BMW M140i (meer upgrades), Ducati Monster 1200S
- tomgtr
- Berichten: 10482
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Zou makkelijk vinden zijn. Jullie vergeten niet veel he?
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: BMW 123D & Ducati 848
In een E85 zit je vrij snel klem met je benen. Als ik wat onderuitzak met mijn 1,86 dan kom ik met mijn benen tegen het dashboard aan. Normale zithouding kan ik net mijn hand er tussendoor halen. Als je iets langere benen hebt pas het al niet meer.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.Robin schreef: ↑13 okt 2021, 09:58 Feli Madelaine met de Focus dus!
Snelle verkoop. Feli M & R. Maar het waaróm was me nog niet geheel duidelijk. Wat bracht hij niet? Jullie hadden die 'foeilillijke' G80 M3 toch voor 'n paar dagen? Is dat het mede geweest:))))Riceaux schreef: ↑12 okt 2021, 23:19Misschien wel. Ach, nu ook winst gemaakt/gratis gereden, dus prima!
Mogelijke opvolgers:
Lotus 111R / Exige
BMW M2 (Competition)
Alfa Giulia QV
BMW Z4 3.0 Si met supercharger en ohlins e.d.
Chevrolet Corvette Z06
981 Cayman S
Lekker gevarieerd lijstje, maar neem uitgebreid de tijd om alles te testen en voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Mooi lijstje. Ik heb even geen mening nu:)
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was.Emiel schreef: ↑13 okt 2021, 14:44Hele gevarieerde lijst
Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.
De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur
Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)
In- en uitstappen zal niet elegant zijn, gelukkig ben ik dat sowieso al niet.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 123D & Ducati 848
Herkenbaar. Alleen het ge'bulder' bij een koude start van mijn standaard E90 M3 toendertijd vond ik nog wat hebben. De buren minder en MdV keek mij wel eens raar aan. Ik vond het in het algemeen een beetje :Veel geschreeuw weinig wol(ik had de handbak) , en je moest inderdaad voluit om die beleving te hebben. Ik heb zélf nooit de adoratie van de E9x M3 begrepen(en heb er bijna 3 jaar één gehad)Riceaux schreef: ↑13 okt 2021, 22:24
Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.
Het blok met te weinig motorinhoud om koppelsmeuiig te rijden icm de te lange handbakverzetten icm met erg veel massa onderweg zijnde.
Dan nog een typerende janksound die ik net niet fijn vond (dit itt E46 M3 blok bijvoorbeeld) , was die janksound gepaard gegaan met een fikse duw in de rug en actieve prestaties had ik 't nog wat gevonden. Toendertijd had je ook de eerste C63 AMG's die in rechte lijn gehakt van de E9x M3 maakten met wél een superdik opzwepend geluid.
Nu zie ik ze in die Ringfilmpjes wel eens voorbij janken en denk ik: Mooi. Mag ik er nog één keer mee rijden?
Maar ik denk dat 't weer tegenvalt. Vooral nu.
-
- Berichten: 7557
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)
Stuur vastpakken met je rechter hand, je rechter been naar binnen steken, je linker hand op de sill, je kont in de stoel laten zakken en dan je linker been naar binnen hengelenRiceaux schreef: ↑13 okt 2021, 22:27In- en uitstappen zal niet elegant zijn, gelukkig ben ik dat sowieso al niet.
-
OnlineBram
- Berichten: 15930
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW 123D & Ducati 848
Eventuri carbon intake erin frotten lost een hoop op Want die klinkt ook al lekker op lagere snelheid.
Ben benieuwd wat het gaat worden Riceaux!
Ben benieuwd wat het gaat worden Riceaux!
- tomgtr
- Berichten: 10482
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Fijn dat jij er ook zulke warme herinneringen aan hebt RicoRiceaux schreef: ↑13 okt 2021, 22:25Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was.Emiel schreef: ↑13 okt 2021, 14:44Hele gevarieerde lijst
Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.
De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur
Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt
Plus 6 enigszins cool uitstappen is ook niet te doen met die brede dorpels. Als je paar kilo kaas scoort bij Erik moet een ff passen zo te regelen zijn toch?
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Je kan ook bij Roy gaan passen?
Die verkoopt hem nu wel nog niet.
