Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 28 apr 2021, 20:00

MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:27 Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is? Ik meen dat ook een wat langere versie van die video rondgaat. Maar waarom zul je ons, DF toetsenbord ridders, daar nou niet aantreffen. Of heeft iemand van hier gister toevallig wel ook klappen van de ME gekregen?

Verder zie ik in dit topic ook vaak boekentips voorbij komen. Ik heb ook nog wel een tip. Geen leestip maar een vakantietip. De volgende keer in Spanje eens kijken en vragen (aan de locals) hoe daar de guardia civil en nationale politie normaal gesproken optreedt, bekeken en benaderd wordt. Over normen en waarden gesproken. Respect tegenover de politie was hier natuurlijk al veel langer zoek. En nu is het iedere keer weer raak en de grenzen opzoeken en allemaal blijven staan als je wordt gevraagd te vertrekken. Met je iPhone net zo lang blijven filmen (of zijn het allemaal journalisten/demonstranten?) wachten totdat een agent een keer z’n boekje te buiten gaat na de zoveelste provocatie, steen/blikje/vuurwerk etc tegen z’n hoofd. Videootje knippen en plakken en op social media. Het is idd makkelijk (ver)oordelen op basis van fragmenten. Maar wel naar beide kanten.
In Spanje vragen ze niet eens of je weg wilt gaan, ze slaan je eerst bewusteloos en als je dan bijkomt vragen ze je om weg te gaan.
Daar laat je het wel uit je botte hoofd om te roepen: sla dan? want dan slaan ze gelijk en krijg je nog een paar trappen na.
En als het echt een grote optocht of demonstratie is staan ze er niet met een knuppel maar staat er om de 100 meter een bus met 4 man gewapend met een wapen wat lijkt op een ak47.

Geloof me heel de protesterende/feestvierende meute zet geen stap verkeerd, want die gasten schieten gewoon.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 apr 2021, 20:03

Robin schreef: 28 apr 2021, 19:54Dit. Klopt!

Ergens 1980 reed ik met m'n ouders centrum A'dam binnen. ME busjes en ME slaags met dat krakerstuig. Dat was wat en wij zaten eerste rang op 20 meter in de file voor een van die verkeerslichten. Man. Ramme op die krakers en dat provo anti kernwapen volk!
Inderdaad Robin, was dat tijdens Koninginnedag, want toen was het ook al zo'n zooitje?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 apr 2021, 20:07

coolfan schreef: 28 apr 2021, 19:58 Dit waren mensen die protesteerden om vrij te mogen leven en daar heeft ieder mens recht op.
En??
Maakt het nog wat uit waarom men protesteert/relt?
Die krakers wilden ook gewoon een woonruimte, ook iets waar men recht op heeft.

Er is dus gewoon niets veranderd in vergelijk met 40 jaar geleden en alle wereldleiders hebben niet met elkaar zitten WhatsAppen om overal de mensen in hun eigen land te onderdrukken, want dat is wat jij ons wilt doen geloven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 apr 2021, 20:08

Opa schreef: 28 apr 2021, 20:03
Robin schreef: 28 apr 2021, 19:54Dit. Klopt!

Ergens 1980 reed ik met m'n ouders centrum A'dam binnen. ME busjes en ME slaags met dat krakerstuig. Dat was wat en wij zaten eerste rang op 20 meter in de file voor een van die verkeerslichten. Man. Ramme op die krakers en dat provo anti kernwapen volk!
Inderdaad Robin, was dat tijdens Koninginnedag, want toen was het ook al zo'n zooitje?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer
Dit was niet de kroningsoproer, dit was met krakers. Kroningsoproer( in onze klas kreeg iedereen een zwaarverzilverd theelepeltje met de kop van Jull en Trix erop, oh wat waren wij blijk) ben ik niet bij geweest:)

Wel van TV beelden die rook op de Dam(?) of was dat het huwelijk tussen Claus en Trix?

