Corona in Nederland.....
- frankie
Re: Corona in Nederland.....
Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen geweest waarvan gezegd werd dat het echt niet kon, want superspread event. Dat is in geen van de gevallen gebeurd, na BLM niet, na die zogenaamde oud en nieuw demonstratie in Den Haag niet (goed bedacht trouwens
), na het massale schaatsen niet, na demonstraties in het Vondelpark niet, na de paasdrukte buiten niet, om zo maar even een paar voorbeelden te noemen.

- Riceaux
Confirmatie bias, cognitieve dissonantie en het Dunning Kruger effect. Vind ik 3 termen die mooi bij dit topic passen.
- MarkS
India, om nog maar een voorbeeld te noemen ... die hadden het toch best onder controle.frankie schreef: 26 apr 2021, 13:41 Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen geweest waarvan gezegd werd dat het echt niet kon, want superspread event. Dat is in geen van de gevallen gebeurd, na BLM niet, na die zogenaamde oud en nieuw demonstratie in Den Haag niet (goed bedacht trouwens), na het massale schaatsen niet, na demonstraties in het Vondelpark niet, na de paasdrukte buiten niet, om zo maar even een paar voorbeelden te noemen.
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Wat is waarheid? Wat de overheid u allemaal vertelt? Zou wel heel makkelijk zijn. Zo worden oorlogen nooit begonnen door het volk maar door hun leiders. En het volk moet het uitvoeren en anderen doden dat kan alleen maar met propaganda die dan weer van die diezelfde overheid komt.535d schreef: 26 apr 2021, 13:33Wat mij juist een groter probleem lijkt is dat mensen teveel lezen (met dank aan Social Media), en dat als zijnde waarheid gaan aannemen.coolfan schreef: 26 apr 2021, 12:30 Probleem is dat mensen niet meer zelf lezen en onderzoeken en zich afvragen wat er werkelijk gaande is in de wereld.
- JP
Een hele rits dure woorden die impliceren dat de meeste of erg dom zijn hier of je jezelf verheven voelt boven anderen, mogelijk ingegeven doordat je je zelf wat dichter bij informatiebronnen begeeft.... zo jammer...maar zo rollen er hier meerRiceaux schreef: 26 apr 2021, 13:42 Confirmatie bias, cognitieve dissonantie en het Dunning Kruger effect. Vind ik 3 termen die mooi bij dit topic passen.

-
OnlineHenk Jan
Ik kom jullie even waarschuwen dat de Belgen hebben ontdekt dat muziek boven 80dB het virus aantrekt. Opletten dus.

-
Gniffel @ 80dB

Net zoals dat het ook heel erg makkelijk is om overal wat achter te zoeken, en alles in twijfel te trekken. Volgens mij heb je dan weinig rust.coolfan schreef: 26 apr 2021, 14:43 Wat is waarheid? Wat de overheid u allemaal vertelt? Zou wel heel makkelijk zijn.

Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 apr 2021, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
Oh, vandaar dat het Oranje-feest in Breda ook niet doorging natuurlijk..
-
Geweldig!! Als George Orwell dit nog had mogen meemaken.....Henk Jan schreef: 26 apr 2021, 14:54 Ik kom jullie even waarschuwen dat de Belgen hebben ontdekt dat muziek boven 80dB het virus aantrekt. Opletten dus.
![]()

