Wat voor banden waren dat? Lijken me een koopje namelijk 8)Dennis Cavallino schreef: op straatbanden waarmee ik 100 rondjes Ring had afgelegd (wel belachelijk veel grip voor bandjes van 50 euro p/s).
Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II
- Dennis Cavallino
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
- GTRene
Wat voor de Hartge in elk geval beter zou zijn op die CPZ dag is een paar goede remblokken want na een paar keer van hoge snelheid goed op de remmen werden de standaard blokken niet blij, die leken dan hard? te worden? ik had de schijven helemaal blauw/paars na m'n eerste uitje
en de remvertraging werd dan ook minder, dus ik denk dat een paar circuit remblokken al veel verbeterd zouden hebben, gekombineerd met 2 goede voorbanden, semislicks of ook de Falken's die ik achterop heb want de standaard Pirelly's vind ik flut, na nog geen ronde begon ie al steeds ruimere bochten te maken en of je nu wat sneller instuurde of ff liften voor druk of iets aan het stuur bewoog
ik heb redelijk wat dingetjes geprobeerd in "veilige" marge bochten, maar die banden echt prut voor die doeleinden, gewoon op straat voldoen ze wel.
Bijna alle bochten had ik van beide erg veel last/vertraging die per rondje vele seconden zou schelen en dus ook snelheid, ik wilde hem wel de bocht door kijken
maarja.
Maar ik ben ook weer niet zo'n figuur die zoals ook velen deden net voor zo'n trackday veel aanpassen zoals banden/remmen/onderstel. ik wil gewoon een dagelijks bruikbaare setup dus helemaal goed krijg je het toch niet, maar het kan zeker beter dan nu en toch dagelijks bruikbaar, als de voorbanden op zijn(zijn nog behoorlijk goed) dan komen er meer grip banden onder en ook andere remblokken die beter tegen hitte bestand zijn...
moet meer overtuigen, en de banden moeten meer bestuurbaar blijven aan de voorkant :idea:

Bijna alle bochten had ik van beide erg veel last/vertraging die per rondje vele seconden zou schelen en dus ook snelheid, ik wilde hem wel de bocht door kijken

Maar ik ben ook weer niet zo'n figuur die zoals ook velen deden net voor zo'n trackday veel aanpassen zoals banden/remmen/onderstel. ik wil gewoon een dagelijks bruikbaare setup dus helemaal goed krijg je het toch niet, maar het kan zeker beter dan nu en toch dagelijks bruikbaar, als de voorbanden op zijn(zijn nog behoorlijk goed) dan komen er meer grip banden onder en ook andere remblokken die beter tegen hitte bestand zijn...

- Peter Aero
Bij deze mijn excuses voor eventuele manouvres van mij kant.Cor Dame schreef:Complimenten aan een ieder die aan deze discussie meedoet, want hiermee zal het de vriendschappelijke band alleen maar versterken.
Volgens mij is dit forum uniek voor wat betreft het respect hebben voor elkaar en elkaars equipment, want anders zouden we niet 9 pagina's wijden aan dit onderwerp.
Wat de wagens zelf betreft en de bijbehorende waarde van die hokken boeit mij eigenlijk niet zo. Kijk nou naar dat barrel van Harry ..... komt daar met een ding van 80 jaar oud....nou: ......
![]()
Het respect voor elkaar is hier 100 %
daarom bevalt het me hier ook zo.......respect staat bij mij bovenaan. En met wat voor hok je aan komt zal me worst wezen.
Vriendelijke groet
Corvette
Oh ja.... wat betreft die porche turbo vlak voor het bosuit dat ging goed. Het zag er wellicht gevaarlijk uit, want het gat wat er ontstond was er ineens toch niet, maar een ronde eerder deed ie hetzelfde dus ik was voorbereid zoals je zelf gezien hebt Dennis. Maar dit had even niets met respect, maar met ervaring te maken. Of noem het marge. Ook in het dagelijkse verkeer hou ik rekening met vreemde manouvres van anderen en doe dat zelfs ook op een circuit. Nou ja......zo heeft iedereen wat.
Dennis ik zou het trouwens heel erg leuk vinden als je eens een keer bij mij in zou stappen. En wees maar gerust ik schakel niet van 5 naar 2 bij 240

- Downforce Hans
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik rij nog steeds met dezelfde banden, remmen en onderstel als 8 augustus.GTRene schreef:Maar ik ben ook weer niet zo'n figuur die zoals ook velen deden net voor zo'n trackday veel aanpassen zoals banden/remmen/onderstel.

@Hans, ik heb ook vaak zat met gewone S03's op Zandvoort gereden en je voelt ze dan elk rondje minder worden......gebeurt dus niet plotseling.

-
Nou is de 944 geen pk monster, maar ik had nooit last van te warme banden (michelin units, type weet ik zo niet, kijken heeft ook geen nut want de auto staat 150km verderopHANZ06 schreef:Ik denk dat straat banden na een minuut of 20 dusdanig heet worden dat je opeens alle grip verliest.
Met semi slicks blijft dat veel constanter.
Is niet grappig als dat ineens gebeurt dat je alle grip kwijt ben kan ik je melden![]()

- Peter Aero
Kijk maar eens het einde van deze clip, knap staaltje wegglijden over 4 wielen door te warme banden.
http://videos.streetfire.net/video/d247 ... d8758a.htm
Bridgestone`s S-02a
http://videos.streetfire.net/video/d247 ... d8758a.htm

Bridgestone`s S-02a
- GTRene

- Peter Aero
Helemaal waar !GTRene schreef:inderdaad die laatste 2 bochten was het lekker glijden
banden gaven het ff gewonnen, best balen want dat haalt enorm de snelheid en stuurgevoel eruit, toch nog knap dat ze het zolang volhielden maar neem aan dat je graag meer had gewild, maarja zo'n 911 weegt ook aardig wat, op de normale weg of nurburgring zul je dit 'probleem" niet zo snel krijgen.
- Hans
-
- GTRene
naam op het Z3 forum....Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen
ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..

maar wij laten je niet vallen hoor 8) we jagen je hooguit op de kast of jagen je op, op het circuit :twisted:
- Roel SpeedCars
Nog even over onderstaande;
Vervolgens was het mijn bedoeling om even achter je aan te gaan om de door jou gereden ideale lijnen te volgen, helaas was dit al snel niet meer mogelijk omdat je gestaag uit mijn gezichtsveld verdween 8)
en dat doel jij uiteraard op >> DIT FILMPJE <<
Mocht bovenstaande link niet openen dan hier de >> YOUTUBE VERSIE <<
Roel.
Mede omdat ik op 8 aug. tijdens DF@CPZ Part I eigenlijk NIET goed in de gaten had dat je achter me zat ben ik dus dit keer aktiever gaan opletten en zodra het mogelijk was heb ik de kant opgezocht.Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Vervolgens was het mijn bedoeling om even achter je aan te gaan om de door jou gereden ideale lijnen te volgen, helaas was dit al snel niet meer mogelijk omdat je gestaag uit mijn gezichtsveld verdween 8)
Dat bedoel ikElmar schreef:Roel heeft best wel een beetje zijn leven gebeterd. Hij ging nu eens zodanig aan de kant, dat ik dacht dat ie pech had. :twisted:

Roel.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
moet je mij nog even uitleggen hoe dat voelt rene, jij weet daar natuurlijk alles van....GTRene schreef:jagen je op, op het circuit :twisted:Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen
ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..

- GTRene
De RingFlatline schreef:moet je mij nog even uitleggen hoe dat voelt rene, jij weet daar natuurlijk alles van....GTRene schreef:jagen je op, op het circuit :twisted:Steven Nauta schreef:Gelukkig staat je "momentje" er niet tussen
ps. ding raak je nooit meer kwijt ook al zou je het willen, burnout op youtube, driften op zandvoort..![]()

- GTRene
Die ga ik onthouden als wegmisbruikers mij ooit eens staande zou houden om zoiets(zal niet snel gebeuren omdat ik niet snel/lang kort achter iemand zit, hou van overzicht en reserve)Flatline schreef:ik noem dat slipstream rene...
meneer waarom reed u zo kort achter uw voorganger:
1= ik zat te slipstreamen meneer de agent

2= ik dacht aan het millieu, kort achter iemand is minder weerstand is minder verbruik

3= ik voelde me enorm aangetrokken tot die auto

- Elmar
Ik had geen probleem met het feit dat je me toen niet zag en daardoor geen ruimte gaf. Ook ik rij met marge (kan nog wel een stukje film plaatsen van afgelopen woensdag, waarbij een 944 mij ook niet opmerkte) en blijf dan wel er achter hangen tot een beter/overzichtelijker punt komt dat ik hem er voor bij kan steken.SpeedCars schreef:Nog even over onderstaande;
Mede omdat ik op 8 aug. tijdens DF@CPZ Part I eigenlijk NIET goed in de gaten had dat je achter me zat ben ik dus dit keer aktiever gaan opletten en zodra het mogelijk was heb ik de kant opgezocht.Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Dat bedoel ikElmar schreef:Roel heeft best wel een beetje zijn leven gebeterd. Hij ging nu eens zodanig aan de kant, dat ik dacht dat ie pech had. :twisted:en dat doel jij uiteraard op >> DIT FILMPJE <<
Roel.