2008 Audi A4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Rebel

Bericht door Rebel » 13 sep 2007, 00:10

Rico v Velzen schreef:Er is een tijd geweest dat ik echt 'n dikke Audi fan was......

Ben je afgevallen?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 sep 2007, 10:50

Robin schreef:...ik ga een pot voetbal kijken.

Ajuu. 8)
En genoten :twisted:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 sep 2007, 10:59

:lol:

Starred

Bericht door Starred » 16 sep 2007, 15:27

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 19 sep 2007, 21:15

Gister op de IAA uitgebreid naar de Audi gekeken, in gezeten etc. Ik vind de auto erg mooi, de langere wielbasis doet ook voor het uiterlijk erg veel. In een donkere kleur met dikke (19") wielen is het echt een D-I-K-K-E bak!

Ik ga iig snel rijden als die op platen staat! Ben razend benieuwd.

Marc R

Bericht door Marc R » 20 sep 2007, 05:33

Me too, wil heel graag even met de 3,0TDI rijden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 sep 2007, 10:23

Nette klassieke verschijning op dat BMW achtige filmpje, wel wat saaier dan je van Audi gewend bent(de E90 en more or less C Klasse zijn ook niet de spraakmakendse modellen eigenlijk)

wooter

Bericht door wooter » 20 sep 2007, 17:50

Nee, dat filmpje helpt niet... Met wat weinig licht en die LEDs lijkt het wel een Polo...

Joop

Bericht door Joop » 20 sep 2007, 22:00

Een paar subtiele wijzigingen en klaar is Kees.... euhh Heinz. :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 20 sep 2007, 23:47

doordat ze wéderom weer die grote grill hanteren, is de auto al verouderd voordat hij uberhaupt uit is ..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 sep 2007, 00:41

Sander Spoolder schreef:doordat ze wéderom weer die grote grill hanteren, is de auto al verouderd voordat hij uberhaupt uit is ..
Die gril is gewoon Audi's stijlelement vandaag de dag. Ik geef je wel gelijk als je zegt dat het model weinig vernieuwend oogt t.o.v. de huidige. Ik blijf erbij dat de deurklinken minder mooi zijn dan dat Audi tot nu toe gebruikte..

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 17:43

De grille is korter en iets breder, denk dat dit huisstijl is. En terecht, want modellen moeten wel in de basis op elkaar lijken. Ik vind het prima :)

(denk aan vroeger 3-5-7)

Over die LED's nog even. De meesten waren het er geloof ik wel over eens dat dat die welving, boggel onnodig is, recht zoals bij de A5 is prachtig.

Hier mijn bevinding zoals ik dat gemaild heb naar de verkoper

"Maar goed. Wat echt NIET kan zijn de led's met golvende beweging erin. dat is absoluut onacceptabel, Audi onwaardig, kermis en kitscherig. De led's zijn 's werelds leukste en door Audi opgestarte ontwikkeling (achterkant van de A6 Avant met xenon is moeders mooiste op aarde, als de led's aan zijn tenminste). Daarna de S6 (voorbumper) de S8 (kleine stadslichten) en natuurlijk de R8. Stuk voor stuk prachtige led's die design ook doorvoeren in het lichtgebruik. Subliem.

De A5 is daarvan ook een goed voorbeeld. Ultiem mooie voorkant. Maar. Stuk voor stukke strakke en rechte led's. Bij de A4 daarentegen een golving erin die niet staat, die misplaatst is, en volkomen onnodig. Een golvende beweging dient immers in zo'n situatie enkel om het evenwicht te bewaren, om delen over te laten lopen en wat rust te creeëren of een bepaalde design-stijl door te trekken. In dit geval voorkomen onnodig, omdat de voorspoiler die golfbeweging ook niet heeft.

Nu ik dit type en naar het plaatje kijk, wordt het hoe langer ik kijk, hoe mooier ... dus misschien kom ik erop terug, maar vooralsnog is dit mijn mening :)"

Inmiddels ben ik 10 minuten verder en blijf ik kijken naar het plaatje en verdomd: eigenlijk hoort het inderdaad, er zit een soort van vertrouwdheid in die golving en opeens wist ik het: de illusie van een Passat wordt daar gecreëerd ! Serieus, niet bewust natuurlijk. Maar het is best mooi eigenlijk, omdat de golving van de LED's als onderlaag een soort van grens aangeeft.

Ik zal binnenkort iets sjoppen en dan zien jullie wat ik bedoel :)

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 17:45

Maar zo is ie toch mooier

[img:600:424]http://www.egmcartech.com/wp-content/up ... _world.jpg[/img]

Joop

Bericht door Joop » 21 sep 2007, 23:39

Macboy schreef:De grille is korter en iets breder, denk dat dit huisstijl is. En terecht, want modellen moeten wel in de basis op elkaar lijken. Ik vind het prima :)

(denk aan vroeger 3-5-7)

...
Dit is ook een van de redenen waarom BMW hiermee is gestopt na de modellenlijn E30-E34-E32-E24 (3-5-7-6)--> en later de E46-E39-E38 (3-5-7)

Ze leken teveel op elkaar voor de leek. Als berijder van een E32/E38 wil je je op een gegeven moment kunnen onderscheiden van E30/E46 en zien waar die extra knaken naar toe zijn gegaan.

Bij BMW zijn enkele design-ingrepen genoeg om de auto als BMW herkenbaar te maken:
- dubbele niertjes;
- dubbele koplampelen
- Hofmeisterknik;
- lange neus; korte achterkant

etc.

Wanneer de auto's in de basis hieraan voldoen, maak je wel een merkherkenbare modellenlijn, maar lijken de auto's in de diverse prijsklassen niet op elkaar. En zo hoort het naar mijn mening ook.

Bij Audi daarentegen gaan ze IMO daar iets te conservatief mee om; daarom zijn de auto's op een enkele uitspatting (als een TT en een R8) na ook vrij saai. Weliswaar prachtig en netjes; maar zeker niet verrassend meer. De S4 is een logisch vervolg op de A4 en was qua uiterlijk eigenlijk al bekend omdat de S5 al bestaat op basis van de A5 en de nieuwe A4 toch eigenlijk een 4-deurs A5 is geworden. Naar mijn mening een gemiste kans. De A4/S4 laten afwijken van de A5/S5 zoals BMW dat bijvoorbeeld wel doet met de E90 en de E92 en Mercedes zijn CLK modellen ook laat afwijken van de C-limousine (met aantekening dat de CLK qua techniek eigenlijk op de E-klasse leunt; maar qua vormgeving gelijkgesteld is aan de C).

Macboy

Bericht door Macboy » 22 sep 2007, 00:19

De A4 en A5 zijn uiteraard gelijktijdig ontworpen en hetzelfde ontwerp. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.

Joop

Bericht door Joop » 22 sep 2007, 00:26

Macboy schreef:De A4 en A5 zijn uiteraard gelijktijdig ontworpen en hetzelfde ontwerp. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Dat zijn de E90 3er en de E92 3er ook; toch zijn ze voldoende verschillend van elkaar. Dat probeerde ik duidelijk te maken. Ik had graag iets meer creatieviteit verwacht.

Johan

Bericht door Johan » 22 sep 2007, 10:38

Rebel schreef:Robin hoe kan een Audi ooit winnen van een BMW?
tjah persoonlijk heh, in mijn ogen wint een Audi (tot nu toe) ALTIJD van een BMW, Het design van een Audi spreekt mij veel meer aan, voor mij zijn ze veel mooier, de neiuwe BMW series vind ik zelfs ordinair kwa design.

rij eigenschappen? tjah een BMW heeft sportievere eigenschappen maargoedd daar is het ook een bmw voor, alhoewel Audi ook steeds sportiever aan het worden is de onderstellen zijn ten opzichte van een paar jaar geleden een stuk stugger en strakker geworden.

en Als je de nieuwe RS4 met de M3 vergelijkt? nou die liggen heel erg dicht bij elkaar... maar dan met het verschil dat de RS4 ook nog redelijk comfortabel te berijden is
Laatst gewijzigd door Johan op 25 sep 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i

Bericht door René130i » 24 sep 2007, 16:54

Tot nu toe niks positiefs over de nieuwe A4 gezegd maar als ik dit zie...

http://www.arcor.de/palb/album_popup_bi ... width=1280

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 sep 2007, 17:04

Johan schreef:
Rebel schreef:Robin hoe kan een Audi ooit winnen van een BMW?
tjah persoonlijk heh, in mijn ogen wint een Audi (tot nu toe) ALTIJD van een BMW, Het design van een Audi spreekt mij veel meer aan voor mij zijn ze veel mooier, de neiuwe BMW series vind ik zelfs ordinair kwa design.

rij eigenschappen? tjah een BMW heeft sportievere eigenschappen maargoedd daar is het ook een bmw voor, alhoewel Audi ook steeds sportiever aan het worden is de onderstellen zijn ten opzichte van een paar jaar geleden een stuk stugger en strakker geworden.

en Als je de nieuwe RS4 met de M3 vergelijkt? nou die liggen heel erg dicht bij elkaar... maar dan met het verschil dat de RS4 ook nog redelijk comfortabel te berijden is

Wat ben je een welkome aanvulling op DF Johan :D Eindelijk weer eens een beetje BMW-tegengas hier :wink:

Maar ik deel je mening (ook al heb ik wel een BMW..) over het algemeen vind ik Audi meer "mijn" merk. Ik rij liever in een auto die me qua uiterlijk aanspreekt dan dat ik RWD heb 8)

Johan

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 11:18

Rene / Hazze schreef:Tot nu toe niks positiefs over de nieuwe A4 gezegd maar als ik dit zie...

http://www.arcor.de/palb/album_popup_bi ... width=1280
je link doet het niet dus ik snap je punt nu neit helemaal :lol:
Niels schreef: Wat ben je een welkome aanvulling op DF Johan :D Eindelijk weer eens een beetje BMW-tegengas hier :wink:
graag gedaan ;) maargoed als iemand gaat roepen dat een beemer altijd "wint" van een Audi dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan :lol:

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2007, 11:27

Audi wint 't bij mij vaak qua looks en interieur, maar ik wil een mooi aansprekend weggedrag incl redelijk wat power in een 'niet te opvallend jasje. Dan heb ik dus wat ik hebben moet. (R)S4/S5 is mooi, maar de uitkomende M3 E90 saloon is mijn King in dat segment.

En nee een Audi wint niet vaak in vergelijkende tests van een BMW, maar dat is niet mijn schuld. :lol:

Heb zelf 2 Audi's gehad en daarna kom je erachter dat er meer is dan Quattro. :twisted:

Andre

Bericht door Andre » 25 sep 2007, 11:47

LOL@robin.

Ik vindt audi s dus ook wel mooi om te zien en mooi interieur enzo. Voor dagelijks veilig over de weg de ideale auto. Incl wintersport met het gezin.

Maar voor een goeie barbeque neem ik een E90 M3 of 135i:)

Johan

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 12:12

Robin schreef: En nee een Audi wint niet vaak in vergelijkende tests van een BMW, maar dat is niet mijn schuld. :lol:
zo'n "test" is ook maar een "mening"... En het is maar net op wel gebied zo'n "test"de nadruk legt... en dat probeer ik nu juist duidelijk te maken wil je lekker sportief rijden, ga je regelmatig een circuit op of wil je leip kunnen driften? dan neem je idd een beemer.

Wil je een auto die er degelijk uitziet, genoeg power heeft. en heel beschaafd snoeihard bochten kan nemen dan is een sportieve quattro meer je ding.

Buitendat ben ik wel benieuwd wat de nieuwe RS4 tegen de nieuwe M3 doet op een circuit... laat ze eens beide door de stig besturen zou ik zeggen :lol:

Ik las trouwens dat Audi met een nieuw AWD systeem bezig is... andere diffs dus dat is nog even afwachten wat dat gaat worden in de toekomst geloof dat het meer een systeem is wat ook onder de Evo's en skylines gebruikt wordt. Het huidige Torsen systeem bestaat ook alweer dik 25 jaar...
Laatst gewijzigd door Johan op 25 sep 2007, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2007, 12:21

Johan, ook goed verhaal hoor en het zijn idd 'maar 'meningen. Nu merk ik wel dat de fun/racing/professional autotesters(ik denk aan Tiff/Vicky, Plato, Tim Schrick, Worst von Shoarma etc) toch vaak hun hartje eerder bij BMW hebben dan bij Audi. Dus die/hun mening is meer dan maar een mening voor mij.

Ik denk dat M3 wint van de RS4, omdat de 335i ook wint van de S4. HANDLING over POWER. :P 8)

EDIT, kom hier 'n filmpje van Tim tegen, repost? LOL in het begin:
http://www.youtube.com/watch?v=TVSksHV0 ... ed&search=

Plaats reactie