Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Goed zo jochie 

-
- Auto: Dikke Bmw
Je zou je kunnen afvragen waarom deze alternatieve media is ontstaan. Nee ze zijn niet 100% objectief dat zie ik ook wel. Daarom noem ik de inhoud kritisch ten opzichte van de ‘normale’ verslaggeving zoals rtl, npo e.d die doet. Men belicht de onderwerpen op een andere manier.
-
Onlinetomgtr
Het Nazisme of Communisme ontstond ook door falen van, of in elk geval onvrede met andere bestiuursvormen.
Niet alles wat ontstaat door onvrede over de gevestigde orde is beter.
Dezelde kritische hoek dweept met figuren die tot geweld of in elk geval onacceptabele inbruek op privacy van bijvoorbeeld GGD medewerkers. Daarmee dikwalificeren ze zich al op voorhand om serieus genomen te worden.
Niet alles wat ontstaat door onvrede over de gevestigde orde is beter.
Dezelde kritische hoek dweept met figuren die tot geweld of in elk geval onacceptabele inbruek op privacy van bijvoorbeeld GGD medewerkers. Daarmee dikwalificeren ze zich al op voorhand om serieus genomen te worden.
-
Je haalt nu wel erg extreme voorbeelden van onvrede aan. Totaal niet in verhouding. Waar ik over sprak is voornamelijk berichtgeving en uitgebreide verslaggeving van de huidige revue. Maar dan zonder indirecte censuur, afkappen gasten, niet uitnodigen kritische gasten. Natuurlijk zijn het mensen die de andere zijde van het debat bekleden. Juist daarom luister ik er naar. De gangbare berichtgeving biedt dat niet of nauwelijks.
Wat je als laatst noemt heb ik niet waargenomen in dergelijke programma’s. Lijkt mij niet eens serieus te nemen dat daar een link mee is. Zo zwart wit is niet
Wat je als laatst noemt heb ik niet waargenomen in dergelijke programma’s. Lijkt mij niet eens serieus te nemen dat daar een link mee is. Zo zwart wit is niet

-
Social media (Internet) + desinformatie. Geen goede cocktail. Dan kun je uiteraard wel kritisch zijn, maar als je door de bomen het bos niet meer ziet....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Desinformatie
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Wie bepaalt wat misinformatie is? Is dat de overheid die jou ook misleid heeft over oorlog in Iraq en de toeslagenaffaire? Dr mens heeft als plicht ook zelf onderzoek te doen.535d schreef: 23 aug 2021, 10:18 Social media (Internet) + desinformatie. Geen goede cocktail. Dan kun je uiteraard wel kritisch zijn, maar als je door de bomen het bos niet meer ziet....
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Alle nieuws mag je best kritisch benaderen denk ik.
Ook die warme deken van de MSM wordt ingezet om een doel te bereiken waar nodig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_propaganda
Deze speelt momenteel, en is wel leuk om te ontleden op maandagmorgen.
We hebben allemaal die landingsbaan gekte in Kabul gezien denk ik.
Hier een voorbeeld van die 02-1109 C17 globemaster in hoge resolutie.
https://www.jetphotos.com/photo/8651744
Zitten we hier in het filmpje naar dat vliegtuig of naar een prop te kijken?
Let vooral op de ramen en de ontbrekende fan blades.
Ook die warme deken van de MSM wordt ingezet om een doel te bereiken waar nodig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_propaganda
Deze speelt momenteel, en is wel leuk om te ontleden op maandagmorgen.
We hebben allemaal die landingsbaan gekte in Kabul gezien denk ik.
Hier een voorbeeld van die 02-1109 C17 globemaster in hoge resolutie.
https://www.jetphotos.com/photo/8651744
Zitten we hier in het filmpje naar dat vliegtuig of naar een prop te kijken?
Laatst gewijzigd door smiley op 23 aug 2021, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De informatie stroom die vandaag de dag ons tot beschikking staat is erg veel en breed.
Het is inderdaad een grote poel van nieuws, onderwerpen, officiële kanalen, alternatieve media en dan nog het internet. Maar als er een select clubje gaat bepalen wat desinformatie is… of silicon valley er alles aan doet om andere geluiden te smoren… wordt ik alert en let ik op. “Experts zeggen” of “de data laat zien” of de “tijdelijke maatregelen” die in essentie dus oneindig verlengd kunnen worden.
Komen dan ook andere experts aan het woord? Dan heb je wat mij betreft een panel van evenwichtige informatie. Niet alleen voor of tegen.
Het is inderdaad een grote poel van nieuws, onderwerpen, officiële kanalen, alternatieve media en dan nog het internet. Maar als er een select clubje gaat bepalen wat desinformatie is… of silicon valley er alles aan doet om andere geluiden te smoren… wordt ik alert en let ik op. “Experts zeggen” of “de data laat zien” of de “tijdelijke maatregelen” die in essentie dus oneindig verlengd kunnen worden.
Komen dan ook andere experts aan het woord? Dan heb je wat mij betreft een panel van evenwichtige informatie. Niet alleen voor of tegen.
- Luco
Sommige mensen kijken maar naar 1 boom.
-
Ik zie niks vreemds aan dat toestel.....smiley schreef: 23 aug 2021, 11:13 Zitten we hier in het filmpje naar dat vliegtuig of naar een prop te kijken?
- JP
Lijkt inderdaad wel op een mockup. Die mensen duwen dat vliegtuig vooruit terwijl achter de camera een Dyson de baan staat te stofzuigen voor het geluid…. 

-
Yep zo doe je dat! Oorlogen komt nooit omdat Dave uit de US Mohammed wil gaan vermoorden maar doordat de elite/wapenindustrie/olieindustrie via de overheid en media met hun propaganda het volk ophitsen. Gebeurt al eeuwen en gaat nu nog makkelijker via de staatsmedia. Ze weten dat meeste mensen goedgelovig zijn en niet de moeite nemen zelf te onderzoeken laat staan zelf na te denken.
Prof Cees Hamelink legt uit hoe ze dat doen. (voormalig adviseur VN)
"Soldaten vermoordden kinderen" trucje bekend uit WO I en nu weer gebruikt in Iraq ..... Zij was gewoon de dochter van de ambassadeur....... En het volk en ook de pers trapt er nog steeds in
Prof Cees Hamelink legt uit hoe ze dat doen. (voormalig adviseur VN)
"Soldaten vermoordden kinderen" trucje bekend uit WO I en nu weer gebruikt in Iraq ..... Zij was gewoon de dochter van de ambassadeur....... En het volk en ook de pers trapt er nog steeds in

-
''Waarom moet je niet geloven wat er in de krant staat''....... Maar natuurlijk moeten we wel alles geloven wat hij stelt.
Ophitsen van het volk is het laatste wat een Westerse overheid wilt. De overheid heeft belang bij een stabiele maatschappij. Door de weerstand c.q. Corona-moeheid (onrust) werd daarom een aantal Corona-maatregelen vroegtijdig opgeheven.
Ophitsen van het volk is het laatste wat een Westerse overheid wilt. De overheid heeft belang bij een stabiele maatschappij. Door de weerstand c.q. Corona-moeheid (onrust) werd daarom een aantal Corona-maatregelen vroegtijdig opgeheven.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo zie je maar, je wordt belazerd waar je bij staat!11!JP schreef: 23 aug 2021, 12:53 Lijkt inderdaad wel op een mockup. Die mensen duwen dat vliegtuig vooruit terwijl achter de camera een Dyson de baan staat te stofzuigen voor het geluid….![]()
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Op 32 sec zit er zelfs nog een op het landingsgestel zijn email te checken ofzo.
Je zou denken dat je beide handen nodig hebt om je oren te bedekken als je een paar meter achter zo'n blazende Pratt & Whitney zit.
Je zou denken dat je beide handen nodig hebt om je oren te bedekken als je een paar meter achter zo'n blazende Pratt & Whitney zit.
-
en sommige mensen kunnen en willen het niet begrijpen want dan stort hun vredige wereldbeeld in en die zijn er voor nodig om mee te lopen en hebben dan ook meestal braaf hun niet werkende mondkapje op of plaatsen zichzelf vrijwillig in quarantaine. Zie nu Australie; politie gebruikt rubber kogels tijdens de demo's en zet leger in om mensen in hun huis op te sluiten en zelfs dat zet mensen niet aan het denken....
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Je begint onderhand op een tamelijke irritante Jehova getuige te lijken...
-
Mondkapjes zorgen voor MINDER uitstoot van virusdeeltjes, bijvoorbeeld wanneer iemand hoest of niest. Dus er is wel degelijk werking.

-
De verpakking nooit gelezen? Je eigen adem weer inademen is slecht voor je denkvermogen....... maar wat let je ze om ze te dragen als je het lekker vindt doen. ik heb er nog nooit eentje opgehad ok met het schuren voor de stofdeeltjes daar werken ze voor.
- JP
Vergeet niet de elektrisch geladen zilverionen die in die mondkapjes zitten !
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Bram schreef: 23 aug 2021, 14:41 Je begint onderhand op een tamelijke irritante Jehova getuige te lijken...

Volgens mij is dat niet onderhand, maar al een heel poosje.

- Luco
Die ruttewappies zijn net zo irritant
- 350 Z
Een Jehova laat je gewoon bij een dichte voordeur staan en lacht hem stiekum achter het raam uit 

- JP
Je moest eens weten hoe wij nu achter de computer zitten 

- Luco
Nee hoor, als het regent doe je de deur open, gaat in de gang op een stoeltje zitten (laat ze wel buiten in de regen staan) en vraag of ze hun uitgebreide verhaal willen vertellen.350 Z schreef: 23 aug 2021, 15:18 Een Jehova laat je gewoon bij een dichte voordeur staan en lacht hem stiekum achter het raam uit![]()
Des te harder het regent, des te leuker het is.