We gaan erachter komen!
Waarom word je hier blij van? Ik zou denken dat dit juist helemaal niet goed is. Zodra hij een beetje uitveert heb je bijna geen wieldruk meer. Of mis ik hier iets?Hoff schreef: 20 apr 2021, 09:56 Hetgeen waar ik vooral altijd blij van wordt is een minimale droop achter, dit is sterk verbeterd...
BC-Racing:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Naja maakt voor de wegligging niet uit.Marc Sierra schreef: 20 apr 2021, 17:09Waarom word je hier blij van? Ik zou denken dat dit juist helemaal niet goed is. Zodra hij een beetje uitveert heb je bijna geen wieldruk meer. Of mis ik hier iets?Hoff schreef: 20 apr 2021, 09:56 Hetgeen waar ik vooral altijd blij van wordt is een minimale droop achter, dit is sterk verbeterd...
BC-Racing:
![]()
klopt, je hebt dan 0,0 grip van dat wiel... dus dat draagt wel degelijk bij een je wegligging want die is op dat moment gewoon gehalveerd.
Punt 1 wat Djessey zei, daarnaast zoveel fijner met krikken, zonder dat het wiel eerst een halve meter uit moet veren. De voorzijde is altijd al zo kort, dus dan prima dat de achterkant dat ook heeft.Marc Sierra schreef: 20 apr 2021, 17:09
Waarom word je hier blij van? Ik zou denken dat dit juist helemaal niet goed is. Zodra hij een beetje uitveert heb je bijna geen wieldruk meer. Of mis ik hier iets?![]()
Die blauwe ken ik nog wel van BimmerportalEric-328 schreef: 23 apr 2021, 09:40 Mooi project! Ik heb paar jaar geleden een 323ti opgebouwd voor de Ring. Heerlijke auto! Met het Intrax 1K2 onderstel icm sper was het best een vlotte auto!
Waarom heb je die nodig?Hoff schreef: 17 mei 2021, 11:43 Uitgepluisd hoe dat ik de E46 clutch switch werkend ging krijgen, maar dit bleek heel simpel. De sensor zit in de clutch master cilinder. Laat deze nou 1-op-1 in een E36 passen...
Hoff schreef: 08 jun 2021, 09:56 Een hoop stress, en heel veel hulp van Hilgert later...
First start! Toch altijd spannend met een verse motor.
EDIT: Ik krijg de YouTube link niet geëmbed... dusss:
Het is een ZF E90 6 versnellingsbak, GS6-17BG. Die past dan blijkbaar op een E46 ook?Hoff schreef: 12 feb 2021, 10:49Kom ik nog eens op terug! Ik had beloofd dat nog niet aan de grote klok te hangenVanreijmersdal schreef: 12 feb 2021, 10:35 Interessant, maar ik ben dan nog steeds benieuwd welk type het is.![]()
Wat is duur, volgens mij gaan de 17bg's ook al voor €600 weg...Hoff schreef: 09 jun 2021, 14:47 De GS6-17BG is het goedkope broertje, vooralsnog, maar mocht deze swap interessant worden zie ik die bakken ook wel duur worden.
Prijzen variëren nogal, Ik heb nu 2 bakken (1 onder de auto, 1 reserve), en ik heb verre van dat betaald...E36-italia schreef: 10 jun 2021, 15:38Wat is duur, volgens mij gaan de 17bg's ook al voor €600 weg...Hoff schreef: 09 jun 2021, 14:47 De GS6-17BG is het goedkope broertje, vooralsnog, maar mocht deze swap interessant worden zie ik die bakken ook wel duur worden.