Je auto('s) natuurlijk.

Ik heb af en toe het idee dat het een irrationele rat race aan het worden is.
Je kijkt voor iedere auto toch weer verder, ik bedoel een 200pk auto inruilen op een 100pk auto, dat zal niemand graag doen (even er van uitgaande dat je niet van een 200pk A8 naar een 100pk Super 7 gaat, maar goed, je begrijpt wat ik bedoel).
Iedereen wil steeds weer meer, nog niet zo heel lang geleden was 150pk het aantal pk's voor een hot hatch/GTI. Langzaam maar zeker werd dat opgevoerd en nu zitten ze net zo makkelijk tussen de 200 en 265pk; 150pk is nu een mooie waarde voor een ongechipte diesel.
Natuurlijk wordt dit ten dele gedaan om de steeds zwaarder wordende auto's te compenseren, maar dan nog, ook 0-100 tijden en topsnelheden worden steeds maar weer aangescherpt.
Iedere volgende auto moet liefst net weer iets sneller wegsprinten, een iets hogere top hebben en daarom ook meer vermogen hebben. Stilstand is achteruitgang en dat is wel het laatste dat we willen.
Het is een proces dat waarschijnlijk door blijft gaan tot de olie op is en dan gaan we verder met nucleair aangedreven auto's, maar wat zoek jij? Steeds maar weer de grotere kick, de snellere auto?
Of is het op een gegeven moment gewoon goed en hoeft het dan niet meer sneller - hoger - sterker?