Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 01 dec 2021, 11:16

frankie schreef: 01 dec 2021, 11:13 Het lijkt wel of ik een patroon zie, maar dat zal vast toeval zijn :tooth:
Wappie! :tooth:

Exact het kabinet wat tegen is.....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 dec 2021, 11:22

Nou de betrouwbaarheid van Alt heeft ook een deuk opgelopen......

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 01 dec 2021, 11:22

350 Z schreef: 01 dec 2021, 09:26 FFgPd4qXsAA57i_.jpg
Geld naar de zorg, doe maar niet, dat gaat mooi naar de Taliban.
Dit is echt in en in triest. En dan afvragen waarom elke asiel-, goud- en gelukszoeker hier naartoe wil komen.

NL, het land wat beter is voor iedereen op deze aardbol, behalve de NL'er zelf.

Tom

Bericht door Tom » 01 dec 2021, 11:37

MParallel schreef: 01 dec 2021, 11:22
Dit is echt in en in triest.
+veel
Ik snap daar werkelijk niks van. Wie kan het uitleggen?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 dec 2021, 11:45

Tom schreef: 01 dec 2021, 11:37 Ik snap daar werkelijk niks van. Wie kan het uitleggen?
Er zou eigenlijk een geopolitiek draadje moeten zijn, maar mijn 2 cents is dat dit soort landen met veel resources en een onstabiele leiding of militair onder de duim gehouden worden, of financieel.
Met de militaire terugtrekking van Amerika is het touwtrekken om die resources begonnen tussen de wereldmachten maar nu met geld.
Ook wij doen daar aan mee.

edit: zoiets:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ud-lithium

MParallel

Bericht door MParallel » 01 dec 2021, 11:52

Wij geven dus staatssteun aan een terroristisch regime bedenk ik me net?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 dec 2021, 11:56

Wij geven nog helemaal niks, over stemmingmakerij gesproken.

https://nos.nl/artikel/2406781-minister ... an-betalen

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2021, 12:00

^^^^^^Dat zegt de heer Enno S. mmmmm.....

Wie wil er koffie?:)

EDIT, ook in dat artikel is niks zeker.....
Chantage
Niet alleen PVV, ook VVD, CDA, D66 en SP zetten vraagtekens bij deze gesprekken over financiering van instellingen die onder de macht van de Taliban vallen. D66 is bang voor chantage: vrije doorgang van Afghaanse tolken in ruil voor geld. VVD-Kamerlid Brekelmans: "Dit lijkt erop dat we daar structureel zorg en onderwijs gaan betalen. Daarmee verlichten we de begroting van de Taliban."

Knapen zegt dat dat niet de bedoeling is, en dat er gezocht wordt naar hulpverlening buiten de Taliban om. Een duidelijke definitie van wanneer daar sprake van is, kon hij niet geven. "De Wereldbank worstelt daar ook mee", zegt Knapen. "Maar we hebben niets toegezegd. We zijn daar niet met een zak geld heen gegaan. We onderzoeken mogelijkheden."

MParallel

Bericht door MParallel » 01 dec 2021, 12:12

Wat is het nou? Dat plaatje betreft die stemming is fake?

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2021, 12:16

'Stemmingmakerij' blijkt het nieuwe 'racist' te zijn:)

Elise

Bericht door Elise » 01 dec 2021, 12:20

MParallel schreef: 01 dec 2021, 12:12 Wat is het nou? Dat plaatje betreft die stemming is fake?
Het is veel politieke nuance (= achterbaks geleuter :wink: ) wat overal wordt aangebracht, maar als het puntje bij paaltje komt en er voor/tegen gestemd moet worden (=plaatje) weet je gelijk waar de politieke partijen staan.

Ik hoop, nog steeds, op nieuwe verkiezingen :tooth:
Laatst gewijzigd door Elise op 01 dec 2021, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

MParallel

Bericht door MParallel » 01 dec 2021, 12:21

Maar dat stemmen is vrij duidelijk. Voor of tegen.

Elise

Bericht door Elise » 01 dec 2021, 12:24

Bedoelde verkiezingen. sorry.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 dec 2021, 12:40

Dat idee heb ik ook ipv deze wurg coalitie. Maar deze verkiezingen is rechts nog meer gefragmenteerd. Gaan nieuwe verkiezingen iets oplossen?

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2021, 12:52

tomgtr schreef: 01 dec 2021, 12:40 Dat idee heb ik ook ipv deze wurg coalitie. Maar deze verkiezingen is rechts nog meer gefragmenteerd. Gaan nieuwe verkiezingen iets oplossen?
Nee denk ik. Meer voor de vorm en dat 'het volk' het idee krijgt dat zij het mede bepalen.... :lollerdelol:

Elise

Bericht door Elise » 01 dec 2021, 13:16

Ik denk/hoop/vermoed toch echt dat als er nieuwe verkiezingen zouden zijn onder andere BBB en Omtzigt flink wat meer in de melk te brokkelen krijgen en vooral VVD en D66 flink gaan inleveren. Rutte IV is echt geen goed plan als je het mij vraagt.

Gaat het daadwerkelijk wat oplossen?
Dat denk ik niet, zeker niet als je kijkt naar de samenstelling van de eerste kamer.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 dec 2021, 14:06

Maar Omzigt is niet zo rechts he, en BBB tja. De christelijke waarden van CDA zijn toch ook nog behoorlijk van invloed. Omzigt en BBB gaan uit CDA ruif eten, daar wordt de coalitie niet sterker van.

frankie

Bericht door frankie » 01 dec 2021, 14:09

Uit een peiling in september bleek dat een "partij Omtzigt" goed zou zijn voor 25 zetels. Dat is toch wat meer dan alleen uit de CDA ruif eten lijkt me?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 dec 2021, 14:17

Ja maar die peilingen tijdens onvrede zeggen niet veel he. In peilingen hebben PVV en FvD ook onwijs hoog gestaan, als puntje bij paaltje komt gaan veel stemmers naar oude bekende terug. Bovendien, welke fatsoenlijke bestuurders heeft Omzigt al?

