In Spanje vragen ze niet eens of je weg wilt gaan, ze slaan je eerst bewusteloos en als je dan bijkomt vragen ze je om weg te gaan.MarkS schreef: 28 apr 2021, 19:27 Heel triest idd. Dat is toch die mevrouw die de hele tijd “sla dan, sla dan” aan het roepen is? Ik meen dat ook een wat langere versie van die video rondgaat. Maar waarom zul je ons, DF toetsenbord ridders, daar nou niet aantreffen. Of heeft iemand van hier gister toevallig wel ook klappen van de ME gekregen?
Verder zie ik in dit topic ook vaak boekentips voorbij komen. Ik heb ook nog wel een tip. Geen leestip maar een vakantietip. De volgende keer in Spanje eens kijken en vragen (aan de locals) hoe daar de guardia civil en nationale politie normaal gesproken optreedt, bekeken en benaderd wordt. Over normen en waarden gesproken. Respect tegenover de politie was hier natuurlijk al veel langer zoek. En nu is het iedere keer weer raak en de grenzen opzoeken en allemaal blijven staan als je wordt gevraagd te vertrekken. Met je iPhone net zo lang blijven filmen (of zijn het allemaal journalisten/demonstranten?) wachten totdat een agent een keer z’n boekje te buiten gaat na de zoveelste provocatie, steen/blikje/vuurwerk etc tegen z’n hoofd. Videootje knippen en plakken en op social media. Het is idd makkelijk (ver)oordelen op basis van fragmenten. Maar wel naar beide kanten.
Daar laat je het wel uit je botte hoofd om te roepen: sla dan? want dan slaan ze gelijk en krijg je nog een paar trappen na.
En als het echt een grote optocht of demonstratie is staan ze er niet met een knuppel maar staat er om de 100 meter een bus met 4 man gewapend met een wapen wat lijkt op een ak47.
Geloof me heel de protesterende/feestvierende meute zet geen stap verkeerd, want die gasten schieten gewoon.