Die verkoopt hem nu wel nog niet.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Wacht even…
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Vanaf nu wel
-
Online
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW 123D & Ducati 848
En met je lengte kan je bij die in ieder geval niet tegen het dak zitten.
- RS-Ron
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: BMW 123D & Ducati 848
Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.
Gr Ron
Gr Ron
- tomgtr
- Berichten: 10482
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 123D & Ducati 848
Voor nog veel minder heeft Arthur hem zoals hij hem wil hebben.RS-Ron schreef: ↑14 okt 2021, 07:58 Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.
Gr Ron
- Arthur
- Berichten: 40059
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
DCT is dan wel een stuk fijner tov de handbak. Kortere verhoudingen waardoor ‘t toerenbereik waarin de motor echt goed is net wat makkelijker aan te houden is. Verder met je eens!Robin schreef: ↑13 okt 2021, 22:37Herkenbaar. Alleen het ge'bulder' bij een koude start van mijn standaard E90 M3 toendertijd vond ik nog wat hebben. De buren minder en MdV keek mij wel eens raar aan. Ik vond het in het algemeen een beetje :Veel geschreeuw weinig wol(ik had de handbak) , en je moest inderdaad voluit om die beleving te hebben. Ik heb zélf nooit de adoratie van de E9x M3 begrepen(en heb er bijna 3 jaar één gehad)Riceaux schreef: ↑13 okt 2021, 22:24
Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.
Het blok met te weinig motorinhoud om koppelsmeuiig te rijden icm de te lange handbakverzetten icm met erg veel massa onderweg zijnde.
Dan nog een typerende janksound die ik net niet fijn vond (dit itt E46 M3 blok bijvoorbeeld) , was die janksound gepaard gegaan met een fikse duw in de rug en actieve prestaties had ik 't nog wat gevonden. Toendertijd had je ook de eerste C63 AMG's die in rechte lijn gehakt van de E9x M3 maakten met wél een superdik opzwepend geluid.
Nu zie ik ze in die Ringfilmpjes wel eens voorbij janken en denk ik: Mooi. Mag ik er nog één keer mee rijden?
Maar ik denk dat 't weer tegenvalt. Vooral nu.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)
Zal het proberen te onthouden!Elise schreef: ↑13 okt 2021, 22:47Stuur vastpakken met je rechter hand, je rechter been naar binnen steken, je linker hand op de sill, je kont in de stoel laten zakken en dan je linker been naar binnen hengelen
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
Moet de Plus 6 ook nog een keertje ervaren. En zeker warme herinneringen aan.tomgtr schreef: ↑13 okt 2021, 23:47Fijn dat jij er ook zulke warme herinneringen aan hebt RicoRiceaux schreef: ↑13 okt 2021, 22:25Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was.Emiel schreef: ↑13 okt 2021, 14:44
Hele gevarieerde lijst
Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.
De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur
Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt
Plus 6 enigszins cool uitstappen is ook niet te doen met die brede dorpels. Als je paar kilo kaas scoort bij Erik moet een ff passen zo te regelen zijn toch?
Ergens passen is zeker geen probleem, maar wil dan ook rijden en het liefst in de uitvoering die ik dan op het oog heb.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
Is ook zeker een idee. Eigenlijk bood de RX8 precies wat ik zocht, behalve een stukje snelheid ( en iets minder verbruik mag ook wel).RS-Ron schreef: ↑14 okt 2021, 07:58 Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.
Gr Ron
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 123D & Ducati 848
tjah maar een rx8 is ook een unicum toch.. Honda s2000 een idee als het licht moet zijn? wel ook echt een toerenmonster
- Philipoo
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 123D & Ducati 848
Mazda mx5!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D & Ducati 848
S2000 proefgereden toen ik uiteindelijk voor de RX8 ben gegaan. Vond ‘m een stuk minder dan de RX8. Zeker leuke auto’s, maar niet iets waar ik echt gelukkig van word.Jan Terwolde schreef: ↑14 okt 2021, 12:44 tjah maar een rx8 is ook een unicum toch.. Honda s2000 een idee als het licht moet zijn? wel ook echt een toerenmonster
- Jan Terwolde
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 123D & Ducati 848
wat vond je er minder aan? (ja ik moet aankomend jaar ook nog een tracktool kiezen vandaar)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Martijn 327i, SlowCo en 13 gasten