Betrouwbaarheid Golf IV 1.4 16v

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2007, 21:37

duifjes.com schreef:ps. informatie is gratis.

De Corolla Gay-6 is waarschijnlijk verkocht :-) had niet echt veel ruimte erop maar mocht ie niet verkocht zijn mag je hem voor € 5.666,= hebben *(zitten inmiddels orginele lm-velgen onder........)
Kon je niet even eerder een scherp voorstel doen :wink: Leuke karretjes om te rijden trouwens met dat 6-bakkie :D
BBVW schreef:
Maurice Hoekstra schreef:Is de 1.6 8v dan niet continue leverbaar geweest in de type 4? Zelfs in de dit jaar geintroduceerde type 5 variant wordt deze motor nog geleverd! :shock:
weer leverbaar, in de vorige is deze motor nooit geleverd.
Yep 8)

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 sep 2007, 09:47

koop nou gewoon japanse techniek, een ouwe toyota, een suzuki swift oid, niet kapot te krijgen en zijn spotgoedkoop.

niets gaat boven japanse betrouwbaarheid :D

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 25 sep 2007, 16:43

SCHOP!

Inmiddels zijn we bij de laatste golf aangekomen voordat het een Japanner gaat worden: een zilvergrijze 1998 1.6 8v, 109.000km, 5-deurs, raamslingers en 2 speakers. 8)

Proefrit beviel goed, motor loopt ietwat rauw maar presteert goed en loopt mooi rond. Versnellingsbak leek ook prima, remmetjes zijn goed, prima onderstel zonder nadeinen bij het nemen van drempels en zelfs de koppeling (want vrouwenauto, afgelopen 3 jaar maar 15.000 km gereden), leek nog aardig fris. Louter positiviteit dus..

Kenteken: TN-PG-57 (mocht iemand wat kunnen natrekken.. qua schade, ex circuit auto ofzo :wink:)

Bij aflevering worden er nog de volgende zaken aan gedaan:
- Nieuwe distributieriem
- Oliewissel
- Nieuwe remschijven en blokken voor
- APK'tje

En dat voor de meeneemprijs van 6250 euro's.

Schiet u maar! :)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 25 sep 2007, 16:50

Geen liefhebbersauto (en zo bekeken best een hoog bedrag voor puur een 'vervoersmiddel :wink: ). Maar als het ding al je wensen vervult en hij blijft het doen, ga je gang.

Voor 4k is er genoeg leuk spul te koop, geld over dus voor eventueel hogere maandelijkse lasten of een toekomstige reparatie. :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 25 sep 2007, 16:54

foto's? Dacht de de 8 kleppers onderin toch wat fijner liepen dan de 16 kleppers, dus wat dat betreft lijkt het me een prima actie.
km stand is iig netjes.

Niels

Bericht door Niels » 25 sep 2007, 17:42

Kilometerstand is zeker goed te noemen zeg! Zit er een aircootje op? Dat zou voor mij wel een vereiste zijn. De 1.6 is best een rauwe motor want inmiddels ook wel op leeftijd maar de reputatie is prima. Even goed aan de ramen slingeren i.v.m. versleten geleiders :wink:

Remt lekker hè die eerste series IV 8)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 sep 2007, 18:14

Ik heb diezelfde 1.4 16V in mn polo liggen en daar staat al dik 180.000km op en niks aant handje.

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 25 sep 2007, 21:02

Helaas geen airco, dat is opzich wel jammer ja. Maar goede Golfjes met airco zijn meteen een stuk duurder..

De 1.6 8v lijkt inderdaad ook echt voldoende te zijn, het kentekengewicht is dacht ik 1080 dus dat valt ook reuze mee. Door de korte verhoudingen van de versnellingsbak kan je hem met 50 in de 4 zetten en hij kachelt zo prima door naar de 120. No problemo :wink:

@Niels Heeft de eerste serie IV andere of grotere remmen dan latere modellen? Tijdens de proefrit vielen de remmen echt zeer positief op (ondanks de Conti eco meukbanden) en dat terwijl de schijven voor ''op'' waren. Nu zullen ze bij een eventuele aflevering wel aftermarket el-cheapo erop zetten maar zou dat veel verschil uitmaken in remkracht?

