Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
944 guy

Bericht door 944 guy » 20 sep 2007, 18:05

GTRene schreef: Bedoel je de 944 die aan het eind gestart werd en ik dacht jeetje die is wel stuk motorisch, dat klonk echt niet goed...hoop voor je dat het meevalt maar reken maar op een inwendige reparatie :roll:
succes.
Ja die ja :? Moet echt de laatste 3 ronden zijn gebeurt of zo, want ik stond om 20 voor 6 nog in de pits en toen was alles nog tip-top in orde.
Maargoed, we moesten m vandaag starten om hem de aanhanger op te krijgen, startte goed, liep goed op die rammel na, en ging zonder moeite dr op. Mn pa hoopt op iets wazigs als een distributie riem die een tandje is versprongen, of een gebroken balans-as. Als het een lager was geweest was die motor allang de soep in gedraait want ik ging niet echt zachtzinnig het circuit rond die middag :D Maargoed, mn pa zal een beetje voor-werk doen dit weekend voor hij weer naar de VS gaat, en over een week mag ik het blok eruit proberen te lepelen, mocht dat nodig zijn.
Ik weet trouwens nog een opmerking van 1 vd organisatoren, die had het op het laatst over 'lekker hangen in de 944'. Toen ik naar de banden keek dacht ik: tering, daar is wel wat rubber vanaf. Toen ik verder keek zag ik ENORME koeken op de binnenkant van elke band, dus hij hangt blijkbaar behoorlijk :lol: Al het rubber vd buitenkant vd banden is naar de binnenkant gegaan!

HSR

Bericht door HSR » 20 sep 2007, 18:19

Zo even een verslagje.

Rond 12 uur aangekomen met de alfa die zich op de heenweg keurig gedragen had. Bij de BP nog even echte benzine getankt ( Ultimate 98 ) en op het paddock nog de klassieke rundum check gedaan.

Eerst even een uurtje gevlagt bij Bosuit. Hier kon ik goed in mezelf opnemen wat voor lijn je dient te rijden. Met name Elmar deed dat m.i. redelijk textbook en heb zelf die lijn ook aangehouden met de alfa.

Kees kwam nog een aantal keren driftend voor bij en hij reed bekant zijn coupenis kort :wink:

Goed, de baan op met de italiaan. Eerst even rustig warm gereden en daarna het tempo opgedreven. Ik heb al mijn rondjes shortshiftend gedaan om het blokje wat te ontzien. Al snel zat het tempo er lekker in en hield de alfa mooi lijnen. Scheivlak en bosuit zijn absoluut de leukste bochten. Viel me ook echt op dat dan ook de 'snelle' jongens bij kon houden bij deze bochten.

de vodaphone en de marshallbocht blijf ik toch wel erg moeilijk vinden. Ik heb een aantal lijnen geprobeerd maar geen een was echt optimaal naar mijn gevoel.

Toen mijn bijrijder , harry P., afgezet en weer een half uurtje gevlagd. uiteindelijk nog een half uur gereden en het tempo nog even opgedreven. Een van de nauta broeders kan dit wel beamen sinds ikbosuit iets te enthausiast nam en dit resulteerde dan ook tot een grote sliphoek achtige drift.

:D

De alfa heeft echt boven verwachting gepresteerd. Op de foto's te zien moet ik nu toch wel een dikke voor en achter stabi scoren om die excessieve bodyroll tegen te gaan. Waarschijnlijk kan de alfa dan ook mooier balans houden in de marshall- en vodaphonebocht.

[img:1024:683]http://lh6.google.com/mantamia/RvIyuU1e ... %20046.jpg[/img]

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 20 sep 2007, 18:32

SpeedCars schreef:Was weer een hele gave middag :!:

Ondanks dat ik helaas niet voluit kon gaan (te arm mengsel) toch nog een paar rondjes kunnen tuffen. Eind van de dag wel de remblokken finaal op :) maar dat wist ik van te voren, er komt een BBK onder nu.

