Alles over de 1 serie (part I)
-
Marcelvv
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Mijn mening, en ik heb er uitgebreid ingezeten en omheen gelopen:
voor en achterkant: TOP, gewoon erg mooie kleine coupe.
zijkant: wel mooi, maar toch IETS hoog dak/bolhoedje.
binnenkant: BMW, dus meer dan goed, vrij compact van binnen maar voorin is het OK.
De achterkant is in mijn ogen het mooist, en dat is nou net de kant die iedereen het meeste zal zien...
Heb op dit moment niet echt neigingen om er een te kopen, maar dat komt omdat de auto met 2 kleine kinderen iets te klein is. (voor mij dan).
Maar het kan natuurlijk nog veranderen, ik zeg niet nooit.
Verder wel een toppertje hoor, alleen zoals ik hem zou willen is de prijs toch nog snel richting €59K.
Aanrader voor vele, maar ik pas even.
voor en achterkant: TOP, gewoon erg mooie kleine coupe.
zijkant: wel mooi, maar toch IETS hoog dak/bolhoedje.
binnenkant: BMW, dus meer dan goed, vrij compact van binnen maar voorin is het OK.
De achterkant is in mijn ogen het mooist, en dat is nou net de kant die iedereen het meeste zal zien...
Heb op dit moment niet echt neigingen om er een te kopen, maar dat komt omdat de auto met 2 kleine kinderen iets te klein is. (voor mij dan).
Maar het kan natuurlijk nog veranderen, ik zeg niet nooit.
Verder wel een toppertje hoor, alleen zoals ik hem zou willen is de prijs toch nog snel richting €59K.
Aanrader voor vele, maar ik pas even.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Nee bij de onderste is alles mooi in proportie voor een coupe....daklijn te hoog, achteruit te stijl en de neus te stompMacboy schreef:Das inderdaad een goede vergelijking. Bedankt Rico. Ben het geheel met je eens dat de onderste foto mooier is. De bovenste foto zie je dat het shoppen niet werkt, omdat de achterkant (de lijn naar beneden, beetje 911-achtig) niet in proportie is.Rico v Velzen schreef:[img=663,231:663:231]http://tweakers.net/ext/f/0b7d5d075f712 ... a/full.jpg[/img]
[img:800:600]http://images.worldcarfans.com/articles ... 021big.jpg[/img]
Zo te zien vind ik de onderste zoals het is absoluut mooier.
Nee, ook ik vind de huidige 3-serie coupé, zeker vanaf de zijkant gewoon erg geslaagd.
Ik hoop alleen met heel mijn hart dat de achterkant (op de foto's ben ik nog absoluut niet verkocht) in het echt mooi is !
PS Die bovenste fotosjop is gewoon een Z4 eigenlijk: het is NIET gek dat BMW hem niet zo heeft getekend, want die auto hebben ze al in het gamma :!:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik deel je mening niet Rico. De C-Coupe was de enige vlot ogende C van Mercedes in die lijn en ik vind het best een aardig ding om te zien. Gelukkig doen ze het momenteel beter met de C maar ik vraag me af of je je doelgroep bereikt met deze modellen.
Maarre je gaat me toch niet vertellen dat de C-Coupe minder mooi vind dan een Polo Classic
Maarre je gaat me toch niet vertellen dat de C-Coupe minder mooi vind dan een Polo Classic
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niels ik wil eerder een vergelijk trekken met de VW derby, wat ik in mijn tijd een leuk wagentje vond.
[img:500:375]http://www.futuretech-sp.si/derby/derby1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.futuretech-sp.si/derby/derby1.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Op zich een leuk gegeven maar daar hadden ze wel wat meer me kunnen doen zoals Romo al aangeeft. Echt een gemiste kans aangezien de 02 nog steeds een hoop liefhebbers heeft. Ze hadden dan op de C-stijl bijvoorbeeld ook het logo terug kunnen plaatsen oid.Rico v Velzen schreef:Maar zoals ook in het filmpje al werd vermeld.. de 1 serie coupe is een verwijzing naar naar het 02 tijdperk en in het bijzonder de 2002 turbo..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:600]http://images.worldcarfans.com/articles ... 021big.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... _05_sb.jpg[/img]
Ik vind die verwijzing zo gek nog niet.