Omzicht is supergoede Luis in pels en goed in dosier vastijten, maar dat is iets anders dan een partijprogramma maken, op veel punten een visie hebben en een partij leiden. Bij CDA was hij in elk geval geen verbindende factor. Als zo'n partij langzaam groeit en echt talent binnenhaalt kan het wat worden, als ze van 1 naar 25 zetels gaan zijn ze in no time weer weg.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 01 dec 2021, 14:19

tomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:17 Ja maar die peilingen tijdens onvrede zeggen niet veel he. In peilingen hebben PVV en FvD ook onwijs hoog gestaan, als puntje bij paaltje komt gaan veel stemmers naar oude bekende terug. Bovendien, welke fatsoenlijke bestuurders heeft Omzigt al?

Omzicht is supergoede Luis in pels en goed in dosier vastijten, maar dat is iets anders dan een partijprogramma maken, op veel punten een visie hebben en een partij leiden. Bij CDA was hij in elk geval geen verbindende factor. Als zo'n partij langzaam groeit en echt talent binnenhaalt kan het wat worden, als ze van 1 naar 25 zetels gaan zijn ze in no time weer weg.
Moet je 25 mensen inschakelen of kan hij in zijn eentje 25 stemmen uitbrengen?
Dat laatste zou wel een mooie grap zijn.

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2021, 14:37

@Gijzert inderdaad. Alle prognose's en ideeen ten spijt: Als ik het zo lees(en zelf ook denk) is dit land reddeloos verloren als het om politiek/bestuur gaat.

Gelukkig mag ik naar de kroeg tot 17:00 uur!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 dec 2021, 14:44

tomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:17 Ja maar die peilingen tijdens onvrede zeggen niet veel he. In peilingen hebben PVV en FvD ook onwijs hoog gestaan, als puntje bij paaltje komt gaan veel stemmers naar oude bekende terug. Bovendien, welke fatsoenlijke bestuurders heeft Omzigt al?

Denk dat het op dit moment ook niet Omtzigt z’n ambitie is om 1 van de grootste partijen te worden. Z’n ideeen en visies moeten nog uitkristalliseren, hij moet rustig z’n team om zich heen bouwen, wat jij zegt Tom.

Elise

Bericht door Elise » 01 dec 2021, 15:00

tomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:06 Maar Omzigt is niet zo rechts he, en BBB tja. De christelijke waarden van CDA zijn toch ook nog behoorlijk van invloed. Omzigt en BBB gaan uit CDA ruif eten, daar wordt de coalitie niet sterker van.
Omtzigt is zeker niet rechts, maar dat is de VVD ook niet. Vroeger, toen alles beter was :wink: , toen was de VVD was altijd een rechtse partij, maar dat rechtse is er al heel lang uit en onder Rutte volledig teniet gedaan. Het is nog net geen GL, maar het scheelt verdomd weinig :mrgreen:
Kijk bijvoorbeeld naar Segers zijn uitgelekte trein notities dan moet de huiseigenaar vrezen voor hypotheekrenteaftrek, iets wat altijd heilig zou zijn bij de VVD. (En ik zie het eigen huis nog wel naar box 3 verplaatsen ook).

En ja, de CDA ruif wordt leeggegeten, maar voor VVD en D66 geldt hetzelfde. En die zetels gaan zeker niet alleen naar Omtzigt en/of BBB. Daar zullen ook andere partijen weer van profiteren.

Stel even dat Omtzigt en BBB beiden flink meer zetels krijgen, dan betekent dat toch een mooie aardverschuiving in de Nederlandse politiek. Of ze daar de mensen voor hebben? We zullen het zien en meemaken, maar het is ook weer niet zo dat alleen de gevestigde partijen vol zitten met kwaliteitspolitici. Sterker nog, d'r zijn er flink wat opgestapt onder Rutte.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 dec 2021, 15:03

Ja, ok, wat is jouw ideale coalitie. Gezien jouw en TB Corona standpunten nogal lijnrecht tegenover elkaar staan gok ik dat je die niet meer zo steunt. Dus zeg maar hoe jij in een ideale wereld, na jouw gedroomde aardverschuiving een kamermeerderheid eruit ziet waar je vertrouwen in hebt.

Elise

Bericht door Elise » 01 dec 2021, 15:15

Laat ik beginnen te zeggen dat ik jouw visie over de heer TB ondertussen begin te delen :tooth:
(afgelopen verkiezingen al niet meer op gestemd, was me net een uiltje van minerva teveel, was eens en nooit weer.)

Verder zie ik eerlijk gezegd geen ideale coalitie tussen al de partijen die we ondertussen hebben.
Hét grootste probleem wat ik heb, is dat ik in alle partijprogramma's bijna nergens echt goede ingrijpende voorstellen zie. De meeste partijen zijn allemaal van het pappen en nathouden en op het pluche blijven hangen.

Voorbeeld is de toeslagen affaire. Oorzaak is een gedrocht van een belastingsysteem, maar ik heb nog geen partijprogramma gezien die zegt dat dat volledig op de schop moet en er van de grond af aan een nieuw systeem opgebouwd moet worden.

Uit de EU, dat blijft bij mij op nr. 1 staan.

Maar jij ziet wel heil in Rutte IV met D66?

Plaats reactie