Effe in jouw draadje Knot, want het matched zo mooi met jouw zoektocht.
Ik heb gisteren een rondje dealers in de buurt gedaan, om eens goed te kijken naar de stoelen van de nieuwe 3.
Toen ik in Epse in de 340i ging zitten was het gelijk spot on, dat gevoel had ik eerder nog niet gehad in de nieuwe 3. Ik begreep niet zo goed waar dat door kwam, maar dat kwartje is gevallen. De stoelen van de M340i waar ik in heb gezeten, hebben de rug & zijwangen van de M3 stoel. In de gewone sportstoel van de G series zit ik gewoon een stuk minder lekker & het voelt veel minder speciaal.
Mooi fucked dus, want die stoelen staan er precies 3 mee te koop in Nederland, en ze zijn allemaal nieuw. Ik kan het gewoon niet naar mezelf verantwoorden om 85K voor een nieuwe 3 te betalen, als je voor dat geld ook een nieuwe X5 oppakt met die Hybrid motor. Ergens is het te scheef gegroeid door de BPM regels..... De nieuwe X5 is echter niet zo mijn ding, maar het gaat om het idee...... Als je erin zit zie je dat je in een dure dikke bak zit. In de M340i zit je in een 'dikke' 3 serie, maar het blijft een 3 serie.
Nou, wil ik prive gaan rijden, want 12k per jaar netto aan bijtelling is een 3 serie mij ook niet waard. 60K max prive is zat, dan is de afschrijving goed te behappen. Dan is de vraag, wil ik nu nog wel wat anders? De Golf bevalt nog steeds heel goed. Het was meer kopen om t kopen & omdat het kan..... Jaartje wachten op de eerste die 'misschien wel eens' een keer beschikbaar zou komen, en dan nog steeds 70-75K kost?! Meeehhh....
Ik snap Knot wel. Als je 50/60K gaat spenderen, dan moet het aan alle kanten kloppen & ga je toch anders over je centen denken........
Misschien als tussenstop de 330i van Boris eens gaan bekijken. Dat is een lekkere uitvoering, komt bij mij om de hoek te koop, is de honger weer gestild & kijken we over een jaar of 2 wel naar een M340i of Alpina......?!
Of gewoon in december een schofterig bod op één van die nieuwe, als ze hun targets nog moeten halen......