DF organisatie, top geregeld, bedankt voor dit schitterende evenement en count me in voor de volgende keer ;)

En 1 van de Marshalls (een kale bij de Gerlach) die vlagde volgens mij zonder bril op 8) ;) ;) kreeg steeds blauw daar :)

Er zaten overigens wel steile stukken in dit keer :lol:

Roel.

[img:683:1024]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... e/berg.jpg[/img]
Dat was zeker die "Bold Gay" :shock: :wink: :D

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 20 sep 2007, 18:57

En ik volop spiegelen toen je dat deed maar zag niemand ... halve zool :)

Als het goed is staat het op video (op dat ene bandje haha) dus ik zal het bewijs nog leveren Willem ;)

Roel.

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 20 sep 2007, 19:42

Was echt een hele geslaagde dag..
Wel koud op het einde , hoor :shock:

[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/zvdf1909 ... G_2627.jpg[/img]

:shock: He :!: Roel waar was je nou...

heb je nog ff gezocht, maar je was al weer vertrokken...

en voortaan de snellere deelnemers niet meer ophouden, oke :!: :wink: :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 20 sep 2007, 19:45

Roel heeft best wel een beetje zijn leven gebeterd. Hij ging nu eens zodanig aan de kant, dat ik dacht dat ie pech had. :twisted:

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 20 sep 2007, 19:47

Idd Elmar nog bedankt voor je duimpje ... enne die 2:08 was op deellast best een goed rondje ;)

Roel.

Elmar

Bericht door Elmar » 20 sep 2007, 19:50

Dat wou ik net zeggen Roel. Zal zo spoedig mogelijk het filmpje dat ik dat snelle rondje achter je zit uploaden. 8)

allen

Bericht door allen » 20 sep 2007, 19:56

Een snel rondje naast Elmar had ik nog graag mee willen maken. Is er niet meer van gekomen. Was alles al vergeten toen ik wat problemen had met m'n gebakje... Volgende keer maar weer bietsen. :lol:

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 20 sep 2007, 19:56

SpeedCars schreef:Idd Elmar nog bedankt voor je duimpje ... enne die 2:08 was op deellast best een goed rondje ;)

Roel.
:shock: ...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 sep 2007, 19:57

wimprezawrx schreef:
SpeedCars schreef:Was weer een hele gave middag :!:

Ondanks dat ik helaas niet voluit kon gaan (te arm mengsel) toch nog een paar rondjes kunnen tuffen. Eind van de dag wel de remblokken finaal op :) maar dat wist ik van te voren, er komt een BBK onder nu.

DF organisatie, top geregeld, bedankt voor dit schitterende evenement en count me in voor de volgende keer ;)

En 1 van de Marshalls (een kale bij de Gerlach) die vlagde volgens mij zonder bril op 8) ;) ;) kreeg steeds blauw daar :)

Er zaten overigens wel steile stukken in dit keer :lol:

Roel.

Dat was zeker die "Bold Gay" :shock: :wink: :D
Nix ervan, deze foto had ik gemaakt.... en ik ben niet kaal.. :roll:

Heb niet zoveel hoeven vlaggen tenzij het ECHT nodig was.. :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 20 sep 2007, 20:00

allen schreef:Een snel rondje naast Elmar had ik nog graag mee willen maken. Is er niet meer van gekomen. Was alles al vergeten toen ik wat problemen had met m'n gebakje... Volgende keer maar weer bietsen. :lol:
Ik zag je op een gegeven moment ook niet meer staan, heb toen maar die gekke GtRene mee genomen. :D

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 20 sep 2007, 20:01

[quote="Flatline]
Nix ervan, deze foto had ik gemaakt.... en ik ben niet kaal.. :roll:

Heb niet zoveel hoeven vlaggen tenzij het ECHT nodig was.. :wink:[/quote]

Dat was ik die op de hunzerug stond te vlaggen naar Roel... :twisted:

Ik ben wel kaal...net als Roel... :mrgreen:

@ Roel, Hoe is het met de home video :?: :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 20 sep 2007, 20:15

Leuke enthousiaste verslagen allemaal!

Ditmaal was ik er als toeschouwer, heb me ook zeker goed vermaakt.

Nog even een aantal rondes mee kunnen knallen met Jacco en zijn MR2.
Wat een leuke auto is dat zeg, erg stijve en strakke auto. Een paar extra paarden zou de auto zeker goed doen, desalniettemin een lekker scheurijzer en hoop plezier gehad. Bedankt daarvoor Jacco :D

Ook nog even een uurtje staan vlaggen bij de Kumho bocht, nou ja vlaggen meer foto's en video-opnames gemaakt van al het moois wat voorbij kwam bulderen en driften :lol:

Foto's en video's zal ik uiteraard posten in het andere topic, wordt waarschijnlijk vrijdag of anders zondag. Kan alvast verklappen dat Andre met de 130i goed driftend op de video staat!

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 20:46

Elmar schreef:
allen schreef:Een snel rondje naast Elmar had ik nog graag mee willen maken. Is er niet meer van gekomen. Was alles al vergeten toen ik wat problemen had met m'n gebakje... Volgende keer maar weer bietsen. :lol:
Ik zag je op een gegeven moment ook niet meer staan, heb toen maar die gekke GtRene mee genomen. :D
Yeah :lol: ben nog aan het bijkomen :wink: thx for thr ride 8) ging wel lekker, en je kunt goed merken dat daar een 150kg of meer uit is! verder remt ie goed en ligt als een plank...wel was die kuipzetel wat ruim :lol: maarja ik weet ook niet wat voor vriendinnetjes die goede man in zijn rode bolide mee neemt :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 20 sep 2007, 21:26

Mark Nauta schreef:Elmar vond zijn plekkie wel zo tussen de gebroeders Nauta. Al liep ie dat kleine broertje van mij wel een beetje op te stoken tegen mij ;). Het is je vergeven Elmar :P
Hij kwam ook wel met enorm sterke argument als, "hij heeft WEL een auto" :wink:
Laatst gewijzigd door Steven N. op 20 sep 2007, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Speerke

Bericht door Speerke » 20 sep 2007, 21:35

Mooie dag gehad, wel wat kou geleden tijdens het vlaggen de laatste 2 uur. Maar een 1 serie volledig driftend door het scheivlak warmt je weer aardig op.

Groeten

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 20 sep 2007, 22:16

Dan mijn verslagje ook maar!

Het begon 'sochtends met even de tuinslang over de e30. Camera statief erin + circuit equipment. Op naar Kees, daar zijn nieuwe monster bekeken en gewacht op Rene en Jan Visser. Rustig Zandvoort waarts gegaan. En daar stond al een hele groep klaar om gezellig een uurtje te lullen. Toen mocht het toch eindelijk beginnen :)

Eerst paar rondjes gingen aardig, weer beetje het gevoel terug krijgen in de auto. Het viel me al snel op dat de e30 in de bochten toch leuk mee wist te komen. Uiteraard op de rechte stukken tekort schoot, maar toch nog een redelijke 185km/h en remmen op ongeveer 130m om dat ik simpelweg de remmen van de e30 niet volledig durf te vertrouwen op die snelheid.
Zo goed als alle sessies gefilmd, maar kan dit op de laptop niet bewerken dus zal het morgen op de vaste pc overzetten. Ik had nog wel een eerste ervaring met smerende banden en na een ronde of 7/8 achter elkaar hebben de Toyo's niet veel meer in te brengen. Staat op film duidelijk, ben niet echt tevreden over mijn handelen maar dat zal de ervaring leren denk ik :lol:

Halverwege de e30 even in de pit gezet om bij mafKees in te stappen. Tsja wat kan ik zeggen, driften! Tot twee keer toe flink andersom gestaan, maar onze gestoorde katte liefhebber ging vrolijk verder met zijn achterbanden verraggen :lol: Daarna een ronde zowaar rustig aangedaan en zelf ik kon hem nog een paar lijnen bijbrengen, rustig lijnen rijden gaat echt prima Kees!