Km stand is idd top en dat zie je ook terug in het interieur, kan op een deurgreep na zo de showroom in. Echt zeer netjes.

@Pescatore: Ik begrijp wat je bedoelt en daar is ook zeker wel over nagedacht maar 4 sterren euro ncap, ABS en 4 airbags is ook wel belangrijk. ''Het'' moet wel een beetje heel blijven natuurlijk. :wink:

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 25 sep 2007, 21:05

Voor de liefhebber nog een fototje: http://www.i-occasion.nl/mediaos/fotopo ... 4&fotoID=3

Niels

Bericht door Niels » 25 sep 2007, 23:12

Maurice Hoekstra schreef:Voor de liefhebber nog een fototje: http://www.i-occasion.nl/mediaos/fotopo ... 4&fotoID=3
Bij de BMW dealer :wink:

Ik weet niet waar het verschil in remmerij in zit maar de eerste versies tot ca. bj. 2000/2001 remmen gewoon lekker gretig.

Tommy

Bericht door Tommy » 25 sep 2007, 23:32

ha nette wagen hoor, alleen de wieldoppen he ;) Heb ik toevallig nog een setje 15 inch Golf Avus II velgen liggen ;) (van een highline)
Qua remmen zijn er verschillende maten remsystemen geweest. Tot 80 km/u doen ze het aardig, zijn ook best happig idd. Gretig zelfs. Tot je eens van 150 wil remmen en denkt... oh jee, dit komt niet goed! :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 sep 2007, 00:13

Mams heeft een Lupo 1.4 16v. Prima auto, enkel versnellingsbak lager kapot gehad verder niks. (wel 1700e, dus let op!)

Ik heb hem deze week laten verlagen dmv een verenset, zodat hij rondom 3,5 á 4cm gezakt is en echt een enorm verbeterd rijgedrag heeft. Onderstuur is aardig afgenomen en toch is de wagen nog erg comfortabel. M'n moeder is er zeer over te spreken, neemt altijd binnendoor weggetjes naar haar werk (het was dit keer ook op aandringen van haar) Het wagentje is lekker pittig voor een Lupo en ziet er nu ook nog netjes uit. Hij is zwart met orginele 14 inch lichtmetalen velgen en nog geen 87k op de klok, een blijvertje!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 sep 2007, 00:17

Steven Nauta schreef:Mams heeft een Lupo 1.4 16v. Prima auto, enkel versnellingsbak lager kapot gehad verder niks. (wel 1700e, dus let op!)

Ik heb hem deze week laten verlagen dmv een verenset, zodat hij rondom 3,5 á 4cm gezakt is en echt een enorm verbeterd rijgedrag heeft. Onderstuur is aardig afgenomen en toch is de wagen nog erg comfortabel. M'n moeder is er zeer over te spreken, neemt altijd binnendoor weggetjes naar haar werk (het was dit keer ook op aandringen van haar) Het wagentje is lekker pittig voor een Lupo en ziet er nu ook nog netjes uit. Hij is zwart met orginele 14 inch lichtmetalen velgen en nog geen 87k op de klok, een blijvertje!
Mijn schoonmoeder vroeg me ook om wat te zoeken voor haar 75pk-Lupo, maar dan een trekhaak zodat de fietsendrager erop kan. :lol:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 sep 2007, 01:07

Martijn Koevoets schreef:Mijn schoonmoeder vroeg me ook om wat te zoeken voor haar 75pk-Lupo, maar dan een trekhaak zodat de fietsendrager erop kan. :lol:
Stuggere veren achter, anders gaat 'ie zo hangen met fietsen achterop ;) Kan ze ook gelijk voor doen :lol:

Plaats reactie