Dit waren krakers.Kan ook 1981(?) geweest zijn.

Maar nu ik die wiki bekijk...maar er was niks oranje in Amsterdam . Dat herinner ik me 100%. Want dit was heftig voor 'n jongetje van 10-11.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 apr 2021, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 28 apr 2021, 20:09

En toch vind ik het jammer dat het labeltje (wappies) er al snel op werd geplakt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op het 5G gelul na hadden die mensen wel op veel punten (een soort van) gelijk gekregen:
- Ons laten muilkorven en een avondklok... het is er wél gekomen.
- Protesteren tegen maatregelen mag niet, dan krijg je een wapenstok van de ME in je nek.
- Men is bezig om een testsamenleving te maken (waarbij gevaccineerden straks meer 'mogen' dan anderen). Zonder vaccin wordt je maatschappelijk buitengesloten. In hoeverre is de vraag, maar dat erover gesproken wordt betekend dat er ergens al draagvlak voor is.
- Het heeft er alle schijn van dat de "noodwet" verlengd gaat worden, dus de tijdelijke wetten zijn ineens een stuk minder tijdelijk.
- Het hele Built Back Better verhaal wat nog vaag/onbekend voor Corona uitbrak (toen nog echt voor de harde kern van complotdenkers), ik zie er toch wel dingen van terugkomen die ik zorgelijk vind...

En van al die punten kun je beargumenteren dat het nodig is om het virus onder controle te krijgen. Misschien is dat zo... weerleggen is ook lastig. De grote vraag is of je alle vrijheden weer terugkrijgt nadat het virus weg is. Zo'n vaccinatiepaspoort is vrij onschuldig als het zo'n geel papiertje met een stempel is, maar als het digitaal is is zoiets een opstap naar het social credit systeem wat ze in China hebben.

Op die demonstraties loopt een hoop dom volk, die volkomen in een eigen waarheid (gevoed door gare complotsites) geloven. Toch waardeer ik het wel als mensen opkomen voor vrijheden die normaal horen te zijn. Mezelf in deze periode tijdelijk aanpassen aan het virus? Prima, doe ik graag. Maar als overheden het virus aangrijpen om blijvend bepaalde vrijheden af te nemen dan hebben die mensen mijn zegen en sta ik er ineens heel anders in. Nadeel is dat het dan natuurlijk te laat is.

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2021, 20:11

Weer goed verhaal Tom.

Ik stap 22:00 in m'n auto en ga al tuuuuterend hier volgas in z'n één door 't centrum!:)

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2021, 20:16

Daaruit:
15:30u Door de demonstranten in de Damstraat worden de eerste geïmproviseerde molotovcocktails gegooid.Hells Angels die in een café in de straat een biertje drinken zijn bang dat hun motoren door de demonstranten niet gespaard zullen worden en gaan de demonstranten zwaaiend met kettingen te lijf. Enkele demonstranten krijgen rake klappen, anderen worden in de gracht gegooid. De ME doet een stapje achteruit en zet vervolgens traangas in om de demonstranten terug te dringen.

Dikgedrukt. Zijn daar bewegende beelden van? :lollerdelol:

MarkS

Bericht door MarkS » 28 apr 2021, 20:30

Luco schreef: 28 apr 2021, 20:00
MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:27 Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is? Ik meen dat ook een wat langere versie van die video rondgaat. Maar waarom zul je ons, DF toetsenbord ridders, daar nou niet aantreffen. Of heeft iemand van hier gister toevallig wel ook klappen van de ME gekregen?

Verder zie ik in dit topic ook vaak boekentips voorbij komen. Ik heb ook nog wel een tip. Geen leestip maar een vakantietip. De volgende keer in Spanje eens kijken en vragen (aan de locals) hoe daar de guardia civil en nationale politie normaal gesproken optreedt, bekeken en benaderd wordt. Over normen en waarden gesproken. Respect tegenover de politie was hier natuurlijk al veel langer zoek. En nu is het iedere keer weer raak en de grenzen opzoeken en allemaal blijven staan als je wordt gevraagd te vertrekken. Met je iPhone net zo lang blijven filmen (of zijn het allemaal journalisten/demonstranten?) wachten totdat een agent een keer z’n boekje te buiten gaat na de zoveelste provocatie, steen/blikje/vuurwerk etc tegen z’n hoofd. Videootje knippen en plakken en op social media. Het is idd makkelijk (ver)oordelen op basis van fragmenten. Maar wel naar beide kanten.
In Spanje vragen ze niet eens of je weg wilt gaan, ze slaan je eerst bewusteloos en als je dan bijkomt vragen ze je om weg te gaan.
Daar laat je het wel uit je botte hoofd om te roepen: sla dan? want dan slaan ze gelijk en krijg je nog een paar trappen na.
En als het echt een grote optocht of demonstratie is staan ze er niet met een knuppel maar staat er om de 100 meter een bus met 4 man gewapend met een wapen wat lijkt op een ak47.

Geloof me heel de protesterende/feestvierende meute zet geen stap verkeerd, want die gasten schieten gewoon.
Het respect komt in Spanje behalve uit het optreden ook ergens anders vandaan. Wij komen regelmatig in Malaga. En daar was eens iets te doen in de plaza de torros (geen gevecht). De arena zat vol met schoolkinderen. Maar rondom de arena stond het ook vol met busjes en auto’s van de guardia civil. Helikopter in de lucht. Onze eerste reactie, er is iets gebeurd of er is een dreiging (aanslag). Volgende dag toch maar eens nagevraagd. Bleek om een uitgebreide demonstratie van de politie voor alle scholen in de buurt te gaan. De politie en met name ook een functie bij de politie staat in zeer hoog aanzien. Dat kunnen wij ons helemaal niet voorstellen. Misschien iets dat wij kennen / kenden bij artsen/medicijnen opleiding. Maar daar ligt wel een belangrijk fundament voor het respect daar. Dat zit veel meer in hun cultuur.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 apr 2021, 20:32

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2021, 20:34

MarkS schreef: 28 apr 2021, 20:30
Luco schreef: 28 apr 2021, 20:00

Het respect komt in Spanje behalve uit het optreden ook ergens anders vandaan. Wij komen regelmatig in Malaga. En daar was eens iets te doen in de plaza de torros (geen gevecht). De arena zat vol met schoolkinderen. Maar rondom de arena stond het ook vol met busjes en auto’s van de guardia civil. Helikopter in de lucht. Onze eerste reactie, er is iets gebeurd of er is een dreiging (aanslag). Volgende dag toch maar eens nagevraagd. Bleek om een uitgebreide demonstratie van de politie voor alle scholen in de buurt te gaan. De politie en met name ook een functie bij de politie staat in zeer hoog aanzien. Dat kunnen wij ons helemaal niet voorstellen. Misschien iets dat wij kennen / kenden bij artsen/medicijnen opleiding. Maar daar ligt wel een belangrijk fundament voor het respect daar. Dat zit veel meer in hun cultuur.
https://www.euronews.com/2020/11/09/cor ... -in-madrid

Keurig toch? Kan dat hier niet zo?:)

coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Bericht door coolfan » 28 apr 2021, 21:13

Tom schreef: 28 apr 2021, 20:09 En toch vind ik het jammer dat het labeltje (wappies) er al snel op werd geplakt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op het 5G gelul na hadden die mensen wel op veel punten (een soort van) gelijk gekregen:
- Protesteren tegen maatregelen mag niet, dan krijg je een wapenstok van de ME in je nek.
- Men is bezig om een testsamenleving te maken (waarbij gevaccineerden straks meer 'mogen' dan anderen). Zonder vaccin wordt je maatschappelijk buitengesloten. In hoeverre is de vraag, maar dat erover gesproken wordt betekend dat er ergens al draagvlak voor is.
- Het heeft er alle schijn van dat de "noodwet" verlengd gaat worden, dus de tijdelijke wetten zijn ineens een stuk minder tijdelijk.
- Het hele Built Back Better verhaal wat nog vaag/onbekend voor Corona uitbrak (toen nog echt voor de harde kern van complotdenkers), ik zie er toch wel dingen van terugkomen die ik zorgelijk vind...

