330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
-
OnlineMark 320iS
Re: 330i G21 & E46 M3
Hij is prima om mee van en naar het circuit te rijden. Ook als ik hem voor het een of ander nodig voor heb is het wel goed te doen op straat, ook naar de ring gaat het allemaal prima hoor. Maar voor dagelijks of zelfs roadtrips naar de Alpen oid is ie te extreem. De intentie is er ook echt wel om in het najaar het dak te vervangen voor een Carbon versie en dan meteen een kooi erin te zetten.
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 04 jul 2021, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
Yeah!
je vloog er lekker overheen Mark, ik moest echt even een tandje bijzetten om je voor te blijven. Zweet in de bilnaad
En je m3 is echt prachtig, heel mooi opgebouwd!
Jammer dat ik niet meer mee kon gaan eten helaas.

En je m3 is echt prachtig, heel mooi opgebouwd!

Jammer dat ik niet meer mee kon gaan eten helaas.
-
OnlineMark 320iS
Haha, ja het was een leuk rondje! Heb wel genoten van die dansende 520i voor me
. Ik had de tank echt helemaal leeg dus moest helaas afhaken.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Oh dat is natuurlijk helemaal vet, een carbon dak erin!
- Philipoo
Man van dit soort foto's word ik blij! Krijg er ook weer helemaal zin van om met mijn M3 aan de gang te gaan! Heerlijk!Mark 320iS schreef: 03 jul 2021, 12:17 Gisteren echt een top circuitdag gehad op de Nordschleife. Geweldig om daar weer eens een trackday te doen na er een jaar niet gereden te hebben. Fabian was er ook, Paul Vlasblom ook. Nog een lekker rondje samen met Fabian op gereden. Uiteindelijk 30 rondjes gedraaid
De dag afgesloten met een heerlijke steak bij Pistenklause samen met Paul Vlasblom en een collega/vriend van hem![]()
![]()

- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Gaaf! Ik wil ook echt graag een trackday op de ring doen.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Mooi Bruder
Al iets van de remkoeling kunnen merken op de Ring of werd het daar niet warm genoeg voor?
Nu al plannen voor een carbon dak, je pakt goed door he

Al iets van de remkoeling kunnen merken op de Ring of werd het daar niet warm genoeg voor?
Nu al plannen voor een carbon dak, je pakt goed door he

-
OnlineMark 320iS
Nou ja, eigenlijk draai ik de volgorde om in mijn post hierboven. Ik wil er eigenlijk wel een kooi in hebben voor mijn eigen veiligheid en dan lijkt het logisch om meteen het schuifdak eruit te halen. Het is vervolgens zonde, (omdat het zo een nette auto is) om dan het gat van het schuifdak op te vullen door er een polyester plaatje in te kitten oid en dán is het weer best logisch om er meteen een carbon dak in te zetten
.
Vooral ook omdat ik weet vanuit de 328i die we hadden, dat de wegligging van de auto echt enorm verbeterde toen we het schuifdak eruit gehaald hadden. Was toen toch 18kg ongeveer?

Vooral ook omdat ik weet vanuit de 328i die we hadden, dat de wegligging van de auto echt enorm verbeterde toen we het schuifdak eruit gehaald hadden. Was toen toch 18kg ongeveer?
- Philipoo
Mega gaaf! Laat gelijk even weten hoe lastig het was danMark 320iS schreef: 05 jul 2021, 11:32 Nou ja, eigenlijk draai ik de volgorde om in mijn post hierboven. Ik wil er eigenlijk wel een kooi in hebben voor mijn eigen veiligheid en dan lijkt het logisch om meteen het schuifdak eruit te halen. Het is vervolgens zonde, (omdat het zo een nette auto is) om dan het gat van het schuifdak op te vullen door er een polyester plaatje in te kitten oid en dán is het weer best logisch om er meteen een carbon dak in te zetten.

