Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Eric Z » 20 aug 2021, 20:43

Riceaux schreef: 20 aug 2021, 19:46
coolfan schreef: 20 aug 2021, 18:23 Van wie heb jij dit woordje 'wappie' geleerd? Is leuk bedacht om de gehoorzamen iets te geven om de anderen die in het verhaal niet meelopen te bestoken. Maar je goed recht. Maar dit ding staat er gewoon hoor! Doe je onderzoek of loop gewoon mee zou ik zeggen. Even goede vrienden maar mijn beeld van een normale en vrije wereld is anders dan het nu is. :D
Tips waar te beginnen met onderzoek? Paar linkjes ofzo?
Die komen al genoeg langs, of namen van de geleerden op dit vakgebied.
Als “zogenaamde meeloper” ben je raar omdat je blind achter de media aanhuppelt.
Als “wappie” vervolgens klakkeloos achter andere bronnen aanlopen is dan weer wel ok lijkt het. Een eigen mening of nuance lijkt er niet bij te zijn. Als er dan een vraag gesteld word komt er:
- geen antwooord
- nog meer namen en artikelen die je echt moet onderzoeken
Dat stoort mij meer dan het feit of ik het wel al dan niet kan vinden in een ander zijn standpunt. Maar goed de polarisatie is alom bekend als het op maatschappelijke punten aankomt, komt hier dus ook langswaaien. Discussie via tekst is sowieso ruk, maar voor een real life DF debat club loop ik ook niet warm hoor :lol:

alt

Bericht door alt » 20 aug 2021, 22:10

Maar gelukkig is Diederik Gommers de laatste dagen niet meer op de tv. :hosanna:

coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Bericht door coolfan » 20 aug 2021, 23:51

coolfan schreef: 20 aug 2021, 18:23 Van wie heb jij dit woordje 'wappie' geleerd? Is leuk bedacht om de gehoorzamen iets te geven om de anderen die in het verhaal niet meelopen te bestoken. Maar je goed recht. Maar dit ding staat er gewoon hoor! Doe je onderzoek of loop gewoon mee zou ik zeggen. Even goede vrienden maar mijn beeld van een normale en vrije wereld is anders dan het nu is. :D
Tuurlijk!

Censuur van overheid in Big Tech is killing vele van deze video's worden van Youtube verwijderd onder het mom 'nepnieuws' 'desinfo' en daarom zijn factcheckers alias het Ministerie van Waarheid weer geintroduceerd. Net als avondklokken tijden herleven! Veel kijkplezier.

Dr. Reiner Fuellmich bekend van Dieselgate met VW zag al heel snel de fraude en dat er niets klopt maar verbaasde zich wat er met de mens gebeurde dat ie simpele berekeningen niet zelf maakte en alle propaganda niet zag zelfs de avondklokken kwam niet door. Daarom heeft ie een wereldwijd team opgezet dit te onderzoeken en heeft tientallen experts uit de medische, juridische, psychologie, sociologie en economie geinterviewd. Meer dan 300 uur aan interviews! Zeer interessant!! Voorbereiding op de rechtszaak van de eeuw tegen the crime of the century against humanity.

Site met alle video's van interviews:

https://corona-ausschuss.de/

Uitgelicht;
Sitzung 59 2.30.00 Prof Bhakdi; levensgevaarlijke injecties
Sitzung 60; vanaf 1.30.00 Ullrich Mies; de psycholgie achter de media en gebrek aan zelfdenken
Sitzung 60; vanaf 2.30.00 Dr Robert Malone; de uitvinder van het MRNA vaccin; ‘levensgevaarlijk’
Sitzung 60; vanaf 4.30.00 Dr. David Martin; alle patenten die onder betaling achter zijn gehouden van het virus en ‘injecties’ die geen ‘vaccins zijn’ maar levensgevaarlijk. Alle info komt boven
Sitzung 62 2.36.00 Eugenetics/depopulatie agenda
Sitzung 63 ; 3.06.00 Prof Mattias Desmet; hypnose en massavorming

Nederland
Professor Kees van der Pijl (jurist emiritus hoogleraar) te gast bij Weltschmerz en Jorn Luka. Deze baas heeft het al in maart volledig uitgestippeld. Nieuw boek; ‘Pandemie van de angst”’

Blckbx news; voorbeeld Gideon van Meijeren

BPOC2021
https://bpoc2020.nl/

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 aug 2021, 08:30

^
Eric Z schreef: 20 aug 2021, 20:43 Als “wappie” vervolgens klakkeloos achter andere bronnen aanlopen is dan weer wel ok lijkt het. Een eigen mening of nuance lijkt er niet bij te zijn. Als er dan een vraag gesteld word komt er:
:whistle: :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 aug 2021, 09:32

coolfan schreef: 20 aug 2021, 23:51
Tuurlijk!

Censuur van overheid in Big Tech is killing vele van deze video's worden van Youtube verwijderd onder het mom 'nepnieuws' 'desinfo' en daarom zijn factcheckers alias het Ministerie van Waarheid weer geintroduceerd. Net als avondklokken tijden herleven! Veel kijkplezier.

Dr. Reiner Fuellmich bekend van Dieselgate met VW zag al heel snel de fraude en dat er niets klopt maar verbaasde zich wat er met de mens gebeurde dat ie simpele berekeningen niet zelf maakte en alle propaganda niet zag zelfs de avondklokken kwam niet door. Daarom heeft ie een wereldwijd team opgezet dit te onderzoeken en heeft tientallen experts uit de medische, juridische, psychologie, sociologie en economie geinterviewd. Meer dan 300 uur aan interviews! Zeer interessant!! Voorbereiding op de rechtszaak van de eeuw tegen the crime of the century against humanity.

Site met alle video's van interviews:

https://corona-ausschuss.de/

Uitgelicht;
Sitzung 59 2.30.00 Prof Bhakdi; levensgevaarlijke injecties
Sitzung 60; vanaf 1.30.00 Ullrich Mies; de psycholgie achter de media en gebrek aan zelfdenken
Sitzung 60; vanaf 2.30.00 Dr Robert Malone; de uitvinder van het MRNA vaccin; ‘levensgevaarlijk’
Sitzung 60; vanaf 4.30.00 Dr. David Martin; alle patenten die onder betaling achter zijn gehouden van het virus en ‘injecties’ die geen ‘vaccins zijn’ maar levensgevaarlijk. Alle info komt boven
Sitzung 62 2.36.00 Eugenetics/depopulatie agenda
Sitzung 63 ; 3.06.00 Prof Mattias Desmet; hypnose en massavorming

Nederland
Professor Kees van der Pijl (jurist emiritus hoogleraar) te gast bij Weltschmerz en Jorn Luka. Deze baas heeft het al in maart volledig uitgestippeld. Nieuw boek; ‘Pandemie van de angst”’

Blckbx news; voorbeeld Gideon van Meijeren

BPOC2021
https://bpoc2020.nl/
Ik bedoelde links naar wetenschappelijke artikelen met de bijbehorende data. Blcbx heb ik een paar video’s van gekeken en vind ik tenenkrommend.

coolfan

Bericht door coolfan » 21 aug 2021, 10:36

Kijk de links van de interviews van Fuellmich; komen veel onafhankelijke wetenschappers aan het woord zoals bijvoorbeeld Dr. David Martin van alle patenten die al jaren lang klaar lagen en afwijzing dat het een 'vaccin'is. maar hoezo tenenkrommend? Ook interessant de BPOC; heel veel materiaal; tientallen politieagenten die opdracht kregen op de hoofden van de mensen te rammen dat er bloed zou zijn en heel veel slachtoffers door de injectie. Maar Fuellmich heeft het meeste en op zn site heel veel info te zien en ook via de video's. meer dan 300 uur.

https://corona-ausschuss.de/dokumente/

Oh ja en veel wetenschappers kijken wel uit wat ze schrijven ivm hun carriere, zijn meestal gepensioneerd. De arm van de pharma is lang.

Luco

Bericht door Luco » 21 aug 2021, 10:55

535d schreef: 21 aug 2021, 08:30 ^
Eric Z schreef: 20 aug 2021, 20:43 Als “wappie” vervolgens klakkeloos achter andere bronnen aanlopen is dan weer wel ok lijkt het. Een eigen mening of nuance lijkt er niet bij te zijn. Als er dan een vraag gesteld word komt er:
:whistle: :mrgreen:
Andersom natuurlijk hetzelfde de "meelopers" baseren hun mening op Rutte,de Jong en consorten, dat zijn natuurlijk de meest betrouwbare mensen in deze wereld ?

Ik zie stukken van beide kanten en bij allebei wordt er overdreven om hun standpunt maar duidelijk te maken, ik ben er wel van overtuigd dat er meer is/speelt dan wij weten.
Maar het zal mijn tijd wel duren, maar om nou iedereen die een andere mening dan jij heeft als "wappie" weg te zetten is natuurlijk veel makkelijker dan een inhoudelijke discussie voeren.
Of om dan maar iemand persoonlijk aan te vallen.

Op heel DF is heel lang van allerlei pluimage geweest, van linkse rakker tot extreem rechts, maar er werd over het algemeen wel geluisterd en met respect met elkaar omgegaan, maar dat laatste is imho een heel stuk minder geworden (jammer genoeg).

coolfan

Bericht door coolfan » 21 aug 2021, 11:23

Ik denk dat veel mensen het niet eens interesseert of dat ze enig idee hebben wat er gebeurt en nemen enkel korte berichtjes van de staatsmedia aan; de rest is teveel moeite. Veel hollanders denken; 'we gaan het wel zien' 'ja wat doe je eraan' en 'als ik maar op vakantie kan en dan haal ik wel ff spuitje' 'waarom zouden ze dit nou doen?'. Zo ging dat in de jaren 30 ook; stap voor stap. Zie het boek van Hannah Arendt. Tot het te laat is en je ziet nu al want we zitten hier vanwege autohobby; even spontaan naar buitenland of sommige circuits; het zit er al niet meer in. Maar kijk wat er in Frankrijk gebeurt; honderdduizenden mensen de straat op ieder weekend! Deze mensen hebben ervaring met dit soort zaken uit het verleden en komen op voor hun wereld.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 11:30

Grote Leugens en Kleine Waarheden. Tja.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 aug 2021, 11:58

coolfan schreef: 21 aug 2021, 11:23 Deze mensen hebben ervaring met dit soort zaken uit het verleden en komen op voor hun wereld.
Nee hoor - die stoken elkaar allemaal op via social media. Want ja, wat ze daar lezen is natuurlijk waar. Net zoals die betogingen van bv klimaatwappies, als je ze op de man af vraagt waarvoor ze daar nou werkelijk staan dan weten ze dat vaak zelf niet eens. :ongeveer als:

En ik ben de laatste die zegt dat Rutte en consorten alles perfect voor elkaar hebben maar daar heb ik toch net even wat meer vertrouwen in dan in dat geleuter op social media. Dat Cherry-picking wordt nu toch wel erg vermoeiend.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 12:24

coolfan

Bericht door coolfan » 21 aug 2021, 12:45

535d schreef: 21 aug 2021, 11:58
coolfan schreef: 21 aug 2021, 11:23 Deze mensen hebben ervaring met dit soort zaken uit het verleden en komen op voor hun wereld.
Nee hoor - die stoken elkaar allemaal op via social media. Want ja, wat ze daar lezen is natuurlijk waar. Net zoals die betogingen van bv klimaatwappies, als je ze op de man af vraagt waarvoor ze daar nou werkelijk staan dan weten ze dat vaak zelf niet eens. :ongeveer als:

En ik ben de laatste die zegt dat Rutte en consorten alles perfect voor elkaar hebben maar daar heb ik toch net even wat meer vertrouwen in dan in dat geleuter op social media. Dat Cherry-picking wordt nu toch wel erg vermoeiend.
Thanks voor de onderbouwing van mijn eerdere post! Snap nu steeds beter hoe dat het zo ver kan komen in de samenleving. Is ook eigenlijk een autoforum kan ook niet meer verwachten.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 aug 2021, 12:54

Nu hang jij hier zelf ook rond, dus leg eens uit?

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 12:55

Vertrouwen in Rutte.....

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 12:57

Arthur schreef: 21 aug 2021, 12:54 Nu hang jij hier zelf ook rond, dus leg eens uit?
Wie kaatst kan de bal verwachten doelt coolfan denk ik op. Er wordt (ook wat Luco zegt) nogal neerbuigend gedaan door sommigen hier en je bent meteen een 'wappie'. Dan is er toch geen normale discussie meer mogelijk. En een ander zei paar dagen terug dat de jij-bakken niet van de lucht waren hier. Mee eens helaas...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 aug 2021, 13:01

Mag ik die laatste zin van coolfan als neerbuigend opvatten dan? Daarom nogmaals de vraag; leg eens uit. Hij hangt hier zelf ook rond. Als wij te simpel, als auton00bs, voor hem zijn dan zou ik in dat geval wegblijven.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 21 aug 2021, 13:07

Een bepaalde superioriteit/narcisme zie ik ook wel in die laatste zin. Als je het niet eens bent ben je te min voor hem, zo komt het in ieder geval over. Misschien anders bedoelt, maar hé, ik zei eerder al via tekst discussieren werkt niet top.

Op wereld niveau speelt vast een boel af, maar het maakt mij niet uit, in de zin dat ik allemaal dingen erover ga opzoeken of mij er actief mee bezig hou.

Alle rijken der aarde die alles beinvloeden van soros, rockefeller etc. Het zal mij niet interreseren. Dat er dingen gaan veranderen is evident, en dat zal je soms in je nadeel zijn, soms in je voordeel. Dat dit te herleiden is naar (een select clubje) rijken is altijd wel iets van te maken. Geld is macht, altijd al zo geweest gaan wij niets aan veranderen.

Zelf volg ik weinig het nieuws, heerlijk! Scheelt je een boel ellende en zorgen van een ander meekrijgen.
Vroeger las je de verkeerde krant, nu moet je niet de traditionele maar de alternatieve media volgen. Same shit, different day…
Laatst gewijzigd door Eric Z op 21 aug 2021, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 aug 2021, 13:09

Robin schreef: 21 aug 2021, 12:55 Vertrouwen in Rutte.....

Volgens mij heb ik hier al eens een social media post ontleed in een recent verleden. En dat was nogal schandalig, over de rug van slachtoffers van een chemische explosie. En zo gaat er nog veel meer van die onzin rond in bijvoorbeeld Facebook/Telegram groepen. Ja, MEER vertrouwen in de overheid, nog steeds. :)

JP

Bericht door JP » 21 aug 2021, 13:12

Schaamteloos…..en te vroeg ?
8363A510-2C25-4635-8F69-704E30222A4F.jpeg
8363A510-2C25-4635-8F69-704E30222A4F.jpeg (62.32 KiB) 2738 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 13:14

535d schreef: 21 aug 2021, 13:09
Robin schreef: 21 aug 2021, 12:55 Vertrouwen in Rutte.....

Volgens mij heb ik hier al eens een social media post ontleed in een recent verleden. En dat was nogal schandalig, over de rug van slachtoffers van een chemische explosie. En zo gaat er nog veel meer van die onzin rond in bijvoorbeeld Facebook/Telegram groepen. Ja, MEER vertrouwen in de overheid, nog steeds. :)
Jij hebt ook wel eens een (ex) forumer beticht van bijna doodslag omdat hij naar een overzeesch gebiedsdeel op vakantie ging. Je doet zéér neerbuigend naar mensen die dit allemaal niet meer pikken en om mijn 'fout' weer aan te halen(waar ik ook van heb gezegd dat ik het mis had) laat weer zien wat voor vlees ik bij jou in de kuip heb. Irritant is een understatement.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 13:30

Arthur schreef: 21 aug 2021, 13:01 Mag ik die laatste zin van coolfan als neerbuigend opvatten dan? Daarom nogmaals de vraag; leg eens uit. Hij hangt hier zelf ook rond. Als wij te simpel, als auton00bs, voor hem zijn dan zou ik in dat geval wegblijven.
Ik denk dat jij je niet aangesproken hoeft te voelen Arthur:)

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 21 aug 2021, 13:48

Riceaux schreef: 21 aug 2021, 09:32 Ik bedoelde links naar wetenschappelijke artikelen met de bijbehorende data. Blcbx heb ik een paar video’s van gekeken en vind ik tenenkrommend.
Waarom vind je blckbx video’s tenenkrommend?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 21 aug 2021, 16:18

Robin schreef: 21 aug 2021, 13:14 Jij hebt ook wel eens een (ex) forumer beticht van bijna doodslag omdat hij naar een overzeesch gebiedsdeel op vakantie ging. Je doet zéér neerbuigend naar mensen die dit allemaal niet meer pikken en om mijn 'fout' weer aan te halen(waar ik ook van heb gezegd dat ik het mis had) laat weer zien wat voor vlees ik bij jou in de kuip heb. Irritant is een understatement.
Je vergeet er even bij te vermelden dat vakanties toendertijd werden afgeraden (oranje gebied). Was behoorlijk asociaal, en dat mag ik vinden. Ik heb dat meerdere keren duidelijk onderstreept, dat klopt. Maar je hoeft het nu niet weer aan te gaan dikken. Het goedpraten ervan, dat laat juist mijns inziens zien wat voor'n vlees ik bij jou in de kuip heb. Tamelijk kinderachtig. Nee, steeds meer haten op de overheid, terwijl degenen waarover we het nu hebben, mogelijk mede hebben bijgedragen aan extra verspreiding van het virus. Maar over die mensen hoor ik je nou net heel weinig. En dat je mij irritant vindt, ach dat mag Robin. Ik zal er niet wakker van liggen. ;-)

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2021, 16:20

Moraalridders horen inderdaad ook op een forum. :beer:

Plaats reactie