En van al die punten kun je beargumenteren dat het nodig is om het virus onder controle te krijgen. Misschien is dat zo... weerleggen is ook lastig. De grote vraag is of je alle vrijheden weer terugkrijgt nadat het virus weg is. Zo'n vaccinatiepaspoort is vrij onschuldig als het zo'n geel papiertje met een stempel is, maar als het digitaal is is zoiets een opstap naar het social credit systeem wat ze in China hebben.

Op die demonstraties loopt een hoop dom volk, die volkomen in een eigen waarheid (gevoed door gare complotsites) geloven. Toch waardeer ik het wel als mensen opkomen voor vrijheden die normaal horen te zijn. Mezelf in deze periode tijdelijk aanpassen aan het virus? Prima, doe ik graag. Maar als overheden het virus aangrijpen om blijvend bepaalde vrijheden af te nemen dan hebben die mensen mijn zegen en sta ik er ineens heel anders in. Nadeel is dat het dan natuurlijk te laat is.
Heel mooi verwoord Tom. Ik werd jaar geleden voor gek verklaard. Mooie is dat nu het steeds extremer wordt meer mensen het gaan inzien. This only ends when we say 'NO'

Mickmans

Bericht door Mickmans » 28 apr 2021, 22:12

coolfan schreef: 28 apr 2021, 21:13
Tom schreef: 28 apr 2021, 20:09 En toch vind ik het jammer dat het labeltje (wappies) er al snel op werd geplakt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op het 5G gelul na hadden die mensen wel op veel punten (een soort van) gelijk gekregen:

Heel mooi verwoord Tom. Ik werd jaar geleden voor gek verklaard. Mooie is dat nu het steeds extremer wordt meer mensen het gaan inzien. This only ends when we say 'NO'
Maar effe dat is toch heel vreemd als je wel mag protesteren met 7000 man en dus niet meer de 1,5M waarborgt maar niet met zen alle op een huisfeest van 30 man mag staan?

Dat de noodwetten verlengd moeten worden komt omdat mensen zich niet aan de maatregelen houden.

Wij zijn als Nederlanders wel een van de meest opstandige bevolkingen van de eu wij waren de een van de eerste die zonder koning regeerden en zelfs met koning hebben we altijd wel wat te zeiken opstandig zijn is onze cultuur gewoon en in een tijd als deze pakt dat heel slecht uit. Ook 2de wereld oorlog gingen we ook staken.... Fransen en Russen hebben onze democratische vlag zelfs nageaapt.

Dat de gevaccineerde meer mogen is ook gewoon heel normaal anders zou de motivatie voor het prikken minder zijn dat zou bijvoorbeeld betekenen dat jongeren denken "jaaa daag ik ga me niet laten prikken want ik ga er toch niet dood aan" Waardoor je dat virus nooit de wereld uit krijgt. dan kom je op gegeven moment in een Loop terecht. Ook hadden we voorheen veel problemen door mensen die zich niet lieten vaccineren ik kan me er nog vaag iets over herinneren, iets met gelovigen die zich niet lieten prikken met als gevolg meer doden.

Maar goed dat is mijn standpunt/mening hierover.

MarkS

Bericht door MarkS » 28 apr 2021, 22:14

Ben ik het met alle maatregelen eens, nee. Vind ik alle keuzes die bij de aanpak van de crisis worden gemaakt goed, nee. Ben ik blij met de situatie en de maatregelen, nee. Zie ik de logica voor het overgrote deel van de aanpak en de maatregelen in het licht van deze crisis, ja. En daar zit imho een nogal cruciaal verschil tussen hoe de “wappies” in de wedstrijd zitten. Die zien, ook vanuit een groter ander geheel, een samenzwering of voorop gezet plan om ... (vul maar in) ... de bevolking te onderdrukken, een andere / nieuwe wereldorde, ... Die samenzweringstheorieën / complotten volg / deel ik niet. Leuk om nu overal te lezen “we hadden al die tijd toch gelijk”. Maar hoezo had je gelijk denk ik dan. Dat er bepaalde maatregelen zouden volgen, voor een virus dat voorlopig niet verdwenen is, als het dat überhaupt al doet. Hadden we daar dan een ander standpunt / discussie over? Ik dacht het niet. Het verschil van mening zit hem imho in het basis uitgangspunt dat het overgrote deel van de maatregelen nog steeds wordt genomen vanuit de gedachte om het verspreiden van een virus tegen te gaan. De ene zal het naïef noemen, de ander realistisch. Ik denk dat die tegenstellingen voorlopig, net als het virus, ook niet zullen verdwijnen. Maar zullen we ophouden met er een “zie je wel ik had toch gelijk” spelletje van te maken?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 apr 2021, 22:31

MarkS schreef: 28 apr 2021, 22:14 Ben ik het met alle maatregelen eens, nee. Vind ik alle keuzes die bij de aanpak van de crisis worden gemaakt goed, nee. Ben ik blij met de situatie en de maatregelen, nee. Zie ik de logica voor het overgrote deel van de aanpak en de maatregelen in het licht van deze crisis, ja. En daar zit imho een nogal cruciaal verschil tussen hoe de “wappies” in de wedstrijd zitten. Die zien, ook vanuit een groter ander geheel, een samenzwering of voorop gezet plan om ... (vul maar in) ... de bevolking te onderdrukken, een andere / nieuwe wereldorde, ... Die samenzweringstheorieën / complotten volg / deel ik niet. Leuk om nu overal te lezen “we hadden al die tijd toch gelijk”. Maar hoezo had je gelijk denk ik dan. Dat er bepaalde maatregelen zouden volgen, voor een virus dat voorlopig niet verdwenen is, als het dat überhaupt al doet. Hadden we daar dan een ander standpunt / discussie over? Ik dacht het niet. Het verschil van mening zit hem imho in het basis uitgangspunt dat het overgrote deel van de maatregelen nog steeds wordt genomen vanuit de gedachte om het verspreiden van een virus tegen te gaan. De ene zal het naïef noemen, de ander realistisch. Ik denk dat die tegenstellingen voorlopig, net als het virus, ook niet zullen verdwijnen. Maar zullen we ophouden met er een “zie je wel ik had toch gelijk” spelletje van te maken?
Exact mijn gevoel over de hele kwestie, mooie post!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 apr 2021, 22:43

+1

Elise

Bericht door Elise » 28 apr 2021, 23:30

+2

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 apr 2021, 00:06

Nou + 3 dan maar.

Luco

Bericht door Luco » 29 apr 2021, 05:56

+1, behalve de logica van de maatregelen, die zie ik echt niet. Volledige willekeur hierin en als de maatschappelijke druk oploopt wort er ineens van alles vloeibaar.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 apr 2021, 06:24

Eens met Luco. Geen goede zaak.

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 07:13

Luco schreef: 29 apr 2021, 05:56 +1, behalve de logica van de maatregelen, die zie ik echt niet. Volledige willekeur hierin en als de maatschappelijke druk oploopt wort er ineens van alles vloeibaar.
Dit.
En wat Tom gisteren al postte.

Ja, ik wil zsm gevaccineerd. Heb MdV ook zo ver gekregen. Maar die wil geen AZ. Snap ik. Gisteren sprak ik met een oud verpleegkundige van hier(gepensioneerd) , AZ. Nergens last van. En een fysiotherapeute met AZ. Hoofdpijn. Verder blij dat ze 'm had gekregen.

