Wordt tijd dat het de benaming circuit krijgt.
Deels wel eens, anderzijds vind/vond ik het ook wel een kick geven om München-Baarn (800km) in 5uur een keer gedaan te hebben.Knot schreef: 26 apr 2021, 11:50Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.veejay schreef: 26 apr 2021, 11:38 Tjongejonge, en ik was van plan na de garantie de begrenzer eraf te halen![]()
En dat 100km lang hard rijden kost enkel een hoop brandstof, even die kick pakken en klaar weer.
als er geld te verdienen is, zeker wel. Of gewoon een paar vaste flitspalen
Vind het juist de charme van rijden in Dld. Gewoon plankgas zonder bang voor je rijbewijs te moeten zijn.Martijn_bmw schreef: 26 apr 2021, 13:00Deels wel eens, anderzijds vind/vond ik het ook wel een kick geven om München-Baarn (800km) in 5uur een keer gedaan te hebben.Knot schreef: 26 apr 2021, 11:50Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.veejay schreef: 26 apr 2021, 11:38 Tjongejonge, en ik was van plan na de garantie de begrenzer eraf te halen![]()
En dat 100km lang hard rijden kost enkel een hoop brandstof, even die kick pakken en klaar weer.
Maar valt wel in de categorie been there done that inmiddels voor mijzelf.
Met 260 eraf? Ik hoop dat ie zonder begrenzer wel wat harder wil lopenKnot schreef: 26 apr 2021, 11:50Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.veejay schreef: 26 apr 2021, 11:38 Tjongejonge, en ik was van plan na de garantie de begrenzer eraf te halen![]()
Ik rijd eigenlijk nooit echt meer te hard.Richardt. schreef: 26 apr 2021, 13:25 Inderdaad, Duitse is heerlijk als je veel kilometers voor de boeg hebt en gewoon lekker met 160 á 180 kunt cruisen. Harder voor vele uren achter elkaar kost toch wat meer concentratie en het verschil met de overige weggebruikers wordt dan wel erg groot.
In NL rijd ik, na 19.00, vaak ook 150 á 160 omdat dat lekker cruisen is maar dan wel altijd een schuin oog op de berm en Flitsmeister goed in de gaten houden.
Af en toe een keer toppen kan in NL net zo goed als in Duitsland, met het verschil dat het in NL een dure grap kan zijn.
Ja, daar zou ik ook kunnen genieten. Ik kom echter nooit op die manier door het land.Richardt. schreef: 26 apr 2021, 13:48 Als het druk is, schiet het niet op dan ben je alleen maar het gaatje aan het dichtsprinten naar de volgende linksplakker.
Is het wel rustig, dan kan het gas er wat meer op. Zeker na 19.00 is het hier in het noorden op de snelweg redelijk rustig en wil het nog wel.
Goede Vrijdag nog naar Zuid-Limburg gereden vanuit Drenthe, door Duitsland. Qua kilometers scheelt het volgens Google Maps niet zoveel, qua tijd in de praktijk een heleboel. Het was zo rustig dat de cruise control amper van de 180 af is geweest. Ik kan genieten van dat soort tripjes![]()
Absoluut! Dat doet zo'n E200 heerlijk misschien wel lekkerder dan die AMG die elke riggel harder doorgeeftErikS schreef: 26 apr 2021, 13:49Ja, daar zou ik ook kunnen genieten. Ik kom echter nooit op die manier door het land.Richardt. schreef: 26 apr 2021, 13:48 Als het druk is, schiet het niet op dan ben je alleen maar het gaatje aan het dichtsprinten naar de volgende linksplakker.
Is het wel rustig, dan kan het gas er wat meer op. Zeker na 19.00 is het hier in het noorden op de snelweg redelijk rustig en wil het nog wel.
Goede Vrijdag nog naar Zuid-Limburg gereden vanuit Drenthe, door Duitsland. Qua kilometers scheelt het volgens Google Maps niet zoveel, qua tijd in de praktijk een heleboel. Het was zo rustig dat de cruise control amper van de 180 af is geweest. Ik kan genieten van dat soort tripjes![]()
Enne, met bijv een E200...... Dat zoeft lekker met de cruise op 180?!![]()
Voor zover dat daar nog gaat, zeker het deel tegen NL aan / roergebied is veel te druk en ook heel veel Duitse linksplakkers op 130kmhveejay schreef: 26 apr 2021, 14:14 Ik zal wel de gek zijn, maar ik rij met alle plezier van west nederland naar Duitsland voor een dagje 'zorgeloos' hard gaan.
Gek wil ik niet zeggenveejay schreef: 26 apr 2021, 14:14 Ik zal wel de gek zijn, maar ik rij met alle plezier van west nederland naar Duitsland voor een dagje 'zorgeloos' hard gaan.
Idem hier. Liever straks weer met een blèrpijp op 1.5meter langs de terrassen scheuren
Mijn laatste pre-corona rit was ff naar Frankfurt op en neer op een dagje. Ik zou het zo met alle plezier weer doen.Martijn_bmw schreef: 26 apr 2021, 14:19Voor zover dat daar nog gaat, zeker het deel tegen NL aan / roergebied is veel te druk en ook heel veel Duitse linksplakkers op 130kmhveejay schreef: 26 apr 2021, 14:14 Ik zal wel de gek zijn, maar ik rij met alle plezier van west nederland naar Duitsland voor een dagje 'zorgeloos' hard gaan.
Naar mijn ervaring kan je pas echt lekker gang maken op de brede autobahn na het roergebied richting het zuiden/ Oosten / Noorden
Mijn laatste 2 waren Hockenheim en Stuttgart, dat waren absoluut 2 leuke ritten maar dan dus wel het deel ná ruhrgebied tm bestemmingveejay schreef: 26 apr 2021, 15:12Mijn laatste pre-corona rit was ff naar Frankfurt op en neer op een dagje. Ik zou het zo met alle plezier weer doen.Martijn_bmw schreef: 26 apr 2021, 14:19Voor zover dat daar nog gaat, zeker het deel tegen NL aan / roergebied is veel te druk en ook heel veel Duitse linksplakkers op 130kmhveejay schreef: 26 apr 2021, 14:14 Ik zal wel de gek zijn, maar ik rij met alle plezier van west nederland naar Duitsland voor een dagje 'zorgeloos' hard gaan.
Naar mijn ervaring kan je pas echt lekker gang maken op de brede autobahn na het roergebied richting het zuiden/ Oosten / Noorden![]()
Eens.ErikS schreef: 26 apr 2021, 13:43 Waarom dan niet gewoon een dikke E200 ofzo. Hoeft niet hard, maar rijdt geweldig.Als je toch al vrijwel altijd rustig rijdt.........
Is daar de afrit niet een beetje te scherp voor?Knot schreef: 26 apr 2021, 11:50Waarom zo moeilijk doen, gewoon eerst een rondje verkennen met 130 en daarna terug om even je topspeed te halen. Kan gewoon 5km van huis, Gouda erop, Bodegraven met 260 eraf.veejay schreef: 26 apr 2021, 11:38 Tjongejonge, en ik was van plan na de garantie de begrenzer eraf te halen![]()
Hahaha, ik doe van de 7 diensten die ik heb ook 2-3x woon-werk met de Up! Gaat prima, is er eentje met cruisecontrol en airco.Martin van der Zwaard schreef: 26 apr 2021, 15:23Eens.ErikS schreef: 26 apr 2021, 13:43 Waarom dan niet gewoon een dikke E200 ofzo. Hoeft niet hard, maar rijdt geweldig.Als je toch al vrijwel altijd rustig rijdt.........
Ik pak tegenwoordig altijd de E61 mee in het weekend.
Lekker cruisen op de snelweg in alle rust. Met de 330i zit ik alleen maar te poken en het heeft geen zin.
Zal wel oud worden maar een dikke E200 zou me ook prima passen tegenwoordig![]()
Heb zelfs de 330i stil staan momenteel. Rij nu met een Up! op en neer naar de zaak en dat bevalt me prima![]()
Ik voel nog een C10 aankomenMartin van der Zwaard schreef: 26 apr 2021, 15:23Eens.ErikS schreef: 26 apr 2021, 13:43 Waarom dan niet gewoon een dikke E200 ofzo. Hoeft niet hard, maar rijdt geweldig.Als je toch al vrijwel altijd rustig rijdt.........
Ik pak tegenwoordig altijd de E61 mee in het weekend.
Lekker cruisen op de snelweg in alle rust. Met de 330i zit ik alleen maar te poken en het heeft geen zin.
Zal wel oud worden maar een dikke E200 zou me ook prima passen tegenwoordig![]()
Heb zelfs de 330i stil staan momenteel. Rij nu met een Up! op en neer naar de zaak en dat bevalt me prima![]()
Dit... heb bijvoorbeeld op de motor, ok was een naked, 1 maal de topsnelheid (238 gps) uitgeprobeerd. Daarna eigenlijk niet eens zo vaak meer de 200 aangetikt. Bochten zijn zowel in een auto als motor een stuk leukerKnot schreef: 26 apr 2021, 17:11 Tuurlijk is het lekker maar ik snap dat kilometers lang rechtuit trappen niet zo. 10x liever door zwarte woud oid bochten pakken, daar heb je ipv vermogen ook nog een beetje talent voor nodig om het uitdagend te maken.
Vind ik inmiddels ook, maar “vroegah” kon ik wel plezier halen uit korte van-naar tijdenKadett schreef: 26 apr 2021, 17:56Dit... heb bijvoorbeeld op de motor, ok was een naked, 1 maal de topsnelheid (238 gps) uitgeprobeerd. Daarna eigenlijk niet eens zo vaak meer de 200 aangetikt. Bochten zijn zowel in een auto als motor een stuk leukerKnot schreef: 26 apr 2021, 17:11 Tuurlijk is het lekker maar ik snap dat kilometers lang rechtuit trappen niet zo. 10x liever door zwarte woud oid bochten pakken, daar heb je ipv vermogen ook nog een beetje talent voor nodig om het uitdagend te maken.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten