is gebleven. De monteur was ermee naar Reiger gereden en die bevestigden dat het onmogelijk kon werken met 400kg per schokdemper en een veerweg van een paar centimeter. Kennelijk zijn de schokdempers en de veren van Alpina nogal anders dan van een standaard E39. Achter gaat het wel goed vanwege de automatische niveauregeling. De Koni-distributeur zegt dat de werking van de FSD-schokdempers nogal nauw luistert met de gebruikte veren. Verlagen is nauwelijks mogelijk.
Monteur was weer even langs Reiger gereden en denkt nu een andere relatief makkelijk uit te voeren oplossing te hebben gevonden waarmee geen nieuwe veren nodig zijn.
Monteur was weer even langs Reiger gereden en denkt nu een andere relatief makkelijk uit te voeren oplossing te hebben gevonden waarmee geen nieuwe veren nodig zijn.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De lpg-installatie van Prins zit er nu een jaar in en tot nu toe draait het eigenlijk probleemloos. Met een koude motor reageert hij alleen soms wat schokkerig op gas terugnemen en ik kan op gas niet boven de 5900 toeren komen in de vijfde versnelling (dan rij je 248km/h
). Hij houdt dan in.
Het blok bleek gelukkig niet lek. Wel was er iets met de versnellingsbak wat iets lekte maar dat was volgens de monteur vrij eenvoudig om te laten fixen door een dealer.
Morgen is hij misschien klaar met de aanpassingen aan de voordempers om 'm hoger te krijgen. Hoe de auto er vandaag bij stond was geen gezicht, de banden stonden bijna in ipv onder de wielkast.
Ik ben wel blij met de mentaliteit die mijn autopimper hanteert. Als het niet past dan zorgen ze ervoor dat het wel past.
Dick had vandaag gezorgd voor de juiste remschijven dus dat was ook erg netjes.

Het blok bleek gelukkig niet lek. Wel was er iets met de versnellingsbak wat iets lekte maar dat was volgens de monteur vrij eenvoudig om te laten fixen door een dealer.
Morgen is hij misschien klaar met de aanpassingen aan de voordempers om 'm hoger te krijgen. Hoe de auto er vandaag bij stond was geen gezicht, de banden stonden bijna in ipv onder de wielkast.
Ik ben wel blij met de mentaliteit die mijn autopimper hanteert. Als het niet past dan zorgen ze ervoor dat het wel past.
Dick had vandaag gezorgd voor de juiste remschijven dus dat was ook erg netjes.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Er is de afgelopen maand helaas niet erg veel vooruitgang geweest door vakanties en prioriteiten die kennelijk ergens anders lagen dan bij mijn auto. Ik stond op het punt om daar erg gefrustreerd van te raken. Gelukkig worden er sinds deze week weer vorderingen gemaakt. De facelift-xenonverlichting is inmiddels werkend en de facelift achterlichten werken ook bijna. De achterlichten zien er met de verlichting ingeschakeld stukken beter uit dan de oude verlichting. Deze week komt er een nieuw zijscherm achter, een nieuwe velg linksachter en een gerepareerde velg linksvoor. Alle velgen worden opnieuw gespoten om nuanceverschillen in de kleur van de lak te voorkomen en om alles er weer als nieuw uit te laten zien. Daarna kunnen de wielkasten verbreed worden.
De uitlaat was al van de auto verwijderd. De huidige einddemper blijkt niet alleen fors van formaat is ook erg zwaar. De nieuwe einddempers worden waarschijnlijk lichter.
Verder heb ik nog mijn 18Ah Voltphreaks accu binnengekregen. Deze heeft een gewicht van minder dan 3kg waarmee een gewichtsbesparing van zo'n 20kg mogelijk is. Ik overweeg nog om de stoelen te vervangen door Recaro's Pole Position. Die zijn zo'n 20kg per stuk lichter dan de standaard stoelen met elektrische verstelling. Samen met de accu, de lichtere remmen, lichtere schokdempers, lichtere uitlaat en lichtere motorkap moet een gewichtsbesparing van minimaal 90kg mogelijk zijn. Dat moet de moeite waard zijn op een auto met een DIN-leeggewicht van 1320kg.

De uitlaat was al van de auto verwijderd. De huidige einddemper blijkt niet alleen fors van formaat is ook erg zwaar. De nieuwe einddempers worden waarschijnlijk lichter.
Verder heb ik nog mijn 18Ah Voltphreaks accu binnengekregen. Deze heeft een gewicht van minder dan 3kg waarmee een gewichtsbesparing van zo'n 20kg mogelijk is. Ik overweeg nog om de stoelen te vervangen door Recaro's Pole Position. Die zijn zo'n 20kg per stuk lichter dan de standaard stoelen met elektrische verstelling. Samen met de accu, de lichtere remmen, lichtere schokdempers, lichtere uitlaat en lichtere motorkap moet een gewichtsbesparing van minimaal 90kg mogelijk zijn. Dat moet de moeite waard zijn op een auto met een DIN-leeggewicht van 1320kg.
Laatst gewijzigd door Femme op 26 mar 2010, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Zo langzamerhand begint het einde van de oefening in zicht te komen. De geplofte airbag en de gescheurde leren bekleding van het linkerportier is gefixed en in de handgrepen zijn leds aangebracht. De deuren zijn voorzien van geluiddempendmateriaal zodat de deuren niet meer blikkerig klinken bij het sluiten. De kapotte velg linksvoor is gemaakt en alle velgen zijn opnieuw gespoten zodat ze er weer als nieuw uitzien. Tevens zijn de velgen voor en linksachter voorzien van nieuwe Michelin PS2's. De voorwielophanging is voorzien van wishbones van de 330i met M-sportonderstel. Deze heeft volgens Turner Motorsport 'solid ball joints' ipv rubberen dingen. Of er echt verschil is met het spul dat standaard op een Z4 zit weet ik niet maar kwaad kan het niet
.
De dikke rode kabel die van de accu naar de motorruimte loopt is vervangen. Deze is als gevolg van het afgaan van de airbag ontkoppelt ter hoogte van de accu om de stroomvoorziening uit te schakelen. Het schijnt nodig te zijn om in dat geval de gehele kabel te vervangen in plaats van alleen het stuk dat is ontkoppelt.
Verder was men bezig met het passend maken van de diffuser in de achterbumper en het aanpassen van de balk achter de bumper waar de bumper op bevestigd wordt (deze is anders bij de facelift) . Daarna kan er begonnen worden met het constueren van de uitlaat. Nu de velgen er zijn kunnen tevens eindelijk de wielkasten opgemeten worden en kan daar de zaag in gezet worden. Dit is de laatste stap die ondernomen moet worden voordat er met het spuitwerk begonnen kan worden. De motorkap, voorbumper, achterbumper, zijskirts en zijschermen moeten opnieuw gespoten worden dus eigenlijk 3/4 van de auto
.
Over drie weken kan ik er hopelijk mee rijden.

De dikke rode kabel die van de accu naar de motorruimte loopt is vervangen. Deze is als gevolg van het afgaan van de airbag ontkoppelt ter hoogte van de accu om de stroomvoorziening uit te schakelen. Het schijnt nodig te zijn om in dat geval de gehele kabel te vervangen in plaats van alleen het stuk dat is ontkoppelt.
Verder was men bezig met het passend maken van de diffuser in de achterbumper en het aanpassen van de balk achter de bumper waar de bumper op bevestigd wordt (deze is anders bij de facelift) . Daarna kan er begonnen worden met het constueren van de uitlaat. Nu de velgen er zijn kunnen tevens eindelijk de wielkasten opgemeten worden en kan daar de zaag in gezet worden. Dit is de laatste stap die ondernomen moet worden voordat er met het spuitwerk begonnen kan worden. De motorkap, voorbumper, achterbumper, zijskirts en zijschermen moeten opnieuw gespoten worden dus eigenlijk 3/4 van de auto

Over drie weken kan ik er hopelijk mee rijden.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik krijg geen reactie van ESS Tuning op mijn verzoeken om iets concreets af te spreken over de compressor upgrade.
Een alternatief is een V8 uit de E39 M5 inbouwen maar dat lijkt me erg duur en een hoop gedoe. Ook is de S62 vermoedelijk zwaarder dan de S50B32. Een andere mogelijkheid is het huidige blok laten tunen door een specialist zoals Van Kronenburg om meer vermogen bij een hoger toerental te creëren.
Ik twijfel nog of ik de Recaro's ga doen. Mijn vriendin vind de Alpina erg cool en wil daar graag in rijden als ze haar rijbewijs heeft, maar zonder hoogteverstelling van de stoel zou dan nog wel eens lastig kunnen worden. Qua comfort zullen Recaro's Pole Position of Sportster CS waarschijnlijk niet veel beter zijn dan de huidige stoeltjes. Het zitvlak is erg dun vergeleken met een comfortabele stoel uit bijv. een 5- of 6-serie.
Een alternatief is een V8 uit de E39 M5 inbouwen maar dat lijkt me erg duur en een hoop gedoe. Ook is de S62 vermoedelijk zwaarder dan de S50B32. Een andere mogelijkheid is het huidige blok laten tunen door een specialist zoals Van Kronenburg om meer vermogen bij een hoger toerental te creëren.
Ik twijfel nog of ik de Recaro's ga doen. Mijn vriendin vind de Alpina erg cool en wil daar graag in rijden als ze haar rijbewijs heeft, maar zonder hoogteverstelling van de stoel zou dan nog wel eens lastig kunnen worden. Qua comfort zullen Recaro's Pole Position of Sportster CS waarschijnlijk niet veel beter zijn dan de huidige stoeltjes. Het zitvlak is erg dun vergeleken met een comfortabele stoel uit bijv. een 5- of 6-serie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bakker, Bing [Bot], Bokkepoot, Google [Bot], jessedehaan, Marc Sierra, Martijn M en 15 gasten