Mocht de Lupo ooit te traag zijn kan daar ook gewoon een 1.8T in

Zonder op- of aanmerkingen door de APK gelukkig! Dus de vrouw kan weer lekker touren deze zomer
Wat betreft hoofdremcilinders; bij peugeotjes zitten ook Bosch remcilinders en de maatvoeringen komen soms opmerkelijk overeen met wat in de duitsland op de auto's is geschroefd...Rene-RS schreef: 04 mei 2021, 05:58 Er zal waarschijnlijk wel een grotere hoofdremcilinder op moeten, maar dat kan gelukkig. Zit nu eentje op van een Golf 2 G60 (22.2mm) en er kan eentje op van een VW Transporter (25.4mm).
Er is ook een VW T4 geleverd met 23.8mm (zelfde als Boxster hrc), dus dat is idd ook nog een (betere) optie.Rolf205 schreef: 04 mei 2021, 10:53Wat betreft hoofdremcilinders; bij peugeotjes zitten ook Bosch remcilinders en de maatvoeringen komen soms opmerkelijk overeen met wat in de duitsland op de auto's is geschroefd...Rene-RS schreef: 04 mei 2021, 05:58 Er zal waarschijnlijk wel een grotere hoofdremcilinder op moeten, maar dat kan gelukkig. Zit nu eentje op van een Golf 2 G60 (22.2mm) en er kan eentje op van een VW Transporter (25.4mm).Bij peugeot zijn ook 23.8mm cilinders te vinden en die gebruik ik met mn 4pots brembo's. We hebben ook ooit een 25.4mm van een Audi S2 op een 205 gezet, maar dat was wel een beetje te veel van het goede. Misschien is die 23.8mm maat ook wel op VW's te vinden? Wat zit er standaard op de Porsche waar deze af komen?
Wat betreft de proefadapter; ik zou de klauwen nog 2mm verder op de schijf zetten. De remblokken komen nu bijna over de rand van de schijf. Dan heb je iets meer marge met eventuele blokken van een ander merk en minder kans op herrie. En elke mm telt met 15".
De klauw lijkt ook iets te laag te zitten; blokken scheef op de schijf kan ook aanleiding zijn voor piepende remmen.
Wat is de afstand tussen de 2 bouten van de G60 fusee's? De form factor lijkt erg op de brackets die ik heb:
![]()
Gebruikers op dit forum: ArjanS, Godspeed, mauritsklein, Rogerb en 1 gast