Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Dus Crookie vingerwijzen naar het Westen...maar ook het even lokaal zien.
En
USSR/Oostblok, China etc.
Billy Joel met dit nummer:
En
USSR/Oostblok, China etc.
Billy Joel met dit nummer:
- RS-Ron
Dat is wel erg eenzijdig, alsof de regimes in de islamitische landen daar zelf geen enkele rol in hebben. De hele religie islam is een vorm van indoctrinatie om macht te krijgen en te houden. Er wordt door veel regimes bewust samengewerkt met het westen. Of de Chinezen en of de Russen. Door het geld wat dit oplevert hebben de regimes een sleutel om de macht te behouden. Hun bevolking wordt onder het motto van de religie van de vrede onder de duim gehouden en geïndoctrineerd. Dat deden wij hier zelf in de middeleeuwen ook met het christelijk geloof. Daar zijn we in de loop der tijd in het westen anders over gaan denken. Het geloof is bij ons vervangen door democratie.(en daar is ook genoeg op aan te merken, toch heb ik dat persoonlijk liever) dat de islam in zijn huidige vorm nog bestaat is zeker relevant. Dat maakt normaal met elkaar omgaan, door op basis van argumenten tot overeenstemming te komen, onmogelijk. Als het westen er de komende 100 jaar een hek omheen zet en na 100 blijkt het één grote parkeerplaats te zijn geworden doet het westen het ook niet goed. Niet dat het westen het altijd netjes doet, ben ik met je eens, maar het is een combi van twee.Crookie schreef: 29 aug 2021, 11:25Dat islam al tig jaar bestaat is irrelevant. Het westerse (militair/industrie/complex) dat zich overal in betrekt op valse voorwenselingen en dan een macht uitoefent. Dat is het probleem. Je ziet het resultaat. Alleen maar achteruitgang. Wat ze niet kunnen beheersen krijgen een oorlog in hun schoot geworpen. Er worden tegenstanders uitgeschakeld en andere vieze zaken opgeknapt en de bevolking betaalt altijd de hoofdprijs. Laat die mensen met rust. Niemand heeft baat (lees westerse en midden oosterse bevolking) bij een hoop mayhem.Robin schreef: 29 aug 2021, 11:01Zit wat in en ook mee eens, maar Islam bestaat véél langer dan gisteren. Wat willen de Zionisten bereiken met een Islam volksverhuizing naar West EU/USA dan?Crookie schreef: 29 aug 2021, 10:26 Nee Robin, het leed is de Zionistische regering van de US die decennia lang de oorlogsmachine opstookt met patriotische mannen en vrouwen. Eerst was het britse rijk de regelneef en dat is tegenwoordig 1947– de u.s.
Buiten dat: Kolonisering. Je wilt toch mee in de vaart de volkeren? We kunnen de boel niet terugdraaien en bijna elke ex kolonie heeft de zaakjes matig tot niet voor elkaar, behoudens USA. Ligt dat dan altijd aan de kolonisator/UK/USA/Spanje/Portugal/Nederland/Frankrijk?
Maar goed. Oorlogen worden nooit in het belang van de bevolking / mensen gevoerd.
Gr Ron
-
Die hele "maakbare" wereld is gewoon niet zo gemakkelijk als sommigen zeggen. Of dat nu hier of daar is. Hier noemen we het multiculturele samenleving en daar noemen we het vredesmissie. Beide met goede bedoelingen maar in beide gevallen kom je erachter dat die lui gewoon 150 jaar achterlopen op de westerse wereld en je ons eigen moraal niet even in een paar jaar tijd kunt opdringen. Het is net als vrouwen die op foute mannen vallen, die hebben altijd de overtuiging dat zij zo'n vent wel even kunnen opvoeden in tegenstelling tot de 20 vrouwen ervoor die het ook niet voor elkaar gekregen hebben, maar wel te maken hebben gehad met losse handjes of tig keer vreemdgaan voor ze daarachter kwamen. Dat noemen we naïef. En bij een vent die vreemdgaat kun je er nog normaal over praten omdat iedereen het erover een is dat zoiets fout is, maar zodra het over de Islam gaat schiet men krampachtig in de angstige houding, bang om iets verkeerds te zeggen want dan deug je niet meer of speel je Wilders in de hand.
Ondertussen is hier ook een Islamisering aan de gang, met een NPO die de Islam lopen te vertroetelen alsof het iets moois is, politieke partijen zoals DENK die steeds meer macht krijgen door een groeiende achterban, discussies binnen de politie of een hoofddoek toegestaan moet worden binnen het kostuum etc. Ik heb niks tegen andere culturen; Aziatische culturen, Zuid Amerikanen, Oostblok etc. Bij allen is er vast iets op aan te merken, maar met een beetje geven en nemen kom je een heel eind. Onze cultuur snapt ook niet iedereen (denk aan Zwarte Piet). Zo kijk ik ook tegen Spanjaarden aan met hun stierenvechten, het is niet goed maar als dat hun stukje cultuur is, so be it. Maar bij de Islam zie ik alleen minpunten. Alles waar hun geloof/cultuur om draait vind ik niet thuishoren hier in het westen. Helaas is daar geen discussie meer over. Ik vond het knap van een Lale Gül om daar openheid over te geven en dat ze het voor elkaar kreeg om veel in de media (die zich al een hele tijd niet meer kritisch opstellen richting de Islam) te verschijnen.
Ondertussen is hier ook een Islamisering aan de gang, met een NPO die de Islam lopen te vertroetelen alsof het iets moois is, politieke partijen zoals DENK die steeds meer macht krijgen door een groeiende achterban, discussies binnen de politie of een hoofddoek toegestaan moet worden binnen het kostuum etc. Ik heb niks tegen andere culturen; Aziatische culturen, Zuid Amerikanen, Oostblok etc. Bij allen is er vast iets op aan te merken, maar met een beetje geven en nemen kom je een heel eind. Onze cultuur snapt ook niet iedereen (denk aan Zwarte Piet). Zo kijk ik ook tegen Spanjaarden aan met hun stierenvechten, het is niet goed maar als dat hun stukje cultuur is, so be it. Maar bij de Islam zie ik alleen minpunten. Alles waar hun geloof/cultuur om draait vind ik niet thuishoren hier in het westen. Helaas is daar geen discussie meer over. Ik vond het knap van een Lale Gül om daar openheid over te geven en dat ze het voor elkaar kreeg om veel in de media (die zich al een hele tijd niet meer kritisch opstellen richting de Islam) te verschijnen.
-

Dit is exact wat er mis is. Iedereen weet dat vrouwen minderwaardig zijn in die cultuur, maar de NOS verzint er wel een onderschrift bij om de Islam nog wat verder te romantiseren.
-
- Auto: Dikke Bmw
Het ging in mijn post over de oorlog in irak/afghanistan 1991 / 2001/2021. Dat laat sporen achter en stemt mensen niet bijster positief over het westen. Het brengt tevens een vluchteling situatie op gang en zo is elk land permanent ontregelt. Veel regime/cultuur verandering is er gewoon niet. Wat er verdwijnt laat een vacuum achter.Robin schreef: 29 aug 2021, 11:47 Ja laat die mensen met rust en zo niet dan komen ze hier naar toe met hun cultuur en doctrine. Wisselwerking.
Als je de geschiedenis kent en die ken jij weet je dat Islam dus wel relevant is. Al eeuwen en eeuwen.
Wat moeten wij hier met 'n stel Afghanen?
In WW1 en WW2 reikten zij ons ook niet de helpende hand integendeel de grootmufti zat met Hitler om de tafel.
Of het een fijn leven is onder islamitisch heerschap zal ik zeker niet goedpraten. Maar zoals Ron net vermelde; dat is bij ons door de tijd aan verandering onderheven geweest en wat voor ons betekent: meer individuele vrijheden.
- alt
Eens met Tom.
Vooral de linkse gedachte van de maakbare mens is een totale domme gedachtegang.
Vooral de linkse gedachte van de maakbare mens is een totale domme gedachtegang.
- Arthur
- Auto: Nr.51
https://www.ad.nl/buitenland/brit-slaag ... ~a9add0a2/
Gelukkig maar:
Een Brit is erin geslaagd ruim 150 honden en katten uit de Afghaanse hoofdstad Kaboel te evacueren. Ex-militair Paul Farthing lukte het de dieren uit zijn asiel in Afghanistan veilig naar Londen over te laten vliegen. De veteraan wilde ook de ruim twintig medewerkers van het asiel en hun familieleden meenemen, maar dat lukte niet.
Gelukkig maar:
Een Brit is erin geslaagd ruim 150 honden en katten uit de Afghaanse hoofdstad Kaboel te evacueren. Ex-militair Paul Farthing lukte het de dieren uit zijn asiel in Afghanistan veilig naar Londen over te laten vliegen. De veteraan wilde ook de ruim twintig medewerkers van het asiel en hun familieleden meenemen, maar dat lukte niet.
- Martijn_bmw
Eens! Goed voorbeeld van slechte nieuwsgevingTom schreef: 29 aug 2021, 13:09
Dit is exact wat er mis is. Iedereen weet dat vrouwen minderwaardig zijn in die cultuur, maar de NOS verzint er wel een onderschrift bij om de Islam nog wat verder te romantiseren.

