Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-278

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 09:53

JP schreef: 26 apr 2021, 09:34 Je hebt besmettingscijfers maar wat is het percentage overlijdens in die “verre” landen ? De leefomstandigheden aldaar zorgt er ook voor dat ze daar een betere weerstand hebben. Als wij west-europeanen daar op vakantie gaan, dan zit je eerst 5 dagen op de porseleinen troon. Ons immuun-systeem is hier helemaal kapot gemaakt door ons steriele leven.
De mensen worden gemiddeld gezien niet ouder daar, gemiddeld gezien nog geen 70. Juist door die slechte leefomstandigheden en gebrekkige hygiene. Want ze eten veelal gezonder dan hier in het rijke westen (veel kruiden en specerijen). Goede weerstand is natuurlijk onmisbaar, maar als er constant door allerlei antibiotica resistente bacterieen op je immuunsysteem wordt ingebeukt verzwak je op den duur ook.

Daar komt in India nog bij, veel mensen eten direct met de handen van hun bord. En een goede handhygiene hebben ze vaak niet.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 apr 2021, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 apr 2021, 09:53

Ik wil het niet bagatelliseren, maar dan is 3000 per dag in India 'niks'. Maar er moet wat gebeuren.

Next one is Afrika waar je al maanden, of eigenlijk de gehele crisis, amper of niks over hoort.

Dat Gommerts vindt dat die opleving in bemettingen en IC opnames ligt in het feit dat het 'drie weken daarvoor mooi weer was' of iets van die strekking en iedereen op elkaar in parken zat....Terwijl 2 maand geleden mid eind februari het ook een lentedag was en het Vondelpark werd ontruimd, daar kwam later geen 'golf' door.

Idem de Damdemonstratie.....

JP

Bericht door JP » 26 apr 2021, 09:59

535d schreef: 26 apr 2021, 09:53
JP schreef: 26 apr 2021, 09:34 Je hebt besmettingscijfers maar wat is het percentage overlijdens in die “verre” landen ? De leefomstandigheden aldaar zorgt er ook voor dat ze daar een betere weerstand hebben. Als wij west-europeanen daar op vakantie gaan, dan zit je eerst 5 dagen op de porseleinen troon. Ons immuun-systeem is hier helemaal kapot gemaakt door ons steriele leven.
De mensen worden gemiddeld gezien niet ouder daar, gemiddeld gezien nog geen 70. Juist door die slechte leefomstandigheden en gebrekkige hygiene. Want ze eten veelal gezonder dan hier in het rijke westen (veel kruiden en specerijen). Goede weerstand is natuurlijk onmisbaar, maar als er constant door allerlei antibiotica resistente bacterieen op je immuunsysteem wordt ingebeukt verzwak je op den duur ook.

Daar komt in India nog bij, veel mensen eten direct met de handen van hun bord. En een goede handhygiene hebben ze vaak niet.
Ligt die lagere overlijdensleeftijd daar lager door hygiene of door werkomstandigheden ? Ze werken daar veel eerder en langer dan welke arbo-wet dan ook hier. Te makkelijk om dat nu af te gaan schuiven op hun onhygiënische levensstijl.

Heeft er al eens iemand bewezen dat handhygiëne helpt tegen corona? Dat je van een handcontact corona kan krijgen ? Als antibiotica resistente bacterieen op je immuunsysteem inbeuken, is het dan wel slim om te vaccineren. Kwaad met kwaad bestrijden ?

Hugo en “die andere” hameren op was-je-handen-stuk, maar dus ook een groot deel van je immuunsysteem.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 10:06

JP schreef: 26 apr 2021, 09:59 Ligt die lagere overlijdensleeftijd daar lager door hygiene of door werkomstandigheden ?
Ik schrijf leefomstandigheden. Natuurlijk heeft dat er ook mee te maken. Ze zullen daar geen Arbowet hebben.