Hierna nog een paar andere passagiers meegehad in de e30. Ging prima, de e30 heeft zich goed gehouden.

Daarna het vlaggen. Ik had alles bij me; vlaggen, porto (zonder bereik denk ik :lol: ), jas en camera. Maar tering wat is het daar koud! Ik heb er gewoon wel 80 euro voor over om niet te hoeven vlaggen + dat ik dan nog wat ronden kan rijden. Weetje voor volgende Trackday.

Het eten was ook erg geslaagd, gezellig en lekker. Terugweg Mark op schiphol afgezet. Toen begon de reis, normaal uurtje nu 2u en een kwartier :oops: Vlak voor Harlingen, KABAMM!! Voorspoiler in een enorm diepe water plas met +- 100kmh eraf gereden en vervolgens er vol overheen. Geen verkeer achter me dus heb hem meteen weer opgezocht. Ligt nog in de achterbak, zal wel weer flink kapot zijn.

Nogmaals; Was it all worth it? Totally!!! 8)

chris_lbr

Bericht door chris_lbr » 20 sep 2007, 23:08

Aan het verslag van Koen (911-lover) kan ik niet veel meer toevoegen. Mooie dag gehad ondanks de pech met de koppakking.

Alles was eenvoudig (geen ingewikkeld gedoe, meer op onderling vertrouwen gebaseerd) en goed georganiseerd. Soms was het wel raar dat het leek alsof er bijna niemand aan het rijden was. Af en toe zag je dan al eens eentje om jacht op te gaan maken of eentje waar je best ff voor opzij kon gaan. Er werd gereden met veel respekt wat m.i. als gevolg heeft gehad dat er weinig met enige schade naar huis zijn moeten rijden. En ja...banden... een circuit vreet nu eenmaal rubber, das wel algemeen gekend...

Aan Peter en iedereen die dit mee heeft georganiseerd onze welgemeende dank.

allen

Bericht door allen » 20 sep 2007, 23:54

chris_lbr schreef:Soms was het wel raar dat het leek alsof er bijna niemand aan het rijden was.
Heerlijk vond ik dat. Ik had eerst niet door dat we al mochten rijden. Kwam vanalles loeihard voorbij denderen toen ik nog in de pit stond. Tja, daar sta je dan. Voor het eerst in je uppie de baan op moeten en de geboekte instructie was wat later. Toch maar gegaan en het viel gelukkig mee. Alle keren dat ik naar buiten ben gereden kon ik rustig oefenen en het viel me op dat er altijd veel auto's in de pit stonden.

Een keer eerder naar een driversclubdag geweest op Zandvoort. Dan is het zelfs met een ervaren man naast je ff slikken. Die kennen daar alleen de 'to die' sessies. Flinke kluif voor een rookie op zo'n moment.

DDX

Bericht door DDX » 21 sep 2007, 00:17

VLA schreef:en heb ook nog even meegereden in de MR2 van Jacco en met de Leon van DDX. Echt leuk om meegemaakt te hebben, nog bedankt daarvoor heren.
VLA, had jij nog gefilmt toen je rondje achter mij reed eigenlijk ?

trouwens was die gele Leon Cupra R die op het paddock stond van iemand van hier ?
(of was dat iemand die toevallig op zandvoort was?)

MX5T

Bericht door MX5T » 21 sep 2007, 00:50

Eigenlijk was ik onder het mom van "instructie geven" aan het spotten naar (rij)talent om eventueel een stukje (het rijden) van het 7k<btg8-project uit te voeren en Peter bood me daarvoor de perfecte gelegenheid :D

De "patienten"die me waren toegewezen waren "gretig", niet gehinderd door al te veel kennis van zaken maar wel leergierig en last but not least hadden stuk voor stuk de beschikking over auto's welke toch een behoorlijke mate van driving fun konden verschaffen. Het was voor mij dan ook niet echt moeilijk met enkele kleine aanwijzingen om in de korte periode leuke progressie te zien door hun inzet.
Altijd interessant is weer de verscheidenheid aan persoonlijkheid en daardoor de benadering van het cicuitrijden. Het feit dat ze tijdens en na de instruktie op de baan zijn gebleven zegt ook iets over beheersing want (jawel Hielke) de meesten reden in sommige bochten aardig op de limiet tijdens de instruktie. waarvoor dank want dan is het voor mij ook nog leuk om er naast te zitten.
Uitgezonderd Rico want die was al wat uitgeblust dus die kon ik niet meer tot heldendaden verleiden. Hij gaf als kenner uiteraard de schuld aan zijn M3 die niet echt geschikt zou zijn voor het circuit. In zijn geval is dat misschien ook wel zo maar toch denk ik dat als hij dat ei tussen zijn rechtervoet en dat gaspedaal weghaalt dat het ook anders kan, afijn hij kan geschaard worden in de categorie Touristenfahrer. Opvallend was dat hij geoefend leek te hebben want de lijnen door Scheivlak en BosUit waren soms nagenoeg perfect, totdat het probleem om de hoek kwam kijken waar alle patienten mee te maken hadden na een paar ronden: CONCENTRATIEVERLIES. Vanaf dan kon je het circuit de helft smaller maken, lekker vroeg insturen, niet meer naar de apex aantikken, bij uitkomen bocht meters asfalt ongebruikt laten. Een kleine pauze bracht bij de meesten wel weer de scherpte terug.
Al met al sprong er qua rijtalent maar één van de deelnemers uit en dat was de zoon van Jan(ik ben zijn naam vergeten :roll: ) met de GT3 die mij "toevertrouwd" werd om zijn eerste rondjes op het circuit te rijden met het speeltje van papa. Zoals bij mij te doen gebruikelijk laat ik ze het eerste rondje op hun eigen tempo en inzicht rijden zonder commentaar van mij. Deze ging er met de auto van pa gelijk als een speer vandoor zonder ooit een kilometer op de baan gereden te hebben (volgens Jan had ie al wel de nodige straatkilometers achter de rug). Ik moet zeggen dat het tamelijk vlot ging waarbij in de langzamere bochten de erg goede wegligging een handje hielp om uitstapjes te voorkomen en dat in de snelle bochten hij zichzelf toch wel in de hand kon houden. Daarna ging het bijna vanzelf steeds sneller en binnen een paar rondjes werden vele bochten op en soms een tikje over de limiet gerond (en die limiet ligt bij een GT3 aardig ver). Nou moet ik ter verdediging van de anderen wel vermelden dat het toch een stukje makkelijker hard gaat als je wat jonger bent (en dus nog een groot deel van je onbezonnenheid bezit) en met de (daarvoor prima geschikte) auto van pa rond mag knallen. Hij heeft voor mijn gevoel niet echt veel instruktie meer nodig maar moet gewoon oefenmeters maken.
Dus dit zou een mogelijke kandidaat kunnen zijn. De rest van de potentials zou ik op de baan hebben moeten zien rijden tijdens mijn instruktieuren. Daarbij zijn er mij eigenlijk maar twee echt opgevallen, beide met BMW, een grijze E30 met nr 311 op het zijraam en een rode E36 waar een pot verf overheen was gevallen. Er reed ook nog een grijze 130i rond maar die ging zo langzaam powerslidend door de bocht dat zelfs mijn patienten in hun eerste instruktierondjes in moesten houden. Het zag er wel grappig uit maar een echte snelle stuurman, nou nee.
Eens zien of dit iets oplevert anders maar eens gaan spotten in Malmedy op 21 oktober.