-
OnlineMark 320iS
Ik ga dat niet zelf doen hé... ik ben een echte toetsenbordridderPhilipoo schreef: 05 jul 2021, 12:02Mega gaaf! Laat gelijk even weten hoe lastig het was danMark 320iS schreef: 05 jul 2021, 11:32 Nou ja, eigenlijk draai ik de volgorde om in mijn post hierboven. Ik wil er eigenlijk wel een kooi in hebben voor mijn eigen veiligheid en dan lijkt het logisch om meteen het schuifdak eruit te halen. Het is vervolgens zonde, (omdat het zo een nette auto is) om dan het gat van het schuifdak op te vullen door er een polyester plaatje in te kitten oid en dán is het weer best logisch om er meteen een carbon dak in te zetten.
Vooral ook omdat ik weet vanuit de 328i die we hadden, dat de wegligging van de auto echt enorm verbeterde toen we het schuifdak eruit gehaald hadden. Was toen toch 18kg ongeveer?![]()

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Nou zelfs die schijven kun je weglaten 

-
OnlineMark 320iS
Ga jij je mond eens spoelen! Ik weet waar je huis woont hé vriend.
- Martijn_bmw
Mark 320iS schreef: 05 jul 2021, 15:17 Ga jij je mond eens spoelen! Ik weet waar je huis woont hé vriend.

-
Onlinetomgtr
Wat een onwijs gave foto’s!
-
OnlineMark 320iS
Nou de 330i ben ik voorlopig even kwijt denk ik.
Gisteren was het hier in het zuiden bar en boos qua regen. Ik kwam van Noord-Brabant af en de regen werd vanaf Sittard elke kilometer erger. Uiteindelijk ben ik met de kinderen in de auto vlakbij huis gestrand. Ik kon niets anders dan gewoon proberen door te rijden toen ik eenmaal zag dat het water zo enorm hoog stond. Toen ik er bijna uit was viel de auto stil. Gelukkig kon mijn vriendin onze kinderen te voet ophalen en konden ze met de laarzen aan allemaal naar huis. Ik heb uiteindelijk 2 uur in de auto gezeten voordat de afsleepdienst kwam.
Wat denken jullie zou dit einde verhaal zijn?
Op onderstaande foto was er al veel water weg, het stond bijna tot aan de dorpel.
Gisteren was het hier in het zuiden bar en boos qua regen. Ik kwam van Noord-Brabant af en de regen werd vanaf Sittard elke kilometer erger. Uiteindelijk ben ik met de kinderen in de auto vlakbij huis gestrand. Ik kon niets anders dan gewoon proberen door te rijden toen ik eenmaal zag dat het water zo enorm hoog stond. Toen ik er bijna uit was viel de auto stil. Gelukkig kon mijn vriendin onze kinderen te voet ophalen en konden ze met de laarzen aan allemaal naar huis. Ik heb uiteindelijk 2 uur in de auto gezeten voordat de afsleepdienst kwam.
Wat denken jullie zou dit einde verhaal zijn?
Op onderstaande foto was er al veel water weg, het stond bijna tot aan de dorpel.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: 330i G21 & E46 M3 - Een BMW kan niet varen... 330i voorlopig even uitgeschakeld
Erg zuur van de 330i
Zoals in een ander topic gemeld wordt een motor niet blij van een waterslag, maar gaat elektronica en water ook niet zo goed samen.
Op de foto lijkt het niet super diep, maar ik begrijp dat het op een ander punt nog dieper was?
Geeft de auto geen foutmeldingen?

Zoals in een ander topic gemeld wordt een motor niet blij van een waterslag, maar gaat elektronica en water ook niet zo goed samen.
Op de foto lijkt het niet super diep, maar ik begrijp dat het op een ander punt nog dieper was?
Geeft de auto geen foutmeldingen?
Hele goede redenatie om zo'n uitgave goed te pratenMark 320iS schreef: 05 jul 2021, 11:32 Nou ja, eigenlijk draai ik de volgorde om in mijn post hierboven. Ik wil er eigenlijk wel een kooi in hebben voor mijn eigen veiligheid en dan lijkt het logisch om meteen het schuifdak eruit te halen. Het is vervolgens zonde, (omdat het zo een nette auto is) om dan het gat van het schuifdak op te vullen door er een polyester plaatje in te kitten oid en dán is het weer best logisch om er meteen een carbon dak in te zetten.

