vergelijk 335i-S5-CLK 500
-
Onlineromo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joop
10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.
Moet je nagaan dat er hier nog BPM over dient te worden verrekend.
De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
-
Dit heb ik nu 3 keer gelezen en ik begrijp het echt niet: in een 2CV ben je dus meer bij het rijden betrokken dan in een 335i, omdat de Eend nog meer overhelt?Joop schreef: De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.
Of bedoel je het anders?
Adwo
- Joop
Nope...
Je hebt zeker in een Eend al snel het idee dat het erg hard gaat, met name doordat ie zoveel overhelt.
Maar hoe hard je een bocht ook met een Eend neemt, omslaan doet ie niet (om je moet het echt te gek maken).
Ik durf hier wel neer te pennen dat je in een Eend wellicht meer DF hebt dan in een moderne auto.
Het is allemaal een gevoelskwestie. Dat is ook het nadeel van de moderne auto's, ze worden steeds afstandelijker: de wegligging is gewoon te goed, waardoor het makkelijker wordt om hard te gaan met dergelijke auto's als de 335i en de S5.
Uiteindelijk ben je meer betrokken bij het autorijden, zeker als het onderstel ook nog eens iets harder is afgesteld kun je iedere oneffenheid voelen in de weg; BMW heeft dat nog steeds prima voor elkaar.
Ditzelfde heb ik ook opgeschreven in het draadje over de M-test in EVO-magazine. De E30 M3 wordt immer als über M3 aangehaald ten opzichte van het moderne spul. Ook hier gaat hetzelfde vergelijk op: de auto (een E30) betrekt je namelijk ook veel meer bij het rijden dan bijvoorbeeld een E46 of E92 3er.
Je hebt zeker in een Eend al snel het idee dat het erg hard gaat, met name doordat ie zoveel overhelt.
Maar hoe hard je een bocht ook met een Eend neemt, omslaan doet ie niet (om je moet het echt te gek maken).
Ik durf hier wel neer te pennen dat je in een Eend wellicht meer DF hebt dan in een moderne auto.
Het is allemaal een gevoelskwestie. Dat is ook het nadeel van de moderne auto's, ze worden steeds afstandelijker: de wegligging is gewoon te goed, waardoor het makkelijker wordt om hard te gaan met dergelijke auto's als de 335i en de S5.
Uiteindelijk ben je meer betrokken bij het autorijden, zeker als het onderstel ook nog eens iets harder is afgesteld kun je iedere oneffenheid voelen in de weg; BMW heeft dat nog steeds prima voor elkaar.
Ditzelfde heb ik ook opgeschreven in het draadje over de M-test in EVO-magazine. De E30 M3 wordt immer als über M3 aangehaald ten opzichte van het moderne spul. Ook hier gaat hetzelfde vergelijk op: de auto (een E30) betrekt je namelijk ook veel meer bij het rijden dan bijvoorbeeld een E46 of E92 3er.
- Niels
- Auto: Prius+
Zet die BMW bril es af JoopJoop schreef:10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.

- Joop
Die S5 mag je hier ook voor de deur parkeren hoor, met een AWD kan ik me ook prima vermaken...Niels schreef:Zet die BMW bril es af JoopJoop schreef:10 mille goedkoper dan een S5 en 16 mille goedkoper dan de inmiddels sterk verouderde CLK is idd een koopje.
De 335i mag misschien meer overhellen dan de S5, hierdoor ben je wel meer bij het rijden betrokken dan de in de S5: door het minder overhellen lijkt het allemaal wat afstandelijker. Is doorgaands daardoor wel comfortabeler.Jij weet je (BMW) straatje ook wel schoon te vegen zeg

Er lijkt mij overigens niets mis mee. Audi is gewoon goed bezig. Ben overigens ook erg benieuwd naar de nieuwe CLK en hoe deze zich straks gaat verhouden tot de 335i en de S5.
Maar Niels laten we wel wezen, als je 10 mille in de zak kunt houden kies je automatisch voor de 335i ipv de S5.
Laatst gewijzigd door Joop op 21 sep 2007, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Macboy
De S5 is gewoon een parel op wielen, en dat mag ook wat kosten. Weet niet hoeveel standaard opties erbij moeten komen op om het nivo van de S5 te komen, want vergeet niet.
Een standaard 335i sedan is goedkoop, heeft gewoon draaiknoppen voor de ventilatie, geen std airco, geen sportstoelen, geen cruise controle, geen radio etc. etc.
kaal is ook echt kaal
Een standaard 335i sedan is goedkoop, heeft gewoon draaiknoppen voor de ventilatie, geen std airco, geen sportstoelen, geen cruise controle, geen radio etc. etc.
kaal is ook echt kaal

-
- Daniel
Hier moet ik je wel ff corrigerenMacboy schreef: Een standaard 335i sedan is goedkoop, heeft gewoon draaiknoppen voor de ventilatie, geen std airco, geen sportstoelen, geen cruise controle, geen radio etc. etc.

Het is wel zo dat je op de E90 en E91 aardig wat zooi moet bijkopen om op hetzelfde niveau als de E92 te komen, ook als je de Exective en High Executive pakketten neemt.
- Hielke
Hoe raar het ook mag klinken maar een meer overhellende auto kan door de zachtere vering meer grip hebben dan een harder geveerde auto. In de autosport wordt een as vaak zachter gemaakt om 'm meer grip te verlenen. Dat er aan zo'n zachte ophanging weer een aantal nadelen kleven is weer een ander verhaalRene / Hazze schreef:Beetje raar dat overhellen verhaal. Hoe minder hellen - hoe meer grip - hoe meer fun. Maar dat zal per persoon verschillen.

- Joop
Vandaar dat ik de Eend (2CV) nog even aangehaald hadHielke schreef:Hoe raar het ook mag klinken maar een meer overhellende auto kan door de zachtere vering meer grip hebben dan een harder geveerde auto. In de autosport wordt een as vaak zachter gemaakt om 'm meer grip te verlenen. Dat er aan zo'n zachte ophanging weer een aantal nadelen kleven is weer een ander verhaalRene / Hazze schreef:Beetje raar dat overhellen verhaal. Hoe minder hellen - hoe meer grip - hoe meer fun. Maar dat zal per persoon verschillen.