Resumerend: leuk dagje heb veel rondjes afgelegd, hoefde niet te vlaggen en als kostenpost enkel een flitsfoto in Bentveld op de heenweg.
Ik heb slechtere dagen gehad

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 01:09

Dieseltourist schreef: Uitgezonderd Rico want die was al wat uitgeblust dus die kon ik niet meer tot heldendaden verleiden. Hij gaf als kenner uiteraard de schuld aan zijn M3 die niet echt geschikt zou zijn voor het circuit. In zijn geval is dat misschien ook wel zo maar toch denk ik dat als hij dat ei tussen zijn rechtervoet en dat gaspedaal weghaalt dat het ook anders kan, afijn hij kan geschaard worden in de categorie Touristenfahrer. Opvallend was dat hij geoefend leek te hebben want de lijnen door Scheivlak en BosUit waren soms nagenoeg perfect, totdat het probleem om de hoek kwam kijken waar alle patienten mee te maken hadden na een paar ronden: CONCENTRATIEVERLIES. Vanaf dan kon je het circuit de helft smaller maken, lekker vroeg insturen, niet meer naar de apex aantikken, bij uitkomen bocht meters asfalt ongebruikt laten. Een kleine pauze bracht bij de meesten wel weer de scherpte terug.

Ton een kleine samenvatting over hoe ik de instructie ervaarde.
-------------------------------

Ton is een prima gast, of de instructie goed was ? moeilijk te zeggen..

Ik kreeg wel een paar complimenten, maar deed ook dingen fout qua lijnen.

Ik ging met een NooB instelling aan de slag, op die basis wilde ik dingen oppikken. Maar ik reed te goed voor een NooB en te slecht voor een circuitrijder. Essentiële basisbeginselen heb ik niet onder de knie, en ik zeg er ook gelijk bij dat het voor mij ook niet echt hoeft. Ik zie circuitrijden niet als een kunst maar als een uitlaatklep waar ik met veel marge rondrij. Elke lijn perfect proberen te rijden om zo snel mogelijk rond te gaan hoeft voor mij niet, ik "spaar" ook enigzins mijn auto.. een gewone straatauto krijgt vreselijk op zijn flikker, ik vind dat zonde.. als je leest dat de RS4 van leonard 2 dagen oude banden compleet wegfikt, weet je gelijk hoe gek het kan, dat is niet mijn insteek van circuitrijden.

Had grotendeels ook met concentratie van mijn kant te maken, al vanaf 10 uur vanochtend gereden, en op de baan reed ik meer met de instelling om alles onder controle te houden als rijdende baanmarhall (qua veiligheid) dan dat ik er echt voor ging zitten om de snelste tijden te rijden. (bij wijze van spreke dan) ook is er teveel energie gaan zitten in het reilen en zeilen van de dag en vooral ook een stukje stress of alles wel goed zou verlopen. Je voelt je toch behoorlijk verantwoordelijk voor alle aanwezigen.

Eigenlijk is een half uur veel te kort om een uitgebreide instructie te krijgen. En nog iets, instructie rijden tussen hard core blazers waarvoor jij rijd met kruimeldief snelheid is denk ik wederzijds irritant. Je kunt geen lijnen leren als je steeds van je lijn af gaat omdat er een elmartristandevries in je nek loopt te hijgen. Tenminste zo ervaarde ik het.

Kreeg een aantal nuttige tips, maar er moest te veel info opgezogen worden in te korte tijd met te weinig concentratie van mijn kant.

Had ook het idee dat Ton het op die basis ook wel snel had gezien.. als de kop er niet bij is is instructie geven ook niet echt eerbaar werk.

Ik denk dat zoiets zinvoller is als er een goede theoretische basis ligt. die ook onder de instructie valt. Dat je eerste leert het circuit te lezen en wat je kunt verwachten.. daarna moet je secties rijden, en vooral met een vrij gevoel niet het idee hebben dat je word opgejaagd.

En uiteindelijk moet je de hele baan rijden.. het beste is ook dat er iemand voor je rijd met heel veel zandvoort ervaring, door lijnen te volgen pik je sneller op dan door lijnen uit te moeten vinden.

ondanks bovenstaande vond ik het erg leuk dat er 2 instructeurs rondliepen, als de deelnemers die hebben meegedaan het top vonden, dan is dat wat telt.