- JP
Re: 330i G21 & E46 M3 - Een BMW kan niet varen... 330i voorlopig even uitgeschakeld
Heb je een tegenligger gehad die je een boeggolf heeft gegeven ?
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Klote... Nooit door diep water gaan en als je het al doet, op zeer lage snelheid. Als je te hard door het water hebt gereden en het water kwam boven de grill en je luchtinlaat heeft door een 'boeggolf' water via de kleppen in de cilinder gelaten dan is je motor waarschijnlijk wel klaar ja... In ieder geval nieuwe kleppen nodig dan waarschijnlijk. Maar als je niet door zúlk diep water hebt gereden of te hard kan het ook kortsluiting in een elektronische module zijn, of water in je zekeringenkast. Ik weet niet waar die DME of zekeringen gemonteerd zitten op een G21 maar denk dat het bij uitlezen vrij snel naar voren komt.
-
Grote kans dat einde verhaal is voor het blok. Veel moderne auto's zuigen lucht van onderen aan via allerlei plastic buizen. Waterlock is dan zo gebeurd.
- Martijn_bmw
Dit idd, hangt vooral af van hoe hoog het water over de neus is gegaan. Volgens mij zuigt bmw nog altijd te lucht aan bij/boven de nieren dus vrij hoog.Camiel schreef: 14 jul 2021, 11:15 Klote... Nooit door diep water gaan en als je het al doet, op zeer lage snelheid. Als je te hard door het water hebt gereden en het water kwam boven de grill en je luchtinlaat heeft door een 'boeggolf' water via de kleppen in de cilinder gelaten dan is je motor waarschijnlijk wel klaar ja... In ieder geval nieuwe kleppen nodig dan waarschijnlijk. Maar als je niet door zúlk diep water hebt gereden of te hard kan het ook kortsluiting in een elektronische module zijn, of water in je zekeringenkast. Ik weet niet waar die DME of zekeringen gemonteerd zitten op een G21 maar denk dat het bij uitlezen vrij snel naar voren komt.
Maar als daar water is geweest grote kans op waterslag met motorschade tot gevolg.
Zo niet dan eerder kans op een elektrische storing.
Ik zou trouwens even je verzekering bellen, soms valt dit onder natuurramp schade en is het gedekt met casco dekking.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Even teruggebladerd in het topic, maar het is een lease auto. Dat maakt het financiële leed wel wat minder erg. Wat niet wegneemt dat het nog steeds kloten is dat het je overkomt.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Zuur.. ik heb een paar jaar geleden op de Welterlaan de gehele Xenon installatie om zeep geholpen op die manier.
Volgende keer parkeer ik de auto wel ergens als het niet anders kan. Ga nooit meer door diep water pff.
Volgende keer parkeer ik de auto wel ergens als het niet anders kan. Ga nooit meer door diep water pff.
-
OnlineMark 320iS
Het is een leaseauto, dus financieel zijn de gevolgen natuurlijk nihil (mogelijk beperkt eigen risico), maar ja balen is het toch. Ik beschouw hem toch als mijn eigen auto en ga er zo ook mee om. Het water was op de foto al vrijwel weg, het stroomde net niet door de dorpels naar binnen. Tijdens het rijden kon ik het gewoon niet zien oa. door de enorme regenval op dat moment.
De boeggolf voor de auto was enorm, die kwam echt ruim hoger dan de motorkap. Ik wilde de vaart er een beetje inhouden omdat ik juist die boeg voor me uit wilde duwen als het ware.
De boeggolf voor de auto was enorm, die kwam echt ruim hoger dan de motorkap. Ik wilde de vaart er een beetje inhouden omdat ik juist die boeg voor me uit wilde duwen als het ware.
- Tristan
https://fb.watch/6KsTMd7IaR/
Hetzelfde euvel en drijfstang(en) krom door waterslag. Succes met de afwikkeling.
Hetzelfde euvel en drijfstang(en) krom door waterslag. Succes met de afwikkeling.
- Philipoo
Oei, dat is wel zuur. Hopelijk valt 't mee en heb je 'm gauw terug!