Snelheid in de vorm van “absoluut in korte tijd heel hard gaan” of snelheid beleving ? De Alfa is niet snel, misschien vlot, de beleving is met 120km/u te vergelijken met de E60 M5 als je 285km/u rijdt. De Mini is vlotter dan de Alfa, maar zeker niet snel, net als alles wat ik naast de E60 M5 heb gereden. Maar de Mini geeft mij de lol in de bochten en die is door zijn formaat heerlijk tot op de millimeter te plaatsen. Zeker met een paar kuipstoelen is dat een kart. Alleen heb ik jou stoelen bedacht in een sedan dus die moeten nog even wachten. En wat is verbruik ?Riceaux schreef: ↑14 okt 2021, 12:38Is ook zeker een idee. Eigenlijk bood de RX8 precies wat ik zocht, behalve een stukje snelheid ( en iets minder verbruik mag ook wel).RS-Ron schreef: ↑14 okt 2021, 07:58 Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.
Gr Ron
Gr Ron