Wappie!frankie schreef: 01 dec 2021, 11:13 Het lijkt wel of ik een patroon zie, maar dat zal vast toeval zijn![]()

Exact het kabinet wat tegen is.....
Wappie!frankie schreef: 01 dec 2021, 11:13 Het lijkt wel of ik een patroon zie, maar dat zal vast toeval zijn![]()
Dit is echt in en in triest. En dan afvragen waarom elke asiel-, goud- en gelukszoeker hier naartoe wil komen.350 Z schreef: 01 dec 2021, 09:26 FFgPd4qXsAA57i_.jpg
Geld naar de zorg, doe maar niet, dat gaat mooi naar de Taliban.
+veel
Er zou eigenlijk een geopolitiek draadje moeten zijn, maar mijn 2 cents is dat dit soort landen met veel resources en een onstabiele leiding of militair onder de duim gehouden worden, of financieel.
Chantage
Niet alleen PVV, ook VVD, CDA, D66 en SP zetten vraagtekens bij deze gesprekken over financiering van instellingen die onder de macht van de Taliban vallen. D66 is bang voor chantage: vrije doorgang van Afghaanse tolken in ruil voor geld. VVD-Kamerlid Brekelmans: "Dit lijkt erop dat we daar structureel zorg en onderwijs gaan betalen. Daarmee verlichten we de begroting van de Taliban."
Knapen zegt dat dat niet de bedoeling is, en dat er gezocht wordt naar hulpverlening buiten de Taliban om. Een duidelijke definitie van wanneer daar sprake van is, kon hij niet geven. "De Wereldbank worstelt daar ook mee", zegt Knapen. "Maar we hebben niets toegezegd. We zijn daar niet met een zak geld heen gegaan. We onderzoeken mogelijkheden."
Het is veel politieke nuance (= achterbaks geleuter
Nee denk ik. Meer voor de vorm en dat 'het volk' het idee krijgt dat zij het mede bepalen....tomgtr schreef: 01 dec 2021, 12:40 Dat idee heb ik ook ipv deze wurg coalitie. Maar deze verkiezingen is rechts nog meer gefragmenteerd. Gaan nieuwe verkiezingen iets oplossen?
Moet je 25 mensen inschakelen of kan hij in zijn eentje 25 stemmen uitbrengen?tomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:17 Ja maar die peilingen tijdens onvrede zeggen niet veel he. In peilingen hebben PVV en FvD ook onwijs hoog gestaan, als puntje bij paaltje komt gaan veel stemmers naar oude bekende terug. Bovendien, welke fatsoenlijke bestuurders heeft Omzigt al?
Omzicht is supergoede Luis in pels en goed in dosier vastijten, maar dat is iets anders dan een partijprogramma maken, op veel punten een visie hebben en een partij leiden. Bij CDA was hij in elk geval geen verbindende factor. Als zo'n partij langzaam groeit en echt talent binnenhaalt kan het wat worden, als ze van 1 naar 25 zetels gaan zijn ze in no time weer weg.
Denk dat het op dit moment ook niet Omtzigt z’n ambitie is om 1 van de grootste partijen te worden. Z’n ideeen en visies moeten nog uitkristalliseren, hij moet rustig z’n team om zich heen bouwen, wat jij zegt Tom.tomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:17 Ja maar die peilingen tijdens onvrede zeggen niet veel he. In peilingen hebben PVV en FvD ook onwijs hoog gestaan, als puntje bij paaltje komt gaan veel stemmers naar oude bekende terug. Bovendien, welke fatsoenlijke bestuurders heeft Omzigt al?
Omzicht is supergoede Luis in pels en goed in dosier vastijten, maar dat is iets anders dan een partijprogramma maken, op veel punten een visie hebben en een partij leiden. Bij CDA was hij in elk geval geen verbindende factor. Als zo'n partij langzaam groeit en echt talent binnenhaalt kan het wat worden, als ze van 1 naar 25 zetels gaan zijn ze in no time weer weg.
Omtzigt is zeker niet rechts, maar dat is de VVD ook niet. Vroeger, toen alles beter wastomgtr schreef: 01 dec 2021, 14:06 Maar Omzigt is niet zo rechts he, en BBB tja. De christelijke waarden van CDA zijn toch ook nog behoorlijk van invloed. Omzigt en BBB gaan uit CDA ruif eten, daar wordt de coalitie niet sterker van.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten