Robin schreef: 29 sep 2021, 10:04
Tja...verbaast mij inderdaad niks.
Als je hier 'bezit' hebt ben je zwaar aan de beurt in dit land, heb je 'niks' dan staat de overheid disproportioneel voor je klaar in dit landje....
Klopt en zal alleen maar erger worden. En dan te bedenken dat die (over)waarde van je woning veelal geld is dat je alleen op papier hebt.
Wel mogen ze van mij huisjesmelkers aanpakken. Ben best rechts en niet vies van geld verdienen maar een dak boven je hoofd is een primaire levensbehoefte, als dat voor veel mensen niet meer te doen is dan is er wat fout. Als starter kun je gewoon niks. Ik heb een collega van tegen de 30, netjes gestudeerd, baan... maar die zit gewoon vast op een kamertje. Dat kan ook niet de bedoeling zijn als je alles volgens het boekje doet.
Volgens mij zijn er drie dingen aan de hand: a) lonen zijn te weinig gestegen (gat loonruimte is te groot, productiviteit en inflatie is omhoog gegaan) b) kunstmatige ingrepen en dus eindeloos geld bijprinten door ECB c) alsmaar groeiende overheid met uit de hand gelopen linkse hobby's (te complex belastingstelsel, asielbeleid, kruiwagens geld naar EU sjouwen want globalisering is een feestje).