Een aantal weken terug had ik nog een extra sparco wiel (heb er namelijk al 3) en 4 x nankang ns2r semi’s besteld. Zou een levertijd van een paar werkdagen op zitten maar helaas door een fout van het bandenbedrijf toch niet op tijd binnen voor Spa, dat was wel ff balen... Vooral gezien de goodyear Assymetric 5 pas 2 weken oud zijn en eigenlijk gewoon als straat band bedoeld zijn. Door de wisselende weersomstandigheden is de schade voor de goodyears gelukkig enigszins beperkt gebleven. In de regen deden ze het aardig. Als er een droge lijn kwam merkte ik wel dat de auto behoorlijk ‘danste’ op de bandjes, maar aan het eind van de dag zagen ze er niet al te verschrikkelijk uit gelukkig.
Moet wel zeggen dat ik in de regen nog niet helemaal het vertrouwen in de auto heb om op de grens te rijden, ik weet niet goed of dat wellicht door de banden kwam of het flinke vermogen dat er ineens in komt of toch wat anders... Toen er een droge lijn kwam kreeg ik er ook steeds meer vertrouwen in en zat het tempo er aardig in ondanks de straatbandjes, auto was goed te plaatsen en behoorlijk voorspelbaar. Wat wel best extreem was, was het dansen tijdens het remmen. Ik rem behoorlijk op de limiet en dan ben ik tijdens het remmen met stuurbewegingen steeds aan het corrigeren, de auto ‘zwabbert’ dan wat... Wellicht ook met de straatbandjes te maken, maar vraag me toch af of het ondanks de banden toch beter kan. Om dit tegen te gaan waren de caster rubbers tijd terug namelijk al preventief door zwarte powerflex vervangen.
De hawk hp+ remblokken icm met stalen leidingen en castrol srf vloeistof deden het behoorlijk goed. Beter dan verwacht, aangezien de hp+ een straat/circuit blok is. Alleen in het droge en flink stampen moest ik na 20 minuten de boel wel ff wat laten koelen omdat het pedaal dan wat minder happig werd. Blokken op de vooras hebben nu nog zo’n 5mm, dus die kunnen geen trackday meer mee. Binnenkort op de vooras een nieuw setje schijven en betere blokken monteren (iets dat niet klappert bij vooruit/achteruit rijden).
Hopelijk binnenkort nog eens een trackday, maar dan met de semi’s. Moet niet te lang duren, want dan komt er een 2e kinderstoel in de auto namelijk en zal daar even de focus naar gaan

Paar foto's: