Bericht
door Robin » 15 apr 2021, 12:40
Tja. Wat ik hier ook vaak weer voorbij zie komen is dat de verhoogde cijfers van het aantal besmettingen en ziekenhuis/IC opnames te wijten zouden zijn aan het 'niet naleven van de maatregelen' door bepaalde bevolkingsgroepen(ik noem wappies en jongeren als voorbeeld)
Terwijl Ollongren het ook kreeg...
Maar zodra het over een land als Brazilie gaat(of de USA ten tijde van Trump paar maanden geleden) lag dat 'extreem aantal doden' aan één ding/persoon: Het beleid van in dit geval Bolsonaro of Trump. Punt.
De bevolking treft geen blaam, hoef niet ter verantwoording te worden geroepen voor hun eigen gezondheid en veiligheid, zo lees ik het vaak.
In het verhaal hierboven van de Groene Amsterdammer( dan doe ik nog de moeite het te lezen, ook al denk ik van 'biased') begint het met een met 'extreem-rechtse' ....ja dan is de neutraliteit imho al ver te zoeken. Dan is 't bashen bashen en bashen. En dan moet je er maar op vertrouwen dat het een beetje klopt allemaal.
Brazilie heeft een logistiek vaccinatieprobleem, maar voor de grootte/inwoneraantal van het land lopen ze niet zo extreem uit de pas als dit soort 'nieuwssites' ons wil doen laten geloven.
Het probleem zal ik niet ontkennen. (Maar wij hebben hier ook een logistiek probleem)Maar zoals ik aan 't begin al schreef, de bevolking mag ook zelf wat verantwoording nemen in dit verhaal. Want een deel van de NL bevolking verknalt 't zogenaamd voor de rest en daardoor blijven de maatregelen van kracht aldus sommigen.
Laat dat verhaal ook eens los op Brazilie en USA denk ik dan....
EDIT: Bolsonaro is zwaar Anti China en daar kan ik inkomen. Daar begon 't allemaal. Ze geven geen vrije inzage en leidden de WHO om de tuin.....
Laatst gewijzigd door
Robin op 15 apr 2021, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.