[img:640:480]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... _05_sb.jpg[/img]
Ik vind die verwijzing zo gek nog niet.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
1 coupe is gewoon een mooie auto en staat op zich zelf. Vindt je een gladde coupe mooi koop dan mercedes cls dan heb je een mega coupe lijn. De 1 serie is zo niet. Wees blij. E30 m3 was ook niet zo. Ik vondt ze prachtig. Dus voor mij is de 1 serie coupe een schot in de roos. Zou alleen graag een M versie zien.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Het komt er volgens mij dus op neer dat veel mensen het niet eens zijn met de uitgangspunten die BMW heeft genomen bij het ontwikkelen van de 1-serie Coupé. BMW heeft een moderne interpretatie van een compacte sportieve auto volgens hetzelfde concept als de 02, E21 en E30, zonder voor de hand liggende retrostyling te gebruiken. Dit is allemaal erg duidelijk, in elk interview wordt de 2002 Turbo weer aangehaald. Je komt dan altijd uit op een auto met een echte koffer en een redelijke stijle achterruit.
Sommige lieden willen kennelijk een ander soort auto met een minder hoekige vorm van de achterruit en de kofferklep. Dat zou echter niet geleken hebben op een moderne 02/E21/E30.
Ik vind de C-klasse Coupé overigens een van de meest wanstaltige auto's die Mercedes ooit heeft voortgebracht. Het is qua styling net zo'n crisismodel als de 3-serie Compact. Ik ben blij dat BMW nu weer echte BMW's maakt voor het compacte segment in plaats van 3-series met een afgehakte kont en jolige koplampen.
Sommige lieden willen kennelijk een ander soort auto met een minder hoekige vorm van de achterruit en de kofferklep. Dat zou echter niet geleken hebben op een moderne 02/E21/E30.
Ik vind de C-klasse Coupé overigens een van de meest wanstaltige auto's die Mercedes ooit heeft voortgebracht. Het is qua styling net zo'n crisismodel als de 3-serie Compact. Ik ben blij dat BMW nu weer echte BMW's maakt voor het compacte segment in plaats van 3-series met een afgehakte kont en jolige koplampen.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De verwarring zit 't 'm gewoon in het feit dat ze dit beestje een coupe noemen, terwijl dit eigenlijk geen coupe is.
De auto is idd ontwikkeld vanuit dezelfde gedachte als de 02er en de E30. Het zal waarschijnlijk ook een waardige overvolger zijn in deze lijn (even uitgaande van mijn rijervaringen met de 1er E81/E87).
De auto is idd ontwikkeld vanuit dezelfde gedachte als de 02er en de E30. Het zal waarschijnlijk ook een waardige overvolger zijn in deze lijn (even uitgaande van mijn rijervaringen met de 1er E81/E87).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Die nieuwe 1 coupe gecombineerd met de nieuwe M3 V8 motor dan heb je een mooi pakket lijkt me, de motor kan lekker ver naar achter, is redelijk compact en lichter dan de 6 in lijn
althans dat hoorde ik.
Tevens brult die V8 lekker en het is een toeren V8 dus tevens op een circuit goed te doen, standaard 420pk in een 1 serie coupe 8)
Zal geen jaar duren voor er zoiets bij een tuner te koop staat denk ik, en als je geld hebt laat je hem eerder maken
Low profile en toch mooi strak/sportief gelijnd die coupe, met een lekker kontje voor de achterblijvers :twisted:
Tevens brult die V8 lekker en het is een toeren V8 dus tevens op een circuit goed te doen, standaard 420pk in een 1 serie coupe 8)
Zal geen jaar duren voor er zoiets bij een tuner te koop staat denk ik, en als je geld hebt laat je hem eerder maken
Low profile en toch mooi strak/sportief gelijnd die coupe, met een lekker kontje voor de achterblijvers :twisted:
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Het enige probleem wat de 135i heeft en dat weerhoud me ook tot een aanschaf voor nu totdat ik alles getest heb.