- 350 Z
Daarom kijk ik nooit NPO.
-
''Omdat de tafel te klein is''....LOL!

Ze weten het creatief te brengen......
- Luco
Die smoes ga ik overnemen.
Waarom zit je vrouw aan de ketting vast in de keuken?
Nou omdat de kamer te klein is natuurlijk.
- RS-Ron
In jou situatie moet ie iets anders……..Luco schreef: 30 aug 2021, 15:02 Die smoes ga ik overnemen.
Waarom zit je nou aan de ketting vast in de keuken?
Nou omdat de kamer te klein is volgens mijn vrouw natuurlijk.

Gr Ron
- Luco
RS-Ron schreef: 30 aug 2021, 19:08In jou situatie moet ie iets anders……..Luco schreef: 30 aug 2021, 15:02 Die smoes ga ik overnemen.
Waarom zit je nou aan de ketting vast in de keuken?
Nou omdat de kamer te klein is volgens mijn vrouw natuurlijk.
![]()
Gr Ron

-
Dat is wat men wil doen geloven. Geloof heeft de mensheid georganiseerd, dat is niet bepaald minder geworden. Dus is het aannemelijk dat we een gezamelijk geloof aanhangen. Door het geen geloof te noemen 'botst' het minder erg, maar vervangen is het in mijn ogen niet.
- Arthur
Omdat de ketting te kort is.Luco schreef: 30 aug 2021, 15:02 Die smoes ga ik overnemen.
- Arthur
Oké, VVD en CDA willen definitief niet formeren met PvdA en GroenLinks. Kijken wat er nu gaat gebeuren.
https://www.nu.nl/algemeen/6154258/vvd- ... links.html
https://www.nu.nl/algemeen/6154258/vvd- ... links.html
-
Onlinetomgtr
Godzijdank. Dat takkewijf van een Kaag even een te grote broek aangetrokken.
- Arthur
Precies. Kaag moet ik al niet, maar samen met PVDA en GL zou helemaal drama worden.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Ik ben toch niet de enige die een beetje opgelucht is dus.
- Martijn_bmw
Hier idd ook opluchting! Benieuwd wat het nu wel wordt maar het ergste scenario is (even) van tafel gelukkig 

-
Tsja. Wat is nu dan het volgende scenario?Martijn_bmw schreef: 31 aug 2021, 12:46 Hier idd ook opluchting! Benieuwd wat het nu wel wordt maar het ergste scenario is (even) van tafel gelukkig![]()
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Yasser Klaver vindt hierdoor 'de democratie' de grootste verliezer. Die klojo hoorde je niet toen Rutte PVV en FvD afschreef voor een coalitie maanden geleden.
Nu Kaag nog eruit zien te werken.
- alt
Het zal er toch moeten komen, een links kabinet, want dat is wat de bazen van Rutte willen.
Nederland koploper met SGD, moet ook koploper klimaat worden.
Nederland koploper met SGD, moet ook koploper klimaat worden.
-
- Auto: Dikke Bmw
Yassar zal alleen in opstand komen als zijn 2x2m2 stadstuin bakfiets democratie in geding komt.Robin schreef: 31 aug 2021, 12:57 Yasser Klaver vindt hierdoor 'de democratie' de grootste verliezer. Die klojo hoorde je niet toen Rutte PVV en FvD afschreef voor een coalitie maanden geleden.
Kaag cancelt haarzelf wel.
-
Stel er komen nieuwe verkiezingen, gaat Kaag minder stemmen binnen slepen voor D66?