Alles over de 1 serie (part I)
- Macboy
- Macboy
Rico, wat ik op pagina 78 quote was van Duitse info. In NL zal het dus anders zijn en M-pakket ook interieur behelzen. Helemaal mooi !Rico v Velzen schreef:Dus ook het interieur is standaard M sportpaket op de 135i..Was volgens mee eerst geen sprake van..
En natuurlijk de hochleistungsbremse mit BMW schriftzug
- RVV
Rebel het is goed mogelijk dat ik er ook zo over denk als ik hem zie in het echt.Rebel schreef:In het echt oogt hij als een 2 deurs jetta.
De auto oogt niet als een coupe omdat hij te smal, te hoog, en te kort is.
Ik denk dat 1-serie liefhebbers hem enigzins mooi vinden. Omdat hij dezelfde verhoudingen heeft. Maar als je deze auto naast een 3-coupe zet, welk jaartal ook, dan zakt hij door het ijs.
Uiteraard zullen jullie me niet geloven. Maar des te leuker is het om jullie reactie te lezen als hij bij de dealer staat.
een gestyleerde 2 deurs jetta met een dikke motor.....meer kan ik er niet van maken.
- RVV
- RVV
[img:839:565]http://img219.imageshack.us/img219/490/1ercoupesf3.jpg[/img]
- Joop
En nog te downloaden ook...: CatalogusRico v Velzen schreef:http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1 ... ndex2.html
1 serie brochure (uitgebreid)
Mooie vondst Rico. Eens even zien of er meer te halen valt.
- RVV
2008 BMW 123d Coupe M-Sport Package promotional video
http://www.youtube.com/watch?v=CvECvKSA ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=CvECvKSA ... ed&search=
- RVV
- Joop
REPOST wat betreft het filmpje van de 123d M-Sport Rico...
Ik had dit filmpje ook al op pagina 78 gepost naast enkele beursfoto's..
Moet wel zeggen dat de "oude" vertrouwde M-Sport bumper de 1er coupe wel erg goed staat ipv de 135i voorbumper.
Ook in Le Mans Blauw ziet de 1er er toch niet heel verkeerd uit.
Ik had dit filmpje ook al op pagina 78 gepost naast enkele beursfoto's..
Moet wel zeggen dat de "oude" vertrouwde M-Sport bumper de 1er coupe wel erg goed staat ipv de 135i voorbumper.
Ook in Le Mans Blauw ziet de 1er er toch niet heel verkeerd uit.
- RVV
Aan de mensen die hem al IRL hebben gezien/geroken hoe zit het met de kwaliteits beleving van de 135i coupe ?
Qua interieur afwerking ?
Mijn 130i vond ik indertijd ansich wel prima, maar deed soms wel een beetje el cheapo vergeleken bij de bij mij vertrouwde e46 reeks.
Heeft BMW de afwerkingskwaliteit omhoog getrokken ? Straks zit op 58k en dan mag je ook wel wat verwachten natuurlijk. Ik bedoel geen 116i afwerking..
Mijn 130i vond ik indertijd ansich wel prima, maar deed soms wel een beetje el cheapo vergeleken bij de bij mij vertrouwde e46 reeks.
Heeft BMW de afwerkingskwaliteit omhoog getrokken ? Straks zit op 58k en dan mag je ook wel wat verwachten natuurlijk. Ik bedoel geen 116i afwerking..
-
Rebel
Rico v Velzen schreef:Aan de mensen die hem al IRL hebben gezien hoe zit het met de kwaliteits beleving van de 135i coupe ?
Voor mijn gevoel was het van binnen een 1 serie.....met klep of koffer maakte niks uit. Ik vond de 1 serie al niet echt ruim aanvoelen tov een Golf om maar als voorbeeld te geven.
Verder blijft het op de IAA altijd lastig om een auto van binnen te beoordelen.
Ze zijn allemaal full-option met lederpakketten, etc etc, en de t-l verlichting in de auto draagt niet echt bij tot een mooi plaatje.
Het doet de interieurs vaak goedkoper overkomen met die felle lampen in iedere auto.
Rico v Velzen schreef:Aan de mensen die hem al IRL hebben geroken hoe zit het met de kwaliteits beleving van de 135i coupe ?
Hij stonk
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
-
Andre
Weet waar ik aan denk als ik een 1 coupe zie. 2 rokende achterwielen 2 rooie turbo s. En de haren recht op de kop als ik achter een e92 m3 aan hobbel op de nurburgring.
Als het interieur zo is als mijn huidige 3 deurs 130i vindt ik het meer als prima.
Franske
Tja qua model zouden we wensen dat het zo n mooi gelijnde Alfa is die in je avatar staat:)
Rebel
Die stank was waarschijnlijk zaadlucht.
Als het interieur zo is als mijn huidige 3 deurs 130i vindt ik het meer als prima.
Franske
Tja qua model zouden we wensen dat het zo n mooi gelijnde Alfa is die in je avatar staat:)
Rebel
Die stank was waarschijnlijk zaadlucht.
- Bert ///M3
-
Andre
Nou ik zit een beetje in 2 strijd.
Atmo is lekker als je je vaak op het circuit bevindt. Minder hitte problemen etc.
Turbo is wel lekker op straat en makkelijk voor een zwabberende bibs hier en daar.
Afwachten is het Ediff van bmw en kan dat uitgeschakeld worden of werkt het samen met een mechanisch diff.
Dus als de eerste binnen is in nederland wil ik graag even sturen en 1 en ander proberen.
En ben heel nieuwsgierig als er ook een M1 komt op korte termijm.
Ik sluit hem per saldo niet uit. Die 135i
Atmo is lekker als je je vaak op het circuit bevindt. Minder hitte problemen etc.
Turbo is wel lekker op straat en makkelijk voor een zwabberende bibs hier en daar.
Afwachten is het Ediff van bmw en kan dat uitgeschakeld worden of werkt het samen met een mechanisch diff.
Dus als de eerste binnen is in nederland wil ik graag even sturen en 1 en ander proberen.
-
Marcelvv
Kwaliteitsbeleving is niets mis mee, kan er nu niets op aanmerken.
Maar een showmodel zegt weinig natuurlijk.
Zoals ik al eerder zei, het dak is wat hoog verder is het een leuke auto.
Het model is voor mij geen reden om wel of niet te kopen.
Een Jetta-Corsa met kont vergelijk gaat te ver.
@Andre: kan het niet zo zijn dat het Ediff dusdanig goed werkt dat je niets hoeft te veranderen???
Het zal toch wel een verbetering zijn tov de huidige 130i, anders hoeven ze er ook geen praat over te maken.
Ik bedoel dus dat het driften veel makkelijker en beter gaat met het nieuwe Ediff.
Maar een showmodel zegt weinig natuurlijk.
Zoals ik al eerder zei, het dak is wat hoog verder is het een leuke auto.
Het model is voor mij geen reden om wel of niet te kopen.
Een Jetta-Corsa met kont vergelijk gaat te ver.
@Andre: kan het niet zo zijn dat het Ediff dusdanig goed werkt dat je niets hoeft te veranderen???
Het zal toch wel een verbetering zijn tov de huidige 130i, anders hoeven ze er ook geen praat over te maken.
Ik bedoel dus dat het driften veel makkelijker en beter gaat met het nieuwe Ediff.
- Jelmer850i
Zo ziet hij er toch wel dik uit!Rico v Velzen schreef:[img:839:565]http://img219.imageshack.us/img219/490/1ercoupesf3.jpg[/img]
- Downforce Dennis
- Jelmer850i
Is volgensmij gelijk aan de 3deurs.Andre schreef:Nou ik zit een beetje in 2 strijd.
Ik kon weinig verschil ontdekken toen ik erin zat in de IAA..
- Macboy
Het nadeel van zo'n draad is dat mensen niet alles kunnen bijbenen. Over de 123d heb ik ook aantal pagina's geleden een discussie op poten geprobeerd te zetten over het bestaansrecht:
Graag de mening van de rest op dit punt.
Wat bedoel je nu weer met dat een 135i anders aan zou moeten voelen dan een 116i ??????? Dat begrijp ik nu toch echt niet hahaha. Het is toch hetzelfde model, dus is de kwaliteit toch ook gelijk? Ze gaan op de lopende band toch niet opeens een andere standaard hanteren voor het interieur (of wat dan ook) als er een .35i motor ingaat? Of heb ik je niet goed begrepen?
Waar het omgaat (wat jij vergeten bent mogelijk) is dat de 1-serie enkele maanden geleden zéér ingrijpend is gewijzigd. De kwaliteit is er met grote stappen op vooruit gegaan. De 1-coupé is gewoon dezelfde auto als de 1-serie verder.
Uit deze folder haalde ik ook de door mij genoemde specificaties.
Je ziet hem veel rijden en hij wordt gewoon veel verkocht, dus is het toch een succes? Of wil je harde cijfers? Die heb ik niet inderdaad, vast voor Europa wel. Kan wel even zoeken.
Deze blijf ik het mooist vinden: [img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]
In mijn visie heeft de 123d (zeker met M-pakket) geen enkel bestaansrecht gelet op de absoluut onbegrijpelijke hoge meerprijs tov de 120d, waarbij je dan zelfs "dubbel" betaalt voor enkele opties.Macboy schreef:Merkwaardig ... 123d met M-pakket is dus weggooien van geld?De 123d heeft de volgende opties die NIET op de 120d standaard zitten:
- chrome line exterieur
- lichtmetaal 17" (120d heeft 16")
- instaplijsten chroom
- stoff network (120d heeft elektra)
- mistlampen (niet op 135i (ivm M-pakket) en niet op 120d)
- airconditioning (handmatig)
- sportstuur
Kijk.
Chromeline: niet bij M-pakket.
Lichtmetaal 17? Bij M-pakket zit al standaard 17".
Instaplijsten: kost niks
Stof network? Heb je niks aan, want bij M-pakket krijg je aparte bekleding.
Mistlampen? Leuk, maar bij M-pakket verdwijnen die.
Sportstuur? Bij M-pakket zit het M-stuur.
Kortom: de meerwaarde die de 123d deels rechtvaardigt vanwege de extra opties wordt VOLLEDIG teniet gedaan indien je daarboven op nog het M-pakket kiest :!:
Een 120d met M-pakket is dus een veel verstandigere keus dan een 123d met M-pakket, waar je letterlijk geld weggooid.
Die 123d met M-pakket is dus een TOTAAL overpricete auto geworden, terwijl de 120d met M-pakket de juiste keuze is als ik dit zo goed heb geanalyseerd.
Nu weet ik dat auto soms emotie is, maar dit verschil is voor mij onacceptabel. Dan gewoon een 120d met een chipkuur als 177pk niet genoeg zou zijn
Let wel: we praten hier over minimaal EUR 7000 !!!!!!
Graag de mening van de rest op dit punt.
Rico. Je bent een toffe kerel, maar heel af en toe komt er regelrecht ONZIN vanaf je toetsenbordRico v Velzen schreef:Aan de mensen die hem al IRL hebben gezien/geroken hoe zit het met de kwaliteits beleving van de 135i coupe ?
Straks zit op 58k en dan mag je ook wel wat verwachten natuurlijk. Ik bedoel geen 116i afwerking..
Wat bedoel je nu weer met dat een 135i anders aan zou moeten voelen dan een 116i ??????? Dat begrijp ik nu toch echt niet hahaha. Het is toch hetzelfde model, dus is de kwaliteit toch ook gelijk? Ze gaan op de lopende band toch niet opeens een andere standaard hanteren voor het interieur (of wat dan ook) als er een .35i motor ingaat? Of heb ik je niet goed begrepen?
Waar het omgaat (wat jij vergeten bent mogelijk) is dat de 1-serie enkele maanden geleden zéér ingrijpend is gewijzigd. De kwaliteit is er met grote stappen op vooruit gegaan. De 1-coupé is gewoon dezelfde auto als de 1-serie verder.
Deze had ik dus in mijn handen paar maanden geleden. Leuke folderRico v Velzen schreef:http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1 ... ndex2.html
1 serie brochure (uitgebreid)
Had je post gemist. Ja nu haal je "gigantisch" eruitNiels schreef:Ten opzichte van? Heb je cijfers? Ben d'r errug benieuwd naarMacboy schreef:
En dat de 1-serie een gigantisch verkoopsucces is wereldwijd moge duidelijk zijndus meer mensen vinden hem niet lelijk.
Deze blijf ik het mooist vinden: [img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]