Dat is het electronische diff.
Die sperrt doordat ie het doordraaiende wiel iets afremt en zo een sper simuleert. Ik kan je nu al vertellen dat het kut is vergeleken met een echt sper. Er wordt namelijk iets afgeremd en dat wil je gewoon nooit.
Het volgende probleem dient zich dan aan.
Je hebt namelijk 2 standen op je tc uit. Deels uit en helemaal uit. Bij het helemaal uit werkt je electronic diff. En zo had het dus niet gemoeten.
E diff had moeten werken op deels uit. Helemaal uit moet gewoon een open diff zijn zodat je makkelijk een lsd kan plaatsen.
Een lsd en ediff gaan niet goed samen werken dat voorspel ik nu al. Als dit dus zo werkt hoef ik zo bi zo geen 135i.
Dat is het electronische diff.
Die sperrt doordat ie het doordraaiende wiel iets afremt en zo een sper simuleert. Ik kan je nu al vertellen dat het kut is vergeleken met een echt sper. Er wordt namelijk iets afgeremd en dat wil je gewoon nooit.
Het volgende probleem dient zich dan aan.
Je hebt namelijk 2 standen op je tc uit. Deels uit en helemaal uit. Bij het helemaal uit werkt je electronic diff. En zo had het dus niet gemoeten.
E diff had moeten werken op deels uit. Helemaal uit moet gewoon een open diff zijn zodat je makkelijk een lsd kan plaatsen.
Een lsd en ediff gaan niet goed samen werken dat voorspel ik nu al. Als dit dus zo werkt hoef ik zo bi zo geen 135i.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke Joop, maar hoe hadden ze hem anders moeten noemen ?
2 deurs sedan ? Dat bekt toch ook niet. Een coupe is niet per defintie supersexy ala Aston Martin of Maserati.
Een 3 serie (e46) is ook niet megasporty als coupe.
Grootste probleem is dat niemand nog de auto in het straatbeeld heeft gezien. Zien rijden, geparkeerd zien staan tussen andere auto's.. pas dan weet je wat een auto echt waard is qua styling.
Vooralsnog vind ik mijn M3 zoveel mooier, maar de 1 serie coupe moet ik niet met een e46 coupe vergelijken. Maar als opzich zelf staand model beoordelen.
Mijn bottleneck is nog altijd de motor.. En hoe de feitelijke handling is.
Sper verhaal wat Andre aanhaalt kan ook nog eens een punt van kritiek worden. Maar als average rijder zou ik me wel moeten kunnen redden met het zogenaamde elec. sperdif.
Al met al is dit geen droomauto.. teveel vraagtekens die nog beantwoord moeten worden, dessalnietemin is het wel het meest serieuze alternatief voor de toekomst. Tenzij BMW natuurlijk met iets anders komt..
Als er een 1 serie M1 zou uitkomen (max 75/80k), hoefde ik niet te twijvelen dan zou ik die blind durven te bestellen. bij wijze van spreke dan. Maar hier is nog niks over bekend
2 deurs sedan ? Dat bekt toch ook niet. Een coupe is niet per defintie supersexy ala Aston Martin of Maserati.
Een 3 serie (e46) is ook niet megasporty als coupe.
Grootste probleem is dat niemand nog de auto in het straatbeeld heeft gezien. Zien rijden, geparkeerd zien staan tussen andere auto's.. pas dan weet je wat een auto echt waard is qua styling.
Vooralsnog vind ik mijn M3 zoveel mooier, maar de 1 serie coupe moet ik niet met een e46 coupe vergelijken. Maar als opzich zelf staand model beoordelen.
Mijn bottleneck is nog altijd de motor.. En hoe de feitelijke handling is.
Sper verhaal wat Andre aanhaalt kan ook nog eens een punt van kritiek worden. Maar als average rijder zou ik me wel moeten kunnen redden met het zogenaamde elec. sperdif.
Al met al is dit geen droomauto.. teveel vraagtekens die nog beantwoord moeten worden, dessalnietemin is het wel het meest serieuze alternatief voor de toekomst. Tenzij BMW natuurlijk met iets anders komt..
Als er een 1 serie M1 zou uitkomen (max 75/80k), hoefde ik niet te twijvelen dan zou ik die blind durven te bestellen. bij wijze van spreke dan. Maar hier is nog niks over bekend
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Idd. en daarbij komt dat de lijn ervan gewoon 0,0 iets terug laat zien van de 02. Allemaal marketing excuses om zich in te dekken voor een hoop (terechte) commentaarJoop schreef:De verwarring zit 't 'm gewoon in het feit dat ze dit beestje een coupe noemen, terwijl dit eigenlijk geen coupe is.
Verder ieder z'n ding hoor
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
2 deurs sedan dekt de lading, maar dat is marketing technisch natuurlijk een ramp: dus is coupé de ideale benaming. Ook al vanwege het feit dat mensen een 2-deurs sedan als de E30 een coupe durven te noemen.
Exclusief gaat ie zeker worden, aangezien de auto qua prijs akelig dicht op een E92 3er coupe zit: wat wel een echt (sport)coupe is, net als de E46 3er coupe.
En Rico: een coupe koop je om goed mee voor de dag te komen: blijven doorgaands toch stijlvolle(re) auto's dan hun limousine-equivalenten. Daarentegen hoeft een coupe niet per definitie sportief te zijn; al zijn de meeste coupés wel zo bedoeld (incluis de GT's).
Op basis van alle foto's die ik gezien heb, vind ik de 3-deurs 1er zoals André hem heeft toch nog wel het mooist en laat ik de 1er coupe daarvoor graag staan.
Exclusief gaat ie zeker worden, aangezien de auto qua prijs akelig dicht op een E92 3er coupe zit: wat wel een echt (sport)coupe is, net als de E46 3er coupe.
En Rico: een coupe koop je om goed mee voor de dag te komen: blijven doorgaands toch stijlvolle(re) auto's dan hun limousine-equivalenten. Daarentegen hoeft een coupe niet per definitie sportief te zijn; al zijn de meeste coupés wel zo bedoeld (incluis de GT's).
Op basis van alle foto's die ik gezien heb, vind ik de 3-deurs 1er zoals André hem heeft toch nog wel het mooist en laat ik de 1er coupe daarvoor graag staan.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
En er komen meer leuke auto s aan wat denk je van deze
[img:576:374]http://img526.imageshack.us/img526/4220/stichopyl6.jpg[/img]
Kijk die spoor verbreding. Wat een apparaat is dit.
[img:576:374]http://img526.imageshack.us/img526/4220/stichopyl6.jpg[/img]
Kijk die spoor verbreding. Wat een apparaat is dit.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
dubbel gevoel bij deze opmerking, begrijp de strekking maar gaat niet altijd op. De M3 heb ik bv niet op deze basis gekocht en een 1 serie coupe zal ik ook niet op deze basis kopen.een coupe koop je om goed mee voor de dag te komen:
een 1 serie koop je per definitie niet om de best smoelende auto te kopen.
Kijk je kunt het ook omdraaien.. het is dit of GEEN coupe op de 1 serie basis.. wat kies je dan ?
Ik ben blij dat BMW weer een "oude" niche in de markt gaat invullen. Niet trappend in dezelfde valkuilen die ze hadden gemaakt met de compacts.
Een volwaardige coupe. en het is aan ieder om te bepalen wat ie mooi vind.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ik vind de bovenste ook niet verkeerd, maar dat vind ik meer een hatchback dan een coupé. Wèl een erg mooie hatchback trouwens. Ik snap dat we tegenwoordig station achtige 'backs willen omdat dat praktischer is, maar de 'Escort stijl' vind ik er wel veel gaver uitzien.Niels schreef:Macboy schreef:Rico v Velzen schreef:[img=663,231:663:231]http://tweakers.net/ext/f/0b7d5d075f712 ... a/full.jpg[/img]
[img:800:600]http://images.worldcarfans.com/articles ... 021big.jpg[/img]
Zo te zien vind ik de onderste zoals het is absoluut mooier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 11 gasten