MX5T

Bericht door MX5T » 21 sep 2007, 01:25

Rico v Velzen schreef: Had grotendeels ook met concentratie van mijn kant te maken, al vanaf 10 uur vanochtend gereden, en op de baan reed ik meer met de instelling om alles onder controle te houden als rijdende baanmarhall (qua veiligheid) dan dat ik er echt voor ging zitten om de snelste tijden te rijden. (bij wijze van spreke dan) ook is er teveel energie gaan zitten in het reilen en zeilen van de dag en vooral ook een stukje stress of alles wel goed zou verlopen. Je voelt je toch behoorlijk verantwoordelijk voor alle aanwezigen.
Dat bedoelde ik dus dat je al een beetje uitgeblust was, kon jij niks aan doen dat was gewoon de status op dat moment.

Op het moment dat ik constateer dat je niets meer opneemt ga ik gewoon over tot wat onnozele prietpraat. De essentie van het (hard)rijden is bij jou toch al wel bekend. Doe je voordeel met de "nuttige tips" en je weet dat mijn kommentaar voorgeprogrammeerd was :D

En eerlijk gezegd was de echte motivatie bij mij ook wat verminderd, als er nog een keer zoiets te doen is dan wil ik tussendoor ook wel even pauzeren 8)

Theorie is ook zeker nuttig. Mijn idee echter is dat je dat zou moeten doen na een kwartiertje rijden, dan wordt het wat begrijpelijker wat er verteld wordt. Het voorrijden van lijnen door een instructeur heeft ook zeker voordelen. Dat wordt veel gepraktizeerd op de ring maar dan met een treintje van 6-8 auto's die elke ronde van plaats wisselen. Ook niet echt ideaal, beter is één op één.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 01:33

Rico v Velzen schreef:Had grotendeels ook met concentratie van mijn kant te maken, al vanaf 10 uur vanochtend gereden, en op de baan reed ik meer met de instelling om alles onder controle te houden als rijdende baanmarhall (qua veiligheid) dan dat ik er echt voor ging zitten om de snelste tijden te rijden. (bij wijze van spreke dan) ook is er teveel energie gaan zitten in het reilen en zeilen van de dag en vooral ook een stukje stress of alles wel goed zou verlopen. Je voelt je toch behoorlijk verantwoordelijk voor alle aanwezigen.
Grappig dat je het zegt, dat was bij mij ook het geval eigenlijk.
Op zich vind ik het altijd super om de grens beetje bij beetje te verleggen, maar op zo'n dag ben je met zoveel dingen bezig, zoveel afgeleid dat als je zelf aan rijden toekomt je automatisch in een soort cruise-mode op driekwart tempo gaat rijden. Ik geef dan ook nog de auto die niet 100% was de schuld maar ook als de auto wel 100% was geweest had ik nog niet op 100% gereden.
Kan dat het best illustreren door een stukje auto-onderdeel-geen-idee-wat-het-was-maar-het-lag-in-de-weg dat voor mijn auto de baan overstak (enigszins geholpen door de wind). Ik was daar zo door afgeleid (en meer bezig met kijken waar dat stukje heenwaaide dan met remmen) dat ik mooi een remspoor van 100 meter richting Tarzan aan het trekken was. :lol:
Dennis zei nog iets als rem-los, maar mijn gedachten gingen meer van 'ja doei, ik rij nog 140km/u en zonder te remmen - goh dat ding komt weer terug waaien - in het grind uit - nee gelukkig het waait toch de andere kant op - en als ik nou lekker eigenwijs blijf remmen - ja het is ligt naast de baan - dan haal ik straks die bocht - nou hopen dat de marshall die daar staat het niet op wil gaan rapen - echt nog wel' en hoppa, keurig een meter voor de kattenbak daar de rem los en toch maar eens in gaan sturen.
Met netjes rijden heeft het niet veel te maken, maar ach, we leven nog, volgende keer zal ik ook proberen te luisteren, Dennis. :lol:

Plaats reactie