Ik vind het beleid nog steeds waardeloos en onlogisch. Maar ik bagatelliseer Corona niet. Ik vind wel dat de overheid/regering het wel en wee van 'de rest van Nederland' bagatelliseert. En niet zo'n beetje ook. Het 'geen geld' pompen in de Zorg al vóór Corona en tijdens Corona ook niet, want alles ging om vaccinatie. Nu zijn we bij dit punt. Een hoop kaalslag en intens verdriet en zorgen in de maatschappij.

Er is hoop, maar jongens.....echt....

Elise

Bericht door Elise » 29 apr 2021, 08:15

De logica van de maatregelen is mijns inzien eenvoudig te verklaren dat de bedachte maatregelen niet voldoende blijken te zijn en er ad hoc naar een andere maatregelen wordt gezocht.
Dit fenomeen zie je natuurlijk overal, bij het schrijven van software of bij het bouwen van een huis komt exact hetzelfde voor. Er wordt iets ontworpen, vervolgens gebouwd en als het op de bouwplaats aankomt lijkt het net niet te passen. Dan moet er ter plaatse een oplossing verzonnen worden. Als er dan later iemand naar kijkt zegt deze persoon "Wat is hier gebeurt, wie heeft hier lopen prutsen".

In dit kader zie ik de Corona maatregelen ook. Waarbij de groep die zich niet aan de maatregelen heeft gehouden juist de oorzaak is van de vele vergaande aanvullende maatregelen. Degenen die het hardst klagen beseffen niet dat ze zelf de oorzaak zijn.

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 08:19

Laatste zin niet mee eens. De oorzaak zijn overheden. Zorg/vaccinatie en alles rondom Corona wordt politiek en financieel uitgespeeld en de burger is 'het slachtoffer'.

Robin

Bericht door Robin » 29 apr 2021, 08:25

Hoe meer je mensen 'onderdrukt' (vergeef me dit woord) hoe harder ze terugkomen, dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd. Tel daarbij op een logistiek van niks, aannames van RIVM , OMT(ja maar als we géén avondklok hadden gedaan dan waren er xxxxx meer slachtoffers gevallen). Nederland werd(wordt) geleid door RIVM , al maanden. En Rutte zag zijn partij groeien en groeien als hij 'met harde hand' de boel nog meer 'op slot zou zetten'. Wat hij in feite deed. Voor de stemmen.

En terwijl er wéér vinger wordt gewezen naar 'die klagers en die lui die zich er niet aan houden' stond Halsema te grijnzen bij BLM demonstratie, Grapperhuis te knuffelen op z'n bruiloft en hebben/hadden Keijzer en Ollongren opeens Corona.

Om maar niet te spreken van Rutte's acute 'dementie'.....

LOL

Ik neem nog 'n kop koffie :)

Tom

Bericht door Tom » 29 apr 2021, 08:34

En gister werd toegegeven dat de avondklok geen effect had op de IC's.

Shakes

Bericht door Shakes » 29 apr 2021, 08:39

De logica van de maatregelen
We zijn meer dan een jaar verder en er is nog steeds geen logica.

Wat heeft bijvoorbeeld de avondklok gebracht? Eerst moest hij ingaan om 20:00, toen 21:00 en 22:00 had geen zin maar werd toch wekenlang gebruikt .

Vorig jaar veel open zonder 5 miljoen vaccinaties en nu alles tot gister dicht met 5 miljoen prikken.

Astra zeneca wel/niet/wel/niet/misschien.

925 miljoen naar een clubje dat “nogal” vaag is. Dat is niet logisch maar wel heel duidelijk.

Een app die niet werkt. Datalek bij de uitgeklede GGD. Kan nog wel even doorgaan maar het is een clusterfuck van jewelste.
Laatst gewijzigd door Shakes op 29 apr 2021, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie