Na deze 320i heb ik een hele tijd volgehouden alleen een leaseauto te rijden, in januari dit jaar zelfs een voor mij best knappe auto, de astra GTC, ben ook nogsteeds superblij met die auto, vooral na mn 15 rondjes Nordschleife, echt een super wagen.... maarja, je blijft toch kijken he, die propellor zit eenmaal in je hoofd en komt er nooit meer uit.
De E39M5, de E46M3 en de 350Z zijn langsgekomen hier en daar, allemaal gaaf maar vooral de E39 en E46 M modellen zijn niet te betalen in onderhoud (voor mij dan). Een 350Z zou ik echt een hoop geld op stuk moeten slaan en dan 2e hands meubeltjes in mn appartement moeten zetten bij wijze van spreken. Dit is dan echter wel een auto die nog in de garantie zit met mogelijkheid tot 2 jaar extra erbij, dus 3 jaar safe.
Ben toen eens verder gaan kijken naar E36 M3, een paar leuke gezien, maar eigenlijk allemaal niet meer origineel en ze zijn het net niet. De auto van Albert is naar Jacco gegaan, ben daar een paar weken terug op de koffie geweest om zijn E36 M3 GT te bekijken, vond er echter teveel werk aan zitten, beetje roest, velgen beschadigd, bestuurdersstoel beschadigd, niet in 1x de klik die je moet hebben bij je "droomauto".
Na wat mailverkeer met Rutger over de auto van Albert kwam hij er ineens mee dat hij zijn GT aan het einde van dit jaar misschien wilde verkopen maar als de auto naar een bekende kon misschien eerder omdat deze dan bereikbaar en in het zicht blijft, zo gezegd zo gedaan, na een paar foto's was ik natuurlijk verkocht, lage kilometerstand, geen roest, complete geschiedenis erbij en goed onderhouden en behandeld. Ben een blokje om gegaan met de auto en toen was het een kwestie van laatste servicebeurtje geven, poetsbeurtje, nog wat aanpassingen aan het onderstel laten maken en gisterochtend heb ik de auto opgehaald, ben al 2 dagen zo blij als een klein kind!
De auto komt uit mei 1995, is in Duitsland aangeschaft voor 95.000 Dmark, deze man heeft er ruim 2 jaar in gereden maar wilde daarna toch weer automaat rijden. Chris heeft de GT naar Nederland gehaald, er best een tijd in gereden en netjes onderhouden aan de rekeningen te zien en aan de verhalen te horen. Rutger kocht de auto in 2004 en heeft er een kleine 2 jaar in rondgecrost en wederom netjes onderhouden, alle beurtjes laten afstempelen bij de dealer. De teller staat nu op 125.000km en dat is niet veel voor een auto van 11 jaar oud.
Het enige wat recent aangepast is zijn de Bilstein dempers met de standaard (originele) veren, hier moest wel wat aangepast worden omdat de dempers rond zijn en de veren iets ovaal, heeft Rutger netjes geregeld en het onderstel is nu helemaal stil (ik ben een knerp wat dat betreft maar het is nu 100% in orde zonder kraakje of piepje). Zit ook pas een nieuwe einddemper onder maar die wil ik misschien nog vervangen voor een met een iets harder/sportiever geluidje.
En dan willen we m natuurlijk ook nog zien, dat is geen probleem, gistermiddag en vandaag genoeg geknipt, filmpjes volgen een andere keer wel.
Het was even wennen, maar er zit gewoon genoeg vermogen in de auto, laten we eerlijk wezen, een turboschop is er niet, maar als ie eenmaal op ging is zit je binnen no-time op de 250, die acceleratie heb ik een tijd niet meegemaakt, maar het voelt super! De auto heeft een originele BMW radio, de cassette moet ik maar voor lief nemen, er bestaat namelijk geen BMW radio voor een E36 met cd frontloader, maar zit gelukkig wel een wisselaar in de kofferbak. Schuif/kanteldak is electrisch en lekker om mn kop te verbranden, vind ik altijd wel gaaf zo'n dakje, bij de astra kon het niet anders had ik het er ingezet.
Mooiste aan de GT vind ik eigenlijk het interieur, dat is gewoon apart en van deze auto ook nog eens in perfecte staat, erg mooie stoelen, achterbank doet netjes mee, carbon om de pook en boordcomputer, knap stuurtje (niet dat grote stuur, dat vind ik geen aanzien).
Gistermiddag op droog gewoon wat gestuurd, even wennen aan de auto, kijken hoe snel de benzinemeter zakt als je m een paar keer goed intrapt. Vanochtend met de diesel weg om voor een maat van me een auto weg te brengen en daarna verder met de GT, bandjes netjes op spanning gebracht, profiel gemeten, interieur helemaal schoongemaakt, set extra velgen afgespoten en opgeborgen voor de driftdagen die eraan komen dit jaar en toen begon het.
drup...drup..drup... oom van me rende naar buiten om de kap van zn cabrio dicht te doen (de patser had m open laten staan), ik snel de bandenmaat etc nog opgeschreven (moeten 2 nieuwe achterbandjes op.. hehe) en daarna op weg in de regen... die zou even wennen worden na een jaar niet gedrift te hebben. Nog even langs de shell om een kleine 100 euro te doneren (dat is dan minder leuk maar hoort erbij) en de eerste driftjes gemaakt, gewoon met 40/50 km/u op een industrieterrein om even in te komen. De eerste keer dat ik het sper voelde werken, die voorwaardse meters die je maakt als je op het gas blijft staan tijdens een drift... de smile paste maar netaan tussen het linker en het rechterraam

Na de nodige kilometers door een afgelegen industrieterrein had ik de combinatiedrifts ook weer door en kon ik verder naar wat hogere snelheid bochten, manmanman, wat is dit gaaf! Uiteindelijk kwam ik met 140 op de teller in 3 door de goudse poort schuiven, dat gevoel van controle is megagaaf! Met deze auto op dit onderstel en met behulp van het vermogen en sperdiff kan je gewoon doen wat je wil, de auto luistert naar je als een afgetrainde herdershond!
Nu eerst maar eens wat te eten maken, gaat er wel in, ben volgens mij een kilo afgevallen van al dat tegensturen