Dit is een virus, dat is wat anders dan een bacteriële infectie. Bij een virale infectie zet je geen antibiotica in. Tuurlijk helpt een goede handhygiene. Mijns inziens DE reden dat het nu zo uit de ehmmm.... hand loopt in India.

coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Bericht door coolfan » 26 apr 2021, 10:48

Robin schreef: 26 apr 2021, 09:53 Ik wil het niet bagatelliseren, maar dan is 3000 per dag in India 'niks'. Maar er moet wat gebeuren.

Next one is Afrika waar je al maanden, of eigenlijk de gehele crisis, amper of niks over hoort.

Dat Gommerts vindt dat die opleving in bemettingen en IC opnames ligt in het feit dat het 'drie weken daarvoor mooi weer was' of iets van die strekking en iedereen op elkaar in parken zat....Terwijl 2 maand geleden mid eind februari het ook een lentedag was en het Vondelpark werd ontruimd, daar kwam later geen 'golf' door.

Precies! voor wie kan rekenen ziet dat er relatief niets meer aan de hand is dan ieder jaar in het voorjaar (afgezien van vaccinatiedoden) maar dan moet je zelf rekenen. (Kees de Kort BNR) "ja ik ken wel iemand ie er aan is overleden' ja dat gebeurt ieder jaar en IC's liggen in voorjaar al jaren vol. In seizoen 2017/2018 zijn 9600 mensen overleden maar de marketing van 'Covid 19' is beter dan die van 'Covid 17' Helaas dat mensen nog steeds de main stream media blijven volgen en niet zelf onderzoek doen en zo heeft het altijd gewerkt in de geschiedenis; met angst en propaganda kan je oorlogen beginnen maar ook alle vrijheden afnemen.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 26 apr 2021, 11:08

Over de noodwet die per 1 juni afloopt ;

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/19/tw ... n-a4040380

Jort Kelder gaf laatst ook al ergens aan dat de wappies toch wel een punt hadden....
Verkapte vaccinatieplicht en -paspoort is er immers inmiddels ook al doorheen.

Gaan ze dan toch gelijk krijgen?

Elise

Bericht door Elise » 26 apr 2021, 11:34

coolfan schreef: 26 apr 2021, 10:48 Precies! voor wie kan rekenen .......
...............
ja dat gebeurt ieder jaar en IC's liggen in voorjaar al jaren vol. .
Ik wil het ook graag eens narekenen.

Heb jij voor mij even een linkje naar de officiële bezettingsgraad cijfers, van de IC's, over de laatste voorjaren?

Alvast bedankt.

daNpy

Bericht door daNpy » 26 apr 2021, 11:43

Henk Jan schreef: 26 apr 2021, 11:08 Over de noodwet die per 1 juni afloopt ;

Jort Kelder gaf laatst ook al ergens aan dat de wappies toch wel een punt hadden....

Ben je tegenwoordig ook al een wappie als je een klein beetje na kan denken?
Of is het lekker makkelijk om iemand die het niet met je eens is een "wappie" te noemen......

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 26 apr 2021, 11:46

daNpy schreef: 26 apr 2021, 11:43
Henk Jan schreef: 26 apr 2021, 11:08 Over de noodwet die per 1 juni afloopt ;

Ben je tegenwoordig ook al een wappie als je een klein beetje na kan denken?
Of is het lekker makkelijk om iemand die het niet met je eens is een "wappie" te noemen......
Zal mij worst wezen hoe ze het noemen, maar een beetje kritisch nadenken zou iedereen (inmiddels) wel moeten doen.

JP

Bericht door JP » 26 apr 2021, 12:04

Met kritisch zijn is niets mis. Je moet ook wel realistisch zijn. Het doel van de overheid zal altijd zijn om het welzijn van zijn inwoners te bevorderen, daar zullen dan ook de maatregelen naar zijn.

coolfan

Bericht door coolfan » 26 apr 2021, 12:07

JP schreef: 26 apr 2021, 12:04 Met kritisch zijn is niets mis. Je moet ook wel realistisch zijn. Het doel van de overheid zal altijd zijn om het welzijn van zijn inwoners te bevorderen, daar zullen dan ook de maatregelen naar zijn.
Hoe weet jij dat? Ik zou het graag geloven maar de geschiedenis heeft ons anders geleerd.

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2021, 12:08

JP schreef: 26 apr 2021, 12:04 Met kritisch zijn is niets mis. Je moet ook wel realistisch zijn. Het doel van de overheid zal altijd zijn om het welzijn van hun zelf te bevorderen, daar zullen dan ook de maatregelen naar zijn.
Gefixt

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 12:18

JP schreef: 26 apr 2021, 12:04 Met kritisch zijn is niets mis. Je moet ook wel realistisch zijn. Het doel van de overheid zal altijd zijn om het welzijn van zijn inwoners te bevorderen, daar zullen dan ook de maatregelen naar zijn.
+1

Daar komt nog eens bij: de huidige berichtgeving heeft niks met bangmakerij c.q. paniek zaaien te maken. Het is enkel een reflectie van de realiteit.
Door heel het land is het topdrukte op de IC-afdelingen in de ziekenhuizen. Gisteren waarschuwde een groep intensivisten uit Noord-Brabant dat het niet langer vol te houden is. En ook elders in het land is het regelmatig zoeken naar een plekje op de IC, zoals in de regio Noord-Holland en Flevoland.

coolfan

Bericht door coolfan » 26 apr 2021, 12:30

Elise schreef: 26 apr 2021, 11:34
...............

Heb jij voor mij even een linkje naar de officiële bezettingsgraad cijfers, van de IC's, over de laatste voorjaren?

Alvast bedankt.
Voorbeeldje

https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... 75433.html

Probleem is dat mensen niet meer zelf lezen en onderzoeken en zich afvragen wat er werkelijk gaande is in de wereld.

Prof. Dr. Mattias Desmet (hoogleraar klinische psychologie Universiteit Gent):

"De mens bevindt zich onder een hypnose waardoor hij nu al zijn vrijheden opgeeft en niet inziet dat hij naar een totailaire controle staat wordt geleid" "hij gelooft niet dat de geschiedenis zich zal herhalen en gelooft dat zijn overheid het beste met hem voor heeft" "het is zeer moeilijk deze hypnose te doorbreken'

frankie

Bericht door frankie » 26 apr 2021, 12:44

535d schreef: 26 apr 2021, 12:18
+1

Daar komt nog eens bij: de huidige berichtgeving heeft niks met bangmakerij c.q. paniek zaaien te maken. Het is enkel een reflectie van de realiteit.
Door heel het land is het topdrukte op de IC-afdelingen in de ziekenhuizen. Gisteren waarschuwde een groep intensivisten uit Noord-Brabant dat het niet langer vol te houden is. En ook elders in het land is het regelmatig zoeken naar een plekje op de IC, zoals in de regio Noord-Holland en Flevoland.
Toch wel bijzonder, vorig jaar april lagen op de piek meer dan 1250 corona patiënten op de IC en was het geen code zwart, nu zijn het er iets meer dan 800 en is het wel bijna code zwart. Wat is er dan in een jaar mis gegaan?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 12:56

frankie schreef: 26 apr 2021, 12:44 Toch wel bijzonder, vorig jaar april lagen op de piek meer dan 1250 corona patiënten op de IC en was het geen code zwart, nu zijn het er iets meer dan 800 en is het wel bijna code zwart. Wat is er dan in een jaar mis gegaan?
Code zwart is nog niet aan de orde, zeggen artsen. ,,Maar als het niet gaat dalen, hebben we echt een probleem op de ic’s.”
:peace:

frankie

Bericht door frankie » 26 apr 2021, 13:01

Dat is toch precies wat ik zeg? Als het niet gaat dalen zeggen de artsen, maar waarom is dat nu al bij 400 patiënten minder op de IC's in vergelijking met vorig jaar? Die piek van 1250 is nog lang niet in zicht en gaat ook lang niet gehaald worden volgens de voorspellingen.

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2021, 13:08

Die snap ik wel, april vorig jaar was iedereen in de zorg nog fris en fruitig, nu moe, lamgeslagen, uitgeblust of ziek, dat heeft gevolgen voor de capaciteit.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 apr 2021, 13:11

frankie schreef: 26 apr 2021, 12:44
535d schreef: 26 apr 2021, 12:18
+1

Toch wel bijzonder, vorig jaar april lagen op de piek meer dan 1250 corona patiënten op de IC en was het geen code zwart, nu zijn het er iets meer dan 800 en is het wel bijna code zwart. Wat is er dan in een jaar mis gegaan?
Dat die 1250 een kortstondige piek was en de R-waarde hard daalde na die piek. Op het moment liggen er al weken lang 600+ COVID patiënten op de IC (met een stijgende lijn) met een R-waarde die maar niet onder de 1 wil zakken.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 13:15

Wat Luco & Riceaux aangeven is een goede samenvatting idd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 apr 2021, 13:17

Robin schreef: 26 apr 2021, 09:53 Ik wil het niet bagatelliseren, maar dan is 3000 per dag in India 'niks'. Maar er moet wat gebeuren.

Dat zit je wel hoog. Ik heb ook niks met BLM maar om nou tot in den eeuwigheid hier op terug te komen. Ja maar zij begonnen, zij deden het eerst. Nogmaals, ik heb niks met BLM en nog minder met Halsema maar als ik me zo lang zo zou opwinden over iets waar ik niet mee eens ben zou ik echt een vet hart krijgen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 apr 2021, 13:25

coolfan schreef: 26 apr 2021, 12:30
Elise schreef: 26 apr 2021, 11:34
...............

Alvast bedankt.
Voorbeeldje

https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... 75433.html

Probleem is dat mensen niet meer zelf lezen en onderzoeken en zich afvragen wat er werkelijk gaande is in de wereld.

Prof. Dr. Mattias Desmet (hoogleraar klinische psychologie Universiteit Gent):

"De mens bevindt zich onder een hypnose waardoor hij nu al zijn vrijheden opgeeft en niet inziet dat hij naar een totailaire controle staat wordt geleid" "hij gelooft niet dat de geschiedenis zich zal herhalen en gelooft dat zijn overheid het beste met hem voor heeft" "het is zeer moeilijk deze hypnose te doorbreken'
Wel grappig dat je je eigen selectieve waarheden zoekt. Dus iedereen die iets zegt wat niet in jouw straatje past is deel van het systeem wat jou onderdrukt, en iedereen die iets roept wat bij jouw behoefte aan meer vrijheid past spreekt de waarheid en heeft gelijk. Hoe vaag die bron ook is, of hoe op zichzelf staand die mening ook is. En hoe meer vage bronnen je bekijkt hoe meer sociale media dat soort berichten voor je klaar zet.

Ik ben het ook niet met alle maatregelen eens maar ik voel me nou niet zo intelligent en hoog verheven boven de rest dat ik alle maatregelen maar naar het rijk der fabeltjes verwijs. Ik noem niet gauw iemand een appie maar je maakt het erg zwaar voor me....

MarkS

Bericht door MarkS » 26 apr 2021, 13:29

Wij hebben iedere donderdag hier een appie aan de deur.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 26 apr 2021, 13:33

coolfan schreef: 26 apr 2021, 12:30 Probleem is dat mensen niet meer zelf lezen en onderzoeken en zich afvragen wat er werkelijk gaande is in de wereld.
Wat mij juist een groter probleem lijkt is dat mensen teveel lezen (met dank aan Social Media), en dat als zijnde waarheid gaan aannemen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 apr 2021, 13:39

MarkS schreef: 26 apr 2021, 13:29 Wij hebben iedere donderdag hier een appie aan de deur.
Haha ik woensdag. Ok w was weggevallen maar dit staat vriendelijker

Plaats reactie