- Riceaux
Nee een hele rits dure woorden om aan te geven dat we hier allemaal er geen bal van snappen en alleen maar bronnen zoeken die ons eigen denkbeeld bevestigen ipv te luisteren naar alle kanten van het verhaal en daadwerkelijk te discussiëren. En daar maak ik me net zo schuldig aan als iedereen hier in dit topic + de politiek.JP schreef: 26 apr 2021, 14:50Een hele rits dure woorden die impliceren dat de meeste of erg dom zijn hier of je jezelf verheven voelt boven anderen, mogelijk ingegeven doordat je je zelf wat dichter bij informatiebronnen begeeft.... zo jammer...maar zo rollen er hier meerRiceaux schreef: 26 apr 2021, 13:42 Confirmatie bias, cognitieve dissonantie en het Dunning Kruger effect. Vind ik 3 termen die mooi bij dit topic passen.![]()
En ja ik sta misschien dichter bij de medische wereld, maar verder van andere sectoren af dan anderen hier (zoals de horeca, onderwijs, jeugdzorg enz.), sectoren die net zo belangrijk zijn om een land draaiende te houden en het leven zin te geven.
- Enrico
Bewijs dat strenge lockdowns niet werken! Maar dat weten we, Italië, Spanje? Beter af dan Sweden? Hell no....MarkS schreef: 26 apr 2021, 14:42India, om nog maar een voorbeeld te noemen ... die hadden het toch best onder controle.frankie schreef: 26 apr 2021, 13:41 Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen geweest waarvan gezegd werd dat het echt niet kon, want superspread event. Dat is in geen van de gevallen gebeurd, na BLM niet, na die zogenaamde oud en nieuw demonstratie in Den Haag niet (goed bedacht trouwens), na het massale schaatsen niet, na demonstraties in het Vondelpark niet, na de paasdrukte buiten niet, om zo maar even een paar voorbeelden te noemen.
-
HOE HARDER DE MUZIEK, HOE HARDER JE MOET GAAN ROEPEN OM JE TE VERSTAANBAAR TE MAKEN. HIERBIJ HEB JE EEN STUK MEER LUCHT NODIG EN GA JE DAARMEE VEEL MEER MOGELIJK BESMETTE VOCHTDEELTJES INNEMEN EN MOCHT JE ZELF BESMET ZIJN OOK UITSTOTEN .Henk Jan schreef: 26 apr 2021, 14:54 Ik kom jullie even waarschuwen dat de Belgen hebben ontdekt dat muziek boven 80dB het virus aantrekt. Opletten dus.
![]()
Die info geeft de Belgistaneese overheid ook gewoon

-
Daar is het monddoodmasker toch voor?
- MarkS
Vreemde conclusie die je hieruit trekt.Enrico schreef: 26 apr 2021, 16:23Bewijs dat strenge lockdowns niet werken! Maar dat weten we, Italië, Spanje? Beter af dan Sweden? Hell no....MarkS schreef: 26 apr 2021, 14:42India, om nog maar een voorbeeld te noemen ... die hadden het toch best onder controle.frankie schreef: 26 apr 2021, 13:41 Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen geweest waarvan gezegd werd dat het echt niet kon, want superspread event. Dat is in geen van de gevallen gebeurd, na BLM niet, na die zogenaamde oud en nieuw demonstratie in Den Haag niet (goed bedacht trouwens), na het massale schaatsen niet, na demonstraties in het Vondelpark niet, na de paasdrukte buiten niet, om zo maar even een paar voorbeelden te noemen.
- Luco
WAT ZEG JE???????Forza schreef: 26 apr 2021, 16:28HOE HARDER DE MUZIEK, HOE HARDER JE MOET GAAN ROEPEN OM JE TE VERSTAANBAAR TE MAKEN. HIERBIJ HEB JE EEN STUK MEER LUCHT NODIG EN GA JE DAARMEE VEEL MEER MOGELIJK BESMETTE VOCHTDEELTJES INNEMEN EN MOCHT JE ZELF BESMET ZIJN OOK UITSTOTEN .Henk Jan schreef: 26 apr 2021, 14:54 Ik kom jullie even waarschuwen dat de Belgen hebben ontdekt dat muziek boven 80dB het virus aantrekt. Opletten dus.
![]()
Die info geeft de Belgistaneese overheid ook gewoon.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, ik leg 't je uit: Ik vind het onrechtvaardig, omdat andere demonstraties zwaar de kop ingedrukt worden dus het heeft nog steeds met het 'hier en nu' te maken. Ik durf wel te stellen dat diezelfde BLM demonstratie er voor gezorgd heeft dat vele (wappie) demonstranten denken, zij ook dan wij ook. Daar hebben wij/de maatschappij nog steeds last van:tomgtr schreef: 26 apr 2021, 13:17Dat zit je wel hoog. Ik heb ook niks met BLM maar om nou tot in den eeuwigheid hier op terug te komen. Ja maar zij begonnen, zij deden het eerst. Nogmaals, ik heb niks met BLM en nog minder met Halsema maar als ik me zo lang zo zou opwinden over iets waar ik niet mee eens ben zou ik echt een vet hart krijgen.Robin schreef: 26 apr 2021, 09:53 Ik wil het niet bagatelliseren, maar dan is 3000 per dag in India 'niks'. Maar er moet wat gebeuren.
Next one is Afrika waar je al maanden, of eigenlijk de gehele crisis, amper of niks over hoort.
Dat Gommerts vindt dat die opleving in bemettingen en IC opnames ligt in het feit dat het 'drie weken daarvoor mooi weer was' of iets van die strekking en iedereen op elkaar in parken zat....Terwijl 2 maand geleden mid eind februari het ook een lentedag was en het Vondelpark werd ontruimd, daar kwam later geen 'golf' door.
Idem de Damdemonstratie.....
Daar kijkt de regering naar: 'Oh weer zo'n koffie demonstratie nummer zoveel. Het volk wil maar niet luisteren he'
Aan de gang gezet door Halsema/BLM. Dus ja dat zit mij best hoog, want daar hebben wij dus nóg indirect mee te maken. Onrecht, meten met twee maten. Mijn mening. Klaar.
-
Jij bent hier de plaatjes man, bekijk hem eens goed.
-
We hebben hier al een tenten man, en nu ook een plaatjes man. Nou ja, altijd nog beter dan een platjes man. 

- Luco
vergeet de waterman niet.
-
We zien straks de yachten achterelkaar uitvaren in de haven van Monaco. De ene heet Pfizer en de Astra Zeneca volgt. De Janssen is bijna klaar, daar word de laatste hand aan gelegd en vaart ook bijna uit. De directie staat op het dek om de schapen uit te zwaaien.
- Luco
Andre schreef: 26 apr 2021, 19:08 We zien straks de yachten achterelkaar uitvaren in de haven van Monaco. De ene heet Pfizer en de Astra Zeneca volgt. De Janssen is bijna klaar, daar word de laatste hand aan gelegd en vaart ook bijna uit. De directie staat op het dek om de schapen uit te zwaaien.

Allemaal minimaal 86 meter lang
- JP
Vanmiddag op de radio, het afschaffen van de avondklok zorgt weer dat je ‘s morgens met een kater op staat. Nu begin je rond het middaguur te zuipen en lag je om 22u in je (eigen) bed. Straks begin je later met drinken en komt het je nachtrust ten slechte. Misschien kunnen de werkgevers vragen de avondklok te houden ? 

-
Precies!! buit is binnen dank zij de schapen!!Andre schreef: 26 apr 2021, 19:08 We zien straks de yachten achterelkaar uitvaren in de haven van Monaco. De ene heet Pfizer en de Astra Zeneca volgt. De Janssen is bijna klaar, daar word de laatste hand aan gelegd en vaart ook bijna uit. De directie staat op het dek om de schapen uit te zwaaien.

-
coolfan schreef: 26 apr 2021, 19:50Precies!! dankzij de schapen!!Andre schreef: 26 apr 2021, 19:08 We zien straks de yachten achterelkaar uitvaren in de haven van Monaco. De ene heet Pfizer en de Astra Zeneca volgt. De Janssen is bijna klaar, daar word de laatste hand aan gelegd en vaart ook bijna uit. De directie staat op het dek om de schapen uit te zwaaien.![]()
![]()
![]()
![]()
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Voor de lezers onder ons een must read, zie ook de reviews op bol.com. Ik heb hem net uitgelezen. Pre-corona reeds uitgekomen maar relevanter dan ooit.
https://www.bol.com/nl/p/revolutie-door ... 0046390002
https://www.bol.com/nl/p/revolutie-door ... 0046390002