vergelijk 335i-S5-CLK 500

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

vergelijk 335i-S5-CLK 500

Bericht door romo » 20 sep 2007, 20:25


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 sep 2007, 20:40

De Audi lijkt zowaar het sportiefste als ik naar het overhellen kijk. Niet verbazend dat de 335i wint vanzelfsprekend, het ding is gewoon een koopje :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 sep 2007, 21:59

10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.

Moet je nagaan dat er hier nog BPM over dient te worden verrekend.

De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 20 sep 2007, 22:12

Joop schreef: De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
Dit heb ik nu 3 keer gelezen en ik begrijp het echt niet: in een 2CV ben je dus meer bij het rijden betrokken dan in een 335i, omdat de Eend nog meer overhelt?

Of bedoel je het anders?

Adwo

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 20 sep 2007, 22:21

Een formule 1 auto heeft net als een S5 weinig beleving, helt namelijk niet over.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 sep 2007, 22:23

Nope...

Je hebt zeker in een Eend al snel het idee dat het erg hard gaat, met name doordat ie zoveel overhelt.

Maar hoe hard je een bocht ook met een Eend neemt, omslaan doet ie niet (om je moet het echt te gek maken).

Ik durf hier wel neer te pennen dat je in een Eend wellicht meer DF hebt dan in een moderne auto.

Het is allemaal een gevoelskwestie. Dat is ook het nadeel van de moderne auto's, ze worden steeds afstandelijker: de wegligging is gewoon te goed, waardoor het makkelijker wordt om hard te gaan met dergelijke auto's als de 335i en de S5.

Uiteindelijk ben je meer betrokken bij het autorijden, zeker als het onderstel ook nog eens iets harder is afgesteld kun je iedere oneffenheid voelen in de weg; BMW heeft dat nog steeds prima voor elkaar.

Ditzelfde heb ik ook opgeschreven in het draadje over de M-test in EVO-magazine. De E30 M3 wordt immer als über M3 aangehaald ten opzichte van het moderne spul. Ook hier gaat hetzelfde vergelijk op: de auto (een E30) betrekt je namelijk ook veel meer bij het rijden dan bijvoorbeeld een E46 of E92 3er.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 sep 2007, 00:44

Joop schreef:10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.

Moet je nagaan dat er hier nog BPM over dient te worden verrekend.

De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
Zet die BMW bril es af Joop :wink: Jij weet je (BMW) straatje ook wel schoon te vegen zeg :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 21 sep 2007, 00:49

Niels schreef:
Joop schreef:10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.

Moet je nagaan dat er hier nog BPM over dient te worden verrekend.

De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
Zet die BMW bril es af Joop :wink: Jij weet je (BMW) straatje ook wel schoon te vegen zeg :lol:
Die S5 mag je hier ook voor de deur parkeren hoor, met een AWD kan ik me ook prima vermaken... :wink:

Er lijkt mij overigens niets mis mee. Audi is gewoon goed bezig. Ben overigens ook erg benieuwd naar de nieuwe CLK en hoe deze zich straks gaat verhouden tot de 335i en de S5.

Maar Niels laten we wel wezen, als je 10 mille in de zak kunt houden kies je automatisch voor de 335i ipv de S5.
Laatst gewijzigd door Joop op 21 sep 2007, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 sep 2007, 00:51

Weet ik :wink:

(Dat ie bij je voor de deur mag staan..)
Laatst gewijzigd door Niels op 24 sep 2007, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 sep 2007, 09:53

Tenzij je die 10 mille gewoon (over) hebt en de S5 mooier vind?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 10:05

Beetje raar dat overhellen verhaal. Hoe minder hellen - hoe meer grip - hoe meer fun. Maar dat zal per persoon verschillen.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2007, 10:13

Qua looks/interieur de S5 voor mij.

Maar ik zou bijv ook een C63 bestellen ipv een E90/92 M3 als m'n portemonee ja zou zeggen. :lol:

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 21 sep 2007, 10:32

Na de IAA heb ik dat gevoel ook Robin!

Wat een ding die C63.
De eerste MB waar ik echt gek van ben.

Maar weet ook zeker dat een M3 beter bij mijn rijstijl past.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 11:12

Hij wint wel bijna alle testen hé die 335i :shock:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 sep 2007, 12:12

Sjah die 335i is gewoon de beste overall van dit trio,vooral de prijs doet n flinke duit in het zakje :wink:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 21 sep 2007, 12:48

zeer leuke test! maar goed het oog wil ook wat (en dat is voor ieder persoonlijk) als ik de keuze had zou ik de S5 kiezen ;)

...komt ook door die lelijke Audi bril van mij...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 12:57

De S5 is gewoon een parel op wielen, en dat mag ook wat kosten. Weet niet hoeveel standaard opties erbij moeten komen op om het nivo van de S5 te komen, want vergeet niet.

Een standaard 335i sedan is goedkoop, heeft gewoon draaiknoppen voor de ventilatie, geen std airco, geen sportstoelen, geen cruise controle, geen radio etc. etc.

kaal is ook echt kaal :)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 13:00

Tis net als een AM. Is qua prestaties ook niet "the best" (vergelijkend in die prijsklasse) maar mensen willen ook voor de "beauty" ervan betalen.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 21 sep 2007, 13:17

Macboy schreef: Een standaard 335i sedan is goedkoop, heeft gewoon draaiknoppen voor de ventilatie, geen std airco, geen sportstoelen, geen cruise controle, geen radio etc. etc.
Hier moet ik je wel ff corrigeren :) De standaard E90 heeft wél airco (weliswaar handbediend), wél een radio-CD met 6 speakers en wél cruise control, alles elektrisch bedienbaar etc. De 6-cylinder-modellen hebben daarnaast ook lichtmetaal standaard en de Coupé heeft bovendien xenons standaard (335i/d ook elektrisch verstelbare sportstoelen)

Het is wel zo dat je op de E90 en E91 aardig wat zooi moet bijkopen om op hetzelfde niveau als de E92 te komen, ook als je de Exective en High Executive pakketten neemt.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2007, 13:19

Ik heb 'n HE saloon en mis eigenlijk niks, behalve een sperdiff en 'n pk'tje of 100. 8)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 21 sep 2007, 13:30

Robin schreef:Ik heb 'n HE saloon en mis eigenlijk niks, behalve een sperdiff en 'n pk'tje of 100. 8)
Nou ja, missen missen... Dat sper had je er toch al 100 jaar onder gehad kunnen hebben?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 22 sep 2007, 10:41

Voor het geld van een S5 een 335i met sper, M-pakketje.. doe maar :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 sep 2007, 19:17

Ik neem nu alvast een paar woorden terug die ik hierboven ergens geplaatst heb n.a.v. een proefrit met de A5 3.0TDi vanmiddag (open ik nog een draadje voor vanavond of morgen).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 22 sep 2007, 19:32

Rene / Hazze schreef:Beetje raar dat overhellen verhaal. Hoe minder hellen - hoe meer grip - hoe meer fun. Maar dat zal per persoon verschillen.
Hoe raar het ook mag klinken maar een meer overhellende auto kan door de zachtere vering meer grip hebben dan een harder geveerde auto. In de autosport wordt een as vaak zachter gemaakt om 'm meer grip te verlenen. Dat er aan zo'n zachte ophanging weer een aantal nadelen kleven is weer een ander verhaal :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 sep 2007, 19:46

Hielke schreef:
Rene / Hazze schreef:Beetje raar dat overhellen verhaal. Hoe minder hellen - hoe meer grip - hoe meer fun. Maar dat zal per persoon verschillen.
Hoe raar het ook mag klinken maar een meer overhellende auto kan door de zachtere vering meer grip hebben dan een harder geveerde auto. In de autosport wordt een as vaak zachter gemaakt om 'm meer grip te verlenen. Dat er aan zo'n zachte ophanging weer een aantal nadelen kleven is weer een ander verhaal :wink:
Vandaar dat ik de Eend (2CV) nog even aangehaald had :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten